0w20 kam s ním?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Priložím ešte jeden z mnohých príspevkov od človeka ktorý sa sám podieľa na testovaní olejov...ide o fyzikálneho chemika...
Text je preložený cez Google prekladač :idea:

Vráťme sa teda do 80. rokov a príbehu, ktorý stojí za HTHS.
Viackrát som písal - ako CCMC s najväčšou pravdepodobnosťou na návrh VW nastavila hodnotu HTHS 3.5 (napriek niektorým námietkam CEC a IGL)
. Tu to malo zmysel -
VW (ale nielen) mal veľa skúseností s prevádzkou SAE30 (mono)
olej. Mono oleje mali niektoré parametre, ako je tento -

SAE20 - KV100 8,5 - HTHS 2,6
SAE30 - KV100 11,5 - HTHS 3,4
SAE40 - KV100 14 - HTHS 4,3
SAE50 - KV100 19 - HTHS 5,2



Ale povedzme, 10W zimný olej mal parametre - KV100 - 4,5 - HTHS 1,5 (taký olej sa dosť predával a používal až do 70. rokov ako 10 - 10 W a ako 10 W a v zime sa dosť odporúčal v automobiloch)
https: //www.worthpoint .com / worthopedia / vintage-pennzoil-sae-10w-z7-motorovy olej-515545857

Hlavná vec je, že aj naložené a výkonné motory môžu pracovať s (približne) olejmi KV100 5 a HTHS 2.

Nezáleží na tom, o aký ICE išlo. Všetky ICE môžu prežiť krátkodobú prevádzku na takomto oleji, pričom sa vyrovnajú na hranici straty tlaku a hrúbky filmu.
ICE vzory môžu líšiť veľmi vážne, od malých vozidiel až zaťažených naftových nádrží a leteckých piestových motorov, ale ich hranica bola HTHS 2 olej: štúdie už od 1990 ukázal, že opotrebenie patrný len na HTHS <2.
Hlavné váha vo problém nízkej viskozity nebol zavedený ani samotnou viskozitou, ale jednoducho tlakovou stratou pri nízkej viskozite za určitých prevádzkových podmienok.

Pre veľmi výkonný „horúci motor“ bolo kritické udržiavať viskozitu SAE40 v lete.
Pre nie najsilnejší vzduchom chladený motor alebo pre dosť silného „spolujazdca“ s kvapalným - SAE30 vždy stačil „na oči“.
To všetko s prihliadnutím na rôzne kvality olejov, kde by viskozita SAE30 mohla znamenať KV100 - 10.
Často sa používali oleje SAE20 , pokiaľ to dovolili teplotné podmienky.



Vývoj a hromadná distribúcia viacstupňových olejov typu 10W-30 na začiatku 80. rokov spôsobila dva problémy, ktoré sa odlišovali svojou povahou.

1. Prvým a zjavným problémom je letné použitie oleja 10W-30, ktorého viskozita (HTHS ešte nebola študovaná a nie je formalizovaná) zjavne významne poklesla v porovnaní so SAE 30 pri zaťažení.
Teória nenewtonovských tekutín hovorí, že ak by bol olej 10W-30 vyrobený s KV100 - 10, potom by najpravdepodobnejšie takýto olej začal strácať viskozitu pri šmykových zaťaženiach. Čím vyššie je zaťaženie, tým skôr sa 10W-30 priblíži k 10W.
Okamžite, na úsvite viacstupňovej výroby, bola hlavná otázka, či xW-y ropa pri zaťažení klesne z y na xW. Takto vznikli pracovné skupiny, ktoré vyvinuli koncept HTHS koncom 80. rokov.
A to aj napriek tomu, že 10W zimný olej s motorom akosi zvládol, ale aj tak to bolo zlé: silná strata viskozity je riziko, hlavne riziko pri vysokých teplotách.

2. Druhým dôležitým problémom bolo, že oleje, ktoré pri zaťažení strácajú viskozitu - v horúcom podnebí - boli často zdrojom problémov s ich „odpadom“ (podľa VW - napokon, mutligrade oleje sa potom vyrábali špeciálnym spôsobom a ich NOACK nebol veľmi dobrý). Obzvlášť vážne tento problém „napínal“ Európu, kde bol odpad z ropy vnímaný veľmi bolestivo. Modrý dym a rôzne ďalšie efekty, vrátane samotnej spotreby oleja, boli charakteristickým znakom mnohých lacných a bežne dostupných vozidiel VW, ktoré rozšírili svoj vozový park.



{Zaujímavé je, že dilatačné vlastnosti moderných olejov, o ktorých som písal v prvej sérii, boli študované oveľa neskôr - v 90. rokoch.
Oleje zvyčajne nevykazovali dilatačné vlastnosti alebo sa prejavovali iba pri negatívnych teplotách.
Je tiež dôležité zdôrazniť, že „horúce dilatačné“ vlastnosti moderných olejov sú najviac viditeľné u viacstupňových olejov s HTHS> 3,5, čo nie je bežné a iba pri vysoko degradovaných olejoch.
Tých. správny olej (pri pracovnej teplote), bez ohľadu na HTHS a bez ohľadu na degradáciu - mal by skôr vyzerať ako binghamská tekutina, a nie ako dilatačná látka. }



Všeobecne platí, že pri zrode HTHS ako parametra, ktorý ukazuje stabilitu viskozity oleja voči zaťaženiu a teplote, stanovili CCMC a VW svoj údaj 3.5. Zároveň sa určila hodnota NOACK .
Keď bolo prijaté rozhodnutie, testy na „vytvorenie HTHS“ neboli dokončené. Potom, čo séria prvých testov ukázala, že HTHS monograde 30ki je zvyčajne 3,3–3,5, bolo rozhodnuté prijať „najmenej 3,5“ na vyriešenie všetkých „ich problémov“ v Európe. Ďalej tento údaj prešiel na modernú ACEA a tolerancie a zostal taký.
USA, Japonsko, Kórea išli opačnou cestou.



Čo sa zmenilo od roku 1985 a od tohto rozhodnutia:

1. Už je zrejmé, že HTHS medzi 3,0 a 3,4 - pokrýva všetky požiadavky na hrúbku filmu všetkých možných „civilných“ motorov. Jednoducho preto, lebo HTHS sám o sebe zahŕňa vysoké teploty a značnú rezervu. Existujú vypočítané koeficienty založené na Sommerfeldovom čísle, ktoré vám môžu poskytnúť vypočítanú „poruchu HTHS“ vo vzťahu k krútiacemu momentu. Existujú aj také korekcie teploty. Iba motory s krútiacim momentom od 500 do 1 000 Nm (pri minimálnych otáčkach) so slabým chladením zvyčajne vyžadujú HTHS> 3,5

2. Ďalším zrejmým faktom je, že väčšina hydrauliky v motore, viac či menej, poskytuje spoľahlivú prevádzku oleja s viskozitou <SAE 20. Je to spôsobené tým, že tieto jednotky boli vždy vyrobené s očakávaním, že viskozita oleja KV150 bude 2,5 alebo približne KV100 - 5,2

Nežiadam vás, aby ste sa urgentne vzdali oleja HTHS 3.5. HTHS 3.5 nie je zlé číslo. Nebudeme brať mierny pokles účinnosti. Samotným parametrom je iba poistenie, že prehriaty olej pri zaťažení vás nesklame. Medzi HTHS a výpočtami všetkých parametrov - teploty, medzier atď. Existuje
veľa čísel . Ale hlavné jedlo je - keď poviem, že HTHS 3.5 je zvyčajne prehnaný - spolieham sa na skutočné údaje. Neradím bezducho nebezpečné čísla.



A ps
HTHS všeobecne vytvorili Lubrizol, Exxon, Paramins, SAE, CEC (a ďalší, povedzme MVMA). Na CCMC (ACEA) a „nemecké“ tolerancie - HTHS mal najmenší vzťah. Ale práve v Európe sa podľa nemeckých schválení HTHS tak pevne a tak nesprávne spojila.
HTHS s najväčšou pravdepodobnosťou zastaráva. Je veľmi vysoká pravdepodobnosť, že táto viskozita nebude v budúcnosti potrebná. Prečo? Pretože SAE20 a SAE16 budú všade. Mať HTHS> 3,5 určite nebude potrebné, dokonca ani pre SAE30.
A SAE40 a SAE50 v každom prípade, čo je logické, majú príliš veľa HTHS.

RIP HTHS.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Ešte jeden súvisí s tým...

Začnime všeobecnou teóriou, pretože som si všimol, že na fóre panujú mylné predstavy o HTHS.



Nebudem sa venovať praxi (existujú rôzne články s hotovými údajmi získanými experimentálne na skutočných automobiloch - https://www.tandfonline.com/doi/figure/ ... 18.1468518, kde nájdete grafy
s nárastom HTHS z „najazdených kilometrov“. Články môžu byť uzavreté, ale môžu byť aj v anotáciách - v porovnaní s viskozitou HTHS čerstvého oleja zvýšenou o 10%).



Prax v tomto prípade nie je veľmi dôležitá -

Pozrime sa teoreticky na jednoduchý prípad - prečo olej nemôže stratiť HTHS počas najazdených kilometrov.
Zoberme si viac-menej slušný olej (najjednoduchší) a 10 000 najazdených kilometrov. 5W-30 C3.



1. CCS , HTHS a KV sa odlišne menia počas degradácie oleja (z počtu najazdených kilometrov) a na zmenu HTHS je vplyv polymérnych zahusťovadiel minimálny;
2. zahusťovadlo a prísady, oxidácia, znečistenie - silne ovplyvňujú viskozitu CCS - t.j. zhruba pri 0 W a 5 W;
3. Písal som o tom skôr - prevádzka oleja komplikuje typ koloidného roztoku, vytvára komplexné suspenzie v emulziách, ktoré menia vlastnosti olejov - zvyčajne sa zvyšuje dilatancia (o tom neskôr). Tých. sadze, degradačné produkty oleja, paliva, prísady - to všetko vytvára v oleji mikroštruktúry, ktoré ho menia - smerom k zvýšeniu dynamickej viskozity.



Teoreticky máme približne to, že pri 10 000 km najazdených kilometrov najpravdepodobnejšie (v ruštine to môže znieť neisto, ale je to „s najväčšou pravdepodobnosťou“ = „bude to tak“ ))



1. HTHS sa môže zvýšiť, ale neklesnúť, až o 1-5%
2. CCS sa určite zvýši o 15-30% a olej môže dokonca prestať byť 0W (stane sa ďalším xW olejom, kde x> 0)
3. Ale KV100 a KV40 sa môžu mierne meniť - v oboch smeroch (mierne zníženie alebo zvýšenie).



KV sa najvýraznejšie zmení po zriedení palivom. A čo je najmenej, dilatancia ovplyvní KV, ak sa zmení alebo objaví.

Čo je to dilatancia a prečo sa tak zreteľne prejavuje pri negatívnych teplotách a dokonca ovplyvňuje HTHS?
Dilatačná tekutina je tekutina, v ktorej viskozita rastie so zvyšujúcim sa vystavením tejto tekutine.
Čím väčšia je deformačná sila, tým vyššia je viskozita. Existujú kvapaliny (napríklad viskózne spojky), v ktorých sú tieto vlastnosti vyjadrené veľmi zreteľne.



Prečo sa mení dilatancia oleja a ako ovplyvňuje CCS a HTHS? (Nie vždy sa to stane.)
Hlavným dôvodom je zmena typu a zložitosti koloidného roztoku. Rôzne fázové stavy komponentov. Napríklad štruktúra sadzí alebo štruktúra „odvíjaného zahusťovadla“. Produkty odbúravania.
Pri negatívnych teplotách sa počet takýchto štruktúr veľmi zvyšuje. Teórie je veľa videí o teórii, dlho nebudem písať, ako sa „častice“
k sebe priliehajú a vo vnútri tekutiny usporiadajú také „tuhé“ krvné zrazeniny. Ale to sa deje približne.
Vyvíjate tlak na kvapalinu - nevedecky povedané, častice roztoku „priľnú“ a výsledkom je „trombus“. Viskozita začína stúpať. Pri negatívnych teplotách je to výraznejšie - kvôli väčšiemu počtu fázových stavov. Eutektiká, kryštality atď.
Predtým som spomenul prepadový systém - ktorý nakoniec „utesní krúžky“.



V priemere sú všetky známe účinky (šmyk atď.) Na ropu dobre známe.
Aj pre tie najchúlostivejšie miesta - všetko je viac-menej vypočítané. Ale je tu problém.
0W a 5W olej s HTHS nad 3,5 je zložitý systém.
Keby sme sa pokúsili vytvoriť olej 5W-30 (KV100 - až 12), ktorý by bol maximálne odolný proti zničeniu a hromadeniu problémov (jednoduché riešenie, čo najmenej zahusťovadla - alebo „najlepšie“ zahusťovadlo), potom by sme dostali Olej 5W-30 s HTHS nikdy vyšší ako 3,1 (pre 0W-30 nikdy vyšší ako 2,9)
Potrebujeme však vytvoriť olej s HTHS 3,5 a vyšším.
Takže systém komplikujeme kvôli HTHS.
Komplikáciou systému musíme pochopiť riziká hromadenia problémov. Najlepšie formulácie 5W-30 C3 na trhu často vyvíjajú seriózni špecialisti a dokonca aj pri tých najzložitejších systémoch, ako sú 5W-40 a 0W-40, boli všetky problémy niekoľkokrát testované. Ale pretože veda nezostáva stáť, za posledné roky
sme dostali veľa nových údajov. Tieto údaje ukazujú, že olej s obsahom VI 180 - 0W-20 a olejom s obsahom VI 180 0W-40 v rôznych množstvách hromadia problémy spojené s dilatanciou a nielen to. Pretože tieto problémy môžu vývojári zohľadniť, nemusí byť olej 0W-40 horší, ale ak by sa to
nezohľadnilo, mohol by sa problém ukázať ako nepríjemný.
Je možné vyrobiť olej C3 s ohľadom na všetky problémy? - Áno môžeš. Ale ťažšie.



10W-30, 5W-20 HTHS <3,5 - bez problémov, takmer všetky sú dobré, najmä od známych výrobcov;
0W-20, 5W-30, 0W-30 HTHS <3,5 - ak sú od známych výrobcov, potom s najväčšou pravdepodobnosťou nemajú problémy, existujú problematické, ale zriedka;
0W-30, 5W-30, 0W-40 HTHS> 3,5 - môžete dôverovať iba významným výrobcom, ale existuje veľa známych a neúspešných olejov. Počet problémov pre 5W-30 rýchlo rastie kvôli objemom, počtu formulácií a toleranciám
5W-40 HTHS> 3,5 - každý druhý produkt na trhu je neúspešný, mínové pole, dokonca aj známi výrobcovia majú zlyhania kvôli hromadnej výrobe produktov v minulosti a neporiadku v receptoch a toleranciách.



Nebudem považovať exotické viskozity (Castrol bez problémov vyrobí kvalitný olej 5W-50) a 10 / (15) W-40 nebudem považovať za odchod pre automobily.



Je zahusťovadlo hlavným a jediným problémom?
Nie, nie je. Zahusťovadlo nemusí byť vôbec problém.
Čo potom robí olej 5W-30 C3 vždy horším ako olej 10W-30 ILSAC? - Extra parameter HTHS 3.5 pre 0W a 5W oleje. Tento údaj občas komplikuje riešenie napriek tomu, že ho motor nepotrebuje. Toto číslo priniesli do odvetvia nie príliš šikovní ľudia.
3.5 nechráni pred ničím, iba zvyšuje riziko pre takéto oleje. Áno, pre oleje xW-40 HTHS> 3,5 je viac než zrejmé (inak jednoducho nie je jasné, čo je 40), ale toto je už priemyselný rozvoj. Všetko, čo som napísal, ešte neznamená, že oleje s HTHS> 3,5 sú zlé.
Sú dôležité podrobnosti a história vývoja odvetvia, situácia na trhu. A z toho vychádzam - nevidím dôvod radiť alebo rozoberať oleje C3.
Podľa môjho názoru jednoducho nie sú potrebné. V Európe je to však stále „pozícia“ na trhu medzi „ľahkými olejmi“.
Nevidím v nich žiadny zmysel z pohľadu „inteligentného spotrebiteľa“, ale z pohľadu spoločnosti výrobcu je to trh. Tieto oleje sú potrebné a potrebné vo veľkom množstve. Predáme.



