Návštěvník píše:pokud už vyrazí s novým autem na dálnici, nasadí tempo 130, samozřejmě na tempomat....
Zajížděcí olej
Moderátor: Colommbo
Re: Zajížděcí olej
Však ano, já reagoval na Návštěvníkův příspěvek, že....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajížděcí olej
On někdo dnes ty návody snad čte?Itall píše:Něco takového se píše i v návodech k obsluze, tak by v tom neměl být problém.
Re: Zajížděcí olej
Jenže ona fráze - měl by běžet lehce - je poněkud nepřesná . Ano motor nesmí být v této fázi dlouhodobě přetěžován,ale zároveň také ne provozován bez zatížení. Apropo souhlasím se všemi názory které tu již padly, ovšem každý zabíhací cyklus by správně měl obsahovat,lépe řečeno měl by nastat takový provozní stav,kdy se razantně akceleruje ze středních otáček ( nebo z otáček blízkých Mt max.) až po otáčky P max. Samozřejmě po určité době jízdy,kdy se důkladně prohřeje zejména olej,a také ze začátku např na třetí rs,kdy takovéto "zrychlení" netrvá příliš dlouho. Poté MUSÍ nastat stejně dlouhý cyklus běhu naprázdno (neplést s volnoběhem!) Na závěr celého záběhu je možné provádět akceleraci na nejvyšší převod ovšem je nutné aby netrvala příliš dlouho.
Re: Zajížděcí olej
Však ono ta fráze "měl by běžet lehce" nemá rovnítko s bez zatížení.... to ale musí být s rozumem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajížděcí olej
1000watu píše:A myslí si to špatně?
samozrejme, plocha valcu nesmie byt leskla ako sklo, potom neplni ucel atd....
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zajížděcí olej
nie, najlepsia je taka aby sa na nej udrzala dostatocna vrstva oleja a nebehalo to nasucho,ale to nemam zapotreby rozoberat ked polka prispevkov je uplne odveci alebo ironickych
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Zajížděcí olej
Mám otázku. Za jak dlouho,nebo zda vůbec, udělá v motoru úsadu motorový olej M6AD/M8AD (SAE40/50)? Chci motor (r.v.1990,neřešte značku) po GO na první nastartování naplnit řekněme hodně levným olejem,nechat prohřát,nanejvýš 100km projet a olej vypustit pryč,filtr vyměnit. Může se tím "něco" pokazit? Taky se potřebuju fyzicky přesvědčit že nepůjde voda do oleje.. Záběhový olej Millers se mi zdá poněkud dražší na to,abych ho kvůli tomuto kupoval.. Nechám si poradit. Ale nic vyššího než API SF na záběh/projetí nechci..
Re: Zajížděcí olej
Bez obav. Nic se neusadi,pak tam muzes nalit olej co budes nadale pouzivat ale tu jeho prvni vymenu jeste zkratit.
Jestli muzu radu,dej radsi z tech cos vybral M8AD.
Nicmene Cinol-Ono,Carlson,Lidl,...bude mozna levnejsi.
Jestli muzu radu,dej radsi z tech cos vybral M8AD.
Nicmene Cinol-Ono,Carlson,Lidl,...bude mozna levnejsi.
Re: Zajížděcí olej
Klidně můžeš https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V032137 nebo https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531336 Jsou to "ádéčka" a po 100km tam úsady, které by mohly potom s výkonnějším olejem způsobit potíž tam nebudou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajížděcí olej
Ok. Ta M6 ádéčko bývá stáčená kolikrát zá pár korun,ale je to asi už příliš málo kvalitní olej. To leda jen na nastartování bez ježdění. Jinak seženu M8AD.
Re: Zajížděcí olej
M6AD je jen API SC/CB a je to jednostupňový olej SAE 40. Pro motor r.v.1990 raději už API (aspoň) SE/CC
....i když na první otočení a "pár převalení" na místě klidně i to M6AD....
....i když na první otočení a "pár převalení" na místě klidně i to M6AD....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zajížděcí olej
Přesto mně to nedá, abych se nezeptal: co je to za auto?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zajížděcí olej
Myslím si, že sa malo hneď začať s konkrétným motorom. Podľa roky výroby vyberať olej je naozaj dosť od veci.