Zalívání olejového filtru
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zalívání olejového filtru
Však jo, někdo kape půl hodiny, jiný celý den, někdo nalívá filtr, někdo nee, to jsou jen takové jemné nuance, aby ten život s autama byl ještě trošku barevnější...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zalívání olejového filtru
A proto také to fórum máme,abychom vybředli z té každodenní šedi. Jinak já na nějaké kapání z vysoka víte co. Prvonáplň je 4.25l,po výměně se vejdou 4l.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zalívání olejového filtru
Když půjdem do důsledku,tak třeba mě zůstanou cca 3 dcl v olejovém chladiči a hadicích a další 2-3 deci oleje,když měním filtr ob. Takže sme min. na půl litru a to je víc,než těch pár kapek,ale když je čas,tak proč to pro ten pocit nenechat kápnout
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zalívání olejového filtru
PePe: Jsem myslel, že jsi lepčí mekánik, nechat výpustný šroub nedobytný...
U motorky předpokládám, že bych filtr měnil vždy s olejem. Ty výměny ob nebo dokonce u SV - dle předpisu jen ob 2 výměny oleje (18000 km) - se mi moc nezdají. Je tam společná náplň s převodovou, nějaký svinčík bude...Filtr stojí jako litr oleje a práce s tím moc není.
U motorky předpokládám, že bych filtr měnil vždy s olejem. Ty výměny ob nebo dokonce u SV - dle předpisu jen ob 2 výměny oleje (18000 km) - se mi moc nezdají. Je tam společná náplň s převodovou, nějaký svinčík bude...Filtr stojí jako litr oleje a práce s tím moc není.
Re: Zalívání olejového filtru
Jenže já u SVÝCH moto měnim NEJpozději v půli intervalu. A u plechounů poslední léta,co nemusim s nima jezdit,v pětině až čtvrtině= 1x ročně,z jara. Olej 3L kolem 100kč. Vždy něco v akci. Prostě způsob USA,kdysi. Práce na 10 minut. A pak zaleju sebe.
Re: Zalívání olejového filtru
Durex píše:....naliju jen to,co je schopen pojmout filtrační papír - a není toho málo....ale u svých motorů a i servisovaných motorek to zákazníkům dělám....
Durex píše:A co se vykapávání týká,tak u moto na 6-kvalt pootočím zadním kolem a z kanálu filtru vyflusne ještě dost oleje....
Pitrisovci potvrzujíDurex píše:....Pitrisovci jistě potvrdí ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zalívání olejového filtru
Že by kvetly hráběJezevcik píše:Jarku, je to neuvěřitelné, ale švagr mi dnes říkal, že si přečetl ten opravník oblíbených omylů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zalívání olejového filtru
To se mi jednou stalo na kamarádově Š120PePe píše:....že u Xsary nikdy nešel povolit výpusťák....
No nic, "šla dolů" celá vana a šroub jsem pak povolil u táty v dílně ve svěráku u frézky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zalívání olejového filtru
PePe píše:A pak zaleju sebe.
mam dost
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zalívání olejového filtru
celkom by ma zaujimalo ako sa zavodnuju ( zaolejuvavaju) nove motory po zlozeni kedze si takmer suche, pochybujem ze niekto zalieva filter
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zalívání olejového filtru
Jo,u MB lehce,s asi 25šrouby M6.
Jenže tady vadí vše a hrozí vytržení z plechu. Chuj s tym. Motor šlape jak šepot květin. Furt stejně.
Jenže tady vadí vše a hrozí vytržení z plechu. Chuj s tym. Motor šlape jak šepot květin. Furt stejně.
A vo tom to je. Nestane se nic.bjukemen píše:celkom by ma zaujimalo ako sa zavodnuju ( zaolejuvavaju) nove motory po zlozeni kedze si takmer suche, pochybujem ze niekto zalieva filter
Re: Zalívání olejového filtru
uplne novy motor ma take male vole, ze aj keby bezal 15 sekund uplne nasucho, tak mu to neublizi, prave naopak, pomoze mu to = skor sa zabehne
...ale co taky motor, ktory ma 150+ tisic km, ten je uz zabehnuty, nejake vole ma, kazdy beh "nasucho" ho len viacej nici...
raz som u motora skoda/audi 1.8 Turbo nezalial olejovy filter (nedalo sa...), je tam velky filter - o objeme cca 0,6 litra,, zhodou nahod som pri prvom starte (po vymene oleja) bol priamo pod olejovou vanou (teda pod klukou...) , prve cca 3 sekundy som si vypocul zvuk motora ktory bezal nasucho, ako nahle sa natlakoval olejom, bol to sepot kvetin. Ale ten zvuk motora, ked bezi nasucho, ma strasil vo snoch este nejaku dobu
...ale co taky motor, ktory ma 150+ tisic km, ten je uz zabehnuty, nejake vole ma, kazdy beh "nasucho" ho len viacej nici...
raz som u motora skoda/audi 1.8 Turbo nezalial olejovy filter (nedalo sa...), je tam velky filter - o objeme cca 0,6 litra,, zhodou nahod som pri prvom starte (po vymene oleja) bol priamo pod olejovou vanou (teda pod klukou...) , prve cca 3 sekundy som si vypocul zvuk motora ktory bezal nasucho, ako nahle sa natlakoval olejom, bol to sepot kvetin. Ale ten zvuk motora, ked bezi nasucho, ma strasil vo snoch este nejaku dobu
Naposledy upravil(a) Koliesko dne pát pro 12, 2014 23:25, celkem upraveno 2 x.
Re: Zalívání olejového filtru
Správný mechanik při GO motoru lehce namaže olejem pohyblivé součásti a tak zajistí olejový film pro první start.
Re: Zalívání olejového filtru
Přesně tak. A ten olejový film tam zůstane i po zastavení motoru, nebo vypuštění oleje, takže pokud je v pořádku mazání, motor po nalití oleje nasucho nejede.
Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho.
Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho.
Re: Zalívání olejového filtru
hehe presne takv.vilik píše: Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho.
ja osobne s tym tiez nesaskujem, dam suchy filter, nalejem olej, nakopnem to, chvilku pocut kym sa system natlakuje a je to gut,ale nikdy to netrva dlhsie "zvukovo" ako 3-4s..olej vypustam cca hodku,dlhsie nie, cas je drahy
Naposledy upravil(a) bjukemen dne sob pro 13, 2014 10:39, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw