Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Moderátor: Colommbo
Je pravda že som videl v tech. listoch aj VW501.01-NEU. Takže to že bude aj novšia verzia VW501.01 by mohlo byť, to by vysvetlilo aj to že výrobcovia ktorý pred tým mali v tech listoch VW500.00 už maju ponovom len VW501.01.alfi166silver píše:Ono se to s těma normama má následovně:
500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
Takže norma 501.01 má jeden "upgrade" a zřejmě je "vyšší" než 500.00 . Selským rozumem u oleje 10W-40 těch lepších výrobců bych tuto normu příliš neřešil, je to "nemlich" to samý co 500.00 a určtě Total Quartz 7000 splňuje tu novější 501.01 .
podivejte se na
http://www.total.cz/lub/lubczechrepubli ... enDocument
QUARTZ 7000 10W40 Vícestupnový semisyntetický motorový olej pro benzinové a dieselové motory osobních vozidel
ACEA 2007 A3/B4
API SL/CF
* NORM PSA PEUGEOT CITROEN B712294 Gasoline and diesel
* VOLKSWAGEN 501.01 / 505.00
* MB 229.1
http://www.total.cz/lub/lubczechrepubli ... enDocument
QUARTZ 7000 10W40 Vícestupnový semisyntetický motorový olej pro benzinové a dieselové motory osobních vozidel
ACEA 2007 A3/B4
API SL/CF
* NORM PSA PEUGEOT CITROEN B712294 Gasoline and diesel
* VOLKSWAGEN 501.01 / 505.00
* MB 229.1
Taky je možné, že koncern VW tu normu 500.00 "odstavil na vedlejší kolej", protože
- jestli je to takhle, tak třeba zpřísňovaly jen tu 501.01 (ve verzi 96 je to A2, ale v roce 04 už odpovídá A3) - takže od roku 2004 odpovídá norma VW501.01 evropské ACEA A3, což označuje olej pro vysokou zátěž....alfi166silver píše: 500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
Mám před sebou poslední balení oleje Total Quartz 7000 10W40 z 07/09, kde je na zadní etiketě uvedeno toto:
ACEA A3/B4 (stará verze měla A3/B3), API SL/CF, VW 501.01/505.00, takže nakonec je přece možné, že norma VW 501.01 2004 je nadřazená normě VW 500.00. Pánové s VW konečně asi pochopili posloupnost čísel, že 501 je větší než 500.
ACEA A3/B4 (stará verze měla A3/B3), API SL/CF, VW 501.01/505.00, takže nakonec je přece možné, že norma VW 501.01 2004 je nadřazená normě VW 500.00. Pánové s VW konečně asi pochopili posloupnost čísel, že 501 je větší než 500.
Boli tam už:biker píše:jaký olej tam lijes?? uvazuju taky o prechod na vw502FF píše:...P. S.: ja sa radšej držím tej VW502.00 - tá je pre moju Feliciu 1.3 MPi 40kW 1999 - zaručene luxusná!!!
MADIT PRIMA 5W-40
GULF FORMULA G 5W-40
AGIP EXTRA HTS 5W-40 (ten je tam teraz)
GULF FORMULA G 5W-40 (znova som ho kúpil [v predstihu 5/2009, plnený 2/2009] kvôli cene v Metre /u vás Makro/, balenie 4+1 liter stálo 22,61 EUR, ale pôjde tam až po tom Agipe, pretože zásadne nedávam po sebe rovnaký olej!!!)
...musím dolievať cca 0,4 l / 10000 km - predsa len 162000 km je 162000 km (teraz som si uvedomil, že mám "imperiálne výročie" 100000 míľ ). Približne toľko som kedysi dolieval aj s olejmi SAE 10W-40 (MADIT SUPER 2000, MOGUL GX-FE PRO, LIQUI MOLY LEICHTLAUF, VALVOLINE DURABLEND). Auto mám od cca 103000 km. Olej SAE 15W-40 odo mňa to auto ešte nevidelo a ani neuvidí - predsa len kratšie trasy a častejšie štarty...
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Naozaj zaujimava je tato norma VW500.00 sa z flias motorovych olejov akosi vytraca a nahraduje ju 501.01 To akoze VW500.00 je uz minulostou?Alebo ju len nahradila VW501.01?
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Tyhle specifikace jsou dost podobný. Nahrazuje je 502.00.
Ta 501.01 je i ve verzi 2005.
500.00 je jen ve starý verzi, proto mizí a 501.01 zůstává
Ta 501.01 je i ve verzi 2005.
500.00 je jen ve starý verzi, proto mizí a 501.01 zůstává
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
Preco potom na flase nedavaju uz rovno VW502.00? Ked VW502.00 je nastupcom VW500.00 a VW 501.01 Niekde sa na flasi este najde zriedka VW 500.00 potom uz len castejsie VW501.01 a najcastejsie vidno uz len tu VW 502.00
Takze tí co doteraz kupovali olej s normov VW 500.00 je po novom VW 501.01?Alebo ako?
Takze tí co doteraz kupovali olej s normov VW 500.00 je po novom VW 501.01?Alebo ako?
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
502.00 nedávají rovnou proto, že některé oleje splňují jen 501.01.
501.01 je horší jak 502.00. Některým stačí jen ta slabší norma.
Pokuď máš předpis 500.00 tak můžeš dát 501.01 nebo 502.00.
Na trhu jsou stále dostupné oleje s 500.00 za dobrou cenu. Tak nevidím důvod dávat nic lepšího a zbytečně platit víc.
Jednoduše. Pokuď máš předpis 500.00 tak tam můžeš koupit cokoliv. 10W-40 nebo 5W-40 a bude to splňovat. Ani nemusíš mít na flašce VW normu. Stačí ti API SL, ACEA A3 nebo A3/B3. Na tom se nedá nic zkazit ani neni potřeba špekulovat.
501.01 je horší jak 502.00. Některým stačí jen ta slabší norma.
Pokuď máš předpis 500.00 tak můžeš dát 501.01 nebo 502.00.
Na trhu jsou stále dostupné oleje s 500.00 za dobrou cenu. Tak nevidím důvod dávat nic lepšího a zbytečně platit víc.
Jednoduše. Pokuď máš předpis 500.00 tak tam můžeš koupit cokoliv. 10W-40 nebo 5W-40 a bude to splňovat. Ani nemusíš mít na flašce VW normu. Stačí ti API SL, ACEA A3 nebo A3/B3. Na tom se nedá nic zkazit ani neni potřeba špekulovat.
Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01
A VW 501.01 je lepsi od VW 500.00? Kedze ho nahradil?