0w20 kam s ním?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od abc »

jerome píše:Len si dávaj majzla, aby si tými teniskami nestúpil do bačoriny, alebo blata :mrgreen:
V kanadách môžeš v pohode :wink:
Ale musí byt z Kauflandu. :) :wink:
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

A Zátopek taky trénoval v kanadách :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Aj napriek tomu že je všetko uvádzané v posmech myslím že to celé má význam a zmysel...nie pre tých zarytých...ale pre ostatných aby si každý jeden spravil obraz sám... :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

abc píše:Ale musí byt z Kauflandu. :) :wink:
Ešte, že si ho spomenul :mrgreen: Zabudol som napísať do iného vlákna,že je tam akcia na MyProject (Mitan) 0W40 5l za 19,90 :wink: Tak som ho hneď zobral do SF bude jak vínko :wink: :P
Ja viem neni to 0W20 ale tak snáď sa nič nestane :P
Data 0W40: ACEA A3/B3/B4 • API SN/CF MB approval 229.5
Porsche A40 BMW Longlife-01 VW standards 502 00/505 00 Renault RN 0700/RN 0710 Fiat 9.55535-Z2
Density at 15°C 0.840 Viscosity at 40°C 75,2 Viscosity at 100°C 13.6 Viscosity index (VI) 186 COC flash point 215 Pour point -42 HTHS Viscosity 3.68
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:0W40....Ja viem neni to 0W20 ale tak snáď sa nič nestane :P
Co nestane :shock: Stane. A něco strašného.... Motor s ním bude mít o pár mililitrů vyšší spotřebu paliva a ekologovi bude blujno :) Ale taky bude motor tišší, bude líp dotěsněn a budeš ho moct bez obav zatížit naplno protože olejový film bude dostatečně odolný. Jo, a jako bonus bude nižší spotřeba toho oleje....:)
Shi píše:Po 6000 km mi to v novém Civiku 1.8 , kde byl z výroby olej 0w-20, ve velmi horkém létě (teploty kolem 40 stupňů) při velmi rychlém dálničním tempu (desítky minut cca 160 km/h) olej přestal zvládat - motor, který je při zahřátém oleji na volnoběh téměř neslyšný, začal být při volnoběhu slyšet podobně jako je slyšet hned po na startování za studena. Po výměně za nejobyčejnější 0w-30 A3 se to neopakovalo.
Tam, kde výrobce motoru povoluje (ne že ekolog předepíše :evil:) se 0w20 dá. Na krátké jizdy, na studené jizdy, v zimě, do hybridu atd. ALE určitě to NENÍ vhodné v létě na palbu po dálnici, na stání a popojíždění v letnich kolonách (ať už ve méstě nebo na těch dálnicích), pro jizdy s karavanem atd.

Ale nic nikomu nenutím. Jen se snažím poradit. SAE podle jízdních podmínek....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od pepoh »

preco kamiony uz roky maju 15w40 ?
lebo na to netreba vela modifikatorov viskozity, ktore ked prdnu, robia bordel a viskozita ide do neznama. povinny hths >=3,5; a bohato zdp je tresnicka na dortu. a to longlife intervaly su obrovske voci autam. proste funguje to. :wink:
gr iii rozpustnost bordelu je na tom lepsie jak pao, ktory sice nespini, ale ani necisti stare usady. k tomu pridame low saps, lebo eko, a uz sme doma...po rokoch zalepeny motor lebo ho nema co vycistit.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Pár info od nezaujatého človeka... snáď k téme :wink:

Sae 40 je uspokojením pre autá jazdiace napr. v sudáne či napr. Mexiku...ani SF neublíži "len" je zbytočný...
Sae 40 nie je takmer nikdy vhodný pre nízke teploty dokonca ani 0w40 nie je rozumná voľba pretože tekutosť oleja 40 (aj 0w40) je znížená.
Tekutosť/cerpatelnost oleja nie je viditeľná očami a testy zmraz a otoč nemajú žiadnu výpovednú hodnotu...
Toto nie je prepojenie KV, CCS , MRV alebo HTHS. Je to len tak, že v priemere pre nízke teploty - sú vhodnejšie oleje ako 0W-20 a 5W-20 a použitie olejov SAE 40 je v zime vždy hlúposť. dokonca aj niektoré „zimné ideálne“ 0W-40
Olej sae 40 je vhodné používať pri veľmi silnom prehriatí / zaťažení / zriedení paliva: pre PCMO sú tieto podmienky veľmi zriedkavé. Toto je možné v motocyklovej technológii, ale v automobiloch to bude veľmi zriedkavé.
na mikroúrovni - nadmerné zaťaženie spôsobené viskozitou má vždy nepriaznivý vplyv na motor - od nadmerného množstva paliva až po teplotnú rovnováhu a zmáčavosť. Zle zhustnutý olej (veľmi častý výskyt u olejov typu 5W-40) horšie zvlhčuje asperity (podobné mikrokapiláram) a „stopy“ opotrebenia, horšie dopĺňa ochranné fólie - nepreniká (nezmáča) na úrovni nanometrov no pretrhne ochranný film a nevyživuje, takže samotný film by mal byť správny. V tomto zmysle môže byť zmáčanie honov a mikroskopických škrabancov v SAE20 až 1,2-krát vyššie ako v SAE40.
Alebo povedzme olej SAE40 je všeobecne normou v každom motore a SAE20 je dostatočné minimum, pri ktorom je motor ľahší a príjemnejší.
Modifikátory viskozity budem to volať zahusťovadlá skutočne robia problémy...preto áno 15w40/0w20/5w20/10w30 sa dajú vyrobiť bez zahusťovadiel...zddp ak sa bavíme o kamiónoch tak áno čím viac železa v motore tým viac treba zddp...je to logické...ale nemiešajme hrušky s jablkami...
Strata viskozity oleja počas prevádzky je žiaduca... musí byť pružná...Pre niektoré úlohy v spaľovacom motore nie je dôležitá viskozita samotného oleja, ale zmena trenia a prietoku pri veľmi minimálnej viskozite (t. J. Viskozita by mala byť čo najmenšia).
Takže „strata viskozity“ pre olej typu naapr.5W-20 je skôr plus ako mínus (pre olej viac-menej klasického zloženia s HTHSV150 od 2,6 do 2,8)
Čistenie...
Existuje kľúčový vplyv na schopnosť oleja zadržiavať prísady, zahusťovadlo a produkty rozkladu.
Tiež - na zmáčateľnosť (čo možno tiež vyjadriť prostredníctvom konceptu parametra rozpustnosti Hildebrand, ktorý je rovnako definovaný v D611 a D1133).
Bez ohľadu na chemickú štruktúru bázy sa tieto ukazovatele so zvyšujúcou sa viskozitou v rámci tej istej skupiny látok (približne, pretože aj PAO je decén) zhoršujú.
vysoký obsah zásaditých látok funguje iba s čerstvým olejom. Ďalej sa detergent rozkladá za vzniku zlúčenín nerozpustných v oleji.
Všetky tieto produkty rozpadu pracieho prostriedku sa usadzujú na častiach ( prestávajú prať a začínajú sa špiniť) . Mnoho zlúčenín Ca vytvára veľmi vážne usadeniny - také laky A sú základom pre vytváranie najodolnejších, nezmazateľných vkladov.
čím viac prísad (najmä čistiacich prostriedkov a Zn), zahusťovadlo v oleji - tým väčší tlak ide po línii Hildebrand.
To znamená, že olej menej zmáča, maže a je pravdepodobnejšie, že sa na ňom budú tvoriť usadeniny - najmä pri prehriatí.
Všeobecne povedané - olej a veľkým množstvom zahusťovadiel, čistiacich prostriedkov najmä ak to dáme všetko dohromady (mnohé olej A3) toto je najviac preťažený a zlý olej náchylný na celkové ukladanie/znečistenie.
To je tiež ovplyvnené typom zahusťovadla. Niektoré z nich to ešte zhoršujú (aj keď je koncentrácia znížená na 8%), niektoré systém trochu uľahčujú.
Všetko sa dá podložiť... ale ak človek nechce proste nepripusí nič iné...
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9X19303214
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Bramborak3 »

A toto je co za chytrého pána....Ja věřím spíš tomu, že na to jeho eko zlato oil pojedu po dalnici 180 hodinu v lete a pak popojizdet po meste...tak motor jaasne uslysis co ti na tento super 0w20 olej říká. A nepotrebuji tyto zvasty eko paka. Rozhodne je vetsi zatez pro zem, kdyz ty motory budou zdechat a porad se vyrabet nove auta, nez kdyz dam misto 0w20 0w30...A ano. Dam si 0w20 do 20 let stareho bmw ze 400 tis km, protoze dobre 0w40 jsou zlo...Boha jeho. Kdyby v mem aute byl ten 0w40 ( na ktery to jezdilo ) menen po 15 tis km a ne po 24 tis, tak mam motor v ohodne lepsim stavu. A na 0w20 by ten motor byl uz davno po smrti
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne pon kvě 17, 2021 22:29, celkem upraveno 1 x.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od bio »

pepoh píše:preco kamiony uz roky maju 15w40 ?
lebo na to netreba vela modifikatorov viskozity, ktore ked prdnu, robia bordel a viskozita ide do neznama. povinny hths >=3,5; a bohato zdp je tresnicka na dortu. a to longlife intervaly su obrovske voci autam. proste funguje to. :wink:
gr iii rozpustnost bordelu je na tom lepsie jak pao, ktory sice nespini, ale ani necisti stare usady. k tomu pridame low saps, lebo eko, a uz sme doma...po rokoch zalepeny motor lebo ho nema co vycistit.
ale kamiony už léta jezdí SAE 10W40 a 5W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Trošku mimo...
Je v tvojom konkrétnom BMW w20 povolené ? Ak nie o čom je reč ? Kto povedal že oleje 0w40 sú zlo :?: Jasné je blbosť liať do motora ktorý je evidentne v prdeli nízkoviskózne oleje :!: To tu nikto netvrdí...na druhej strane v dnešnej dobe konkrétne BMW/Audi robí úspešné motory ktoré môžu bezpečne jazdiť na nízkoviskózne oleje...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Bramborak3 »

Mirec 29 píše:Trošku mimo...
Je v tvojom konkrétnom BMW w20 povolené ? Ak nie o čom je reč ? Kto povedal že oleje 0w40 sú zlo :?: Jasné je blbosť liať do motora ktorý je evidentne v prdeli nízkoviskózne oleje :!: To tu nikto netvrdí...na druhej strane v dnešnej dobe konkrétne BMW/Audi robí úspešné motory ktoré môžu bezpečne jazdiť na nízkoviskózne oleje...
.

Ano chapu. Me auto nema povolene nizkoviszkozne oleje. Ale taky melo v tom roce 2001 uz povolene 5w30....A klidne to tam lidem cpali. Ale nerekli jim, ten olej vam nevydrzi 25 tis ani za mák. Ani kdyby jezdili dalnice nonstop. Muj jezdil 0w40 a stejne to nepomohlo. 25 tis km na olej... A ti konstrukteri v te dobe moc dobre vedeli, ze je pruser na kruhach a olej se nesmí prejizdet. To same ted. Jo taky je povolene ty eko vody 0w20. Ale nikdo lidem nerika jake jizdy s tim nesmí jezdit...Porad dokoka a ty stale nechapes
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

pokiaľ bolo povolené 5w30 určite A3. a ako si sám napísal keby sa olej od začiatku ne"prejizdel" bolo by aj v tomto motore všetko ok myslím si...a pokiaľ sa vyskytol nejaký konštrukčný nedostatok tak to neznamená že je na vine olej...však. Ak už je motor "načatý" nie z dôvodu nevhodného oleja ale skôr nevhodných intervalov nepomôže ani sae40 ani 50...môže len problém brzdiť ale to iste vieš sám.
ak je v motore povolená sae 20 môže sa ním jazdiť bez obáv v motoroch kde sa už roky úspešne používa (sú automobilky kde sa o to ešte len snažia a nie sú ako sa hovorí vychytané všetky muchy) no však aj tu platí to isté ako s tvojim bmw...je treba od začiatku vhodne zvoliť interval a bude dobre :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
DušanV
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 09, 2020 10:31

