Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ano je lepší. Každá nová specifikace je lepší než ta stará ve srovnatelné kategorii. Ale do starého motoru není potřeba nová specifikace.
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Tak predsa len ta vw 501.01 je nastupcom vw 500.00. 8) Rozpraval som sa dnes s automechanikom.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re:

Příspěvek od Pitris »

Pitris před lety píše:VW 500.00 odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory, a
VW 501.01 odpovídá ACEA A2-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory, (převzato z "Porovnání klasifikací" zde na Oleje.cz); z čehož plyne, že olej 500.00 by měl být výkonnější, jak 501.01
a ještě https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/ ... ikace.aspx
Jak je to teď podle nejnovějších schválení nevím, ale nedá se říct, že 501.01 je nástupcem 500.00
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Tu sa pise ze: 501.01 Konvenční vícerozsahové motorové oleje bez lehkoběžného charakteru pro benzínové a nepřeplňované naftové motory.To znamena :?: :roll: To su ake motory :?:
e1H

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od e1H »

Graf Lubrizolu bude tvrdiť zase niečo iné, takže niekde bude chyba. Najlepšie aj najjednoduchšie bude kúpiť olej ktorý má už rovno VW 502.00 a hotovo. Netreba riešiť staré a neaktuálne veci.
Je to to isté, ako keby sme začali uvažovať nad tým, že akú chladiacu kvapalinu naliať do staršej Octavie. Má to byť G12, G12+, G12++? Dáme tam G13-ku (tak ako každý autorizovaný servis) a bude svätý pokoj.
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... akú chladiacu kvapalinu naliať do staršej Octavie. Má to byť G12, G12+, G12++? Dáme tam G13-ku ... a bude svätý pokoj.
Ale to jen v případě, že tam původně byla už oranžová/růžová.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od bjukemen »

presne tak :twisted:


..lebo par skod napachanych pouzitim najnovsej chl. kvapaliny som uz videl
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
e1H

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od e1H »

G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.
Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

501.01 neni nástupcem 500.00. Platily současně. 501.01 pak byla vydána v nojvější verzi
500.00 už nepokračovala.
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.
Tak si ještě jednou, tentokrát pozorněji, přečti, co a jak jsem napsal. Hned ti dojde, proč jsem to napsal.
Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

e1H píše:G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.

Co kapaliny pro vozy PSA? Zelená neznamená stará
Moderní kapaliny nemusí být růžové. Někteří výrobci používají moderní kapaliny jiné barvy. Jsou to kapaliny na bázi OAT stejně jako růžovo fialové VW G12+. Proto může dojít pří výměně neznalým uživatelem k záměně za starou G11.

Málokdo vůbec ví jak se vlastně chladící kapaliny od sebe liší.
G11 C
G12 D
G12+ F
G12++ G
G13 J
pro vozy PSA
pro GM/Opel
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:501.01 neni nástupcem 500.00. Platily současně. 501.01 pak byla vydána v nojvější verzi
500.00 už nepokračovala.
Takze 501.01 je novsia verzia, v minulosti boli sucasné naraz tieto normy vw. 500.00 zanika a 501.01 pokracuje... tak je to?
Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ano je to tak.
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Ale najlepsie asi bude rovno liat do motora VW502.00 a hotovo 8) Kedze je udajne "kvalitnejsi" :roll:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník píše:Ale najlepsie asi bude rovno liat do motora VW502.00 a hotovo 8) Kedze je udajne "kvalitnejsi" :roll:
To je je nápad! Chladit olejem :wink: Pořešilo by to korozi, bod varu a jen tak by to nezamrzlo :mrgreen:
Odpovědět