Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A ještě dodatek - alfi má přesnější a novější informace, a pokud platí, že:
"501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky",
tak už bych to vůbec neřešil - A3/B3
Flex

Příspěvek od Flex »

alfi166silver píše:Ono se to s těma normama má následovně:

500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky

Takže norma 501.01 má jeden "upgrade" a zřejmě je "vyšší" než 500.00 . Selským rozumem u oleje 10W-40 těch lepších výrobců bych tuto normu příliš neřešil, je to "nemlich" to samý co 500.00 a určtě Total Quartz 7000 splňuje tu novější 501.01 .
Je pravda že som videl v tech. listoch aj VW501.01-NEU. Takže to že bude aj novšia verzia VW501.01 by mohlo byť, to by vysvetlilo aj to že výrobcovia ktorý pred tým mali v tech listoch VW500.00 už maju ponovom len VW501.01.
Biker

Příspěvek od Biker »

podivejte se na

http://www.total.cz/lub/lubczechrepubli ... enDocument

QUARTZ 7000 10W40 Vícestupnový semisyntetický motorový olej pro benzinové a dieselové motory osobních vozidel

ACEA 2007 A3/B4
API SL/CF

* NORM PSA PEUGEOT CITROEN B712294 Gasoline and diesel
* VOLKSWAGEN 501.01 / 505.00
* MB 229.1
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Taky je možné, že koncern VW tu normu 500.00 "odstavil na vedlejší kolej", protože
alfi166silver píše: 500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
- jestli je to takhle, tak třeba zpřísňovaly jen tu 501.01 (ve verzi 96 je to A2, ale v roce 04 už odpovídá A3) - takže od roku 2004 odpovídá norma VW501.01 evropské ACEA A3, což označuje olej pro vysokou zátěž....
FF

Příspěvek od FF »

...no vidíte ako nám to páni (soudruzi) z VW zjednodušil!
...a to sa tu niekto sťažoval, že tie normy od VW sú prekombinované!
:D :o :lol:

P. S.: ja sa radšej držím tej VW502.00 - tá je pre moju Feliciu 1.3 MPi 40kW 1999 - zaručene luxusná!!!
biker

Příspěvek od biker »

FF píše:...no vidíte ako nám to páni (soudruzi) z VW zjednodušil!
...a to sa tu niekto sťažoval, že tie normy od VW sú prekombinované!
:D :o :lol:

P. S.: ja sa radšej držím tej VW502.00 - tá je pre moju Feliciu 1.3 MPi 40kW 1999 - zaručene luxusná!!!
jaký olej tam lijes?? uvazuju taky o prechod na vw502
Keldon
Příspěvky: 63
Registrován: pon kvě 01, 2006 13:25

Příspěvek od Keldon »

Mám před sebou poslední balení oleje Total Quartz 7000 10W40 z 07/09, kde je na zadní etiketě uvedeno toto:
ACEA A3/B4 (stará verze měla A3/B3), API SL/CF, VW 501.01/505.00, takže nakonec je přece možné, že norma VW 501.01 2004 je nadřazená normě VW 500.00. Pánové s VW konečně asi pochopili posloupnost čísel, že 501 je větší než 500.
FF

Příspěvek od FF »

biker píše:
FF píše:...P. S.: ja sa radšej držím tej VW502.00 - tá je pre moju Feliciu 1.3 MPi 40kW 1999 - zaručene luxusná!!!
jaký olej tam lijes?? uvazuju taky o prechod na vw502
Boli tam už:
MADIT PRIMA 5W-40
GULF FORMULA G 5W-40
AGIP EXTRA HTS 5W-40 (ten je tam teraz)
GULF FORMULA G 5W-40 (znova som ho kúpil [v predstihu 5/2009, plnený 2/2009] kvôli cene v Metre /u vás Makro/, balenie 4+1 liter stálo 22,61 EUR, ale pôjde tam až po tom Agipe, pretože zásadne nedávam po sebe rovnaký olej!!!)
biker

Příspěvek od biker »

A jak to Felda zvládá . Musis dolevat nebo ne ??
FF

Příspěvek od FF »

...musím dolievať cca 0,4 l / 10000 km - predsa len 162000 km je 162000 km (teraz som si uvedomil, že mám "imperiálne výročie" 100000 míľ :) ). Približne toľko som kedysi dolieval aj s olejmi SAE 10W-40 (MADIT SUPER 2000, MOGUL GX-FE PRO, LIQUI MOLY LEICHTLAUF, VALVOLINE DURABLEND). Auto mám od cca 103000 km. Olej SAE 15W-40 odo mňa to auto ešte nevidelo a ani neuvidí - predsa len kratšie trasy a častejšie štarty...
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Naozaj zaujimava je tato norma VW500.00 sa z flias motorovych olejov akosi vytraca a nahraduje ju 501.01 To akoze VW500.00 je uz minulostou?Alebo ju len nahradila VW501.01? :roll:
Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

Tyhle specifikace jsou dost podobný. Nahrazuje je 502.00.
Ta 501.01 je i ve verzi 2005.
500.00 je jen ve starý verzi, proto mizí a 501.01 zůstává
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

Preco potom na flase nedavaju uz rovno VW502.00? Ked VW502.00 je nastupcom VW500.00 a VW 501.01 :roll: Niekde sa na flasi este najde zriedka VW 500.00 potom uz len castejsie VW501.01 a najcastejsie vidno uz len tu VW 502.00

Takze tí co doteraz kupovali olej s normov VW 500.00 je po novom VW 501.01?Alebo ako? :roll:
Autoxxxrady

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Autoxxxrady »

502.00 nedávají rovnou proto, že některé oleje splňují jen 501.01.
501.01 je horší jak 502.00. Některým stačí jen ta slabší norma.

Pokuď máš předpis 500.00 tak můžeš dát 501.01 nebo 502.00.
Na trhu jsou stále dostupné oleje s 500.00 za dobrou cenu. Tak nevidím důvod dávat nic lepšího a zbytečně platit víc.

Jednoduše. Pokuď máš předpis 500.00 tak tam můžeš koupit cokoliv. 10W-40 nebo 5W-40 a bude to splňovat. Ani nemusíš mít na flašce VW normu. Stačí ti API SL, ACEA A3 nebo A3/B3. Na tom se nedá nic zkazit ani neni potřeba špekulovat.
Návštěvník

Re: Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Příspěvek od Návštěvník »

A VW 501.01 je lepsi od VW 500.00? Kedze ho nahradil?
Odpovědět