Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Moderátor: Colommbo
Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Zaujímali by ma Vaše názory.
V prvom rade uvediem moje poznatky:
Normy VW 500.00 a VW 501.01 sú určené pre benzínové motory koncernu VW. Pričom:
VW 500.00- sú ľahkobežné viacrozsahové oleje (so zvyšeným mazacím učinkom)*
VW 501.01- bežne viacrozsahové oleje.
*Popisy jednotlivých noriem sa v manualoch jemne lišia zavisy to od výrobcu. Niekde píšu ľahkobežné oleje a niekde oleje so zvýšeným mazacím učinkom, takže to bude asi to iste.
Aspoň čo som vysledoval z užívateľských manuálov z obdobia 1996-2000 (jedno či VW, Seat, Škoda)
V tývhto užívateľských manuáloch VW je pritom uvedená tabuľka podľa ktorej treba zvoliť SAE viskozitu oleja. A tu je hlavna vec ktorej nechapem.
Podľa tej tabuľky je napríklad olej so schválením VW 501.01 a viskozitou SAE 10W-40 použitelný len v teplotách od -15°C do +15°C čo ja na tuto viskozitu podľa mňa malý rozsah.
Tiež je divné že udáva rovnaky rozsah použita aj pre 10W-30, ale už taká 15W-40 je použitelná od -15°C do 40°C pričom by mala byť za tepla rovnako viskozna ako 10W-40. ??????
Tu je link na tu tabuľku: http://www.ulozto.sk/3495660/sae-viskozity-vw.jpg
Väčšina olejov triedy SAE 10W-40 ma na obale a v technickom liste schvalenie VW 501.01
(pozor často je na internete v e-shopoch uvedená norma alebo schvalenie VW 500.00 pričom ho v skutočnosti nemá)
Uvediem aspoň niekoľko príkladov: (udaje o schvalení sú z tech listov k týmto olejom, čiže by mali byť presné)
Total Quartz 7000 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01
Liqui Moly Superleichtlauf 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01 + na obale aj v listoch je uvedené že firma Liqui Moly odporúča aj pre VW500.00, oficiálne ma schválenie len na VW 501.01.-tiež divné
Valvoline Durablend 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01
Divné je aj že napríklad taký Mogul Extreme 10W-40 ma oficiálne na obale aj VW500.00: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW500.00 čiže schválenie dostal.
V podstate ostatné výkonnostné triedy a schválenia majú všetky rovnaké, akurát niekedy tam je aj VW 500.00 ale častejšie len VW501.01.
Proste nerozumiem tomu. Ten Mogul (na zaklade VW500.00) bude teda použitelný podľa tej tabuľky VW vo veľkom teplotnom rozsahu a napr. Total (VW501.01) alebo LM(501.01) už len od -15°C do +15°C. To sa mi nechce veriť.
Dal som to tu pretože veľa ľudí používa 10W-40 a často v koncernových motoroch a nikoho tato tabuľka akoby nezaujímala.
Čo si o tom a hlavne o tej tabuľke VW myslíte. V novších manuáloch (cca od r .2001) tu tabuľku neuvádzajú, žeby už v dnešnej dobe neplatila?.....
V prvom rade uvediem moje poznatky:
Normy VW 500.00 a VW 501.01 sú určené pre benzínové motory koncernu VW. Pričom:
VW 500.00- sú ľahkobežné viacrozsahové oleje (so zvyšeným mazacím učinkom)*
VW 501.01- bežne viacrozsahové oleje.
*Popisy jednotlivých noriem sa v manualoch jemne lišia zavisy to od výrobcu. Niekde píšu ľahkobežné oleje a niekde oleje so zvýšeným mazacím učinkom, takže to bude asi to iste.
Aspoň čo som vysledoval z užívateľských manuálov z obdobia 1996-2000 (jedno či VW, Seat, Škoda)
V tývhto užívateľských manuáloch VW je pritom uvedená tabuľka podľa ktorej treba zvoliť SAE viskozitu oleja. A tu je hlavna vec ktorej nechapem.
Podľa tej tabuľky je napríklad olej so schválením VW 501.01 a viskozitou SAE 10W-40 použitelný len v teplotách od -15°C do +15°C čo ja na tuto viskozitu podľa mňa malý rozsah.
Tiež je divné že udáva rovnaky rozsah použita aj pre 10W-30, ale už taká 15W-40 je použitelná od -15°C do 40°C pričom by mala byť za tepla rovnako viskozna ako 10W-40. ??????
Tu je link na tu tabuľku: http://www.ulozto.sk/3495660/sae-viskozity-vw.jpg
Väčšina olejov triedy SAE 10W-40 ma na obale a v technickom liste schvalenie VW 501.01
(pozor často je na internete v e-shopoch uvedená norma alebo schvalenie VW 500.00 pričom ho v skutočnosti nemá)
Uvediem aspoň niekoľko príkladov: (udaje o schvalení sú z tech listov k týmto olejom, čiže by mali byť presné)
Total Quartz 7000 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01
Liqui Moly Superleichtlauf 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01 + na obale aj v listoch je uvedené že firma Liqui Moly odporúča aj pre VW500.00, oficiálne ma schválenie len na VW 501.01.-tiež divné
Valvoline Durablend 10W-40: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW501.01
Divné je aj že napríklad taký Mogul Extreme 10W-40 ma oficiálne na obale aj VW500.00: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4; MB 229.1; VW 505.00 VW500.00 čiže schválenie dostal.
V podstate ostatné výkonnostné triedy a schválenia majú všetky rovnaké, akurát niekedy tam je aj VW 500.00 ale častejšie len VW501.01.
Proste nerozumiem tomu. Ten Mogul (na zaklade VW500.00) bude teda použitelný podľa tej tabuľky VW vo veľkom teplotnom rozsahu a napr. Total (VW501.01) alebo LM(501.01) už len od -15°C do +15°C. To sa mi nechce veriť.
Dal som to tu pretože veľa ľudí používa 10W-40 a často v koncernových motoroch a nikoho tato tabuľka akoby nezaujímala.
Čo si o tom a hlavne o tej tabuľke VW myslíte. V novších manuáloch (cca od r .2001) tu tabuľku neuvádzajú, žeby už v dnešnej dobe neplatila?.....
Ano, tieto veci mám dávno preštudované. To ale nevysvysvetľuje prečo v použivatelskom manualy od auta uvádza VW takuto tabuľku. Mňa zaujíma názor na tuto tabuľku, pretože okolo noriem VW sa tu toho rieši až až ale to čo je v manualy od auta si nikto nevšimol. Veľa ľudi tu označuje napríklad Total Quartz 7000 ako jeden z najlepších olejov v triede 10W-40 a aj ho určite leju aj do VW motorov, pričom podľa tej normy 501.01 ktorú splňa je použitelný len do +15°C. A to je dosť zaujímave.
http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf strana 93 a 94
takže jsem si našel manuál na stařečka Felicii, a dle tohoto manuálu olej dle normy VW 500.00 / pro benzíny / lze použít v teplotním rozsahu mínus 30 až plus 35 °C .
Olej dle normy VW 501.01 nebo 502.00 / pro benzíny / v teplotním rozsahu mínus 30 až plus 35 °C pro SAE 5W50 , 10W50,10W60.
Jiné viskozity dle tabulky.
Dle mého názoru si myslím, že koncern zbytečně nezatěžuje uživatele a předepisuje pouze normu oleje a tím je dáno vše. Normu 500.00 a další pro benzínové motory nahrazuje dnes aktuální norma VW 504.00 a viskozita tohoto oleje je SAE 5W30
takže jsem si našel manuál na stařečka Felicii, a dle tohoto manuálu olej dle normy VW 500.00 / pro benzíny / lze použít v teplotním rozsahu mínus 30 až plus 35 °C .
Olej dle normy VW 501.01 nebo 502.00 / pro benzíny / v teplotním rozsahu mínus 30 až plus 35 °C pro SAE 5W50 , 10W50,10W60.
Jiné viskozity dle tabulky.
Dle mého názoru si myslím, že koncern zbytečně nezatěžuje uživatele a předepisuje pouze normu oleje a tím je dáno vše. Normu 500.00 a další pro benzínové motory nahrazuje dnes aktuální norma VW 504.00 a viskozita tohoto oleje je SAE 5W30
VW 500.00 - odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory.Flex píše:Veľa ľudi tu označuje napríklad Total Quartz 7000 ako jeden z najlepších olejov v triede 10W-40 a aj ho určite leju aj do VW motorov, pričom podľa tej normy 501.01 ktorú splňa je použitelný len do +15°C. A to je dosť zaujímave.
..a kedže Total Quartz 7000 spĺňa normu A3, tak vlastne akoby spĺňal aj VW 500.00 (aj keď na túto normu VW 500.00 nemusí byť priamo testovaný), ale je to len môj názor na vec, snáď si to dobre vysvetľujem a nepíšem hlúposť.
No ja by som ho do benzinaku nedával..., a neviem ci to niesu zbytočne špekulácie... jednoducho do auta by sa mal davat olej ktorý predpisuje výrobca (aby splnal presne tu normu ktoru vyzaduje...) a nie špekulovať či tento olej áno lebo na obale ma napisanu normu ktora....? zahrnuje tuto a podobne... proste ak je potrebná olejová norma napr. pre VW PD 50501 načo špekulovať ci tam moze byt aj ina...atdNOVON píše:No a VW 505.00 lze použít do benzínáku?
Ono tie normy VW trocha prekombinoval a je v tom zmätok.
Podľa tej blbej tabuľky ak použijem olej s viskozitou SAE 10W-40 so schválením VW501.01 tak je použitelný len od -15°C do +15°C, pričom olej s VW500.00 a tiež SAE 10W-40 už od -30°C do +35°C. Pozrite sa lepšie ako sa tabuľka rozdeluje na časti A a B. Kde:
A =VW 500.00
B =VW 501.01
Ešte raz tabuľka VW na stiahnutie:
http://ulozto.sk/3504173/sae-viskozity-vw.jpg
Prečo Mogul tu normu VW 500.00 ma a Total nie, keď ten Total určite nebude horší..veď všetky ostatné schvalenia ma rovnake ako Mogul okrem tej jednej.
Podľa tej blbej tabuľky ak použijem olej s viskozitou SAE 10W-40 so schválením VW501.01 tak je použitelný len od -15°C do +15°C, pričom olej s VW500.00 a tiež SAE 10W-40 už od -30°C do +35°C. Pozrite sa lepšie ako sa tabuľka rozdeluje na časti A a B. Kde:
A =VW 500.00
B =VW 501.01
Ešte raz tabuľka VW na stiahnutie:
http://ulozto.sk/3504173/sae-viskozity-vw.jpg
Prečo Mogul tu normu VW 500.00 ma a Total nie, keď ten Total určite nebude horší..veď všetky ostatné schvalenia ma rovnake ako Mogul okrem tej jednej.
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
ta 501.01 na obalu se mi nezdá, zítra se podívám v obchodě. Nedržel jsi v ruce Total Classic?Flex píše:Tak ja som ho nedavno držal a VW 500.00 a na obale nebola. A ani v tech. listoch nie je.
Len VW501.01/VW505.00.
V tech.listu Quartz 7000 je 500.00 uvedena:
http://www.olfima.cz/inshop/files/QUART ... 40-new.doc
Naposledy upravil(a) alfi166silver dne ned led 03, 2010 16:40, celkem upraveno 1 x.
...aj ja, keď som kedysi videl v návode k Felicii tú "grafiku" s rozsahom viskozít - tak som si myslel, že si snáď niekto pri zostavovaní tej "grafiky" poriadne vypil!
Ubezpečujem ťa, že olej VW502.00 je kvalitnejší ako VW500.00 a tento je kvalitnejší ako VW501.01!
Viskozita SAE 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 bude za tepla rovnaká (ak sa nebudeme hrať na mili - mikro - nano - piko ) - bez ohľadu na brutálnu viskozitnú "tabuľkografiku" od VW!
Viskozita SAE 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 nebude za studena rovnaká, ale olej s nižším číslom pred W bude za studena vždy "tekutejší" ako za tej istej teploty olej s vyšším číslom pred W - bez ohľadu na brutálnu viskozitnú "tabuľkografiku" od VW!
V našich podmienkach je ideálna viskozita 5W-40 a 10W-40 aj s ohľadom na kratšie trasy a časté štarty (samozrejme pokiaľ výrobca nepredpísal kvôli konštrukcii konkrétneho motora niečo striktne iné!).
Pokiaľ olej VW501.01 zodpovedá ACEA A3 - tak je to tak, že olejom VW501.01 môžeš nahradiť ACEA A3, ale opačne to už nemusí byť pravda, kvôli špeciálnej požiadavke výrobcu (značky) na nejakú vlastnosť oleja - preto majú koncerny svoje normy, keď im "nestačia" všeobecné ACEA, alebo API (ideálne je držať sa striktne uvedených noriem na obale oleja - pozor, ale na dodatočné nalepované nálepky (od dovozcu, kvôli našej superlegislatíve) s prekladom textu pôvodného obalu - bývajú tam nepresnosti od "sekretárok" )!
Ubezpečujem ťa, že olej VW502.00 je kvalitnejší ako VW500.00 a tento je kvalitnejší ako VW501.01!
Viskozita SAE 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 bude za tepla rovnaká (ak sa nebudeme hrať na mili - mikro - nano - piko ) - bez ohľadu na brutálnu viskozitnú "tabuľkografiku" od VW!
Viskozita SAE 0W-40, 5W-40, 10W-40, 15W-40 nebude za studena rovnaká, ale olej s nižším číslom pred W bude za studena vždy "tekutejší" ako za tej istej teploty olej s vyšším číslom pred W - bez ohľadu na brutálnu viskozitnú "tabuľkografiku" od VW!
V našich podmienkach je ideálna viskozita 5W-40 a 10W-40 aj s ohľadom na kratšie trasy a časté štarty (samozrejme pokiaľ výrobca nepredpísal kvôli konštrukcii konkrétneho motora niečo striktne iné!).
Pokiaľ olej VW501.01 zodpovedá ACEA A3 - tak je to tak, že olejom VW501.01 môžeš nahradiť ACEA A3, ale opačne to už nemusí byť pravda, kvôli špeciálnej požiadavke výrobcu (značky) na nejakú vlastnosť oleja - preto majú koncerny svoje normy, keď im "nestačia" všeobecné ACEA, alebo API (ideálne je držať sa striktne uvedených noriem na obale oleja - pozor, ale na dodatočné nalepované nálepky (od dovozcu, kvôli našej superlegislatíve) s prekladom textu pôvodného obalu - bývajú tam nepresnosti od "sekretárok" )!
Ano, skutečně je tomu tak. Teď nedávno jsem zde na internetovém obchodě objednával Total Quartz 7000 10W40 (dávám ho do felicie 1.6) a má na etiketě skutečně normu VW 501.01 (vyroben 03/09), třebaže vloni měl na etiketě VW 500.00. Vím že už to tady bylo 1000x probíráno, přesto bych byl rád, kdyby se k tomu vyjádřil Pitris. V podvědomí prostého lidu je, že norma VW 500.00 je novější, tudíž asi olej s touto normou bude lepší než VW 501.01. Na druhé straně olej Agip Sint 2000 10W40 (který je mimochodem často považován za plnou syntetiku v kategorii 10W40) má údajně na etiketě taky normu VW 501.01 a ne 500.00.
No a to si zoberte že ten Mogul Extreme 10W-40 ma na 100% aj na obale normu VW500.00 aj v tech liste. Takže by mal byť kvalitnejší ako Total Quartz 7000 10W-40.
Agip myslím že ma aj na obale z predu VW500.00+505.00.
Proste VW500.00 a VW501.01 sa tu nejako pletu jedno cez druhe, jeden ju ma na obale iný nie. Väčšina ju ale nemá.
Ta tabuľka VW je brutal preto som ju sem dal ale ona je aj v navodoch na Octaviu, Leon, Ibizu...a podobne.
Agip myslím že ma aj na obale z predu VW500.00+505.00.
Proste VW500.00 a VW501.01 sa tu nejako pletu jedno cez druhe, jeden ju ma na obale iný nie. Väčšina ju ale nemá.
Ta tabuľka VW je brutal preto som ju sem dal ale ona je aj v navodoch na Octaviu, Leon, Ibizu...a podobne.