Zalívání olejového filtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Colommbo »

Však jo, někdo kape půl hodiny, jiný celý den, někdo nalívá filtr, někdo nee, to jsou jen takové jemné nuance, aby ten život s autama byl ještě trošku barevnější... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od lengy60 »

A proto také to fórum máme,abychom vybředli z té každodenní šedi. :D :wink: Jinak já na nějaké kapání z vysoka víte co. Prvonáplň je 4.25l,po výměně se vejdou 4l.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Durex »

Když půjdem do důsledku,tak třeba mě zůstanou cca 3 dcl v olejovém chladiči a hadicích a další 2-3 deci oleje,když měním filtr ob. Takže sme min. na půl litru a to je víc,než těch pár kapek,ale když je čas,tak proč to pro ten pocit nenechat kápnout :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Itall

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Itall »

PePe: Jsem myslel, že jsi lepčí mekánik, nechat výpustný šroub nedobytný... :shock:
U motorky předpokládám, že bych filtr měnil vždy s olejem. Ty výměny ob nebo dokonce u SV - dle předpisu jen ob 2 výměny oleje (18000 km) - se mi moc nezdají. Je tam společná náplň s převodovou, nějaký svinčík bude...Filtr stojí jako litr oleje a práce s tím moc není.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

Jenže já u SVÝCH moto měnim NEJpozději v půli intervalu. A u plechounů poslední léta,co nemusim s nima jezdit,v pětině až čtvrtině= 1x ročně,z jara. Olej 3L kolem 100kč. Vždy něco v akci. Prostě způsob USA,kdysi. Práce na 10 minut. A pak zaleju sebe. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:....naliju jen to,co je schopen pojmout filtrační papír - a není toho málo....ale u svých motorů a i servisovaných motorek to zákazníkům dělám....
Durex píše:A co se vykapávání týká,tak u moto na 6-kvalt pootočím zadním kolem a z kanálu filtru vyflusne ještě dost oleje....
Durex píše:....Pitrisovci jistě potvrdí :lol: ....
Pitrisovci potvrzují :lol:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pitris »

Jezevcik píše:Jarku, je to neuvěřitelné, ale švagr mi dnes říkal, že si přečetl ten opravník oblíbených omylů....
Že by kvetly hrábě :?: :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pitris »

PePe píše:....že u Xsary nikdy nešel povolit výpusťák....
To se mi jednou stalo na kamarádově Š120 :?
No nic, "šla dolů" celá vana a šroub jsem pak povolil u táty v dílně ve svěráku u frézky.... :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od bjukemen »

PePe píše:A pak zaleju sebe. :wink:


:mrgreen: :mrgreen: mam dost :D
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od bjukemen »

celkom by ma zaujimalo ako sa zavodnuju ( zaolejuvavaju) nove motory po zlozeni kedze si takmer suche, pochybujem ze niekto zalieva filter
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

Jo,u MB lehce,s asi 25šrouby M6.
Jenže tady vadí vše a hrozí vytržení z plechu. Chuj s tym. Motor šlape jak šepot květin. Furt stejně.
bjukemen píše:celkom by ma zaujimalo ako sa zavodnuju ( zaolejuvavaju) nove motory po zlozeni kedze si takmer suche, pochybujem ze niekto zalieva filter
A vo tom to je. Nestane se nic.
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Koliesko »

uplne novy motor ma take male vole, ze aj keby bezal 15 sekund uplne nasucho, tak mu to neublizi, prave naopak, pomoze mu to = skor sa zabehne :-D
...ale co taky motor, ktory ma 150+ tisic km, ten je uz zabehnuty, nejake vole ma, kazdy beh "nasucho" ho len viacej nici...

raz som u motora skoda/audi 1.8 Turbo nezalial olejovy filter (nedalo sa...), je tam velky filter - o objeme cca 0,6 litra,, zhodou nahod som pri prvom starte (po vymene oleja) bol priamo pod olejovou vanou (teda pod klukou...) , prve cca 3 sekundy som si vypocul zvuk motora ktory bezal nasucho, ako nahle sa natlakoval olejom, bol to sepot kvetin. Ale ten zvuk motora, ked bezi nasucho, ma strasil vo snoch este nejaku dobu :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Koliesko dne pát pro 12, 2014 23:25, celkem upraveno 2 x.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od bio »

Správný mechanik při GO motoru lehce namaže olejem pohyblivé součásti a tak zajistí olejový film pro první start.
v.vilik

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od v.vilik »

Přesně tak. A ten olejový film tam zůstane i po zastavení motoru, nebo vypuštění oleje, takže pokud je v pořádku mazání, motor po nalití oleje nasucho nejede.

Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho. :mrgreen:
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od bjukemen »

v.vilik píše: Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho. :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: hehe presne tak :D


ja osobne s tym tiez nesaskujem, dam suchy filter, nalejem olej, nakopnem to, chvilku pocut kym sa system natlakuje a je to gut,ale nikdy to netrva dlhsie "zvukovo" ako 3-4s..olej vypustam cca hodku,dlhsie nie, cas je drahy
Naposledy upravil(a) bjukemen dne sob pro 13, 2014 10:39, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět