Zvláštnosti okolo noriem VW500.00 a VW501.01

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Keldon
Příspěvky: 63
Registrován: pon kvě 01, 2006 13:25

Příspěvek od Keldon »

http://znackoveoleje.cz/znackoveoleje/e ... -10W-40-1l
Takže problém VW 500.00 versus VW 501.01 (když i plná syntetika může mít pouze normu VW 501.01) bych neřešil, obzvlášť jestliže je na etiketě uvedeno jednou to, podruhé zas ono. Papír snese všechno.
FF

Příspěvek od FF »

Keldon píše:...plná syntetika...
:wink: :wink: :wink:
...jednoducho to milujem! :oops: :oops: :oops:
modelář

Příspěvek od modelář »

Já zase zbožňuji ty zk...ený VW normy :!:
To je opravdu takový problém vyrobit motor schopný jezdit na "běžné", tj. na trhu se normálně vyskytující oleje?
FF

Příspěvek od FF »

Nechcem sa zastávať VW noriem, ale nikdy som nemal problém kúpiť olej na Feliciu 1.3 40kW 1999, ktorá potrebuje buď VW501.01, alebo VW500.00, alebo VW502.00...! Je málo olejov, ktoré toto nemajú, ale sú aj také!
BIKER

VW NORMY

Příspěvek od BIKER »

vw 500, vw 501.01 , vw 502 takhe je to serazene ( co jsem četl ruzne dp, tak vw 500 je základní norma pro benzinové motory a ta 501.01 a 502 jsou na tom lepe nez 500, aspon takhle jsem to pochopil.vsecny tyto oleje jsou použitelné pouze pro pevní interval 1rok/15 000km . jestli je to špatně tak mě opravte,
FF

Příspěvek od FF »

Nie! Je to takto:
VW501.01 - "najmenej" kvalitný
VW500.00 - kvalitnejší
VW502.00 - ešte kvalitnejší
8)
Naposledy upravil(a) FF dne ned kvě 19, 2013 15:52, celkem upraveno 1 x.
George32

Příspěvek od George32 »

Řešil jsem tento problém také,jelikož jsem si loni v dubnu objednal v internetovém obchodě Oleje.cz Total Quartz 7000 10W40,který měl mít specifikaci VW 500 00 505 00 a pořád ji takto mají uvedenu v nabídce,ale přišel mi se specifikací 501 01 505 00.Když jsem se podíval na porovnáná specifikací,které je uvedeno na Oleje.cz.Zjistil jsem,že 501 01 odpovídá Acea A2,která již byla zrušena.To mne dost zarazilo a tak jsem se podíval přímo na stránky Totalu cz,ze kterých jsem měl stažený původní tech.list.Tam jsem zjistil,že původní olej,který měl bod tuhnutí -39 stupňů celsia a měl uvedenu normu 500 00 505 00 Acea A3/B3 byl změněn na 501 01 505 00 Acea 2007 A3/B4 a starý tech.list odstranili.Proto jsem se podíval a stáhnul si nový tech.list. na stránkách v zahraničí (Rakousko).Jaké bylo moje překvapení,když jsem zjistil,že podle mne původně velmi kvalitní olej se velmi změnil.Bod tuhnutí je pouze -24 stupňů Celsia a má i vyšší viskozitu při 15 a 100 stupních Celsia.Podíval jsem se tedy na Total Quartz 5000 15W40 a zjistil jsem,že má bod tuhnutí -30 stupňů Celsia.To už jsem vůbec nechápal.Proto jsem napsal přímo do Totalu cz,kde mi sdělili,že nový tech.list připravují,ale na moji otázku jak je možné a jestli se nejedná o překlep,že 15W40 tuhne při -30 a 10W40 již při -24 mi neodpověděli.Protože v tom mám celkem zmatek,tak jsem se podíval na přehled norem VW i zde:http://www.autokabele.cz/files/File/nor ... .pdf.Doteď ale nevím na čem jsem.
Flex

Příspěvek od Flex »

Pre zaujimavosť, ten istý olej a pozrite na tech listy: raz ma VW 500.00/505.00 a raz iba VW 505.00
českej oficialnej stranky:
http://www.aral.cz/download/oleje/23-pr ... 10W-40.pdf
zo slovenskej oficialnej stranky:
http://www.aral.sk/other/images_BlueTronic_10W_40.pdf

Ma ešte napadlo nezahrňa to schvalenie VW 505.00 automaticky aj VW500.00? Inak tomu fakt nerozumiem prečo je okolo toho taky bordel. Popritom kolo novšej normy VW 502.00 už nie je taky bordel.
modelář

Příspěvek od modelář »

FF píše:Nechcem sa zastávať VW noriem, ale nikdy som nemal problém kúpiť olej na Feliciu 1.3 40kW 1999, ktorá potrebuje buď VW501.01, alebo VW500.00, alebo VW502.00...! Je málo olejov, ktoré toto nemajú, ale sú aj také!
Já to myslel tak, "co bylo dřív": "normální" oleje nebo oleje dle norem, které si VW na výrobcích olejů vynutil? Pamatuji dobu, kdy se olej pro PD dal koupit prakticky pouze ve značkovém servisu a jeho cena atakovala 1000 Kč za litr!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pánové - to je téma :shock: ; myslím si, že tady se jednotného výsledku asi nedoberem :( ,
protože - jak zde kdysi někdo napsal - koncern VW si v těch normách udělal dost nepořádek, a brzy bude mít normu VW i na destilku. :lol:

Tabulka použitelnosti různých SAE tříd je úplně dole tady:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko

Co se týká té které firemní normy, tak
VW 500.00 odpovídá ACEA A3-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované, palivo šetřící naftové motory, a
VW 501.01 odpovídá ACEA A2-96, oleje pro benzínové a nepřeplňované naftové motory, (převzato z "Porovnání klasifikací" zde na Oleje.cz); z čehož plyne, že olej 500.00 by měl být výkonnější, jak 501.01

Ale jak je to doopravdy s normami VW, co čemu odpovídá, a co se s čím rovná, nebo co nahrazuje, asi neví přesně ani přímo u VW - proto "vyrobili" normy 504.00/507.00, pod které se vlastně všechno (nebo téměř všechno) "dá schovat".
Udělali z toho "koncernový guláš", ale proto - nebo právě proto - by použitý motorový olej MĚL přesně odpovídat normě, a plnit normu předepsanou právě pro ten motor - protože motory VW jsou na olej "fajnšmekři" (alespoň posledních tak 10let....ale řekl bych, že benziňáci nejsou tak háklivý, jak jejich naftoví bráchové)
BIKER

Příspěvek od BIKER »

A jak je to s tim TOTALEM QUARTZ 10w-40 ?? kterou normu plni mám takový dojem , že tu 501,01 ale nejsem si jistý , mám ho ted vyměněný a najeto zatim cca 4000km ( měním po 10 000km) , můžu ho s klidným svědomím nechat ve Felicii 1.3 ??? Nepoškodím motor ted v tomto teplotním období nebo tak něco??
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Je fakt, že mě dost překvapilo, že Total Quartz 7000 10w40 plní (jen) normu 501.01
(podle tech. listů na www.total.cz ), ale buď úplně v klidu, pro jednatrojku feldu
(a nejenom pro ni) je to dobrý :wink: olej - je to API SL/CF a ACEA A3/B4 07
(dokonce B4 od roku 2007 :shock: ), a felda se škodováckým motorem (ten konstrukčně vznikl dřív, jak nějaké VW normy) nemá nějaké zvláštní nároky na olej - můžeš ho tam bez obav nechat těch 10tkm - a dál ho používat.
(A já osobně si myslím, že Total Qartz 10w40 je ve své kategorii jeden z těch "lepších".)
kornel

Příspěvek od kornel »

Pitris, aky máš názor na olej LIQUI MOLY Superleichtlauf 10W-40. V tech. liste uvedenom na liqui-moly.de ma schválenia API SL/CF, ACEA A3-04/B4-04, VW 501.01 a 505.00, MB 229.1 a je tam ešte uvedené, že je doporučaný aj pre špecifikácie VW 500.00. Totiž tento olej tu bol v súvislosti s touto témou tiež spomenutý. Tretiu výmenu ho používam vo svojom aute (Nissan Almera N16 1.8, 85kW) a trochu ma to teraz znepokojilo. Je síce pravda, že výkonnostné normy požadované pre moje auto prekonáva, ale nemá jednoznačne uvedené či normu VW 500 spľňa alebo nie a tých -15 až 15°C pre VW 501.01, čo bolo uvedené v tom manuály je "šialene". Najazdím tak cca 20tkm ročne hlavne dialnice, dlhšie trate, kedy je teplotné zataženie oleja vysoké a s tým súvisiaca pevnosť mazacieho filmu, najmä v lete, tak iste chápeš že mám mierne obavy či je tento olej vhodný pre moje auto a podmienky používania.
P.S na základe čoho môže výrobca doporučit olej pre nejakú špecifikáciu, keď na tú normu nebol schválený.. :?: to nechápem :o
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

Ono se to s těma normama má následovně:

500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky

Takže norma 501.01 má jeden "upgrade" a zřejmě je "vyšší" než 500.00 . Selským rozumem u oleje 10W-40 těch lepších výrobců bych tuto normu příliš neřešil, je to "nemlich" to samý co 500.00 a určtě Total Quartz 7000 splňuje tu novější 501.01 .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

kornel píše:.....LIQUI MOLY Superleichtlauf 10W-40. V tech. liste uvedenom na liqui-moly.de ma schválenia API SL/CF, ACEA A3-04/B4-04, VW 501.01 a 505.00, MB 229.1 a je tam ešte uvedené, že je doporučaný aj pre špecifikácie VW 500.00......(Nissan Almera N16 1.8, 85kW) a trochu ma to teraz znepokojilo. Je síce pravda, že výkonnostné normy požadované pre moje auto prekonáva, ale nemá jednoznačne uvedené či normu VW 500 spľňa alebo nie a tých -15 až 15°C pre VW 501.01, čo bolo uvedené v tom manuály je "šialene". Najazdím tak cca 20tkm ročne hlavne dialnice, dlhšie trate, kedy je teplotné zataženie oleja vysoké a s tým súvisiaca pevnosť mazacieho filmu, najmä v lete.....
Promiň, ale máš Nissana, a zajímají Tě normy VW - zbytečně :!: PROČ :?:

Pro Tebe je důležité API, příp. ACEA a event. firemní norma NISSANU :!:
A ty má ten LM Superleichtlauf 10W-40 hodně dobré.
Těch "-15 až 15°C pro VW501.01" je s největší pravděpodobností blbost, protože o teplotní použitelnosti oleje hovoří norma SAE, nikoliv VW. (Kdyby to byla pravda, asi bys v létě po té dálnici už dojezdil - a nejenom Ty). Ta Tebou používaná SAE třída 10w40 je vhodná pro Tvé jízdní podmínky, neboť její teplotní rozpětí je minimálně od -20° do +35°C (a krátkodobě může být i vyšší).
Odpovědět