Zalívání olejového filtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Itall

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Itall »

Kvapká, kvapká, čtvrt hodiny může kvapkat, dobře, přes oběd může kvapkat ještě tak, ale 24 hod... To je opravdu zbytečné i pro maxim puntičkáře. Což takhle ještě různě naklonit auto (si pořídit spešl zvedák), zase by něco kvapkalo...24 hod. Pak naklonit jinak...24 hod... :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pitris »

Já tedy při výměně olej do filtru pomalu naliji do plna, ale ten papír si to všechno nacucne. A nikdy jsem neměl problém s tím, že by z něj něco vyteklo - a to má Accord i Civic filtr vodorovně....
A jestli je to dobře nebo špatně jsem nikdy nezkoumal - říkám, nikdy žádnej problém.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Jezevcik »

Itall píše:Kvapká, kvapká, čtvrt hodiny může kvapkat, dobře, přes oběd může kvapkat ještě tak, ale 24 hod... To je opravdu zbytečné i pro maxim puntičkáře. Což takhle ještě různě naklonit auto (si pořídit spešl zvedák), zase by něco kvapkalo...24 hod. Pak naklonit jinak...24 hod... :wink:
Já bych neřekl, že je to až taková úchylárna.
Zde cituji sám sebe z jednoho velmi starého vlákna.
Jezevcik píše:Já to dělám tak,že to nechám přes noc vykapat a pak,když už z toho nic nejde zablokuju imobilizer,aby to nechytlo a párkrát s přiloženou uříznutou PET lahví protočím motor.V tu ránu se to zase rozteče a udělá něco přes deci.
Ono se to nezdá,ale když jsem to nechal na noc vykapávat,tak jsem tam dal měrnou nádobu a do rána se tam nasbíraly 3 deci.
Jezevcik píše: ....Každopádně hodně velký vliv má,když si ještě pomůžeš heverem a auto v určitém směru přizvedneš.Musíš vyzkoušet.Na mé auto to funguje zepředu,na auto mého táty z levého boku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše:Já tedy při výměně olej do filtru pomalu naliji do plna, ale ten papír si to všechno nacucne. A nikdy jsem neměl problém s tím, že by z něj něco vyteklo - a to má Accord i Civic filtr vodorovně....
A jestli je to dobře nebo špatně jsem nikdy nezkoumal - říkám, nikdy žádnej problém.
Kolik si ten Tvůj filtr vezme?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pitris »

Tady to Tome pochopit dokážeme :wink: ale co by Ti řekl švagr :?: :mrgreen:
Já kdysi zkoušel zvedat jednotlivé rohy auta, abych zjistil, kdy toho vyteče nejvíc 8)
Civic vpravo vpředu a Accord celej předek výš :P Jak kdysi napsal Luboš - tribotechnické orgie :mrgreen:

A do filtru naliju tak něco kolem 1/4 litru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku, je to neuvěřitelné, ale švagr mi dnes říkal, že si přečetl ten opravník oblíbených omylů, na který jsi dával odkaz. Já mu to poslal v mailu s tím, ať to pošle mechanikovi do Renaultu. To on udělal, přečetl si článek a začal se vyptávat na podrobnosti. Myslím, že ještě není tak ztracený. Od Renaulťáka odezvu neočekávám.

Počítám, že ten můj diesel filtr si vezme tak půl litru. O Vánocích budu měnit, tak to tedy také vyzkouším. Filtr mám uložený vodorovně.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Durex »

Nečetl jsem celou diskuzi,ale já olejový filtr zalívám a i když ho šroubuji vzhůru nohama. V tomto případě naliju jen to,co je schopen pojmout filtrační papír - a není toho málo. Dělám to z jednoho prostého důvodu. Rychlejší náběh tlaku oleje. Byť se nejedná o desítky vteřin,tak je to znát na době svitu kontrolky a taky na době mechanické hlučnosti motoru. V komerčních servisech se to nedělá nikdy,ale u svých motorů a i servisovaných motorek to zákazníkům dělám. Pitrisovci jistě potvrdí :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Durex »

A co se vykapávání týká,tak u moto na 6-kvalt pootočím zadním kolem a z kanálu filtru vyflusne ještě dost oleje a u aut se dá zatočit startérem a taky toho vyteče nepoměrně víc,než jen prosté vykapávání(to v případě,že bych chtěl být opravdu pintlich na max vypuštění oleje bez demontáže vany) Ale zase se připravím o olej v mazacích kanálech a o to delší dobu trvá náběh tlaku oleje :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od lengy60 »

Tak teď jsem konečně pochopil význam oleje Total INEO ECS,ten vystříkne z motoru během několika sekund. :D :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

Přátelé,tedy někteří. Záleží dost na jedné věci. Pokud někdo mění olej 15-20 tkm,měl by nechat vykapat,trochu déle. Nikoliv však celý den,zbytečné,ale neškodlivé. Nikdo se nikdy neshodne na postupu. Věřte tomu,že motoru je naprosto fuk,zda tam 2 dcl v systému zůstane. To je jen pro pocit majitele,provozovatele.
Nejsou ani škodlivé postupy,měnit studený,po několika dnech odstavení. Teplý olej po jízdě steče a straší dole. Jen déle vytejká.
Úchylové,kteří mění např. jako já či Jerome,po 3-5 tkm,to nemusí se zalívaním a odkapáváním řešit celej den. protože tam není skoro žádný humus. Dle oleje a mech.stavu motoru,samozřejmě. A také kdo s tim ev.jezdil před tim a na co. Pokud je plechovka u současného majitele dél,sám to pozná,co mu pravidelně vytéká. Z motoru...,Já měnim jednou ročně,což je cca max 2500km,žádný hoho fogo olej,filtr ob 1 výměnu. Obyč Champion.
Nezalévám nic,nikdy to nedělal ani v práci,při melouchách...,
To krátké natlakování se v počtu startů motoru na olejovou náplň,za studena,naprosto ztratí. Tomu věřte.
Na moto měnim dle najetých km. U mě cca 6-7 tkm. Takže v půlce a ob filtr. Rovněž bez zalévání. 2 s natlakováni při volnoběhu...
Tak to dělám dodnes i při melouchách,auto moto. Žádné zalívaní. A to sem jezděk bejci,co daj na motoolej 8-12tkm. Tam filtr nutný vždy. 3L náplně pro motor,almaru,spojku. Fuj.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

Dodatek.
Již jsem někde psal,že u Xsary nikdy nešel povolit výpusťák. Takže se jen dolívá,ob rok filtr,což je po cca 10tkm. A máme ji ,co já vim,7 let?
Takže důkaz,že zbytky nějak neškodí. To samozřejmě není návod.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9936
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Colommbo »

To není návod ale ani důkaz, Petře, u tebe má motor (a tedy i olej) najeto cca 30-40tis.km, což ještě není žádná extra hrůza. Akorát se neví, jak se věci měly předtím, pak už by to extrém býti mohl... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

U nás asi 50tkm určo.
Kdo ví jak dlouho nejde šroub povolit. Ale to je fuk. To byl dodatek,nikoli podstatná zpráva.
Jen řečeno,že malý zbytek neuškodí. To jest hlavní.
U pracovního stroje mi mění cca 50-60tkm,podle vzorku a testu oleje. Myslíš že někdo čeká při výměně na vykapání? Až přestane téct,začne kapat,zátka ,nová náplň a tradá.
Najeto hodně přes půl mega.
Ale to není o zaolejování filtru,nechť tedy smazáno.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od lengy60 »

PePe: Je třeba si uvědomit,že to je taky auto s pořádným motorem :wink: Pořiď se nějaký stroj z dálného východu a budeš taky muset nechat kapat. :wink: :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Pedro »

To určitě. Když už pod to vlezu za tímto účelem,chvíli se tam válim a zazátkuju. Polezu furt nahoru a dolu. Tútle núdle. Nemám rampu,jen nájezdy.
Odpovědět