Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Moderátor: Colommbo
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Zeptej se třeba v áčkách, tam prý rozumějí autům. V každém případě se konzultací u českých bazarníků nepochybně dobereš některé ze speciálních maskovacích receptur.
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Motor je stavěný na 5w30 A1/A5, ale to je olej na kratší jízdy. A jestli tomu bylo nakládáno a byly praktikovány výměny po 20-ti tkm (vím, za to nemůžeš), tak jsou tam již tak "velké" vůle že to ten 5w30 A5 už nedotěsní. On je totiž o dost "řidší" než cokoliv v A3 od "40" nahoru. A nejen kinematickou při 100°C, ale hlavně dynamickou HTHS viskozitou. To s čím si to koupil mohl klidně být 10w70, který to dokázal ještě dotěsnit....SiD píše:Dobrá, tak jinak... Motor je stavěný na olej 5W30 A5/B5. Ten vyměním za 10W40 (A3 třeba), mohu se poté vrátit k původnímu oleji?
Pořád mi není jasné, proč by po výměně oleje ze dne na den motor začal takhle žrát olej...
PS: A neřeš "polosyntetika" 10w40 a "syntetika" 5w30 protože na tom budou pravděpodobně oba stejně. Důležité je API.
Já osobně bych zkusil (pokud hodně studených startů) 5w50 nebo (jestli jich málo tak) 10w50 (10w60) a uvidíš. Jestli bude i s tímto spotřeba oleje vysoká tak buď dolívat nejlevnější 10w40 anebo udělat GO protože tomu motoru už nic nepomůže. Ani cokoliv do oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Hele SiDe, nic ve zlém, ale z toho, co píšeš, je patrné, že dané věci nerozumíš, byť se jí nyní snažíš přijít na kloub, což je rozhodně chvályhodné. Jenže za pár týdnů nemůžeš dohnat desetiletí studia a praktických zkušeností. Tak se na to prostě vyprdni a věnuj čas a úsilí raději něčemu pro tebe samotného prospěšnějšímu. Praktické rady tu již zazněly, nic víc se tu už zřejmě nedozvíš.
Zároveň se smiř s tím, že ses prostě nechal napálit. Vždyť každý bazarník či prodávající si napřed zákazníka oťukne, aby hned věděl, co mu u něho ještě projde a co už ne. Na tebe platily, resp. zabraly ty faktury... A tak věz, že např. montáž "řádně upraveného" termostatu (u japonských aut z Japonska se termostat téměř nikdy sám od sebe nekazí) je přímo klasickým trikem, jak zamaskovat to, že ohřátý motor nedrží volnoběh a že má vysokou spotřebu oleje (studený motor spotřebovává výrazně méně oleje, než rozpálený ostrou jízdou).
P.S.: Účelem tohoto mého příspěvku nebylo tě na.rat či urazit. Prostě jsem byl zase jednou "krutě upřímný".
Zároveň se smiř s tím, že ses prostě nechal napálit. Vždyť každý bazarník či prodávající si napřed zákazníka oťukne, aby hned věděl, co mu u něho ještě projde a co už ne. Na tebe platily, resp. zabraly ty faktury... A tak věz, že např. montáž "řádně upraveného" termostatu (u japonských aut z Japonska se termostat téměř nikdy sám od sebe nekazí) je přímo klasickým trikem, jak zamaskovat to, že ohřátý motor nedrží volnoběh a že má vysokou spotřebu oleje (studený motor spotřebovává výrazně méně oleje, než rozpálený ostrou jízdou).
P.S.: Účelem tohoto mého příspěvku nebylo tě na.rat či urazit. Prostě jsem byl zase jednou "krutě upřímný".
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Ok. To je smutné...o to více že sem to koupil soukromě od seriózního německého staříka, který se o to auto staral jak o dítě...
Zkusím zatím 5W40 a uvidím jaká bude spotřeba, kdyžtak půjdu výše...
Co jinak způsobuje tak vysoká vizkozita (5W50)? Nižší výkon? Nějaké větší opotřebení? Třeba olejového čerpadla?
Jinak díky.
Zkusím zatím 5W40 a uvidím jaká bude spotřeba, kdyžtak půjdu výše...
Co jinak způsobuje tak vysoká vizkozita (5W50)? Nižší výkon? Nějaké větší opotřebení? Třeba olejového čerpadla?
Jinak díky.
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Už jsem se setkal i s nastrčeným staříkem, který měl na sebe napsané desítky vozidel...SiD píše:Ok. To je smutné...o to více že sem to koupil soukromě od seriózního německého staříka, který se o to auto staral jak o dítě...
Ani nemusíš prozrazovat zdroje, odkud tyhle věci čerpáš. Jednoduše přijmi tezi, že jsou to naprosté hlouposti.SiD píše:Co jinak způsobuje tak vysoká vizkozita (5W50)? Nižší výkon? Nějaké větší opotřebení? Třeba olejového čerpadla?
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Co způsobí 5w50 A3 oproti 5w30 A5? Není eko....
Ale nabízí vyšší ochranu motoru a lepší dotěsnění vůlí, možnost vyššího zatížení, a pevnější olejový film. A čerpadlu je to úplně jedno....
Jinak 5w50 není nijak zvláštní nebo vysoká SAE.
A jestli měnil / nechával měnit onen stařík olej po 20-ti tkm, tak se o to "dítě" teda moc nestaral....
Ale nabízí vyšší ochranu motoru a lepší dotěsnění vůlí, možnost vyššího zatížení, a pevnější olejový film. A čerpadlu je to úplně jedno....
Jinak 5w50 není nijak zvláštní nebo vysoká SAE.
A jestli měnil / nechával měnit onen stařík olej po 20-ti tkm, tak se o to "dítě" teda moc nestaral....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Způsobuje, že ten olej určitě není LL.SiD píše:Co jinak způsobuje tak vysoká vizkozita (5W50)?
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Dobrá, udělali ste ze mě úplnýho blbce Ty oleje, to je pro mě popravdě španělská vesnice... Teprve díky té Mazdě jsem se dozvěděl, že existují další specifika než čerpatelnost a vizkozita a že už sem pár aut měl... A co znamenají ta čísla vím pár dní
No stařík by to teda měl hodně dobře promakané a zařízené, pokud to auto nebylo nikdy jeho
A proč se používají oleje s nízkou vizkozitou, když jsou tak špatný? Jen že jsou LL?
Edit: Dobrý, už jste mi odpověděli Ok, naliju tam 5W50. Díky, končím konverzaci
No stařík by to teda měl hodně dobře promakané a zařízené, pokud to auto nebylo nikdy jeho
A proč se používají oleje s nízkou vizkozitou, když jsou tak špatný? Jen že jsou LL?
Edit: Dobrý, už jste mi odpověděli Ok, naliju tam 5W50. Díky, končím konverzaci
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Ber to tak, že na koňského handlíře stejně nikdo z nás nemá.
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Já spíše většinu tady přispěvatelů obdivuji, že po těch letech ještě slušně odpovídají. Je to totiž pořád dokola. Já také už pár aut měl, měním si oleje sám a teprve po koupi Forda, kde jsme se s odborníky servisáky dohadovali co tam patří, tak jsem také navštívil toto fórum, dokonce byl i na srazu a na další se těším.SiD píše:Dobrá, udělali ste ze mě úplnýho blbce Ty oleje, to je pro mě popravdě španělská vesnice... Teprve díky té Mazdě jsem se dozvěděl, že existují další specifika než čerpatelnost a vizkozita a že už sem pár aut měl... A co znamenají ta čísla vím pár dní
Určitě si z toho nic nedělej a vem si odsud co chceš, co pobereš.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Protože eko.... V dnešní době když nevadí že zaoceánské tankery vypouští stovky tun exhalací do ovzduší (a někdy bohužel i stovky tun ropy do moře), tak se musí šlapat aspoň po autech aby ušetřily nějaký ten gram emisí. A to ty nízkoviskózní oleje umí - ušetřit několik mililitrů paliva a tím o několik miligramů snížit emise....SiD píše:....proč se používají oleje s nízkou vizkozitou, když jsou tak špatný? Jen že jsou LL ??
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Bacha na critical loads concept... Jinak řečeno, v daném případě se stavím proti tebou napsanému (ohledně těch lodí).
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Tak jistě i ty lodě mají "něco" na snížení exhalací ale myslím si (a někde jsem to i četl) že lodě nad auty vedou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
Spotřeba při použití lehkoběžného oleje oproti 5w-40 klesne ne víc, než o 5 procent. Takže pokud spotřeba benzínu klesla o 15 až 20 procent a současně rapidně stoupla spotřeba oleje, tak tam musel být olej 10w-60 nebo něco podobného.SiD píše:..., neubýval a spotřeba benzínu byla necelých 9 l. Pak jsem olej vyměnil, ...
motor začal ten olej ihned hodně žrát, cca 2l/1000km. ... Spotřeba benzínu ovšem klesla na cca 7 l.
...
Takováto záměna se jim v servise skutečně nestane omylem hned ze dvou důvodů:
1) většina servisů takovýto olej nemá v sudu k dispozici, protože by jim k ničemu nebyl - do drtivé většiny běžných aut tento olej (minimálně dle předpisu výrobce) prostě nepatří a tudíž není důvod, aby ho servisy běžně používaly.
2) olej 10w-60 bývá podstatně dražší než běžné oleje, tedy i kdyby ho v servisu nějakým zázrakem měli, tak ho nebudou mít po ruce tak, aby se jim mechanici jen tak náhodou mohli plést, tedy nebude jim hned po ruce, ale třeba bude v nějakém kanystru ve skladu ...
Na 99% to byl něčí úmysl zamaskovat skutečný stav. Ono by i stačilo, aby servis skutečně lil 5w-30 a původní majitel pouze dle potřeby doléval 10w-60 - po pár tisící km od servisní prohlídky by v motoru byl již jen 10w-60.
Nyní asi opravdu nezbývá, než zkusit, zda spotřeba oleje i benzínu bude s 5w-50 snesitelná. Bohužel vysoká spotřeba oleje může velmi negativně ovlivnit životnost katalyzátoru. Není v servisní historii vidět nedávná výměna katalyzátoru ? Co emise, jsou zatím O.K. ? Aby vás nečekalo překvapení na STK ...
Naposledy upravil(a) Shi dne úte srp 08, 2017 11:15, celkem upraveno 3 x.
Re: Záměna olejů Mazda 5 1.8i
O to nejde. Jde o to, že se nepohybují v městských aglomeracích.Pitris píše:Tak jistě i ty lodě mají "něco" na snížení exhalací ale myslím si (a někde jsem to i četl) že lodě nad auty vedou....