Zdvihák

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

emge
Příspěvky: 370
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Zdvihák

Příspěvek od emge »

Aké zdviháky používate a aký zdvihák by ste odporúčali k osobnému autu (Felicia).
Jedná sa o bežné domáce použitie - výmena kolies, drobné opravy...
Zatiaľ som používal zdvihák dodávaný s autom a po zdvihnutí som zdvihnutú časť podložil. Uvažujem o nejakom lepšom riešení.
Hydraulický s kolieskami:
Obrázek
Nie je zdvihák na kolieskach nestabilný?

Hydraulický:
Obrázek

Nožnicový:
Obrázek

A ako správne podložiť zdvihák, aby sa na aute nič nepoškodilo? Originál zdvihák má prelis, do ktorého zapadne falc podbehu. Univerzálnym zdvihákom niečo také chýba.
Nožnicový sa zvykne podkladať priamo pod nápravu, ale tu vidím riziko deformácie ramena nápravy.

Za rady ďakujem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Za mě? Hydraulickou panenku - a přes desku zvednout pod prahem.....je tam na to místo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pavko

zdvihak

Příspěvek od Pavko »

Za mně jedině nůžkový zvedák.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..za mna tak ako pise pitris,bo noznicove sa mi uz par krat zje.ali na hnáty :p
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mám nůžky i pojízdný hever. Za mě pojízdný hever :lol: Podkládat vždy s nějakou deskou do rozumných míst.
Taky mám jednonožku do prahu a tu bych nejraději vynálezci omlátil o hlavu :twisted:
Naposledy upravil(a) skodovkar dne stř bře 14, 2012 21:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

to emge: takže se stejně budeš muset rozhodnout sám.... :P podle vkusu.... :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
DonSalieri_

Příspěvek od DonSalieri_ »

Rozhodně hydraulickej s kolečkama... Nad jiným vůbec neuvažuj. A pokud nechceš, aby Ti prahy začaly rezivět, tak za ně zasadně nezvedat.. Nejlepší je zvedat auto za nějaký uložení nápravy na pevným místě, kde se nedá nic odřít, promáčknout či jinak poškodit...
Mám tento http://www.skorupa-naradi.cz/zbozi/5932 ... -2000K.htm a jsem spokojen...
P.S. A když není zbytí a je nutnou auto zvednout za práh, tak jedíně dobře podložit, aby se pokud možno nepoškodil nátěr.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Mám vzhledově stejný, cenově poloviční.
Pavko

rezavení prahu

Příspěvek od Pavko »

Na rezavení prahu mam malou vychytávku kuš štaré duše. a ve zvdáku mam vyfrezovanou drážku o neco vetší nez je lem prahu a prahy šem ješte nemušel pretirat.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

Hydraulickej s kolečkama za pět stovek z Globusu je na takové domácí žvýkání akorát. :D Zkoušel jsem panenku, ale je moc vysoká, nedostanu ji pořádně pod auto. Zvedat za spolehlivý místa na podvozku a hlavně pro sichr dávám při delší práci trojnožku. Za prahy nezvedám a origo hever, co je ve výbavě auta, mě děsí, ten fakt jen při defektu na cestě, jinak ani náhodou :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Kazdej hever ma + a -
pro domaci pouziti pouzivam posl.leta hever,ktery jsem umyslne nenechal v nedavno prodanem vozitku.
Byl tam dan od vyrobce,nese jeho logo a kvalitu a dodnes nema znamky opotrebeni. Je to typ pi.a.
Pouziti: ZAJISTIT karu proti pohybu! Neposkodit nic na podvozku vc.antikorozni ochrany podlozit vhodnym hranolem,nekde v blízkosti heveru jako sichr.
A hever castecne odlehcit. Pak pod to muzes teprv vsunout kostru.
Naposledy upravil(a) Pedro dne čtv bře 15, 2012 12:11, celkem upraveno 1 x.
Itall

Příspěvek od Itall »

Mám montážní jámu 8) . A hever vždy jen ten dodaný s autem. Stačí to. Podkládání heveru na zemi nedoporučuji (nějaká prkýnka), páč to může vést k jeho přetížení závitu a jeho strhnutí (mají často jen plastovou matici na závitu).
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Itall-nechápu,co maj nějaké prkynka za vliv na stržení heveru. O podkládání heveru prknama jsem se nezmiňoval. A matka z plastu ? Nejbližší popelnice.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Příspěvek od Colommbo »

:wink: :wink: :wink:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše:Mám montážní jámu 8) ...
A já mám kolíbku :P Taky by mě zajímala souvislost prkýnek a přetížení heveru :shock:
Odpovědět