Zmena motorového oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Takze olejom to nemoze byt? Preco v lete tento problem sa neprejavoval
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Protože oleji samotnému je úplně jedno, je-li venkovní teplota 30, 20, 10 nebo 8°C. Kdyby to bylo v opravdové zimě při nějakých 15-20°C pod nulou, tož možná, snad, ale za běžných podmínek... :?
P.S. Ten 1.2 motor - nemá řetízkové rozvody s hydraulickým napínákem...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Rozvodova retaz tam je, zrejme aj hydraulicky napinak, co z toho vyplyva?
Olej predcasne menit nebudem, vymena nic nevyriesi
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

U motorů s tímto systémem rozvodů dříve či později dochází k vytahání řetězu (tedy on je to fakt spíš řetízek jak na velociped), který pak napínák už nestačí dopínat, nedostatečně napnutý řetěz špatně nabíhá na vačková kola a navenek se to projevuje podobnými (pa)zvuky. U (nejen) malých motorů dnes, bohužel, nic tak výjimečného, proto se ptám... :? Raději bych rozvody nechal zkontrolovat... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Detonační spalování úzce souvisí se směšovacím poměrem a s teplotou: čím je směs chudší, tím má větší sklon k detonačnímu spalování; čím je motor chladnější, tím bohatší směs potřebuje, aby k detonacím nedocházelo.
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

Colombo

Na inom aute som mal problem s vytahanou rozvodovou retazou
a prejavovalo sa to presne naopak. Studeny motor tichy az po zohriati zvyseny hluk. A ze by po 17000 km bola retaz ko sa mi nechce verit.
Co sa tyka pouzitia motoroveho oleja aky je rozdiel medzi viskozitami 0w30 5w30 pripadne 10w40 pri vykonnostnej triede A3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

Má-li toho motor za sebou tak málo, tož příčina v řetězu asi opravdu nebude. A mezi viskozitami 0W30 a 5W30 vpodstatě žádný rozdíl není, oleje 10W40 jsou zastudena i zatepla trošku "hustší".
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od jerome »

inskeu píše:Takze olejom to nemoze byt? Preco v lete tento problem sa neprejavoval
Moze to byt aj olejom. Teraz som vymenil 10W40 za Total Quartz Energy 9000 5W40 a kedze je to novy olej motor o nieco stichol ale ten ma natocenych 235tis.km
Tvoj pripad je vsak opacny. Motor v podstate novy a ked das aj novy (viskoznejsi) olej obrazne povedane moze sa pri nom motor trochu trapit. V lete to neni tak poznat lebo vtedy sa za jedno teplom viskozita znizi a za druhe olej ktory tam bol uz mal nieco za sebou takze aj tak bol redsi.
Mozno by sa pytal do zanovneho motora Shell-Helix-Ultra ten je redsi jak klasicke 5W40-ky alebo tam supnut Shell-Helix-Ultra-5W-30 prip. iny Shell alebo inu znacku podla typu motora. Co mas vlastne za motor ? Kurnik chlapi vyplnujte si tie podpisy 8) :!:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Hombre »

Všechny díly motoru a jejich uložení jsou propočteny na tepelnou roztažnost. Teprve po celkovém prohřátí motoru jsou všude předepsané tolerance a motor může dát plnný výkon. Jestli , jak je psáno v manuálu, po startu okamžitě vyjedu , jelikož stanovené tolerance tepelně dosažené nejsou, určité dílce se opotřebovávají více a tak zubem času se hluk nezahřátého zvyšuje, výměnou oleje za hustší se zase na čas sníží. Proto v létě - je tepleji , motor se zahřeje na teplotu kdy aspoň přestane být hlučný rychleji. V chladnu to již znát je a vše dává do vínku prvotní starty a okamžité rozjetí auta u nového motoru a olej, co se do něj leje.
V jeho případě jde o stav od předešlého majitele. :|
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

jerome

Motor 1,25 Kappa 57 kW, Hyundai predpisuje olej Shell Helix AG 5W30.
Ako som pisal vyssie rovnaka situacia nastala po prechode z oleja 5w30 na 5w40, ale to uz mal vtedy motor 110.000 km.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Colommbo »

inskeu píše:...ze by po 17000 km bola retaz ko sa mi nechce verit...
inskeu píše:Motor 1,25 Kappa 57 kW ... to uz mal vtedy motor 110.000 km.
Jak to tedy vlastně je s tím tvým motorem...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od jerome »

Colommbo ten cez 100tis. menil a teraz tam ma zanovny :idea:
inskeu je doba v ktorej sa portfolio olejov riadne rozsirilo. Napr. Shell vyraba viacere olej v SAE 5W30. AF je s ACEA A5;ACEA B5 dalsi AF-L je ACEA C1 dalej Ultra AG je ACEA C3 dalsi AP-L je ACEA C2 dalsi AR-L je ACEA C4 dalsi Ultra Diesel je ACEA A3;ACEA B3;ACEA B4 dalsi Diesel AB-L je ACEA C3 dalsi ECT je ACEA C3;ACEA C2 dalsi Ultra ECT je ACEA C3
Na prvy pohlad riadny bordel aky olej si vybrat ale Shell to rozdelil podla specifikacii jednotlivych vyrobcov motorov aby uzivatel siahol po tom spravnom a nemal v tom NHL :wink:
Takze u teba zanovny motor odporucany AG tak daj tam ten a vybavene :wink: To ze ti predchadzajuci motor nevydrzal vacsiu davku km aj pri aplikovani tohto oleja nemusi byt tym olejom ale samotnou konstrukciou motora. Ten Shell AG je s normalnou HTHS akurat so sniznym obsahom popolu.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ital

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od Ital »

Bez poslechu konkrétního zvuku je diagnostika střílení od boku. Pokud se zvuk objevuje i při deceleraci, tak to detonační spalování není a zvuky budou mechanického původu. "Olejem" by to mohlo být jen do té míry, že hypoteticky by bylo lze zvolit takový, který (mechanismům v) motoru lépe sedne viskozitou či viskozitní křivkou. Já jsem se s tím setkal jen u cvakajících ventilových hydroštelů (u škodovky). Tohle je Hjondé, třeba to bude podobný "pokrok" :D .
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od NOVON »

inskeu: Nechal jsi naladit lpg mapu na novy motor?
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
inskeu

Re: Zmena motorového oleja

Příspěvek od inskeu »

NOVON
Po výmene motora LPG bolo opätovne nastavené.

Do výmeny oleja mi zostáva cca. 4000 km, čo by malo byť asi o 3 mesiace. Použijem spomínaný Shell Helix Ultra AG 5W30. Má zmysel použiť viskozitu 0W30 pri rovnakých schváleniach API ako má Shell AG?
Odpovědět