Zalívání olejového filtru
Moderátor: Colommbo
Re: Zalívání olejového filtru
Kvapká, kvapká, čtvrt hodiny může kvapkat, dobře, přes oběd může kvapkat ještě tak, ale 24 hod... To je opravdu zbytečné i pro maxim puntičkáře. Což takhle ještě různě naklonit auto (si pořídit spešl zvedák), zase by něco kvapkalo...24 hod. Pak naklonit jinak...24 hod...
Re: Zalívání olejového filtru
Já tedy při výměně olej do filtru pomalu naliji do plna, ale ten papír si to všechno nacucne. A nikdy jsem neměl problém s tím, že by z něj něco vyteklo - a to má Accord i Civic filtr vodorovně....
A jestli je to dobře nebo špatně jsem nikdy nezkoumal - říkám, nikdy žádnej problém.
A jestli je to dobře nebo špatně jsem nikdy nezkoumal - říkám, nikdy žádnej problém.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zalívání olejového filtru
Já bych neřekl, že je to až taková úchylárna.Itall píše:Kvapká, kvapká, čtvrt hodiny může kvapkat, dobře, přes oběd může kvapkat ještě tak, ale 24 hod... To je opravdu zbytečné i pro maxim puntičkáře. Což takhle ještě různě naklonit auto (si pořídit spešl zvedák), zase by něco kvapkalo...24 hod. Pak naklonit jinak...24 hod...
Zde cituji sám sebe z jednoho velmi starého vlákna.
Jezevcik píše:Já to dělám tak,že to nechám přes noc vykapat a pak,když už z toho nic nejde zablokuju imobilizer,aby to nechytlo a párkrát s přiloženou uříznutou PET lahví protočím motor.V tu ránu se to zase rozteče a udělá něco přes deci.
Ono se to nezdá,ale když jsem to nechal na noc vykapávat,tak jsem tam dal měrnou nádobu a do rána se tam nasbíraly 3 deci.
Jezevcik píše: ....Každopádně hodně velký vliv má,když si ještě pomůžeš heverem a auto v určitém směru přizvedneš.Musíš vyzkoušet.Na mé auto to funguje zepředu,na auto mého táty z levého boku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zalívání olejového filtru
Kolik si ten Tvůj filtr vezme?Pitris píše:Já tedy při výměně olej do filtru pomalu naliji do plna, ale ten papír si to všechno nacucne. A nikdy jsem neměl problém s tím, že by z něj něco vyteklo - a to má Accord i Civic filtr vodorovně....
A jestli je to dobře nebo špatně jsem nikdy nezkoumal - říkám, nikdy žádnej problém.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zalívání olejového filtru
Tady to Tome pochopit dokážeme ale co by Ti řekl švagr
Já kdysi zkoušel zvedat jednotlivé rohy auta, abych zjistil, kdy toho vyteče nejvíc
Civic vpravo vpředu a Accord celej předek výš Jak kdysi napsal Luboš - tribotechnické orgie
A do filtru naliju tak něco kolem 1/4 litru....
Já kdysi zkoušel zvedat jednotlivé rohy auta, abych zjistil, kdy toho vyteče nejvíc
Civic vpravo vpředu a Accord celej předek výš Jak kdysi napsal Luboš - tribotechnické orgie
A do filtru naliju tak něco kolem 1/4 litru....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zalívání olejového filtru
Jarku, je to neuvěřitelné, ale švagr mi dnes říkal, že si přečetl ten opravník oblíbených omylů, na který jsi dával odkaz. Já mu to poslal v mailu s tím, ať to pošle mechanikovi do Renaultu. To on udělal, přečetl si článek a začal se vyptávat na podrobnosti. Myslím, že ještě není tak ztracený. Od Renaulťáka odezvu neočekávám.
Počítám, že ten můj diesel filtr si vezme tak půl litru. O Vánocích budu měnit, tak to tedy také vyzkouším. Filtr mám uložený vodorovně.
Počítám, že ten můj diesel filtr si vezme tak půl litru. O Vánocích budu měnit, tak to tedy také vyzkouším. Filtr mám uložený vodorovně.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zalívání olejového filtru
Nečetl jsem celou diskuzi,ale já olejový filtr zalívám a i když ho šroubuji vzhůru nohama. V tomto případě naliju jen to,co je schopen pojmout filtrační papír - a není toho málo. Dělám to z jednoho prostého důvodu. Rychlejší náběh tlaku oleje. Byť se nejedná o desítky vteřin,tak je to znát na době svitu kontrolky a taky na době mechanické hlučnosti motoru. V komerčních servisech se to nedělá nikdy,ale u svých motorů a i servisovaných motorek to zákazníkům dělám. Pitrisovci jistě potvrdí
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zalívání olejového filtru
A co se vykapávání týká,tak u moto na 6-kvalt pootočím zadním kolem a z kanálu filtru vyflusne ještě dost oleje a u aut se dá zatočit startérem a taky toho vyteče nepoměrně víc,než jen prosté vykapávání(to v případě,že bych chtěl být opravdu pintlich na max vypuštění oleje bez demontáže vany) Ale zase se připravím o olej v mazacích kanálech a o to delší dobu trvá náběh tlaku oleje
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zalívání olejového filtru
Tak teď jsem konečně pochopil význam oleje Total INEO ECS,ten vystříkne z motoru během několika sekund.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zalívání olejového filtru
Přátelé,tedy někteří. Záleží dost na jedné věci. Pokud někdo mění olej 15-20 tkm,měl by nechat vykapat,trochu déle. Nikoliv však celý den,zbytečné,ale neškodlivé. Nikdo se nikdy neshodne na postupu. Věřte tomu,že motoru je naprosto fuk,zda tam 2 dcl v systému zůstane. To je jen pro pocit majitele,provozovatele.
Nejsou ani škodlivé postupy,měnit studený,po několika dnech odstavení. Teplý olej po jízdě steče a straší dole. Jen déle vytejká.
Úchylové,kteří mění např. jako já či Jerome,po 3-5 tkm,to nemusí se zalívaním a odkapáváním řešit celej den. protože tam není skoro žádný humus. Dle oleje a mech.stavu motoru,samozřejmě. A také kdo s tim ev.jezdil před tim a na co. Pokud je plechovka u současného majitele dél,sám to pozná,co mu pravidelně vytéká. Z motoru...,Já měnim jednou ročně,což je cca max 2500km,žádný hoho fogo olej,filtr ob 1 výměnu. Obyč Champion.
Nezalévám nic,nikdy to nedělal ani v práci,při melouchách...,
To krátké natlakování se v počtu startů motoru na olejovou náplň,za studena,naprosto ztratí. Tomu věřte.
Na moto měnim dle najetých km. U mě cca 6-7 tkm. Takže v půlce a ob filtr. Rovněž bez zalévání. 2 s natlakováni při volnoběhu...
Tak to dělám dodnes i při melouchách,auto moto. Žádné zalívaní. A to sem jezděk bejci,co daj na motoolej 8-12tkm. Tam filtr nutný vždy. 3L náplně pro motor,almaru,spojku. Fuj.
Nejsou ani škodlivé postupy,měnit studený,po několika dnech odstavení. Teplý olej po jízdě steče a straší dole. Jen déle vytejká.
Úchylové,kteří mění např. jako já či Jerome,po 3-5 tkm,to nemusí se zalívaním a odkapáváním řešit celej den. protože tam není skoro žádný humus. Dle oleje a mech.stavu motoru,samozřejmě. A také kdo s tim ev.jezdil před tim a na co. Pokud je plechovka u současného majitele dél,sám to pozná,co mu pravidelně vytéká. Z motoru...,Já měnim jednou ročně,což je cca max 2500km,žádný hoho fogo olej,filtr ob 1 výměnu. Obyč Champion.
Nezalévám nic,nikdy to nedělal ani v práci,při melouchách...,
To krátké natlakování se v počtu startů motoru na olejovou náplň,za studena,naprosto ztratí. Tomu věřte.
Na moto měnim dle najetých km. U mě cca 6-7 tkm. Takže v půlce a ob filtr. Rovněž bez zalévání. 2 s natlakováni při volnoběhu...
Tak to dělám dodnes i při melouchách,auto moto. Žádné zalívaní. A to sem jezděk bejci,co daj na motoolej 8-12tkm. Tam filtr nutný vždy. 3L náplně pro motor,almaru,spojku. Fuj.
Re: Zalívání olejového filtru
Dodatek.
Již jsem někde psal,že u Xsary nikdy nešel povolit výpusťák. Takže se jen dolívá,ob rok filtr,což je po cca 10tkm. A máme ji ,co já vim,7 let?
Takže důkaz,že zbytky nějak neškodí. To samozřejmě není návod.
Již jsem někde psal,že u Xsary nikdy nešel povolit výpusťák. Takže se jen dolívá,ob rok filtr,což je po cca 10tkm. A máme ji ,co já vim,7 let?
Takže důkaz,že zbytky nějak neškodí. To samozřejmě není návod.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zalívání olejového filtru
To není návod ale ani důkaz, Petře, u tebe má motor (a tedy i olej) najeto cca 30-40tis.km, což ještě není žádná extra hrůza. Akorát se neví, jak se věci měly předtím, pak už by to extrém býti mohl...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zalívání olejového filtru
U nás asi 50tkm určo.
Kdo ví jak dlouho nejde šroub povolit. Ale to je fuk. To byl dodatek,nikoli podstatná zpráva.
Jen řečeno,že malý zbytek neuškodí. To jest hlavní.
U pracovního stroje mi mění cca 50-60tkm,podle vzorku a testu oleje. Myslíš že někdo čeká při výměně na vykapání? Až přestane téct,začne kapat,zátka ,nová náplň a tradá.
Najeto hodně přes půl mega.
Ale to není o zaolejování filtru,nechť tedy smazáno.
Kdo ví jak dlouho nejde šroub povolit. Ale to je fuk. To byl dodatek,nikoli podstatná zpráva.
Jen řečeno,že malý zbytek neuškodí. To jest hlavní.
U pracovního stroje mi mění cca 50-60tkm,podle vzorku a testu oleje. Myslíš že někdo čeká při výměně na vykapání? Až přestane téct,začne kapat,zátka ,nová náplň a tradá.
Najeto hodně přes půl mega.
Ale to není o zaolejování filtru,nechť tedy smazáno.
Re: Zalívání olejového filtru
PePe: Je třeba si uvědomit,že to je taky auto s pořádným motorem Pořiď se nějaký stroj z dálného východu a budeš taky muset nechat kapat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zalívání olejového filtru
To určitě. Když už pod to vlezu za tímto účelem,chvíli se tam válim a zazátkuju. Polezu furt nahoru a dolu. Tútle núdle. Nemám rampu,jen nájezdy.