Ta sedla jsou s největší pravděpodobností v pořádku, to spíše samotné ventily.inskeu píše:...alebo len oddialit podpalenie sediel ventilov.
Zmena motorového oleja
Moderátor: Colommbo
Re: Zmena motorového oleja
Re: Zmena motorového oleja
Zdravím uživatele tohoto Fóra , a též bych poprosil o radu: mám Fabii 1.2 47kw BME, najeto 156 000km. Olej používám Shell helix HX 7, od koupi auto (mělo najeto asi 72 tis.) používám tento olej s výměnou 7500 -8 500km vč.olej. filtru. Jezdím( jak se říká kolem komína), zhruba 1x za týden na dálnici 45km tam i z5 (120-130km) a od výměny do výměny doliju asi2.5dcl.oleje.Bylo mi doporučeno mechanikem změnit olej na 5w50. Nenastane nějaký problém( např. rozpuštění úsad(dle popisu na obale oleje by tam neměly být žádné), ale kdo ví. Když, tak jakou specifikaci, aby to vyhovělo VW normám. V knížce mám 500 00 a 502 00.Nebo i 501 00?Je to předzvěst toho, že se mám připravit na GO motoru? Tlaky jsem ještě neměřil. Děkuji všem za příspěvky do diskuse.
Re: Zmena motorového oleja
Nic hrozného.lipan-pan píše:...od výměny do výměny doliju asi2.5dcl.oleje.
Zbytečné.lipan-pan píše: Bylo mi doporučeno mechanikem změnit olej na 5w50.
Nenastane.lipan-pan píše: Nenastane nějaký problém( např. rozpuštění úsad?
Není.lipan-pan píše: Je to předzvěst toho, že se mám připravit na GO motoru?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zmena motorového oleja
Ten Shell je v pohode + ta frekvencia vymien oleja neni o com S tou 5W50 nic nepokazis. O tomto motori je zname ze sa rychlo rozhieva a pri vyssej zatazi az prehrieva z coho pramenia vsetky poruchy ktorymi tento motor trpi. Tj naliatim 5W50 tj oleja ktory znesie vyssiu tepelnu zataz zamedzis prip. problemom pri dlhsom zatazeni/prehriati oleja. Ale na tie tvoje jazdy kludne staci 5W40-ka + castejsia kontrola mnozstva oleja a vcasna vymena oleja co aj robislipan-pan píše:Zdravím uživatele tohoto Fóra , a též bych poprosil o radu: mám Fabii 1.2 47kw BME, najeto 156 000km. Olej používám Shell helix HX 7, od koupi auto (mělo najeto asi 72 tis.) používám tento olej s výměnou 7500 -8 500km vč.olej. filtru. Jezdím( jak se říká kolem komína), zhruba 1x za týden na dálnici 45km tam i z5 (120-130km) a od výměny do výměny doliju asi2.5dcl.oleje.Bylo mi doporučeno mechanikem změnit olej na 5w50.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zmena motorového oleja
to lipan-pan: Jak napsali kluci. Při Tvých jízdních podmínkách kdy převažují krátké jízdy klidně nechej (nebo dej) 5w40 s normou VW502.00. Ta výměna po asi 8tkm je podstatnější než olej 5w50, který by byl vhodný pro časté jízdy po dálnici. A pokud použiješ jakýkoliv olej 502.00, žádného rozpuštění úsad netřeba se bát....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Dík za info, a ještě jeden dotaz,mám jet ještě tento měsíc asi 1000km mimo ČR (dálnice zhruba2/3) můžu nechat tu 5w40, a nebo raději tu w50?Mám do výměny ještě 1500km,vyměním ho dřív. Ještě jednou dík všem za odpovědi
Re: Zmena motorového oleja
Kdybych chtěl být pintlich, tak na tu dálniční cestu dám tu 5w50-ku, a třeba Sunoco - byť má "jen" VW500.00, nechal ho tam tak do listopadu a pak dal 5w40.
A psal si že Shell Helix HX7. Co to je? 5w30, 5w40 nebo 10w40? Pokud je to "čtyřicítka", tak ten olej co tam máš (vychází mě že má najeto tak 6tkm) by to taky zvládl, (lepší by ale bylo, kdyby to byl 10w40), ale jak píšu - kdybych chtěl být pintlich, tak ten olej vyměním před cestou....
A psal si že Shell Helix HX7. Co to je? 5w30, 5w40 nebo 10w40? Pokud je to "čtyřicítka", tak ten olej co tam máš (vychází mě že má najeto tak 6tkm) by to taky zvládl, (lepší by ale bylo, kdyby to byl 10w40), ale jak píšu - kdybych chtěl být pintlich, tak ten olej vyměním před cestou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Ja by som tiez dal tu 5W50 v tejto situacii
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zmena motorového oleja
Omlouvám se , že jsem nenapsal co je to za olej. Shell Helix HX 7 10w40.Ještě jednou dík všem. Pokud bych dal 5w40-5w50 (splňující normy) od stejného výrobce, je v tom nějaký rozdíl od jiného výrobce? ještě jednou dík, a hezký den všem.
Re: Zmena motorového oleja
Pokud ti nejde o penize,tak MOBIL 1 5W-50..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Zmena motorového oleja
Třídu SAE můžeš měnit a pokud se budeme bavit o olejích ACEA A3, tak je míchat lze, i když nějaký "koktejl" se nedělá. Ale pokud jeden olej vypustíš a dáš jiný, tak no problem....lipan-pan píše:....Pokud bych dal 5w40-5w50 (splňující normy) od stejného výrobce, je v tom nějaký rozdíl od jiného výrobce....
A co jde o ty různé SAE, tak čím nižší číslo před "w", tím je olej čerpatelnější při mrazivém startu a čím vyšší za "w", tím je olej teplotně (a výkonově) zatížitelnější.
Máš trošku "specifický" motor kde se výrobci moc "nezadařilo uhlídat" teplotu oleje*) a ten se při dlouhých jízdách přehřívá - proto se pro dálnice doporučuje xw/50, který je dostatečně teplotně odolný. No a při mrazivém startu hrozí při použití sice taky výrobcem motoru doporučeného, leč při větším mrazu už hodně viskózního oleje 10w/xy přeskočení rozvodů protože je tam špatně řešen hydraulický napínák - proto 5w/xy. A proto se tu doporučuje při celoročních startech a dálničním provozu 5w50, ale u Tebe pokud pominu tu brzkou cestu, tak by měl dobře "sloužit" i 5w40 měněný po těch 8tkm.... Ale samo že lze i 5w50. http://cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
*)....nezadařilo uhlídat - při dlouhých jízdách. Při krátkém popojíždění (na což je tento motor primárně určen) je rychlý ohřev oleje výhoda, ale při delším zatížení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zmena motorového oleja
Díky všem za informace, a hezký den Franta
Re: Zmena motorového oleja
Dobrý den. Omlouvám se, jestli se někomu bourám do vlákna, ale i můj dotaz se týká nadpisu - Změna motorového oleje. Koupili jsme Škoda Fabie II po faceliftu (1,2TSI, 63kW, 10 tis,. km/ rok, půlka dálnice, půlka město), ale vůbec nevím, jaký tam je motorový olej. Neznám značku ani modelovou řadu, prostě nic. Jen mám manuál škody s uvedením výrobcem doporučené specifikace oleje - VW 504 00. Je proto nějaký speciální postup výměny onoho neznámého oleje za jiný, mnou již známý olej? Jen zatím nevím, za jaký, protože na tomto webu je asi tak tuna informací.
O.
O.
Re: Zmena motorového oleja
Omluva netřeba - to je v pořádkuorigenes píše:Koupili jsme Škoda Fabie II po faceliftu (1,2TSI, 63kW, 10 tis,. km/ rok, půlka dálnice, půlka město)....
Olej normy VW504 je pro "LongLife" interval. Vhodnější pro motor (a obzvlášť když se nejezdí jenom dálnice) je standardní interval výměny. V tomto případě bych nechal výměnu co 1rok / oněch 10tkm a použil olej VW504 nebo lépe VW502.00 a SAE 5w40. Na značce až zas tak nezáleží ale doporučím renomovaného výrobce.
PS: po koupi ojetiny je vždy dobré první interval výměny zkrátit tak na 5tkm....a vyměnit filtry.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF