Co je k nepochopení na tom, že v době (třebaže nevím, jak je tomu dnes; v současnosti zřejmě podle emisí CO2), o které se v souvislosti s předmětným motorem bavíme, se v Německu platily daně podle deklarovaného výkonu? A ty daňové hranice byly, pokud si to dobře pamatuji, ...50, 75, 90, 110... PS. Jinak řečeno, jestliže VAG-ovský motor měl deklarováno 75 PS (55 kW) a ve skutečnosti dosahoval 90 PS (66 kW), pak se rozhodně nejednalo o to, co píšeš tyBigBang píše:Někdy tě nechápu už vůbec. Tobě by se líbilo, kdyby sis koupil auto s deklarovanýma řekněme 60 kW, ale v reálu by mělo 55 kW? Ty bys to zjistil a určitě bys chtěl nápravu. Jednalo by se o klamání zákazníka atd.
ale o zřejmý daňový podvod spočívající v zařazení těch motorů deklarovaným výkonem o daňovou třídu níž, než kam ve skutečnosti patřily!BigBang píše:Automobilky se tím kryjí, aby je někdo nechtěl kvůli tomu žalovat, protože není v lidských silách, minimálně ne v současné době, vyrobit dva plně totožné stroje. Vše se vyrábí v tolerančních polích a někde se to sejde líp a vyleze z toho 65 kW a jinde zase hůř a je tam 60 kW (jsem stále u příkladu viz výše). Motory jsou stroje založené víceméně na náhodném procesu hoření. Nedokážeme ho replikovat totožně každý cyklus, dokážeme ho jen přibližně předpovídat. Ve spojení s tolerančníma polema prostě vychází nějaký toleranční pole výsledného výkonu a nikdo neříká, jak má výrobce výkon uvádět v techničáku.
A pokud jde o tohle
pak v souvislosti s daňovým tématem musím uvést, že např. Honda používala u svých motorů v autech prodávaných na německém trhu restriktory v sání, aby jejich výkony "srovnala do daňových mezí". A tak zatímco ostatním výrobcům oscilovaly skutečné výkony jejich motorů (přesně v duchu toho, co píše BigBang výše) kolem deklarovaných daňových hranic, VAGu osciloval skutečný výkon předmětného motoru kolem daňové hranice 66 kW, ale deklarován byl o daňovou třídu níž (55 kW). Že by "vyšší zájem" zákazníků VAGu na "správné straně barikády"?BigBang píše: Vsuvka mimo: něco mi říká, že kdyby se ti to stalo u VAGu, tak by to byla plečka, co nemá udávaný výkon ani na lince, kdyby to bylo Mitsu, tak „se stala chybička“.
V tom je právě potíž s tím lengyho linkem: ony naměřené výkony prostě nesedí s těmi, které byly publikovány v testech, kde byly použity pravidelně cejchované stolice od firmy MAHA. A zrovna za výsledky konkrétně ze stolice MAHA na Jarově dám na základě srovnávacích měření též odjinud (lišila se o méně než 2%) klidně ruku do ohně!BigBang píše:Když se podívám na link od Lengyho, tak tam vidím různé značky. Vidím tam taky Mondeo z r. 2001, které má též větší výkon než udávaný a rozhodně mu ten výkon s věkem neroste...