Zajížděcí olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Pitris »

MartinV píše:
MartinV píše:Napadlo mě,když sháním čistý minerál na záběh,zkusit třeba tento :D http://www.oleje.cz/p/ekolube-ms-20-1-l-nalevany--11193 Co Vy na to :?:
Vrátím se tedy k otázce :roll:
Nemyslíš to vážně, že :?: :!: API SB a SAE 60 :idea:
Dej tam "obyčejný" 15 nebo 10w40 API SH-SL s první výměnou po 800-1000 km a kdybys chtěl být pinktlich, tak další (před zimou lepší 10w) tam nech tak 3-5tkm. Anebo si dělej jak sám chceš....
MartinV píše:Mám to z tohoto článku:
1000watu píše:To psal někdo kdo snad s motorem spí.
Ne, ten článek psalo pako :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Mick 1 »

1000watu píše:Myslím si ,že to moc prožíváš. To psal někdo kdo snad s motorem spí. U 1,3 OHV nehrozí téměř nic. Je to motor co nepotřebuje v podstatě nic. Tak či tak se nic nestane,takže to udělej podle nejlepšího vědomí a svědomí.
Tak on opravdu ten motor koncepčně "moc" nepotřebuje. Ovšem když zvedne dvojnásobně výkon z cca 60ti na 120HP a točí místo sotva pěti - jistých sedm tisíc.. No nevím zda jste měl tu možnost slyšet takový motor na brzdě,ale rozhodně to seriovou OHV feldu nepřipomíná.
Takový způsob zabíhání je typický pro závodní motor - většina civilních motorů se prostě nezajíždí a spoléhá se na postupné "sednutí". Určitě to není ze špatného zdroje - ale článek psal někdo pohybující se v oblasti motorsportu. S použitím minerální báze souhlasím... (15W/40 klidně Mogul)
1000watu

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od 1000watu »

OHV není ze 7000ot. nijak nadšené. Stačil mi zvuk mého Fáva na plný plyn na dálnici a ještě na E 100. Ten zvuk je známý :mrgreen: Když se třese příborníkem :wink: Ale tady je řeč o závodním motoru? Se závodním motorem se prakticky nedá jezdit v běžném provozu (táhne jen v úzkém pásmu otáček) Proč klidně Mogul? Mogul je rovnocenný čemukoliv ve třídě a v ceně. Nakonec předepsaný olej pro 1,3 OHV je 15W 40 .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Pitris »

Předepsaná byla API (a tuším že min. SD pro motor bez katu a SG s katem). SAE je doporučená....
A to "závodní" zajetí z článku je závodní zajetí tak na další závod a pak GO znovu....ne na to, aby motor pak vydržel.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Mick 1 »

Pitris píše:Předepsaná byla API (a tuším že min. SD pro motor bez katu a SG s katem). SAE je doporučená....
A to "závodní" zajetí z článku je závodní zajetí tak na další závod a pak GO znovu....ne na to, aby motor pak vydržel.
No jedna z nejhorších věcí co motor může potkat je pomalé dlouhé zajíždění.(Jenže běžný uživatel nemající cit a srdce pro tento možná drastický způsob - zůstane u opatrné klasiky i když ne zcela správné) Osobně jsem byl u toho kdy motor z dílny byl převezen na dynamometr a po desti minutách ve dvou tisících se zjišťovaly ihned jeho výstupní parametry.Dost jsem o tom s motorářem diskutoval.. Vzhledem k tomu že doba pokročila materiály a přesnost výroby taktéž - není co řešit. A podobně je tomu chtě- nechtě i u seriové výroby. A právě první kilometry (hodiny) pod zátěží dávají motoru to jaký bude později. Mám k dispozici manuál od závodního auta s motorem moto. Suzuki Hayabusa - kde se rovněž praktikuje obdobný způsob zajetí motoru - při první jízdě na okruhu. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Pitris »

Mick 1 píše:....Mám k dispozici manuál od závodního auta s motorem moto. Suzuki Hayabusa - kde se rovněž praktikuje obdobný způsob zajetí motoru....
Ano, ale to je snad něco jiného, než
MartinV píše:....felda 1,3Mpi ale mám tam ostřejší vačku,je to převrtaný a broušená klika, a auto s bráchou trochu poladíme....
tohle. Tam bych to postupně zatěžoval tak prvních 500km, pomalu přidával a po 1000 dal nový olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Durex »

Konečně zajímavá diskuze :wink: Za sebe hned napíšu,že SAE 60 je do vodníka typu feldy a v tomto počasí celkem hukot :lol: Já bych nalil 15w40 a třeba ten mogul :lol: Každopádně sem taky pár motorů zajížděl a je třeba taky říct,že ačkoliv brutální zajetí je přínosem v podobě výkonu oproti pomalu se zajížděcímu motoru,tak ale sakra záleží na správnosti takového zajetí a dá se to i pěkně posrat a to je pak nevratná změna. Naopak pomalejší zajetí ublíží jen v lenosti (bavíme se tady ale o procentech,nikoliv desítkách koní :lol: ),ale nikdy nepovede k nadměrnému opotřebení agregátu.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
1000watu

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od 1000watu »

Nejlepší zajetí je normálně jezdit a méně přemýšlet. :wink:
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Mick 1 »

O tomhle právě píšu - že se obecně veřejnosti v autosalonech doporučuje jezdit první km velmi opatrně a zlehka. V některých manuálech je třeba omezení a doporučení určitých otáček. Byl jsem tř minulý měsíc u přebírání Yetiho 1,2TSI a majiteli prodejce tvrdil známému že první km nemá jezdit po dálnici.. :shock: Právě na dálnici se ale auto zaběhne nejlépe - ovšem pokud má člověk cit a ví jak postupovat a co znamená točivý moment. Motor má na dálnici dostatečné otáčky (tlak oleje), díky náporu vzduchu je optimálně chlazen ,střídání režimu akcelerace na různé rychlostní stupně po dobu řádově vteřin a následné decelerace je měněno zatížení motoru. Zároveň majiteli bylo sděleno že má na další výměnu oleje přijet po třiceti tisících km (ačkoli je z vesnice a za rok nejede 6000km) Takže můj názor na rychlý záběh a výměnu oleje cca po 1500 km zůstává stejný. 8)
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Mick 1 »

1000watu píše:Nejlepší zajetí je normálně jezdit a méně přemýšlet. :wink:
To bych netvrdil .. pokud máte možnost na dvou motorech během záběhu sledovat průběh kompresních tlaků - potažmo těsnost spalovacího prostoru.
Víc pohodlné a alibistické je normální jěždění. Je ovšem otázkou co si kdo pod normální jízdou představuje a rozhodně je mezi námi řidiči velké procento podtáčejících - kvůli snaze úspory benzínu. Nedejbože právě u nového auta vyzkoušet za kolik to jezdí (jestli náhodou v tom prospektu neklamali :roll: ) a pod.
1000watu

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od 1000watu »

První olej je opravdu nejlepší vyměnit brzo. Jestli 1500,nebo 5000km to je otázka,ale +- tak nějak. Tím jezdit normálně jsem myslel normálně. Normální není ani u zajetého motoru vytáčení za studena atd. Jízda po dálnici rychlostí 130 není žádné týrání nezajetého motoru. Já jsem na nějaké zajíždění kašlal,prostě jsem jezdil.(jako člověk,ne prase)
Návštěvník

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Návštěvník »

Mick 1 píše:... majiteli prodejce tvrdil známému že první km nemá jezdit po dálnici.. :shock: Právě na dálnici se ale auto zaběhne nejlépe - ovšem ...
většina, pokud už vyrazí s novým autem na dálnici, nasadí tempo 130, samozřejmě na tempomat. :evil: Odtud také ono tvrzení prodejce, s přihlédnutím k oné většině zcela oprávněné.
1000watu

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od 1000watu »

Po naší D1 se stejně 130 dlouho nejede :mrgreen:
Návštěvník

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od Návštěvník »

1000watu píše:Po naší D1 se stejně 130 dlouho nejede :mrgreen:
Znám lidi, kteří si pořídili nové auto ve Španělsku (kvůli citelně nižší ceně), a tímto způsobem si ho přivezli po vlastní ose do Čech. Nevratné škody... :(
1000watu

Re: Zajížděcí olej

Příspěvek od 1000watu »

Dnešní motory nevydrží jet 130km/hod z autosalonu domů? Nevratné škody?
Odpovědět