3,5 lit. (LM 5W40 - 505.01 C3) + 0,5 lit (LM 5W30 - 507.00)
dá sa bez obáv použiť do PD na 10tis km?
vďaka
zmiešanie oleja
Moderátor: Colommbo
zmiešanie oleja
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: zmiešanie oleja
VW 505.01 - pro přeplňované, nepřeplňované i pro naftové motory se systémem PD (čerpadlo-tryska).
VW 507.00 - určeny pro lehkoběžné naftové motory, mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny oleje, lze jimi také nahradit oleje těchto norem: VW 506.00 a VW 506.01, u pevného intervalu výměny s nimi lze nahradit normy: VW 500.00, VW 505.00 a VW 505.01
Odpověď zní ANO, motor to "dá".
VW 507.00 - určeny pro lehkoběžné naftové motory, mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny oleje, lze jimi také nahradit oleje těchto norem: VW 506.00 a VW 506.01, u pevného intervalu výměny s nimi lze nahradit normy: VW 500.00, VW 505.00 a VW 505.01
Odpověď zní ANO, motor to "dá".
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: zmiešanie oleja
Na 10tis km? A Ty, Colombo, víš, co tím v motoru vznikne za kočkopsa?
Já bych to rozhodně na 10tis km neudělal.
Já bych to rozhodně na 10tis km neudělal.
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: zmiešanie oleja
Vznikne zcela běžný olej namíchaný v poměru 7:1 a splňující předepsané normy...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: zmiešanie oleja
Podle mě se nic nestane, protože i přímo v servisce VW je o míchání olejů pro případ dolití psáno, že v případě nutnosti je možné "bez ztráty kytičky" dolít maximálně půl litru jiného oleje - tzn. že (konkrétní tam uvedené případy) do oleje 505.01 nebo 507 dolít 505.00 bez nutnosti zkrácení intervalu....
Já nejsem příznivcem míchání olejů, ale v tomto případě to není celý povolený interval a jde o velice podobné oleje: oba jsou pro TDI-PD i pro DPF (a jsou LM a jak uvedl Colommbo, 507 nahrazuje 505.01)
Krom toho i při běžné výměně oleje může v motoru klidně toho 1/2 litru i normálně zůstat....
Já nejsem příznivcem míchání olejů, ale v tomto případě to není celý povolený interval a jde o velice podobné oleje: oba jsou pro TDI-PD i pro DPF (a jsou LM a jak uvedl Colommbo, 507 nahrazuje 505.01)
Krom toho i při běžné výměně oleje může v motoru klidně toho 1/2 litru i normálně zůstat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: zmiešanie oleja
...na upresnenie (prepocital som to), olej budem menit zaciatkom aprila, takze do letnej dovolenky na tom "mixe" najazdim cca 6500 km... potom uz komplet napln 5W 40 C3 (mam DPF)...
tak to snad golfik rozchodi...
tak to snad golfik rozchodi...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: zmiešanie oleja
Tím spíš se určitě nic nestane.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF