Zmena motorového oleja
Moderátor: Colommbo
Re: Zmena motorového oleja
Řetězy se začaly opětovně používat z toho důvodu,že jsou trvanlivější než řemeny,které po prasknutí usmrtily motor. Problém nastal,když místo těch řetězů,začali výrobci používat řetízky,takže výsledek byl hlučnější motor,v případě přeskočení rovněž smrt motoru. Takže se zase pokorně vrací k řemenům,tentokrát v olejové lázni.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
Sice jsem se zařekl, že na úplné hlouposti už reagovat nebudu, nicméně pro maskované hlouposti to neplatí, pročež napíšu pouze tolik, že je velmi smutné, když bývalý prodejce aut neví zhola nic o technické stránce věci. Proč mne to po nedávných zkušenostech s pořízením nového vozu vůbec nepřekvapuje!lengy60 píše:Řetězy se začaly opětovně používat z toho důvodu,že jsou trvanlivější než řemeny,které po prasknutí usmrtily motor. Problém nastal,když místo těch řetězů,začali výrobci používat řetízky,takže výsledek byl hlučnější motor,v případě přeskočení rovněž smrt motoru. Takže se zase pokorně vrací k řemenům,tentokrát v olejové lázni.
P.S.: Odcitoval jsem to schválně celé, aby na tom autor už nemohl nic změnit.
Re: Zmena motorového oleja
Jerry3: Když chceš psát o tom,že někdo druhý píše hlouposti,dokonce maskované,tak bys měl také napsat čeho se to týká.
1/není pravda,že když praskne rozvodový řemen,tak se motor "potká"?
2/není pravda,že když praskne rozvodový řetěz,selže napínák nebo ozubené kolo,tak se motor potká?
3/není pravda,že se výrobci vrací k rozvodovým řemenům a tyto jsou vlhčené olejem?
Takže buď tak laskav a buď konkrétní.Já jsem nenapsal,že to tak dělají všichni.Na rozdíl od Tebe,nevidím život černobíle.A jinak si tady můžeš psát co libo,protože Ty zase nevíš nic o obchodě,to je zjevné.A já,na rozdíl od Tebe,nemám potřebu něco na tom,co jsem napsal měnit.
1/není pravda,že když praskne rozvodový řemen,tak se motor "potká"?
2/není pravda,že když praskne rozvodový řetěz,selže napínák nebo ozubené kolo,tak se motor potká?
3/není pravda,že se výrobci vrací k rozvodovým řemenům a tyto jsou vlhčené olejem?
Takže buď tak laskav a buď konkrétní.Já jsem nenapsal,že to tak dělají všichni.Na rozdíl od Tebe,nevidím život černobíle.A jinak si tady můžeš psát co libo,protože Ty zase nevíš nic o obchodě,to je zjevné.A já,na rozdíl od Tebe,nemám potřebu něco na tom,co jsem napsal měnit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
Jestli on tam neměl být původně řetěz, když už tam je ten olej Dávat nějakou pryž do kyselého a zakarbonovaného oleje mi přijde vskutku originální, uvidíme co na to betatesteři řeknoulengy60 píše:Takže se zase pokorně vrací k řemenům,tentokrát v olejové lázni.
Re: Zmena motorového oleja
Tak dokonce píší,že ten řemen je bezúdržbový,tak se uvidí.skodovkar píše:Jestli on tam neměl být původně řetěz, když už tam je ten olej Dávat nějakou pryž do kyselého a zakarbonovaného oleje mi přijde vskutku originální, uvidíme co na to betatesteři řeknoulengy60 píše:Takže se zase pokorně vrací k řemenům,tentokrát v olejové lázni.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
Pokud jde u rozvodů o to, jestli řemen či řetěz, tak každé řešení má své pro i proti. Ale když bych měl porovnat řetěz u motoru dejme tomu z 80. let minulého století a dnešní, tak je to jako srovnat řetěz na litrové motorce a na kole Ale když se dívám na název vlákna, tak už jsme zase ujeli do off-topicova
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Ano, předmětný výsledek je v duchu "z nouze ctnost". Výrobce prostě neposkytl konstruktérovi čas a prostředky na zásadnější překopání řešení, které bylo původně navrženo pro zcela jiný druh pohonu rozvodů. A je s podivem, že to bývalý prodejce aut neví.skodovkar píše:Jestli on tam neměl být původně řetěz, když už tam je ten olej Dávat nějakou pryž do kyselého a zakarbonovaného oleje mi přijde vskutku originální, uvidíme co na to betatesteři řeknoulengy60 píše:Takže se zase pokorně vrací k řemenům,tentokrát v olejové lázni.
Re: Zmena motorového oleja
O prvních dvou otázkách nemá smysl se bavit: to nebylo předmětem mé kritiky tvé zakamuflované nevědomosti. Pokud jde o třetí otázku, tak to rozhodně pravda není, resp. se jedná o mylné zevšeobecnění jevu zřídkavého výskytu. Černobílé vidění světa je pak příznačné zejména pro ty, kdož na základě chabých vědomostí vydávají rádoby přesvědčivé soudy o dění kolem sebe. No a konečně co do mých znalostí obchodu, tak jsem se vždy domníval, že zájmem prodejce je především prodat. Po vyjádření bývalého prodejce aut jsem však na vážkách, zda se nejedná o můj hluboký omyl...lengy60 píše:Jerry3: Když chceš psát o tom,že někdo druhý píše hlouposti,dokonce maskované,tak bys měl také napsat čeho se to týká.
1/není pravda,že když praskne rozvodový řemen,tak se motor "potká"?
2/není pravda,že když praskne rozvodový řetěz,selže napínák nebo ozubené kolo,tak se motor potká?
3/není pravda,že se výrobci vrací k rozvodovým řemenům a tyto jsou vlhčené olejem?
Takže buď tak laskav a buď konkrétní.Já jsem nenapsal,že to tak dělají všichni.Na rozdíl od Tebe,nevidím život černobíle.A jinak si tady můžeš psát co libo,protože Ty zase nevíš nic o obchodě,to je zjevné.A já,na rozdíl od Tebe,nemám potřebu něco na tom,co jsem napsal měnit.
Re: Zmena motorového oleja
Jerry3: S tebou je fakt prča. Píšeš,že výrobce nedal konstruktérovi dostatek času na vyřešení a prostředků.No já tedy nevím,kde je pravda,ale výrobce motoru 1.2 Pure Tech nebo je to EcoBoost ,teď fakt nevím,tvrdí,že uvedení na trh předcházel 10-ti letý vývoj. A co se týče těch blbých prodejců dle Tvého názoru,tak jejich jediným cílem je prodat a vydělat firmě peníze.A je hodně zvláštní,když takového blbce,jako jsem já,ještě po letech zdraví spokojení zákazníci. Zrovna o svátcích jsem jich pár potkal a postěžovali si,že je dnes problém koupit dobrou ojetinku.
No jistě,oni to byli také blbouni,kteří neměli absolutně žádný přehled a počítám,že ani neměli dostat řidičák. Člověče,já se fakt divím,že při svých kvalitách si nějaké to auto nesestrojíš svépomocí.Když to tak člověk čte,tak výrobci jsou neschopní,prodejci jsou ignoranti,takhle bys měl klid a byl maximálně spokojen.
No jistě,oni to byli také blbouni,kteří neměli absolutně žádný přehled a počítám,že ani neměli dostat řidičák. Člověče,já se fakt divím,že při svých kvalitách si nějaké to auto nesestrojíš svépomocí.Když to tak člověk čte,tak výrobci jsou neschopní,prodejci jsou ignoranti,takhle bys měl klid a byl maximálně spokojen.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
Onen mnohaletý vývoj počítal s řetězem. Na poslední chvíli se u některých EcoBoost-ů přecházelo na řemen v olejové lázni, neboť předělat to "pořádně", tj. na suchý řemen, by znamenalo překopat celou konstrukci prsou motoru. A to by stálo čas a peníze navíc. Jinými slovy jsem tedy jen zopakoval to, co jsem už napsal.lengy60 píše:Jerry3: S tebou je fakt prča. Píšeš,že výrobce nedal konstruktérovi dostatek času na vyřešení a prostředků.No já tedy nevím,kde je pravda,ale výrobce motoru 1.2 Pure Tech nebo je to EcoBoost ,teď fakt nevím,tvrdí,že uvedení na trh předcházel 10-ti letý vývoj.
Jenže moje reakce byla vyvolána něčím úplně jiným: tvou elementární neznalostí příčin toho, proč se dnes výrobci vracejí k řemenu.
Nějak mi uniká, proč sem pleteš obchod s ojetinami. I když i tam by měla platit prioritnost zájmu obchodníka dobře prodat. V posledním půlroce jsem se však setkal s převažujícím nezájmem prodejců o potenciálního zákazníka, který nemohu intepretovat jinak, než jako obchodnickou nekompetentnost.lengy60 píše:A co se týče těch blbých prodejců dle Tvého názoru,tak jejich jediným cílem je prodat a vydělat firmě peníze.A je hodně zvláštní,když takového blbce,jako jsem já,ještě po letech zdraví spokojení zákazníci. Zrovna o svátcích jsem jich pár potkal a postěžovali si,že je dnes problém koupit dobrou ojetinku.
Ano, pro naprostou většinu dnes platí přesně to, co jsi napsal: blbouni, bez přehledu, bez znalostí a hlavně zkušeností, zejména těch plynoucích ze srovnání.lengy60 píše:No jistě,oni to byli také blbouni,kteří neměli absolutně žádný přehled a počítám,že ani neměli dostat řidičák. Člověče,já se fakt divím,že při svých kvalitách si nějaké to auto nesestrojíš svépomocí.Když to tak člověk čte,tak výrobci jsou neschopní,prodejci jsou ignoranti,takhle bys měl klid a byl maximálně spokojen.
Pod stromeček jsem si koupil nové auto, všeobecně (ze strany motoristických novinářů i majitelů s dostatkem praxe) vychvalované zejména co do jízdních vlastností a "zábavnosti" řízení. Moje hodnocení je však diametrálně odlišné: nedá se s ním jezdit rychle, řízení nepřináší žádnou radost, prostě tupé auto pro dnešní tupé ovladače. A to jsem vybíral pečlivě, srovnával, osobně si chodil různé vozy půjčit a zajezdit si s nimi. Nejsem nespokojen s výběrem, věděl jsem, do čeho jdu, a z té dnešní bídy jsem si vybral to, co mi nejvíce vyhovovalo. Ovšem kdyby se psala 2. polovina 90. let, věděl bych okamžitě, co si vybrat a čemu se naopak vyhnout. Ani by nebylo třeba, abych si auto konstruoval a vyráběl sám. Tomu se říká pokrok! A neznalé stádo jásá...
Re: Zmena motorového oleja
Doporučuji založit nové vlákno "Jerry 3 a lengy 60 tady se můžete hádat........"
Re: Zmena motorového oleja
e-panolin:cz Ale to není potřeba. Já si myslím,že pro mnohé může být čtení těchto příspěvků velmi poučné.
jerry3: No vždyť to píši neustále. Ty jsi prostě ten jedinečný,obklopen stádem nemyslících blbců neschopných si vytvořit vlastní úsudek. A protože patřím do toho tupého stáda,tak mi prosím vysvětli toto. K čemu by asi tak prodejci byla informace,že výrobce původně zamýšlel dát do motoru řetěz a nyní je tam řemen?Zákazníky zajímají úplně jiné věci a ty ojetinky jsem zmiňoval z prostého důvodu.Ti,kteří čtou příspěvky druhých pozorně to vědí,těm zahleděných do sebe to unikne. Pokrok?Možná ano,možná ne,ale nebýt lidí,kteří se nebáli vyzkoušet něco nového,navzdory křiklounům,kteří tvrdili,že to je absolutní nesmysl a nemůže to fungovat,dnes nežijeme v chýších a neskáčeme po stromech.
jerry3: No vždyť to píši neustále. Ty jsi prostě ten jedinečný,obklopen stádem nemyslících blbců neschopných si vytvořit vlastní úsudek. A protože patřím do toho tupého stáda,tak mi prosím vysvětli toto. K čemu by asi tak prodejci byla informace,že výrobce původně zamýšlel dát do motoru řetěz a nyní je tam řemen?Zákazníky zajímají úplně jiné věci a ty ojetinky jsem zmiňoval z prostého důvodu.Ti,kteří čtou příspěvky druhých pozorně to vědí,těm zahleděných do sebe to unikne. Pokrok?Možná ano,možná ne,ale nebýt lidí,kteří se nebáli vyzkoušet něco nového,navzdory křiklounům,kteří tvrdili,že to je absolutní nesmysl a nemůže to fungovat,dnes nežijeme v chýších a neskáčeme po stromech.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zmena motorového oleja
Aj mna to hned napadloe-panolin.cz píše:Doporučuji založit nové vlákno "Jerry 3 a lengy 60 tady se můžete hádat........"
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zmena motorového oleja
Nějak se mi ani nechce žít, jsa
lengy60 píše:obklopen stádem nemyslících blbců neschopných si vytvořit vlastní úsudek.
Ano, dnes už není pro prodejce ani zákazníka důležitou informace, že výrobce vytloukl klín klínem. Hlavně že ty to prezentuješ jako pokrokové řešení!lengy60 píše:A protože patřím do toho tupého stáda,tak mi prosím vysvětli toto. K čemu by asi tak prodejci byla informace,že výrobce původně zamýšlel dát do motoru řetěz a nyní je tam řemen?
Ano, tupé stádo zajímá hlavně to, jak si přes BT spárovat mobil s audiosystémem (ještě jsem tak neučinil, používám "ucho"), zcela nepodstatné pak je, jak auto jezdí a zda jízda s ním přináší řidiči a posádce potěšení.lengy60 píše:Zákazníky zajímají úplně jiné věci...
Tohle má být reakce na mé příspěvky? K smíchu! Malé srovnání pro ilustraci - vůz stejné třídy a určení z 2. pol. 90. let s 2,5 litrovým atmosférickým V6 motorem a 230 tis. km na hrbu a můj fungl nový, "moderní" downsizovaný (ani ne moc) R4 turbobenzín +-shodných výkonových parametrů: potěšení z jízdy s novým 0, jízdní vlastnosti "téměř" 0, pohodlí 0, spotřeba při nesrovnatelně nižším tempu jízdy o litr výš, pouze brzdy a odhlučnění o něco lepší u nového, kupu elektronických krávovin v novém voze, které ničemu prakticky neslouží, se mi příčí započítat "k dobru" onoho rádoby "pokroku". Stačí?lengy60 píše: Pokrok?Možná ano,možná ne,ale nebýt lidí,kteří se nebáli vyzkoušet něco nového,navzdory křiklounům,kteří tvrdili,že to je absolutní nesmysl a nemůže to fungovat,dnes nežijeme v chýších a neskáčeme po stromech.
Re: Zmena motorového oleja
Jerry3: Ale on Tě přeci nikdo nenutil to auto koupit. Každý má dnes možnost svobodné volby,tedy i Ty jsi si mohl nadále používat původní auto,pokud ti vyhovovalo a splňovalo Tvé náročné požadavky.
Pak existuje poněkud brutálnější volba a sice nemít žádné auto a využívat služeb veřejné dopravy či chodit pěšky.
Pak existuje poněkud brutálnější volba a sice nemít žádné auto a využívat služeb veřejné dopravy či chodit pěšky.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW