Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Inak jazdim zasadne obleceny ked si predstavim ze interier v aute ma -15 a sadnem si na taku sedacku tak na druhy den som seknuty v krizoch..takze hubertus mam na sebe iba ked je dlhsia jazda 100km po 20km sa vyzleciem ked uz je auto ako tak zohriate..ciapku nenosim vyzeram v nej ako chuj
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tiež v čiapke vyzerám jako chuj, ale čo už s tým, keďže rovnako vyzerám aj bez nej...bjukemen píše:...ciapku nenosim vyzeram v nej ako chuj
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Je lépe zahřát na místě a pak postupně zatěžovat. Když se vyjede po startu, tak při obohacené směsi spotřebou kolem 20L/100km jsou zátěžovány stěny válců a kroužky, jelikož to množství benzínu ten olej sundá. Na volnoběh ten motor to snáší lépe. V manuálu píší něco jiného, stačí jen tyto podmínky porovnat selským rozumem. Co více vyhodí do ovzduší bordel, motor na volnoběh pět minut, nebo motor první dva km v zátěži na bohatou směs.Jezevcik píše:Když vjedeš na hlavní, tak si o "kadla-kadla" zahřívacím procesu můžeš nechat zdát, protože Ti to okolní provoz většinou nedovolí.Hombre píše: Proto po startu zahřívat na místě do té doby, než ŘJ začne snižovat volnoběžné otáčky. Teprve tehdy se dá kadla, kadla vyjet na pokračující zahřívácí proces.
Jinak jsem ten Tvůj test moc nepochopil, Karle. K čemu se tedy přikláníš? Z Tvého popisu mi vyplynulo, že po okamžité jízdě bez zahřívání se smývá olej ze stěn, ale mám dojem, že by tomu mělo tak být u způsobu s volnoběhem. Zkus to pro mě ještě jednou, prosím. Jsem po probuzení a nějak jsem nepochopil, jak jsi to myslel. Co je výhodnější na spotřebu a co je šetrnější k motoru. Díky ☺
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Návod k obsluze je jedna věc, realita věc druhá, o.k. A co třeba situace:
Nastartuji,
Po startu za cca 1 minutě (otevření, zavření brány) vyjedu,
Jedu (pomalu) na +- 1.800 ot./min. 600 m po příjezdové cestě od baráku k hlavní silnici,
-vjedu na hlavní (u nás skoro žadný provoz) tak mohu postupně auto rozjet na 70 km/h (5.RS a 2.000 ot./min)
- jedu stále po hlavní silnici, a v tomto režimu postupně zahřeji motor a další mechanismy. Hm?
Osobně si myslím, že v tomto "postupném" režimu se motor ohřeje dříve a šetrněji, než pouze na volnoběh. Jasně, pokud bych musel ihned reagovat na okolni provoz a "vypálit se se zcela promrzlým motorem", to bude pro motor smrt. Chapu jinou roztažitelnost pístů vs. válců apod.
Nastartuji,
Po startu za cca 1 minutě (otevření, zavření brány) vyjedu,
Jedu (pomalu) na +- 1.800 ot./min. 600 m po příjezdové cestě od baráku k hlavní silnici,
-vjedu na hlavní (u nás skoro žadný provoz) tak mohu postupně auto rozjet na 70 km/h (5.RS a 2.000 ot./min)
- jedu stále po hlavní silnici, a v tomto režimu postupně zahřeji motor a další mechanismy. Hm?
Osobně si myslím, že v tomto "postupném" režimu se motor ohřeje dříve a šetrněji, než pouze na volnoběh. Jasně, pokud bych musel ihned reagovat na okolni provoz a "vypálit se se zcela promrzlým motorem", to bude pro motor smrt. Chapu jinou roztažitelnost pístů vs. válců apod.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Libor: je to asi vždycky podle konkrétní situace. Já jsem na tom podobně, na hlavní najíždím v obci kde se má jezdit 50 a dál je to otevřená cesta, takže komu vadí mé postupné zrychlování, má možnost předjet. Na místě taky neohřívám, protože prochladlý ropák se na místě neohřeje, ale možná jsem mu měl teď v mrazech nechat minutku klidu. Naštěstí zase ta nafta tak snadno nesmývá ten olejový film, resp. sama trochu maže.
Jinak svléknout se můžu tak po 20 km, dříve to netopí (upřednostňuju ohřátí motoru před kabinou...). A to se mi většinou nechce, protože představa svlíkání v tom ledovém fičáku mě odradí. Ty kratší cesty jezdím na sněhuláka s čepicí a někdy i rukavicích. Nemám s tím problém stejně jako odřídit Chorvatsko v pantoflích.
Jinak svléknout se můžu tak po 20 km, dříve to netopí (upřednostňuju ohřátí motoru před kabinou...). A to se mi většinou nechce, protože představa svlíkání v tom ledovém fičáku mě odradí. Ty kratší cesty jezdím na sněhuláka s čepicí a někdy i rukavicích. Nemám s tím problém stejně jako odřídit Chorvatsko v pantoflích.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
rousini:
Mám to tahle i po cestě z práce, piánko vyjetí z parkingu, vymotání se z uliček a pak na veřejnou komunikaci s omezením 50 km/h. Takže klídeček a postupné zahrívání. Takhle to mám přes 20 let a nikdy mi (zatím) motor nebral mezi výměnami olej, nebo se jinak motor nadměrně opotřebil.
Kosa v autě je druhá věc. Ač to má v režimu ofuku čelního skla nějakou spirálu, tělu to stejně to nepomůže Zvažuji tak silně nějaké Webasto, nebo Ederspacher, nebo jak se to píše.
Mám to tahle i po cestě z práce, piánko vyjetí z parkingu, vymotání se z uliček a pak na veřejnou komunikaci s omezením 50 km/h. Takže klídeček a postupné zahrívání. Takhle to mám přes 20 let a nikdy mi (zatím) motor nebral mezi výměnami olej, nebo se jinak motor nadměrně opotřebil.
Kosa v autě je druhá věc. Ač to má v režimu ofuku čelního skla nějakou spirálu, tělu to stejně to nepomůže Zvažuji tak silně nějaké Webasto, nebo Ederspacher, nebo jak se to píše.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Heleďte, třeba při milování - někdo si odloží hned, jinej postupně, ten se zahřívá rychleji, onen zase pomaleji... Jen počkejte, až budete mít víc najeto, pitomci...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ba. Když ji miluješ, není co řešit Ale tu radši studenou
Dáš si fofolu
Dáš si fofolu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Vzdy v mikine a po 1-2 km v triku. At si mrznou jini.
Musis mit karu co topi. Das ji lasku,odvdeci se ti.
Musis mit karu co topi. Das ji lasku,odvdeci se ti.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
K zahřívání-nezahřívání na volnoběh ještě jeden příspěvek
https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... -internetu
https://automix.cars.cz/zivot-ridice/vi ... -internetu
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Kampak asi jede třeba řidička v lyžařské bundě za volantem vozu s vídeňskou registrací v sobotu před polednem ve šňůře aut v rámci střídání turnusů v Itálii dobrých 550 km od Vídně?
A víte, jak se zahřívá koncernový turbodiesel, když vás čeká 30 km jízdy s kopce? Přece vytočením motoru do přeběhových otáček při vyjíždění z parkoviště.
A víte, jak se zahřívá koncernový turbodiesel, když vás čeká 30 km jízdy s kopce? Přece vytočením motoru do přeběhových otáček při vyjíždění z parkoviště.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Třeba jen nakoupit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Čepku nosím,i kdyz v ni taky vypadam jako chuj,ale hlavne mi je teplo na hlavu a ušiColommbo píše:Tiež v čiapke vyzerám jako chuj, ale čo už s tým, keďže rovnako vyzerám aj bez nej...bjukemen píše:...ciapku nenosim vyzeram v nej ako chuj
Naposledy upravil(a) NOVON dne ned bře 04, 2018 23:10, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Studené starty v hlubokých mrazech (auta, letadla) Benzínová Octavia se docela natrápila, zřejmě voda v palivu.
https://auto-mania.cz/jak-startuji-auta ... -internetu
https://auto-mania.cz/jak-startuji-auta ... -internetu
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40