Pokiaľ ide o „hrubý“ (40 a vyšší) čln, 4T a ďalšie oleje - mám z nich dobrý pocit, dajú sa však použiť v automobiloch iba ako letné zahusťovadlo. Napriek komplikácii riešenia, pridaním zahusťovadla k oleju 0W-20, povedzme 4T / aero 15W-50, vzniká reologický systém Binghamovej tekutiny v oleji, ktorý pri zvyšovaní HTHS (a ochrane skutkov) , nevytvára dilatáciu pri vysokej teplote - kompenzuje to binghamskými účinkami kokteilu (môže to byť tiež užitočná synergia koktailových prísad).



Ps
zriedenie oleja palivom je samostatná veľká téma, ale hneď poviem, že bežné prevádzkové zriedenie palivom zvyčajne neznižuje HTHS oleja pod prijateľné hodnoty. A takmer všetky oleje sú stabilné v systéme, kde napríklad na 5 litrov oleja je 0,5 litra paliva. Nebezpečný tu nie je fyzikálny ( nie viskozita! ), Ale chemický účinok paliva. Nebezpečenstvo je menšie pre naftu a viac pre benzín.
Nie som odborník na palivové efekty (chémia), ale s HTHS by nemal byť žiadny problém s viskozitou.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

Já jenom už poslední věc tady k tomuto:
https://www.oleje.cz/clanek/Viskozita-a ... vych-oleju

A té tabulce SAE vs. teplota okolí co tu je
Obrázek
jen toliko, že já znám tuto verzi

Obrázek

A zde něco k HTHS https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte dub 13, 2021 13:25, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Edit: Doplnění tabulek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jarson1 »

každopadne je fajn, že máme 21.storocie.
Nechcel by som pre 0W20 skončiť ako Giordano Bruno :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Zajda »

Tak jestli míníš povětšinou jezdit jak s hnojem, krátké trasy kdy se motor ani nezahřeje, 0W20 může být optimum z hlediska jak spotřeby tak opotřebení. Akorát bude typicky stát výrazně více než třeba 5W30. Já když měl náhradní Citigo, na plynu jsem stál jak na rýči zhruba půlku cesty po okresce, aby nějak jelo a nedejbože předjelo. Na takový režim bych 0W20 nepoužil.
EDIT: spletl jsem si tě s majitelem 108 z původního vlakna

Mirec: nechceš raději dát původní odkaz? V podobě translatorem domotané tapety je to totálně nepřehledné.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Pôvodný odkaz ? Je to z ruského fóra kde sa vyjadruje tento človek... sám na fórum píše cez translator pretože po rusky nevie...pravdepodobne je to američan ( mám taký dojem ) a ak nie veľa času tam trávil bo najviac poznatkov má práve odtiaľ...no nechce o sebe veľa povedať ani odkiaľ je ani pre akú spoločnosť pracuje...a ani sa mu nedivím...to ale na veci nič nemení a pointa sa dá vyrozumeť aj keď je to cez ten prekladač.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Zajda »

Spíše si tam každý najde co si bude přát :-)
Jediný smysluplný překlad by byl zpět do angličtiny.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

Mirec 29 píše:
Zajda píše:Když se podívá člověk do návodu EU Toyoty Aygo se steným motorem, je tam rozptyl 0W16 - 5W30, API SL/SM/SN, žádné jiné speciální požadavky
Takže osobně bych použil co nejřidší olej s normální HTHS >3,5
Tedy asi 0W30 nebo 5W30.
https://www.q8oils.com/automotive/low-hths-oils/
Ak máš toto napísané v knižke tak si buď istý že nemali na mysli 5w30 A3 :!: Api ani ilsac nerozlišuje hths (narozdiel od Európy :!: ) čiže ide o oleje s "európskym" prívlastkom so zníženou hths :wink:
To píšu v tom istom návode malými písmenkami :?: Alebo si ich hovorca :?: Lebo ak nie a ja si kúpim trebárs Helix Ultra 5W30 s API SN alebo Synpower 5W30 API SN oba sú A3 tak som predsa splnil požiadavku výrobcu :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Zajda píše:Spíše si tam každý najde co si bude přát :-)
Jediný smysluplný překlad by byl zpět do angličtiny.
Jasné každý si to môže a určite vysvetlí po svojom...to už je ale každého osobná vec :idea:
ja myslím že sa to dá čítať a pochopiť celkom jasne... inak povedané odporci budú vždy hľadať výhovorky :)

jerome píše:
Mirec 29 píše:
Zajda píše:Když se podívá člověk do návodu EU Toyoty Aygo se steným motorem, je tam rozptyl 0W16 - 5W30, API SL/SM/SN, žádné jiné speciální požadavky
Takže osobně bych použil co nejřidší olej s normální HTHS >3,5
Tedy asi 0W30 nebo 5W30.
https://www.q8oils.com/automotive/low-hths-oils/
Ak máš toto napísané v knižke tak si buď istý že nemali na mysli 5w30 A3 :!: Api ani ilsac nerozlišuje hths (narozdiel od Európy :!: ) čiže ide o oleje s "európskym" prívlastkom so zníženou hths :wink:
To píšu v tom istom návode malými písmenkami :?: Alebo si ich hovorca :?: Lebo ak nie a ja si kúpim trebárs Helix Ultra 5W30 s API SN alebo Synpower 5W30 API SN oba sú A3 tak som predsa splnil požiadavku výrobcu :idea:
To myslíš vážne :?: Už si niekedy videl fľašku helix ultra 5w30 :?: Na obale je predsa acea A3/B4. a synpower detto :!: A zase sme u európskej normy... Oleje ktoré nie sú hths 3.5 a viac majú na obale len americké normy čiže api alebo ilsac prípadne dexos :wink: zabudol som na Európske C-čko
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

Nie nemal. Hodnoty olejov pozerám cez TL nie prezeraním fliaš a v nich API normu má tak Shell ako aj Valvoline :wink:
( TL viď Technický List )
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

jerome píše:Nie nemal. Hodnoty olejov pozerám cez TL nie prezeraním fliaš a v nich API normu má tak Shell ako aj Valvoline :wink:
( TL viď Technický List )
To isté čo je na obale je aj v TL :idea: skús pozrieť tým druhým nezaujatým okom :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

Ja neviem mne to pripadá baviť sa s tebou jak so psom sa modliť :)
Valvo
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od bio »

Ještě nabídnu jednu tabulku - MB 224.1
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/224.1_de.html pro osobní a vany
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/224.2_de.html pro nákladní a spol.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

jerome píše:Ja neviem mne to pripadá baviť sa s tebou jak so psom sa modliť :)
Valvo
A ty tam nevidíš A3/B4 :?: Čiže je každému jasné že sa jedná o olej s hths 3.5 a viac... Ak sa však pozrieš na obal alebo TL nejakej 5w30 kde je LEN api norma bez normy acea bude tam s najväčšou pravdepodobnosťou ešte norma ilsac prípadne schválenie dexos bude sa určite jednať o olej s tzv. zníženou hths :wink:
Ak v knižke k aziskemu alebo americkému motoru výrobca uvedie sae 5w30 bez normy acea určite sa jedná o olej s tzv. zníženou hths :wink: by som povedal...a teraz šup za psom a modliť sa :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

Skvelý postreh ;) Áno ACEA A3/B4 znamená,že olej má HTHS viskozitu rovnú alebo vyššiu ako 3,5 a kedže má tento olej aj americku normu API SL je použiteľný do spomínanej Toyoty Aygo o čom písal Zajda :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět