Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Moderátor: Colommbo
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Ano je lepší. Každá nová specifikace je lepší než ta stará ve srovnatelné kategorii. Ale do starého motoru není potřeba nová specifikace.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Tak predsa len ta vw 501.01 je nastupcom vw 500.00. Rozpraval som sa dnes s automechanikom.
Re:
a ještě https://eshop.paramo.cz/rady-odbornika/ ... ikace.aspxPitris před lety píše:VW 500.00 odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory, a
VW 501.01 odpovídá ACEA A2-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory, (převzato z "Porovnání klasifikací" zde na Oleje.cz); z čehož plyne, že olej 500.00 by měl být výkonnější, jak 501.01
Jak je to teď podle nejnovějších schválení nevím, ale nedá se říct, že 501.01 je nástupcem 500.00
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Tu sa pise ze: 501.01 Konvenční vícerozsahové motorové oleje bez lehkoběžného charakteru pro benzínové a nepřeplňované naftové motory.To znamena To su ake motory
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Graf Lubrizolu bude tvrdiť zase niečo iné, takže niekde bude chyba. Najlepšie aj najjednoduchšie bude kúpiť olej ktorý má už rovno VW 502.00 a hotovo. Netreba riešiť staré a neaktuálne veci.
Je to to isté, ako keby sme začali uvažovať nad tým, že akú chladiacu kvapalinu naliať do staršej Octavie. Má to byť G12, G12+, G12++? Dáme tam G13-ku (tak ako každý autorizovaný servis) a bude svätý pokoj.
Je to to isté, ako keby sme začali uvažovať nad tým, že akú chladiacu kvapalinu naliať do staršej Octavie. Má to byť G12, G12+, G12++? Dáme tam G13-ku (tak ako každý autorizovaný servis) a bude svätý pokoj.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Ale to jen v případě, že tam původně byla už oranžová/růžová.e1H píše:... akú chladiacu kvapalinu naliať do staršej Octavie. Má to byť G12, G12+, G12++? Dáme tam G13-ku ... a bude svätý pokoj.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
presne tak
..lebo par skod napachanych pouzitim najnovsej chl. kvapaliny som uz videl
..lebo par skod napachanych pouzitim najnovsej chl. kvapaliny som uz videl
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
501.01 neni nástupcem 500.00. Platily současně. 501.01 pak byla vydána v nojvější verzi
500.00 už nepokračovala.
500.00 už nepokračovala.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Tak si ještě jednou, tentokrát pozorněji, přečti, co a jak jsem napsal. Hned ti dojde, proč jsem to napsal.e1H píše:G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
e1H píše:G12 a novšie sú všetky ružové/oranžové, G11 bola modrá/zelená.
Co kapaliny pro vozy PSA? Zelená neznamená stará
Moderní kapaliny nemusí být růžové. Někteří výrobci používají moderní kapaliny jiné barvy. Jsou to kapaliny na bázi OAT stejně jako růžovo fialové VW G12+. Proto může dojít pří výměně neznalým uživatelem k záměně za starou G11.
Málokdo vůbec ví jak se vlastně chladící kapaliny od sebe liší.
G11 C
G12 D
G12+ F
G12++ G
G13 J
pro vozy PSA
pro GM/Opel
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Takze 501.01 je novsia verzia, v minulosti boli sucasné naraz tieto normy vw. 500.00 zanika a 501.01 pokracuje... tak je to?Autoxxxrady píše:501.01 neni nástupcem 500.00. Platily současně. 501.01 pak byla vydána v nojvější verzi
500.00 už nepokračovala.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Ale najlepsie asi bude rovno liat do motora VW502.00 a hotovo Kedze je udajne "kvalitnejsi"
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
To je je nápad! Chladit olejem Pořešilo by to korozi, bod varu a jen tak by to nezamrzloNávštěvník píše:Ale najlepsie asi bude rovno liat do motora VW502.00 a hotovo Kedze je udajne "kvalitnejsi"