Nikomu výměny oleje v převodovce taky nevymlouvám a mezi dobrou a správně řadící / fungující převodovkou a mezi tou, která ještě žije, žádný podstatný rozdíl není a netřeba se rozčilovat...
Převodový olej jsem poctivě měnil naposledy ve Favoritu, kde to manuál po cca 40tis.km předepisoval a stejnak na mě kamoš-mekánik koukal dost divně...
Předchozí Omča šla do šmelce po 19 letech s 280tis.km na tachometru a rozhodně to nebylo kvůli motoru nebo převodovce, sám jsem s ní najel za deset let 150tis.km a převodovka celou dobu řadila i fungovala naprosto normálně. Současná má po 14 letech na tacho 206tis.km a nevím, že by někdo převodový olej měnil, převodovka je suchá (zvenku), naprosto tichá a řadí jako víno...
P.S. Píšu ale o převodovce, ne o kříženci převodovky s diferenciálem se společnou náplní...