0w20 kam s ním?
Moderátor: Colommbo
Re: 0w20 kam s ním?
pri nizkej viskozite si moze (aj musi) vyrobca dovolit mensi pritlak na valec. to vsak raste riziko spotreby petroleja. tak sup, urobime lowsaps povinnym (musime). tie rolny v novej toyote, len poukazuje ako dietny je ten petrolej.
mnohe konstrucne riesenia dneska nie su hrdinstvo, ale balancovanie na hrane zivotnosti a emisii.
(rolny a hydrostely su drahsie, vacsia sanca na poruchu. kedysi sa to nedavalo do kazdeho motoru)
ze si zrovna spomenul astru h vzdy viem kedy sused ide, lebo ten klepot na kluke je jedinecny a pocujem ho na 3 poschodie asi to bude fanda longlife a lowsaps
mnohe konstrucne riesenia dneska nie su hrdinstvo, ale balancovanie na hrane zivotnosti a emisii.
(rolny a hydrostely su drahsie, vacsia sanca na poruchu. kedysi sa to nedavalo do kazdeho motoru)
ze si zrovna spomenul astru h vzdy viem kedy sused ide, lebo ten klepot na kluke je jedinecny a pocujem ho na 3 poschodie asi to bude fanda longlife a lowsaps
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: 0w20 kam s ním?
Zase prítlak...ok tak zase čo to znamená menší prítlak ? Menší v porovnaní s čím? S čím porovnávaš a ako to súvisí s lowsaps olejmi ?
zamysli sa keby bol príliš malý prítlak na steny valca čo by sa asi tak dialo...pri sae 20 za studena a pri pracovnej teplote a čo by sa dialo pri sae 40 opäť za studena a pri pracovnej teplote...a aká je ich kin. viskozita a aký vplyv by to malo ak by bol slabý prítlak... Ak nedokážeš pripustiť určite fakty tak sa na to vykašli a nemiešajme hrušky a jablkami...
Čo sa týka tej astry tak to zase hop... tá jeho je fakt že tichá... špinavá ale tichá...teda po zahriatí
zamysli sa keby bol príliš malý prítlak na steny valca čo by sa asi tak dialo...pri sae 20 za studena a pri pracovnej teplote a čo by sa dialo pri sae 40 opäť za studena a pri pracovnej teplote...a aká je ich kin. viskozita a aký vplyv by to malo ak by bol slabý prítlak... Ak nedokážeš pripustiť určite fakty tak sa na to vykašli a nemiešajme hrušky a jablkami...
Čo sa týka tej astry tak to zase hop... tá jeho je fakt že tichá... špinavá ale tichá...teda po zahriatí
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
A3B4 C3 nejaké divné označenie oleja.Povlak v motorovom priestore ,znamená únik oleja a zašpinený motor a všetko dookola? A vymeniť značku auta alebo oleja?
Re: 0w20 kam s ním?
Takéto "divné" označenie ktoré nejde celkom dokopy má mnoho olejov...povlak v priestore nie je len dôsledkom úniku oleja povedal by som... jelikož olej nemizne a špina sa tvorí osobne by som zmenil značku nie samozrejme auta ale oleja olej bez "C" a šupol by som tam Shell 5w30 A3. a dve tri skrátené výmeny...ten povlak bude podľa mňa ako som už písal inde z dôvodu nie celkom kvalitného oleja...nevhodné zvolene prísady a množstvá ktoré časom nepekne reagujú a toto je výsledok...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
Tak pre porovnanie..simec44 píše:Ahoj, sice Konzern tu nemáte rádi, ale..
2.0 TSI 180KW (seat Tarraco, ne ochcavka RS)
jezdíme především kolem komína 20km tam a z5 co jsem pozoroval dálnici tak při 27stupnich venku rychlost 145 měl olej teplotu 110-114 C, předpis 0W-20 chci zachovat bo zaruka.
První výměnu udělám doma nebo někde po cca 3-4Tkm a uvažuji o Mobil 1 ESP nebo Ravenol VSE
ze srovnani mi lehce lepší vychází ravenol či doporučíte etwas anderes?
https://www.ato24.de/de/blog/vergleich- ... el#anchor1
s CT-R som to mal dnes na 94-96°C pri dlhodobejšej jazde po dialnici 140-145km/h, občas aj predbiehanie do toho.. vonkajšia teplota 28-29°C.
(olej - Amsoil SS 0w-30)
Re: 0w20 kam s ním?
Povedal by som že typický príklad kvalitného oleja vo vhodne riešenom (úspešnom) motore=>konštrukcia mazanie chladenie
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
kornel- bingo
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: 0w20 kam s ním?
na novom aute kde je navrhnuty eko xw20/30, motor menezment bude "podchladzovat" motor.
(standartny teplotny rezim zo starych aut by ho spalil)
dneska riadene termostaty, variabilne cerpadla a ine blbosti.
(standartny teplotny rezim zo starych aut by ho spalil)
dneska riadene termostaty, variabilne cerpadla a ine blbosti.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: 0w20 kam s ním?
no ale vieš čo je ale sranda.. že ventilátor sa takmer ani nezapína.. to musí byť ozaj ostrá nakladačka dlhšiu dobu.
Re: 0w20 kam s ním?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: 0w20 kam s ním?
Před nedávnem jsem jel s novým Mitsubishi Outlander (benzín 2,0, atmo, bez DPF, dnes vzácnost) jeho prvních 300 km. V motoru jako prvonáplň od výrobce byl jakýsi 0W20 (k specifikaci či technickým listům jsem se přes veškerou snahu nedostal, nešlo zjistit). Neb jsem nenašel jakýkoli argument, proč bych měl tento olej v koncepčně "klasickém" motoru nechávat, vyměnil jsem ho za Mobil1 0w40FS, A3, tedy olej, který do tohoto motoru jistě patří, v této kategorii se slušnou aditivací Mo, Zn, P, Ca, B. Původní náplň vytekla v podobě špinavé vody s kovovým odleskem na hladině, až se přítomný mechanik divil.Mirec 29 píše: Prečo hľadáš problémy (konštrukčné) žiadne auto nie je dokonalé
Motor se na volnoběhu po výměně oleje ztišil tak, že není slyšet vůbec..
Co mě potěšilo, bylo ztišení volnoběhu motoru, není takřka slyšet.
Subaru Forester 2,0
Mitsibishi Lancer 1,6
Mitsibishi Lancer 1,6
Re: 0w20 kam s ním?
No áno táto kombinácia je mne asi najbližšia
Ak považuješ za koncepčne klasický motor atmo bez DPF tak napr. dve stoja u nás pred barákom jeden Opel a jedna Toyota... aký je medzi nimi rozdiel ? eú vs. japan motor a potom ešte 8rokov... čiže všade bez rozdielu A3. Takto si to myslel
Mobil 1 fs skvelá voľba oleja
Špinavá voda s kovovými čiastočkami ? nie si prvý ani posledný...u nového motoru v zabehu nič výnimočné buď v kľude
K stíšeniu by prišlo aj pri použití iného oleja než A3...bude to hlavne novým autom... tá kopa železa pod kapotou sa musí trošku zabehnúť... "hustý" olej aj keď sakra kvalitný by som tam ale od novoty ja osobne nedával
Ak považuješ za koncepčne klasický motor atmo bez DPF tak napr. dve stoja u nás pred barákom jeden Opel a jedna Toyota... aký je medzi nimi rozdiel ? eú vs. japan motor a potom ešte 8rokov... čiže všade bez rozdielu A3. Takto si to myslel
Mobil 1 fs skvelá voľba oleja
Špinavá voda s kovovými čiastočkami ? nie si prvý ani posledný...u nového motoru v zabehu nič výnimočné buď v kľude
K stíšeniu by prišlo aj pri použití iného oleja než A3...bude to hlavne novým autom... tá kopa železa pod kapotou sa musí trošku zabehnúť... "hustý" olej aj keď sakra kvalitný by som tam ale od novoty ja osobne nedával
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
ja osobne lejem do hybridnej toyoty 0W20 niečo cez 200 000 km, používam najlacnejší na trhu Total, mením čo 10 000km, jazdím s tým ako s iným autom - všetko funguje ako má, čiže kombi prevádzka v rezkom štýle, olej neberie, som absolútne spokojný.
Teraz sa kúpila nová hybridná RAV4, tam je predpis 0W16, po zábehu 1500km som ho vymenil, Motul OW16 plus origo filter. Motor má kombi priamy a nepriamy vstrek, absolvoval Chorvátsko čiže cca 1800km dialnica 130-150km/hod. a nezmizla ani kvapka. Pri tej 0W16 ostávam, otázka len bude čo si vyberiem ďalej za značku. Z iného auta mám skúsenosť s Ravenolom, možmo bude Motul, možno ravenol.
Teraz sa kúpila nová hybridná RAV4, tam je predpis 0W16, po zábehu 1500km som ho vymenil, Motul OW16 plus origo filter. Motor má kombi priamy a nepriamy vstrek, absolvoval Chorvátsko čiže cca 1800km dialnica 130-150km/hod. a nezmizla ani kvapka. Pri tej 0W16 ostávam, otázka len bude čo si vyberiem ďalej za značku. Z iného auta mám skúsenosť s Ravenolom, možmo bude Motul, možno ravenol.
Re: 0w20 kam s ním?
Mohol by si prosím napísať konkrétnejšie čo to máš za hybrida a aký ročník ? len zo zvedavosti...
Čo sa týka tej novej rav-ky tak ticho závidím v čase keď som kupoval auto ja toto bol kandidát č 1 na rodinné auto...ale tá cena bola proste moc a čo sa týka tej w16 toto je už aj na mňa dosť osobne by som používal sae 20 a od shellu... tým ťa nechcem od 16 odhovárať vravím len môj názor...bodaj bude slúžiť minimálne rovnako dobre ako ten skôr spomínaný hybrid
Čo sa týka tej novej rav-ky tak ticho závidím v čase keď som kupoval auto ja toto bol kandidát č 1 na rodinné auto...ale tá cena bola proste moc a čo sa týka tej w16 toto je už aj na mňa dosť osobne by som používal sae 20 a od shellu... tým ťa nechcem od 16 odhovárať vravím len môj názor...bodaj bude slúžiť minimálne rovnako dobre ako ten skôr spomínaný hybrid
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
0w20, 0w16, 0w12, 0w8....
Už aby ekolog předepsal 0w0 To teprve bude "olej" Dokud do toho budou kafrat zelení, bude to v zadeli páč technik by nic takového nepředepsal.
Už aby ekolog předepsal 0w0 To teprve bude "olej" Dokud do toho budou kafrat zelení, bude to v zadeli páč technik by nic takového nepředepsal.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF