Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tak teď už jsem z toho fakt jelen. Přece ten ukazatel teploty chladící kapaliny neukazuje stále 90°pokud se motor začne přehřívat nad stanovenou mez nebo ano? Nemám v tomto směru praktickou zkušenost,naposledy se mi tohle stalo se služební Fábií,kde byl poněkud unavený ventilátor a po 3 hodinách stání a bublání na volnoběh se rozsvítil červený teploměr doprovázený zvukovým doprovodem.Předpokládám,že v případě osazení vozu klasickým budíkem to bude fungovat stejně,jen teplotu to bude ukazovat vyšší než těch 90°.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
sakra tak vidim ze to slovo crepy viacerych z vas urazilo. Ok tak berem spat. Vlastne crep mam ja lebo starsi japonci maju ukazovatel teploty len taku stupnicu od C po H prip. aj bez pisnem tak tam tazko sledovat vykyvy rucicky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Vraj do 108°C ukazuje stále 90°C. Ale pri motoroch to až tak nevadí, lebo chladiaci systém je v ideálnom prípade pod tlakom a vtedy začne chladiaca kvapalina vrieť až pri vyššej teplote. Otázkou ostáva, že aká je to teplota, a resp. pri akej teplote začne mix chladiacej kvapaliny a vody reálne vrieť.
Ďalej je otázkou, čo sa deje, ak bude chladivo aj unikať. Vtedy bude logicky unikať aj tlak zo systému a tým pádom bod vrenia nebude tak vysoký. Zapíska skôr kontrola kvôli nízkej hladine kvapaliny, alebo mi začne v systéme skôr vrieť chladivo? Ak druhý prípad, bude to nad 108°C, alebo pod, kedy to vôbec nemám šancu zaregistrovať?
Ďalej je otázkou, čo sa deje, ak bude chladivo aj unikať. Vtedy bude logicky unikať aj tlak zo systému a tým pádom bod vrenia nebude tak vysoký. Zapíska skôr kontrola kvôli nízkej hladine kvapaliny, alebo mi začne v systéme skôr vrieť chladivo? Ak druhý prípad, bude to nad 108°C, alebo pod, kedy to vôbec nemám šancu zaregistrovať?
Re: Zahřívání motoru po nastartování
jerome.. hlavne nech si každý kupuje a jazdí na tom, na čom sám chce a na čo má.. sme všetci svojprávni ľudia a každý má právo vlastnej voľby.. Nikdy nevieš kto ma aké pohnútky a dôvody pre tú ktorú voľbu.. a nikomu neprináleží to posudzovať.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
suhlasim ta poznamka bola myslena s humorom. ked to niekto nepochopi a zoberie to osobne tak pardonkornel píše:hlavne nech si každý kupuje a jazdí na tom, na čom sám chce a na čo má...
mimochdom dnes som sledoval rucicku na sluzobnom partneri. termostat je nadstaveny na 83°C po zohriati cez 80 som zbadal mierny pokles (studena voda) potom ale drzal stale 80. pripominam stale som drzal plyn ziadne zastavenie. ked je cely system prehriaty a teromostat zaznamena zvysenie teploty pootvori sa tj reguluje prietok do chladica. mal by drzat prevadzkovu teplotu aby bola idealna pre dany motor. ked teplota moc skace tak nemoze byt termostat uplne v poriadku. komu to tak robi tak si ho skontrolujte prip. vymente za novy mozno vam to zacne aj lepsie kurit
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
značne odbočím od témy ale napríklad u velkých lodných motorov má každý valec samostatné čidlo teploty a odstup teploty o 3 stupne je už poriadny zhon,pri 5 stupnoch je už poplach. Okrem toho sa u každého valca samostatne zaznamenáva vstrekovací tlak ,teplota a tlak oleja a množstvo iných vecí. Ale tu má na starosti sledovat len samotný chod motora niekolko ludí,ktorý na práci nič iného nemaju. V dnešnej dobe,ked sa prakticky auto objednáva podla roznych výbav a príslušenstva ba nemal byt problém na prianie zákazníka namontovat teplomer chladiacej kvapaliny alebo prístrojový panel len osadit kontrolkou. Niekto rád sleduje všetko,iný naopak nesleduju nič a boli by najradšej,keby prístrojový panel nebol a bol tam systém domáceho kina alebo kompletný kozmatický stolík. Osobne považujem teplomer privarený na jedno miesto zbytočnostou a je to tam len z dovodu designu.
Naposledy upravil(a) Brembo dne ned led 18, 2015 20:11, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Zahřívání motoru po nastartování
skôr sa zdá, že ty si ten, kto očividne nepochopil moju poznámku.. ale nevadí, v podstate o nič nejde no konkrétne ja osobne v tejto veci nepotrebujem brať nič osobne.., vlastnil som ako "japonca" tak aj koncern, v rodine máme ako zopár "japoncov", tak aj "nemcov", a nájde sa aj jeden francúz.. ja nepotrebujem mať a nemám nejaké predsudky, či zaslepenú "lásku" k nejakej produkcii.. to je asi ten rozdiel medzi namijerome píše: suhlasim ta poznamka bola myslena s humorom. ked to niekto nepochopi a zoberie to osobne tak pardon
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Již jste to někdo vyzkoušel , jaký je rozdíl mezi rozjetím po nastartování, nebo motor nechat prohřát??
Nižší průměrnou bude mít motor 3-4min ohřátý na místě.
Co se týče termostatů, tak rok jsem dělal směnovýho hale, kde se vyráběly soustavy termostatů pro nejznámější evropské značky. Již to není trubka a v ní termostat, je to soustava i pěti trubek různě spletených a osazených 3 čidlama , dle výkonu motoru a obsahu byly osazovány teplotně 85°,90°....již si nepamatuji.
Třeba Fordy mají složený termostat /2000Kč/, ve kterém je hlavní termostat a tak zvaný pomocný , elektronický. Funguje to tak, že při zahřívání se pomalu otevírá hlavní termostat, který reguluje teplotu. V případě, když akceleruji tak snímanou polohu pedálu plynu sleduje ŘJ, která vyhodnotí okamžitý nárůst výkonu a tim i předpokládané zvýšení teploty. Než zareaguje hlavní termostat, tak ŘJ dá impulz pro okamžité otevření elektronického termostatu. Tím pádem mohu dupat na pedál jak chci, léto-zima, ručička se nepohne......
Nižší průměrnou bude mít motor 3-4min ohřátý na místě.
Co se týče termostatů, tak rok jsem dělal směnovýho hale, kde se vyráběly soustavy termostatů pro nejznámější evropské značky. Již to není trubka a v ní termostat, je to soustava i pěti trubek různě spletených a osazených 3 čidlama , dle výkonu motoru a obsahu byly osazovány teplotně 85°,90°....již si nepamatuji.
Třeba Fordy mají složený termostat /2000Kč/, ve kterém je hlavní termostat a tak zvaný pomocný , elektronický. Funguje to tak, že při zahřívání se pomalu otevírá hlavní termostat, který reguluje teplotu. V případě, když akceleruji tak snímanou polohu pedálu plynu sleduje ŘJ, která vyhodnotí okamžitý nárůst výkonu a tim i předpokládané zvýšení teploty. Než zareaguje hlavní termostat, tak ŘJ dá impulz pro okamžité otevření elektronického termostatu. Tím pádem mohu dupat na pedál jak chci, léto-zima, ručička se nepohne......
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tak nějak jsem to myslel. Shodou okolností jsem teď hledal nějaké informace ohledně motorů PSA a tam se rovněž píše o osazování motoru různými druhy(typy) termostatů.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
kornel nemal som teba na myslikornel píše:skôr sa zdá, že ty si ten, kto očividne nepochopil moju poznámku.. ale nevadí, v podstate o nič nejde no konkrétne ja osobne v tejto veci nepotrebujem brať nič osobne..,
ani ja nie som laskou zamerany len na jednu stranu. preto som uviedol priklad sluzobneho partnera aby to nevyzeralo tak ze tocim stale len o jednom aute
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pitris píše:Ohřátí chladicí kapaliny a prohřátí motorového oleje a motoru je každé něco jiného. A to neberu v potaz (pr)ohřátí oleje převodovky a difecu. U běžného motoru je motorový olej prohřátý tak okolo 15-ti km. Když je zima a máš tam 6,5L oleje, bude to prohřáté ještě později - proto jsem napsal "na 100% tak za 20 km"
Jinak jsme to "probírali" tady: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... t2780.html
Ono ohřát a ohřát - a prohřát je fakt rozdíl. Voda do asi 5-ti km, olej je na běžné ježdění ohřátý tak po 10-ti km, olej na to aby se ručička otáčkoměru občas mrkla k červenýmu tak po 15-ti km a na fakt "race" jízdu tak aspoň 20km, protože se musí prohřát všechno - i převodovka a diferenciál....adosM píše:Tak vím že ohřátí chladičky a oleje je uplně něco jinýho. Jsem vyučenej mechanik. Vždy jsem si myslel, že když je voda zahřátá za 5-6km, tak že oleji stačí 2x tolik. Kouknu na tu diskuzi
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
celkom taká aktualitka z dnešného rána pre toto vlákno ..odstraňujem si námrazu z okien, pár metrov vedľa mladý pánko raz dva oškrabal okná, sadol do BMW 330d E90 a davaj.. pár krát prešlapol motor na neutrále, potom pár metrov prešiel a už bolo len počuť rev natuneného motora ešte niekoľko stoviek metrov..
Tiež spôsob ako čo najskôr zohriať olej a motor
Tiež spôsob ako čo najskôr zohriať olej a motor
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Třeba má v autě předehřev motoru s časovačem.Ráno přijde k autu,oškrábe okna a jede.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
napadlo ma to tiež, ale moc by som na to nestavil, nakoľko som tam už necelých 10minút pred jeho príchodom k autu bol a zapnutý bufik som tam nebadal
Re: Zahřívání motoru po nastartování
A čo sme zistili? To, že kornelovi trvá očistenie auta nenormálne dlho.