Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik píše:
lengy60 píše:Jezevcik:Jak by se měla zachovat,auto se prodává s tím co má najeto.Nějaké Fábie s najetými 360 tisíci snad dokonce darovali.
Pokud ano, tak nemám jedinou námitku. Omlouvám se za hypotetické předjímání toho, co se nestalo, ale zkušenosti jsou zlé.
Omlouvat se není třeba,moje firma to není a moc dobře vím,jaká kouzla se kolem tachometrů a ojetin obecně dějí.Tvořivost nezná hranic,takže i lihová tužka v kombinaci se stínítkem na digitálním displayi má své kouzlo.Kousek černé lepící pásky nalepený zevnitř přístrojové desky,aby nesvítila kontrolka ABS,když bylo namontováno nevhodné(levnější) ložisko do předního kola,a tahle můžeme pokračovat do úplného zhroucení.Takže dobře rozumím tomu,že dnes lidi mají všeobecně nedůvěru k ojetým autům,někteří jsou naopak v tomto směru nepoučitelní.Ono ale není na vině prodávající uživatel vozu,ale bazarníci,kteří tyto vozy za mrzký peníz koupí,potom provedou "kalibraci" tachometru a potom se ziskem prodávají. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
šulda

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od šulda »

lengy60 píše:naopak nechápu tu zášť ke značce jiné. :shock:
Sice sem úplně OT, ale tohle si zaslouží :wink: :wink: :wink:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Kluci,než tato diskuze odbočí jinam (což stejně od začátku již odbočila a krom toho koncern taky nemám rád :lol: ) tak i ti největší pochybovači o hýbající se ručičce teploměru: Vemte selský rozum a jen se zamyslete. Když nastartujete a jedete tak ručička pořád stoupá,až se zastaví na 90-tce. A proti tomu mě nesedí to,že když mám v autě 8 litrů kapaliny a ještě k tomu má třeba teď v zimě 5 st.,tak jak je možný,že se ručička ani nehne,když do toho motoru vlítne tak ledová voda? Pokud by to měřilo opravdu přesně,tak ta ručička lítat musí,protože tak,jak je ta chladící soustava postavena,tak není možný držet přesně 90 stupňů bez toho,aby nedošlo k zakolísání. Už jen když zapnete rychlovárnou konvici,tak uvaříte vodu na 100 st. celsia a když pominu,že konvice vypne dřív,protože tam je ještě nějaký doběh,tak celkem rychle začne teplota klesat.A teď do ní navíc naleju studenou vodu. Samozřejmě musím brát množství v poměru k motoru. A teď si vemte,že pojedete z kopce,takže nebude skoro žádný odpadní teplo,hrkne tam studená voda a mě se nehne ručička? ... Každý ať se nad tím zamyslí a nebo si dejte přídavný teploměr do auta a pak to porovnejte s tou ručičkou ..
Naposledy upravil(a) Durex dne pát led 16, 2015 8:35, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

A co se zahřívání motoru týká. Tak sem nečetl úplně celou diskuzi,ale jsou stroje,které bez zahřátí prostě nejedou. Třeba moje bývalá dvoutaktní 125-ka. Pokud se neohřála alespoň na 40 st.,tak pomalu byl problém se rozjet. Navíc hrozně kouřila a zvuk motoru připomínal padání hrnců z regálu. Ale jakmile se nechala na místě ohřát,pak se pomalu vyjelo,aby se pořádně prohřála a pak se jí začalo nakládat do 11 000 ot,tak to bylo něco.Ale zastudena to nechodilo vůbec. Takže zahřívání na místě není od věci. Ale prostě nejde paušalizovat,že zahřívat vše ano,nebo rozhodně ne ... Vždy záleží na konkrétním případu.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše:....u jiného vozu se muselo sejmout přední kolo při výměně akumulátoru a myslím,že takových případů by se našlo více. :wink:
Asi si vysloužím palec dolů, ale když už jsme u těch jiných značek, tak Almera to měla také komplikovanější, ale vystačil jsem si s vysunutím nádobky na ostřikovač. Jelikož to jinak nešlo, tak s tím výrobce počítal a jednalo se o několikasekundovou záležitost bez použití nářadí.
Averzi vůči koncernovým značkám bych neměl, kdyby z nich tento národ rasisticky neudělal Die Nadauta.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Ono taky může být,že jsou dnes chladicí soustavy sofistikovanější než v minulosti.Chci tím říct,že termostat třeba otvírá dřív a častěji než v minulosti,takže pak nedochází k onomu skokovému snížení teploty chladící kapaliny a k prohřátí dochází povolněji.V době jedniček a nul by to nemělo být zase tak nic složitého,aby k otevření nebo uzavření části okruhu docházelo např.pomocí servoventilu řízeného elektronikou a zcela jistě by to bylo šetrnější k samotnému motoru.Tím samozřejmě netvrdím,že to tak je,ale místní mág by se k tomu mohl vyjádřit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik: Ale to přece neudělal tento národ,prostě je hromada lidí,kteří na škodovku nedají dopustit,stejně jako jiní,kteří ji zatracují. :D Mám kamaráda,který se řadu let věnuje dovozu aut a ten mi říkal,že na jihu koncern neprodá,tam jsou v oblibě auta francouzská.Jde samozřejmě o určitou lokalitu,aby mě zase někdo nechytal za slovo. :D Jinak docela chápu to,že DAS AUTO na Tebe působí jako červený hadr na býka. :wink: :mrgreen:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vol ... hl-toyotu/
P.S.Ještě zajímavější je ta diskuze pod tím.A vo tom to je. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše: Jinak docela chápu to,že DAS AUTO na Tebe působí jako červený hadr na býka. :wink: :mrgreen:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vol ... hl-toyotu/
P.S.Ještě zajímavější je ta diskuze pod tím.A vo tom to je. :mrgreen:
Tohle je mi jedno, ale když už to má něco znamenat, tak si spočítej, kolik značek má VW a kolik Toyota. Lexus do toho nezahrnuj.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Tak tohle mě nechává ledově klidným a počítat se s tím určitě nebudu. :D To bylo jen škádlítko pro Tebe. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

lengy60 píše:Ono taky může být,že jsou dnes chladicí soustavy sofistikovanější než v minulosti.Chci tím říct,že termostat třeba otvírá dřív a častěji než v minulosti,takže pak nedochází k onomu skokovému snížení teploty chladící kapaliny a k prohřátí dochází povolněji.V době jedniček a nul by to nemělo být zase tak nic složitého,aby k otevření nebo uzavření části okruhu docházelo např.pomocí servoventilu řízeného elektronikou a zcela jistě by to bylo šetrnější k samotnému motoru.Tím samozřejmě netvrdím,že to tak je,ale místní mág by se k tomu mohl vyjádřit.
Nejsem stejného názoru. Dnes právě v době jedniček a nul je daleko jednodušší ukázat trvale 90 st. O tom,že by bylo dnes víc sofistikovanějších věcí - naopak se dnes ojebává to,co dřív fungovalo bez problému. Někdo by v tom viděl sofistikovanost,ale je to prachsprosté šetření výrobních nákladů na úkor životnosti celého ústrojí.A nebo někdy naopak zbytečná složitost konstrukce (často právě kvůli zlevnění výroby),která pak nejde opravit a mění se kus za kus. Vidím to každý den v práci. Zachází se už docela dost na hranu a někdy je to i za hranou. Ale ono to chvilku vydrží-alespoň prvního majitele auta po čas záruky :lol: Sofistikovaný je třeba chládící ústrojí měřícího stroje,které je schopno trvale držet provozní teplotu třeba na 60 stupních bez výkyvu. Ano jde to. Ale má to 200 litrový zásobník temperačního oleje :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od bjukemen »

Pitris píše:
bjukemen píše:....teplomer chladiacej kvapaliny + - presne kopiruje teplotu v okruhu ( cidlo je v termostate) už nechápu vůbec.... Holt jsem stará škola :x

ja som spokojny :) ze to ukazuje presne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Návštěvník

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Návštěvník »

Kazda regulace je uz z principu reakci jejiho systemu na vykyvy kolem zadouciho stavu. Nastaveni zadouciho stavu a meze pripustnych vykyvu je pak veci konstrukcniho zadani a vynalozenych prostredku. Napr. provozni teplota LHC v CERNu je 1,9 K (zadouci stav), chladi se na 1,7 K (ano, i supravodivy magnet se pri provozu zahriva) a teplota nesmi presahnout 2,1 K (to jsou ty pripustne meze vykyvu kolem zadouciho stavu). Radeji se vsak neptejte, kolik to stoji.

U auta je vsak takto uzce vymezene rozpeti naprosto zbytecne: proste se tam vrzne radne upraveny teplomer, ktery zna prakticky jen hodnotu 90 st. C, a masa tupych ovladacu je spokojena, resp. si dokonce dovoli oznacit ty, kterym z nejakych nepochopitelnych duvodu teplomer na palubce jeste ukazuje spravne, za ridice "strepu".
Návštěvník

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:...V době jedniček a nul by to nemělo být zase tak nic složitého,aby k otevření nebo uzavření části okruhu docházelo např.pomocí servoventilu řízeného elektronikou a zcela jistě by to bylo šetrnější k samotnému motoru. ...
Takhle to mely resene nektere motory BMW. Ucelem vsak nebylo udrzovat presne, tj. bez vetsich vykyvu, teplotu, ale drzet ji hodne nahore i za situace, kdy motor nebyl zatizen. Sami si pak odpovezte na otazku, pro vlastne...

No a vysledkem nebylo nic jineho, nez trvale kurveni motoru a obcasne - nasledkem selhani tohoto regulacniho sytemu - havarie tesneni pod hlavou, pripadne hlavy motoru samotne.
Návštěvník

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Návštěvník »

Oprava
Návštěvník píše: pro vlastne...
proc vlastne
e1H

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od e1H »

Durex, čo sa týka ručičky chladiacej kvapaliny pri doliatí studenej vody, vysvstlenie som dal o stranu späť. Od nejakých 76°C do 108°C je ručička softvérovo nastavená tak, že ukazuje stále 90°C. Ak doleješ nejaké množstvo studenej chladiacej kvapaliny do systému, tak celková teplota sa ešte nemusí dostať pod túto hranicu.
Naopak ale u mojej Škodovky keď sledujem teplotu oleja, tak je pekne vidieť, keď napr. prejdem nejakou väčšou mlákou a poriadne "umyjem podvozok". Behom dvoch sekúnd vidím na displeji klesať teplotu oleja. Takže na jednej strane sa zavádza s presnou teplotou chladiacej kvapaliny, ale v prípade oleja je zase údaj naozaj "live".

Čo sa týka softvérového zasahovania do zobrazovania teploty chladiacej kvapaliny, ani mne sa to v tomto stave nepáči, ale chápem dôvod prečo sa to tak deje. Ak je bežný motorista zvyknutý na to, že ručička je v normále na 90°C, tak oveľa skôr zaregistruje, ak začne voda vrieť, alebo naopak, bude výrazne chladná, než ako keby mu tam tá ručička lietala celý čas hore-dole.
Ja osobne by som ten softvér upravil tak, aby ručička sa nehla v rozmedzí teplôt, kedy sa termostat otvára/zatvára a ešte +/-1°C k tomuto rozsahu. Tým pádom by som v prípade že motor je zohriaty a všetko funguje správne, videl, že ručička je na 90°C a nič by som nemusel riešiť, a naopak, presne by som vedel, keď už je nejaký problém a chladiaca kvapalina sa prehrieva.
Odpovědět