Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Moderátor: Colommbo
Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Zdravím,
mám takový, zatím teoretický dotaz.
Když příjdu do prodejny a chci filtr na Oltcita, setkávám se s nepochopením
Co jsem si tak prohlížel filtry, napadlo mě, předělat motor na filtr z Felicie 1,3.
Filtr Oltcit
Filtr Felicia
Když je vzájemně porovnám, jsou dost podobné, liší se akorát výškou. Otevirací tlak obtokového ventilu je stejný - 1 bar.
Jelikož jsem měl Felicii, zbyl mi tu po ní filtr, výrobce UFI, mám tu filtr i na Oltcita, výrobce Tutela. Jsou si dost podobné, co se rozměrů týče.
Zajímá mě váš názor
Díky
mám takový, zatím teoretický dotaz.
Když příjdu do prodejny a chci filtr na Oltcita, setkávám se s nepochopením
Co jsem si tak prohlížel filtry, napadlo mě, předělat motor na filtr z Felicie 1,3.
Filtr Oltcit
Filtr Felicia
Když je vzájemně porovnám, jsou dost podobné, liší se akorát výškou. Otevirací tlak obtokového ventilu je stejný - 1 bar.
Jelikož jsem měl Felicii, zbyl mi tu po ní filtr, výrobce UFI, mám tu filtr i na Oltcita, výrobce Tutela. Jsou si dost podobné, co se rozměrů týče.
Zajímá mě váš názor
Díky
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Zásadní rozdíl je ve velikosti závitu. Pokud se v prodejně setkávám s nepochopením pro filtr na Oltcit, vyhledám prodejnu, kde mají větší pochopení pro zákazníka.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
S tím závitem problém není, předělám to
Spíš mi jde o tu záměnost, nebaví mě objíždět 10 obchodů, jestli náhodou nemají. Filtr na Oltcit se používal ještě na Citroen GSA (stejný motor), v ČR se tyto auta prakticky nepohybují, takže těch origo filtů bude ubývat, až nebudou
Spíš mi jde o tu záměnost, nebaví mě objíždět 10 obchodů, jestli náhodou nemají. Filtr na Oltcit se používal ještě na Citroen GSA (stejný motor), v ČR se tyto auta prakticky nepohybují, takže těch origo filtů bude ubývat, až nebudou
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
To je zajímavé. Pokud si můžete změřit tlak v mazacím okruhu, tak bych si jej změřil s originálním filtrem a pak s tím z Felicie. Pokud budou tlaky +- stejné (hádal bych, že by mohly), tak asi problém nebude. Měřil bych za různých otáček motoru.
Po studeném startu by taky neměla o nic déle svítit kontrolka mazání než s původním filtrem.
Pokud by vše bylo splněno, tak bych byl mnohem klidnější.
Po studeném startu by taky neměla o nic déle svítit kontrolka mazání než s původním filtrem.
Pokud by vše bylo splněno, tak bych byl mnohem klidnější.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Pokud se nepletu, tak Oltcit je boxer a vzduchem chlazený. Mazání/chlazení olejem je pro ten motor životně důležité. To je problém objednat 10 ks filtrů, a mít vystaráno ?
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Prostě běž do prodejny a chtěj filtr MANN W712/15 a nemusíš to předělávat
Ale jinak ti přeju hodně úspěchů při vyrábění nového filtru.
Ale počítám, že budou dotace jako na kotle. Takže jako uvědomělý občan si vystojíš frontu na dotaci a starý benzínový neekologický motor nahradíš elektromotorem a budeš vesele jezdit bez filtru na olej.
Ale jinak ti přeju hodně úspěchů při vyrábění nového filtru.
Dneska je svět globální. Oni ty auta jezdí i jinde. A dneska není problém sehnat filtr na Oltcit. Buď bez obav. A jak píše e-panolin.cz můžeš si jich objednat víc kusů jestli si myslíš, že to bude nedostatkový zboží. Ale při dnešním ekologickém šílenství těmto vozidlům brzo zakážou kromě vjezdu do center i výjezd z garáže a v roce 2025 to bude trestný čin, když s tím vyjedeš. Sazba 5 až 8 let dle délky ujeté trasy a vypuštených jedovatých zplodin. Takže bych se tím netrápil jestli filtry seženeš nebo nev ČR se tyto auta prakticky nepohybují, takže těch origo filtů bude ubývat, až nebudou
Ale počítám, že budou dotace jako na kotle. Takže jako uvědomělý občan si vystojíš frontu na dotaci a starý benzínový neekologický motor nahradíš elektromotorem a budeš vesele jezdit bez filtru na olej.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Oltcit na slovenských cestách maximálna rarita. Mal to spolužiak a užili sme si historky na ktoré sa dá spomínať pri pivku.Nakoniec zhorel počas jazdy.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
A jaké fórum budu potom číst?Autoxxxrady píše:...a budeš vesele jezdit bez filtru na olej.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
to 3enit: Každý filtr / resp. každý motor pracuje s jiným tlakem oleje, a i když je filtr na pohled stejný, tak stejný není. A i když tam něco předěláš, stejně nebudeš vědět, jestli si to udělal vše a zda to bude fungovat. Opravdu není problém koupit ten filtr, který tam patří.... A třeba tady v e-shopu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
lefort neboj. My všichni půjdem na odpočinek dřív než fosilní paliva. Takže o oleji a filtrech si v klidu můžeš číst i v důchodu.
- Colommbo
- Příspěvky: 9928
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
3enit: Nějak tomu nechápu - to je takový problém namísto obcházení nevstřícných prodejců objednat si filtr(y) přes net - třeba zrovna u CarDo...? Namísto vymýšlení a bastlení jiného šroubení...? Změřit nejdřív tlaky s tím i oním filtrem myslí Luboš dobře, jenže aby to bylo lze uskutečnit, musí se přece nejdřív provést ta změna šroubení, jinak filtr z Feldy nenamontuješ a tlak nezměříš...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
On to myslí dobře. Prostě chce dělat filtry pro Oltcity. Co když dojdou a nebudou. Držte mu palce ať to vyjde a ten motor to přežije
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Jsou to raritky, proto je potřeba se jich rychle zbavit. Jeden uhořel a druhý skončí se zadřeným motorem po testování nového filtru z vlastní manufakturymiki píše:Oltcit na slovenských cestách maximálna rarita. Mal to spolužiak a užili sme si historky na ktoré sa dá spomínať pri pivku.Nakoniec zhorel počas jazdy.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Pokud ti to za tu práci stojí, tak ho tam klidně dej.
Olejový filtr nemá a ani nemůže mít vliv na tlak v mazací soustavě. Samozřejmě pokud není totálně zanesený, pak teče olej obtokovým ventilem.
Olejový filtr nemá a ani nemůže mít vliv na tlak v mazací soustavě. Samozřejmě pokud není totálně zanesený, pak teče olej obtokovým ventilem.
Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia
Jasně - všechny olejové filtry jsou úplně stejné a jenom jejich výrobci jsou blbci, a dělají jich několik tisíc typů A rozhodně tam nejsou jiné jen velikosti a šroubení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF