Zmena motorového oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Pitris »

inskeu píše:....Má zmysel použiť viskozitu 0W30 pri rovnakých schváleniach API ako má Shell AG?
Kolikrát budeš startovat při -20-ti °C :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Pitris

Pri -20 ani raz.

Po 6000 km jazdy na 5W40 Total som presiel na Shell AG 5W30. Motor mierne iny zvuk, ale klepanie pretrvava. Mechanik mi poradil skusit aditivum urcene pre hydrostely, neviem vsak ci to budem mat nejaky ucinok ked su tam samostely. Co ma dost prekvapilo bolo zafarbenie stareho oleja, pri tak malom najazde bolo dost tmavy
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

A čo si predstavujete pod takým "samoštely", Kefalín...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

To je nepochybně něco lepšího, co se vyskytuje pouze a výhradně v koncernových motorech! :twisted:
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Zeby nebolo potrebne nastavovat ventily Kefaline?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Většina soudobých motorů žádné nastavování ventilové vůle nemá. Což je zároveň hlavní důvod, proč "se nemají rády" s LPG. :idea:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

inskeu píše:...Mechanik mi poradil skusit aditivum urcene pre hydrostely, neviem vsak ci to budem mat nejaky ucinok ked su tam samostely...
Použil jsem to několikrát do různých motorů, ve kterých hydroštely byly, a účinek byl buď nulový, nebo naopak "urychlující" - následovala vynuceně rychlá výměna hydroštelů, třebaže bez aplikace toho přípravku by to ještě nějakou dobu vydrželo.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jezevcik »

A jsme opět u toho, že nejlepší je věřit na "motor v pořádku".
Mimochodem, Jirko, jak se vyvíjí měření spotřeby oleje po opravě?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Víra je přece ta nejmocnější zbraň. :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Pitris »

inskeu píše:Pitris: Pri -20 ani raz....
....tak je 0w celkem zbytečná (ale samozřejmě použitelná), bo 5w nabídne téměř tutéž ochranu při startu. A jestli 30 nebo 40 je celkem jedno když bude ta (0)5w30 A3.
Krom toho ta Tebou popisovaná "závada" nemusí mít vůbec spojitost s olejem, ale s plynem páč do nádrže patří to na co je motor vyroben. A když spaluješ něco jiného, může se chovat (a třeba až po nějakém čase) nestandardně....
A do oleje nic nedávej - ale raději použij aditiva na ochranu sedel ventilů při provozu na LPG.:|
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Pitris
Po 6000 km prevadzky na LPG nemoze mat LPG ziaden ucinok na motor, rovnaky motor sa takto nespraval ani po 60.000 km na LPG. No nic zostava mi jedine pravidelne menit olej, viac uz motoru nepomozem. Holt hjonde :evil:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Zajímavá logika: zku.vím jeden motor přestavbou na LPG, abych hned vzápětí zku.vil další motor neznámé hostorie a stavu stejným způsobem, ale blbý je
inskeu píše:Holt hjonde :evil:
Vždyť ono to však přece bylo jasné už po téhle větě:
inskeu píše:Mechanik mi poradil skusit aditivum urcene pre hydrostely, neviem vsak ci to budem mat nejaky ucinok ked su tam samostely.
:P :twisted: :mrgreen:
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Jerry3
Holt blby, s LPG ziadne skusenosti, tak vsetky problemy zvalime na LPG, skoro akoby som pocul reci technika Hyundai servisu :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

inskeu: Nejsem motorář a žiju v představě, že buď má motor hydroštely, které vůli ventilů obhospodařují anebo se čas od času musí nějak kontrolovat popř. poštelovat. A proto jsem se taky ptal na ty samoštely, oč se jedná a co to vlastně znamená, já to nevím... :?
Jezevcik: Od výměny gufer najety čtyři tisíce km, z toho dva a půl na starý olej, zbytek po jeho výměně. Podle měrky to vypadá na spotřebu kolem deci na tisíc, tedy u mě dobrý, Tome! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od bio »

To inskeu: neexistuje " rovnaký" motor - možná tak typem a objemem válců, ale technický stav každého motoru je velmi individuální a ovlivněn řadou vlivů. Čili z toho něco usuzovat je velmi velká spekulace.
Odpovědět