0w20 kam s ním?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

smejky2 píše: P108 , Tucson a Fabia 1.0 MPI ... Já tedy koupím 3 kanystříčky po 5 litrech a mám to akorát
jerome píše: Ešte si zabudol na Š 120 :idea: :!: :) Zober ty pekne radšej o jeden kanystříček viac :mrgreen:
Já bych tu 0w20-ku nalil klidně i místo vody. Dyť to voda je. A ekolog i do ostřikovače....:)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jerome »

Mirec 29 píše:kľudne aj 150. a zistíme čo ? nič dramatické by som povedal ( v prospech w20 ) 8)
Presne tak. Ten graf znázorňuje akurát tak priebeh viskozity počas jeho zahrievaní sa :idea:
Pitris píše:
jarson1 píše:....ak ti spolahlivo funguje chladenie a je sucasne aj správne navrhnuté, tak je v podstate jedno, ci jazdíš na Floride alebo v Norsku.Pri prevadzkovej teplote samozrejme.....
Dovolím si nesouhlasit, protože BUDE sakra rozdíl (i když vodu bude termostat držet na 90-ti) v teplotním zatížení motoru, jestli popojíždíš v koloně v zimním Norsku nebo na letní Floridě....
Ak by to bolo tak, ako píše jarson, tak žiadne SAE triedy by nemuseli existovať :) Aj keď budeš mať olejový chladič,tak inak sa ti vychladí olej v Nórsku a inak na Floride :idea: To znamená,že v Nórsku by si mohol relatívne viac zaťažiť spomínanú 0W20 kdežto na Floride by bol olej pri tej istej záťaži už pomerne dosť prehriaty a tým pádom nesplní to čo má :idea:
Pitris píše:Já bych tu 0w20-ku nalil klidně i místo vody. Dyť to voda je. A ekolog i do ostřikovače....:)
V podstate sa môžeme zhodnúť,že sa jedná o mulifunkčnú prevádzkovú kvapalinu :mrgreen:
Ale teraz vážne. Pán Vaculík vysvetloval túto SAE triedu ako moderný olej, najvhodnejší do nových motorov s priamym vstrekom paliva. hlavná výhoda,že nevytvára (nemal by) toľko karbónu ako klasické oleje a znižuje spotrebu paliva aby malo vozidlo čo najnižšie emisie.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Pán Vaculík vysvetloval túto SAE triedu ako moderný olej, najvhodnejší do nových motorov s priamym vstrekom paliva. hlavná výhoda,že nevytvára (nemal by) toľko karbónu ako klasické oleje a znižuje spotrebu paliva aby malo vozidlo čo najnižšie emisie.
Ano. Ale trošku se zapomnélo na hlavní účel oleje. Mazat a chránit před opotřebením....
A LSPI se dá předcházet i jinak :shock:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

pri všetkej úcte k všetkým...takéto narážky a posmešky na adresu olejov sae 20 ( či všeobecne olejov s nezmyselne nazvanou "zníženou hths" ) je len prejav zaujatosti na základe dlhoročného užívania určitej triedy sae opeť len na základe informácií ktorými sme mi európania krmený :!: je treba prijať fakt že veda ide sakra dopredu...použité materiáli idú dopredu vývoj a výroba olejov ide dopredu...nie je to len o ekológií ako je to len v európe prezentované...oleje sae 20 idú dopredu míľovými krokmi :!: len je treba pripustiť tento fakt :idea: tiež som sa na to díval očami typického európana no keď človek naozaj chce a je ochotný prijať inú skutočnosť než je tá jeho bublina v ktorej nie jeho vinou žije príde na to že je to trošku inak... :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

Věda ať si jde kupředu, nikdo jí nebrání, a já jsem ochoten za určitých podmínek 0w20 i doporučit, ovšem TOTO není ten případ.
A do SVÉHO auta si 0w20 taky nedám - byť bych i mohl. Každý svého štěstí strůjcem....
Krom toho píšeš dlouhodobé zkušenosti - ano. Ještě poctivé motory konstruované na přelomu milénia tu jsou pořád, nové mrdky se všemi těmi ekologickými výdobytky moderní vědy jdou po 150-ti tkm do zadele :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jarson1 »

k tej volbe sae podla vonkajsej teploty - kolona , Pitris, Norsko, Florida... 8)
Pripustme, že nejaký ten rozdiel bude aj u motora s takýmto systemom chladenia. Každopádne si nemyslím, že by islo o nejaké výrazné "skoky" v zmysle, že by olej bol dlhodobo prehriaty alebo naopak podchladený. Ano, chladenie býva navrhnuté na nejaký "optimálny" prevádzkový režim motora a nie je tak dokonalé , aby dokázalo uplne pružne eliminovat výkyvy , ktoré vzniknú pri istých situaciach ako napríklad spomínana jazda v kolone. Vsetko je to kompromis a s tým treba počítať. Každopádne podla mojho názoru, chladenie kvapalinou s reguláciou teploty ( prípadne s aj s chladicom oleja) - co máme dnes v každom aute - ak teda riadne funguje , dokáže spolahlivo držať teplotu ( aj oleja) v medziach bezpečných pre prevádzku motora.
Myslel som to skor vo vztahu k motorom bez chladenia s regulaciou teploty. Teda tento rozdiel vonkajších teplot a sucasne extremnych kratkodobých režimov jazdy tu nie je zdaleka tak kritický ako napríklad u vzduchom chladených motorov, typicky niektoré motocykle, kde sa vonkajsie teploty na ucinnosti chladenia prajavia ovela výraznejsie .
Zmysel volby SAE podla vonkajsej teploty okolia kde sa bude vozidlo prevádzkovat, vidím skor v suvislosti s prevadzkou studeneho motora. Teda ako rýchlo sa mi dostane na práve tu prevadzkovu optimálnu teplotu. Pretože ako vieme presne tato faza je klucova v suvislosti s opotrebením. A nejde len o "zimné "číslo. A kedže chceme , aby tato faza bola co najkratsia, tak sa ponuka použitie takej SAE , ktorá sa co najskor dostane na tu "optimalnu", co najbližšie prevadzkovej.
Nechcem lobbovať za 0W20, hoci som na nu tiež jazdil ( a bez najmenšej výhrady), sam preferujem ako zlatý stred 5W30 pre väcsinu dnešných motorov ( nemyslím hybridy), a sam to aj používam. A aj ked nejazdím na Floride ani v Norsku, som presvedčený, že tato 5W30-ka by bola použitelna v oboch prípadoch a kludne aj s nejakou tou kolonou, by v motore s regulovaným chladením držala svoju viskozitu v bezpečných medziach.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

jarson1 píše:sam preferujem ako zlatý stred 5W30 pre väcsinu dnešných motorov ( nemyslím hybridy)....
Však jsem taky na první straně napsal....
Pitris píše:úplně klidně 0w30 nebo 5w30 A3 nebo i A5....podle jízdních podmínek.
Apropo a ty hybridy jsou motory kam bych tu 0w20 i doporučil....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jarson1 »

...ako my sa krásne vždy dohodnene :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

na youtubečku sa dá bez problémov nájisť video určite mnohým známe ako v amerike testovali olej mobil 0w40 vtedy ešte new life . najazdili s ním spústu km ( 100 tisíce km ) a potom ho rozobrali a merali a skúmali/bádali...toto je testovani olejov ktorý podľa mňa dáva zmysel...čo by sme dali zato keby sme mohli byť súčasťou takéhoto týmu...oči by sa mnohým otvárali ako dobre chránia oleje 0w20/5w20/0w30/10w30 všetko len api alebo ilsac poťažmo c2/c5 :idea:
videl som spústu otvorených motorov ( japonské/kórejské/ americké ) prevádzkované na oleje w20 interval výmeny 5/7,5tkm a celkový nájazd od 150-300 tkm. tie motory boli čisté jak nové a spotreba 0,5l. na výmenu...čo nie je vôbec zlé však :?: osobne som otvorený všetkým možnostiam no tieto nízkoviskózne oleje v aziatok a amíkoch naozaj fungujú...europa je hodne pozadu ale pomaly sa to valí aj sem a odporcovia to nazývajú ekoteror :idea:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Zajda »

Když se podívá člověk do návodu EU Toyoty Aygo se steným motorem, je tam rozptyl 0W16 - 5W30, API SL/SM/SN, žádné jiné speciální požadavky
Takže osobně bych použil co nejřidší olej s normální HTHS >3,5
Tedy asi 0W30 nebo 5W30.
https://www.q8oils.com/automotive/low-hths-oils/

Jinak ještě k tomu kalkulátoru viskozitní křivky na widman.biz - na bobistheoilguy foru psal autor stránek že dobře funguje od 0°C výše.
Pěkně to popírá všeobecně přijímané úvahy jako že 5W je 5W a basta.
Člověk vidí, že např. typický 10W40 bude kdekoliv nad nulou řidší než 5W50.
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte dub 13, 2021 8:54, celkem upraveno 1 x.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

Zajda píše:Když se podívá člověk do návodu EU Toyoty Aygo se steným motorem, je tam rozptyl 0W16 - 5W30, API SL/SM/SN, žádné jiné speciální požadavky
Takže osobně bych použil co nejřidší olej s normální HTHS >3,5
Tedy asi 0W30 nebo 5W30.
https://www.q8oils.com/automotive/low-hths-oils/
Ak máš toto napísané v knižke tak si buď istý že nemali na mysli 5w30 A3 :!: Api ani ilsac nerozlišuje hths (narozdiel od Európy :!: ) čiže ide o oleje s "európskym" prívlastkom so zníženou hths :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od jarson1 »

Zajda - presne takto to vychádza aj mne a dosiel som k tomu presne rovnakým myslienkovým pochodom :wink:
Len by som možno až tak netrval na tej HTHS.Za predpokladu , že je teda znížená povolená.
... ono sa to trošku precenuje v suvislosti s ochranou proti opotrebeniu :idea:
Co ale neznamená, že by som ju nepoužil. Napríklad taký Shell HU 5W30 je stále A3 a sam ho tiež používam pre hondu R18A2. Ale rovnako dobre tam fungovali aj oleje iné od 0W20 až 5W40. A cuduj sa svete pocitovo to bolo najlepšie ( na zlosť všetkým :mrgreen: s tou 0W20-kou). samozrejme som po tomto oleji nerobil rozborku aby som tistil prípadne "katastrofické" následky.
A som v klude pretože...:
"Testovacie údaje HTHS (vysokoteplotné / vysokostrižné) poskytujú iba informácie o tom, ako sú rôzne motorové oleje schopné udržiavať svoju viskozitu pri vysokých teplotách a podmienkach vysokého napätia . Avšak tieto údaje o viskozite HTHS NEPOSKYTUJÚ vôbec žiadne informácie o ochrane oleja proti opotrebovaniu. Pretože viskozita motorového oleja NEURČUJE jeho schopnosť ochrany proti opotrebovaniu. Samotná HTHS viskozita oleja nehrá žiadnu zvláštnu úlohu pri ochrane oleja proti opotrebovaniu. Schopnosť ochrany oleja proti opotrebeniu je určená jeho základným olejom a balíkom aditív „ako celok“, s primárnym dôrazom na balíček aditív, ktorý obsahuje komponenty proti opotrebeniu pri extrémnom tlaku, ktoré nemajú nič spoločné s viskozitou.
Akékoľvek hodnoty HTHS použité ako porovnanie pre ochranu proti opotrebeniu, VÁM spoľahlivo nič nehovoria. Komponenty proti opotrebeniu pri extrémnom tlaku z balíka aditív sú to, čo skutočne určuje ochranu proti opotrebeniu, NIE tieto hodnoty HTHS.
Majte na pamäti, že údaje o teste HTHS sa týkajú pevnosti filmu / únosnosti / šmykovej odolnosti filmu motorového oleja, čo má zásadný význam tam, kde je toto forma mazania, ktorá sa vyskytuje na mnohých miestach v motore.
Pokiaľ však ide o klukovku a hlavné klzné ložiská, pevnosť olejového filmu / schopnosť prenášať zaťaženie / šmyková odolnosť nie je to, čo bráni opotrebovaniu v tomto mieste motora. Pamätajte, že všetky kvapaliny sú nestlačiteľné, dokonca aj voda. Klzné ložiská motora sú mazané prietokom oleja. Viskozita oleja NIE JE to, čo udržuje tieto časti oddelené. Časti sú udržované oddelené nestlačiteľným hydrodynamickým klinom tekutého oleja, ktorý sa vytvára pri vtiahnutí tekutého oleja medzi zvlákňujúce časti. Pokiaľ je do rozhrania kľukového hriadeľa / ložiska privádzané dostatočné množstvo oleja, nemôže dôjsť k opotrebovaniu. Pretože tak dlho, ako je udržiavaný dostatočný tlak oleja na zabezpečenie potrebného prívodu oleja, bude tento kritický nestlačiteľný hydrodynamický kvapalný olejový klin zachovaný. Jediným spôsobom, ako by vysoké teploty oleja mohli ohroziť tento typ mazania, je ten, keď tlak oleja klesol tak nebezpečne nízko, že už nemohol dodávať dostatočný prietok oleja, aby udržal ten najdôležitejší nestlačiteľný hydrodynamický kvapalný klin. VŠETKY kvapaliny sú opäť nestlačiteľné bez ohľadu na ich teplotu. Ak teplota vašej olejovej vane stúpne nad odporúčanú hodnotu, pozorne sledujte tlakomer oleja, aby ste sa ubezpečili, že je na prijateľnej úrovni."
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Mirec 29 »

asi tak nejak...a dalo by sa to ešte dokladovať viac a viac...ale k čomu? buď je človek ochotný prijať realitu alebo nie...tým nezatracujem sae 40/50 a viac... len je treba mysleť na to kedy a kde ich použiť :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Pitris »

Hernajz, a na co teda ti blbci výrobci dělají třeba SAE 10w50? :D
A ty zadřené motory, kde ta "nestlačitelná" vrstva oleje nestačila, protože se olej zahřál a zřídnul natolik že ho to z mazaného místa vytlačilo, vlastně neexistují.... Ale dosaďte si sami PROČ byl olej moc řídký a ani balíček aditiv s tím nic nezmohl.
Jarsone sorry ale na HTHS viskozitě SAKRA záleží :!: Ale robte a bavte sa ako chcete :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: 0w20 kam s ním?

Příspěvek od Zajda »

Kapalina sice není stlačitelná, za to je vytlačitelná. A jak snadno se nechá odněkud vytlačit závisí na viskozitě. Vrátil bych se znovu ke grafu na Q8oils s opotřebením různých mechanických skupin vs HTHS. Ani slůvkem se nezmiňují, že by snížená HTHS viskozita byla jakkoliv prospěšná motoru, prostě snižuje spotřebu, zvyšuje opotřebení a hledá se kompromis. Dosud jsem neviděl odborný názor, co by tvrdil něco jiného.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Odpovědět