Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Mick 1 »

Výrobci nejsou "blbci" Ovšem nemystifikujte názorem že filtr ovlivní tlak oleje a pod. Obtokový ventil ve filtru pracuje s rozdílem tlaku .. ne s jeho absolutní hodnotou. A domnívám se, že tazatel upraví - když už- tak závit na bloku,nikoliv na filtru.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Pitris »

Samozřejmě že filtr neovlivní tlak oleje v motoru - ten je tam takový, jaký spočítal konstruktér, ale právě tomu tlaku a celému olejovému hospodářství v motoru musí být uzpůsoben, resp. zvolen filtr.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
3enit
Příspěvky: 26
Registrován: čtv lis 07, 2013 18:02

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od 3enit »

No... když to tak vezmu, jenom jsem se zeptal a hned jsem dostal nadaný... :mrgreen:
Ano jistě, filtr si můžu objednat a můžu si jich koupit rovnou dvacet. Beru to v potaz.
Jen doplním že závit ve filtru bych rozhodně nechal být. V bloku motoru je průtokový šroub - M18x1,5. Není tak složité vyrobit průtokový šroub který bude mít 20mm závitu M18x1,5 a 15mm závitu 3/4" 16 UNF. Ale zapomeňte na a to téma klidně smažte :wink:

A děkuji za reakce ;)
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Mick 1 »

Jedna věc je teorie,druhá praxe... Ten filtr z feldy tam bezproblému dej (uprav co je potřeba) pokud nechceš shánět orig. Toť za mě.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od skodovkar »

Quido píše: Olejový filtr nemá a ani nemůže mít vliv na tlak v mazací soustavě. Samozřejmě pokud není totálně zanesený, pak teče olej obtokovým ventilem.
Napsal jsem to preventivně, jelikož netuším jak původní filtry vypadají. Tvrzení, že filtr nemůže a nemá vliv na tlak za ním je zcela zcestné. Bude-li stejný filtrační papír, tak s rostoucí plochou filtračního média bude tlaková ztráta menší. Jednoduše bude platit Bernoulliho rovnice.
Laicky řečeno: Budu-li mít méně dírek, tak poroste rychlost průtoku přes ně, jelikož objemový průtok musí být konstantní. Poroste-li rychlost, bude klesat tlak za filtrem (energie se zmaří v turbulenci atd.).
Tedy pro stejný materiál a oleje bude platit, že menší filtrační plocha znamená větší ztráty tlaku. Otázka je, jestli by to udělalo výrazný rozdíl :idea: Při volnoběžných otáčkách třeba ne, ale při vysokých?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Pitris »

Mick 1 píše:Ten filtr z feldy tam bezproblému dej....
A z které feldy :?: Ona totiž jednatrojka, jednašestka i jednadevítka má každá ten filtr jiný :? Podle MANNu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Mick 1 »

Předpokládám fel 1,3/fav/ š 120 ... Patří to jinam než k tématu. Jen jsem chtěl poradit člověku který se slušně zeptal. Ono je pravda o určitém tlakovém spáu a pod.. Řešilo se to ve vláknu o filtrech... Jen mě dokáže někdy rozčílit když se možná až zbytečně zachází do teorií a detailů. Bezesporu patří na motor filtr k němu určený! Pouze jsem určité motory repasoval,stavěl a upravoval. Motory formulové i jiné. Zde si rád přečtu o olejích a uznávám olejoodborníky každého z Vás. :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Pitris »

Mick 1 píše:Předpokládám fel 1,3/fav/ š 120 ...
Ba, tyto motory měly olejový filtr stejný (řada 105/120 od r. 1984), ale taky je (téměř) stejný i ten motor.
Kdežto Olcit je zcela něco jiného - vzduchem chlazený boxer.... Ano, bezesporu patří na motor filtr k němu určený; přestože tam může možná sedět a fungovat i jiný, ale protože jen může, a možná....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Mick 1 »

Pochopitelně .. Proto bezpochyby použití "škodováckýho" filtru není žádný riziko. Je spousta motorů různých značek kde je použit jeden a tentýž typ filtru. Znám případy kdy je vzhledem k prostorovým podmínkám použit "moto" filtr na motoru 2,0l... Zároveň na motorech kde je místa dostatek - délky a někdy i průměru - použit filtr pouze na základě rozměrů závitu a těsnící plochy.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od skodovkar »

Mick 1 píše: ...Jen mě dokáže někdy rozčílit když se možná až zbytečně zachází do teorií a detailů...
Asi narážíš na mě. Pouze jsem reagoval na nepravdivé tvrzení a zdůvodnil to (snad srozumitelně).
Na tomto foru se občas diskutuje o detailech, ale o to zajímavější to tu je :idea:
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Mick 1 »

Není mým záměrem někoho se zde dotýkat a narážet :? Pokud se tak stalo - omlouvám se. Není nad to když by se zdejší odborné konsilium navzájem respektovalo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27474
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Pitris »

Mick 1 píše:....když by se zdejší odborné konsilium navzájem respektovalo.
Mám za to, že se to tu děje. Každý máme jiné znalosti, jiné zkušenosti a pokud jsme tady, tak i chuť se o ně podělit. Ale protože máme každý trochu ty znalosti a zkušenosti jiné, tak se tu i diskutuje :wink:

....a řekl bych, že (téměř vždy) v mezích slušnosti.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Quido

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od Quido »

skodovkar píše: Napsal jsem to preventivně, jelikož netuším jak původní filtry vypadají. Tvrzení, že filtr nemůže a nemá vliv na tlak za ním je zcela zcestné. Bude-li stejný filtrační papír, tak s rostoucí plochou filtračního média bude tlaková ztráta menší. Jednoduše bude platit Bernoulliho rovnice.
Laicky řečeno: Budu-li mít méně dírek, tak poroste rychlost průtoku přes ně, jelikož objemový průtok musí být konstantní. Poroste-li rychlost, bude klesat tlak za filtrem (energie se zmaří v turbulenci atd.).
Tedy pro stejný materiál a oleje bude platit, že menší filtrační plocha znamená větší ztráty tlaku. Otázka je, jestli by to udělalo výrazný rozdíl :idea: Při volnoběžných otáčkách třeba ne, ale při vysokých?


Dobře, když se v tom chceš takhle pitvat, tak ano, nějaká ztráta bude i na novém filtru, proto jsem psal: "pokud není vložka úplně zanesená".
Ale myslím, že není potřeba se s tím zabývat, ano, na různých filtrech může být různá tlaková ztráta, na větších menší díky větší ploše, ale různá (větší) tlaková ztráta může být i díky okamžité (teplotní) viskozitě oleje nebo různé jmenovité viskozitě (xxW-30 nebo xxW-50) a taky se tím nikdo neznepokojuje.

Mick 1: Děkuju. :wink:
3enit
Příspěvky: 26
Registrován: čtv lis 07, 2013 18:02

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od 3enit »

Děkuji všem zúčastněným za názory. Samozřejmě je nejlepší filtr "originál".
Jelikož jsem člověk zvídavý a není problém vyrobit průtokový šroub na filtr z Felicie, ani není problém měřit tlak v okruhu při různých otáčkách, tak to zkusím. :wink:
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Záměna olejového filtru Oltcit/Felicia

Příspěvek od mipesa »

Co si pamatuju tak se na Nikolaje dávali normálně filtry z Favorita a nebyl problém. v rodině jsme měli dva , možná, že bych našel ještě někde katalog s ND a návod na použití. Výměna předních brzd.destiček byla sranda bez sundání kol, v jednom servisu dokonce bráchovi tvrdili, že Oltcit nemá přední brzdy. To když sundali kola a kotoučovky nikde, nebo zimní starty pomocí roztáčecí kliky, nebo speciální klíč na vyndání svíček,nebo klikovka přidělaná maticí na klíč 42, nebo zadní těhlice s hlavou šroubu na klíč tuším 28, ale to už je od tématu, vzpomínám na Oltcita jen v dobrém, protože Čaušeskova pomsta střední Evropě to byla prostě rarita.
Odpovědět