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od DušanV »

Mirec 29 píše:Trošku mimo...
Je v tvojom konkrétnom BMW w20 povolené ? Ak nie o čom je reč ? Kto povedal že oleje 0w40 sú zlo :?: Jasné je blbosť liať do motora ktorý je evidentne v prdeli nízkoviskózne oleje :!: To tu nikto netvrdí...na druhej strane v dnešnej dobe konkrétne BMW/Audi robí úspešné motory ktoré môžu bezpečne jazdiť na nízkoviskózne oleje...
Není v autě Toyota Corolla 1.6 Valvematic co máte v popisku povolený dle návodu k obsluze i ten olej 0W20? A není tento olej 0W20 dle návodu k obsluze výrobcem auta spíše primárně doporučený? A můžu se optat, proč v popisku máte napsáno, že auto používá olej 5W30 a ne ten tak Vámi hodně propagovaný 0W20?
Naposledy upravil(a) DušanV dne úte kvě 18, 2021 6:38, celkem upraveno 1 x.
Škoda Fabia combi 1.0 Mpi 55kW - Morris Multivis CST HP 5W40
Toyota Aygo 1.0 53kW - oil original Toyota 0W-16
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Áno je povolený. Pretože áno aj ja som sa určitý čas riadil radami ktoré mi tu boli dané a verím tomu že to bolo myslené úprimne a dobre...ale mal som aj nejaké nezrovnalosti s mojím autorizovaným servisom a toto všetko ma akosi prinútilo hľadať a učiť sa ako to vlastne je s tými olejmi motormi atď...a človek zistí že svet nie je len čierno-biely...
osobne som mal 0w20 potom 5w30 A5/A3 potom 0w40 a nakoniec som sa zastavil na 5w40 a tam už som nemal dobrý pocit...začal som opeť "klesať" a áno teraz mám v motore dxg ale pozor nie A3 ale ilsac gf-6a/api sp...a nie preto že je tam wolfrám to rozhodne nie...a na zimu už čaká sfe 5w20...
a momentálne auto jazdí "ľahšie" než doteraz a olejmi A3 a ani hlučnosť sa nezvýšlila...olej mením každých cca 5-6 tkm leto/zima.
A na záver ja nereklamujem ani nepresadzujem sae20...len sa snažím poukázať na fakt že aj tieto oleje majú svoje pevné miesto v " úspešných" motoroch na to prispôsobených. Nikto tu neuráža ani nehaní oleje w40, naopak sa to ale deje...prečo ? len podsúvam info aby si obraz a záver spravil každý sám :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
DušanV
Příspěvky: 7
Registrován: ned srp 09, 2020 10:31

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od DušanV »

Takže myslím si, že nechť si tam každý dává, co sám uzná za vhodné. Já jsem měl ve svém novém autě Fabia III 1.0 Mpi také z fabriky od výrobce auta mot. olej 0W20 a ihned po cca 5.000 km, po tzv. záběhu jsem přešel na 5W40 a měním nadále po 10.000 km a nehodlám tuto specifikaci měnit, neboť nechci kupovat žádný elektromobil a potřebuji, aby mi tohle spalovací auto a jeho motor vydrželo až do mého motoristického důchodu. Kdo auto mění po pár letech, nebo je mu buřt nějaká delší životnost jeho motoru, tak ať si tam v budoucnu dává třeba i tu pro nadcházející auta připravovanou vodu 0W10!!!
Škoda Fabia combi 1.0 Mpi 55kW - Morris Multivis CST HP 5W40
Toyota Aygo 1.0 53kW - oil original Toyota 0W-16
Odpovědět