Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nevím, jak to je u jiných aut, ale u fordu jsou čidla dvě. Jedno udává teplotu na ručičku v palubovce a druhý dává informace do ŘJ. Právě ta do ŘJ je důležitá pro nastavení procesu spalování. Ta na palubovce je jen pro informaci, jestli se motor nepřehřívá, nebo jestli nevytekla chladící kapalina. Důležitá informace pro zahřátý motor není žádný nepřesný měřák v palubovce, ale výše volnoběžných otáček, které jsou přímo vázané na teplotu. Jestli mám teploměr v zeleném a na otáčkoměru o 200 otáček více než jsou předepsané volnoběžné, motor zahřátý není.........
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Samosebou záleží asi na zcela konkrétních okolostojičnostech, ale obecně budeš-li mít ručičku teploměru už "v zeleném" a na otáčkoměru při volnoběhu o, jak píšeš, 200 otáček víc, než jsou předepsané volnoběžné, je někde něco špatně, s úpravou volnoběžných otáček na hladinu předepsanou neboli normální řídící jednotka rozhodně nečeká až na dokonalé zahřátí motoru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Chtěl bych všem poděkovat za postřehy okolo teploty oleje. Docela mi to zaskočilo s tou teplotou, vsázel jsem na trochu rychlejší ohřev, nicméně nejezdím nikterak ostře, takže to motor přežije
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Mozno sa rucicka za jazdy a po otvoreni termostatu posunie ale jedine tak o takmer nepozorovatelnu cast. Ine je ked auto stoji a kuris vtedy je hybanie rucicky opodstatnene ale aby ti lietala rucicka pocas jazdy od 76 - 108 °C je blbost resp. vid S105
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Vždyť ale tak by to být mělo - teploměr by měl ukazovat (aspoň trošku) přesně Ručička, která je "přilepená" na 90-ti °C i když je tam v reálu buď 75 nebo 105°C je na houby A absenci teploměru chladicí kapaliny (byť někdy nahrazeného kontrolkou) už nechápu vůbec.... Holt jsem stará školabjukemen píše:....teplomer chladiacej kvapaliny + - presne kopiruje teplotu v okruhu ( cidlo je v termostate) a je to len dobre, pri otvoreni termost. rucka klesne, ako aj pri kureni pustenom naplno teplota kolise v zavislosti na otackach motora (zatazeni), preto nechapem preco niekto pise ze mame "sroty" (ked to kolise) a pritom prave to je ciel aby priemerne rozumny jedinec vedel co sa deje, a neuspokojil sa s ruckou teploty na 90°C ked skutocna teplota je 76°C
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tak jsem dnes nalítal se služebním Rapidem cca 500 km,tak jsem trošku sledoval zde diskutované hodnoty.Jedná se o 1.6 diesel,přesný typ nevím,cca 1/2 roku starý,který má najeto 76 tis.km.Vyjížděl jsem o půlnoci s UL,takže teplota vody na nule,olej rozsvítil tuším ve 45 °C. Během 20 km teplota vody vystoupala na 90 stupňů,kde zůstala po celou dobu jízdy.Teplota oleje vystoupala na stejnou hodnotu,ale během jízdy kolísala +- o 3 stupně.Chvílemi jsem měl dojem,že se ručička teploty vody nepatrně pohnula,ale ruku do ohně za to nedám,přeci jen je lepší při jízdě sledovat silnici než civět na budík k jehož sledování si musím ještě nasadit optiku. Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Za půl roku 76 tisíc kilometrů ve mě vyvolává otázku, jak se firma při prodeji zachová ke skutečnému stavu.lengy60 píše:Tak jsem dnes nalítal se služebním Rapidem cca 500 km......Jedná se o 1.6 diesel,přesný typ nevím,cca 1/2 roku starý,který má najeto 76 tis.km....
Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Když se při výměně žárovky u světlometu sundavá blatník, tak se při výměně žárovky ve stropní lampičce odřezává střecha????
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Simply clever. A s tou střechou? Tome, ani bych se nedivil 1:0 pro Tebelengy60 píše:Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
U Renault Megane je treba dať dole koleso.
V servise si za výmenu žiarovky účtujú až 290,11 libier!
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
V servise si za výmenu žiarovky účtujú až 290,11 libier!
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
Naposledy upravil(a) e1H dne pát led 16, 2015 11:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jezevcik:Jak by se měla zachovat,auto se prodává s tím co má najeto.Nějaké Fábie s najetými 360 tisíci snad dokonce darovali.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pořád lepší sundat kolo, než demontovat blatník, nebo palivový filtr!e1H píše:Pri Renault Megane je treba dať dole koleso.
V servise si za výmenu žiarovku účtujú až 290,11 libier!
https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
Simply NEVER!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Pokud ano, tak nemám jedinou námitku. Omlouvám se za hypotetické předjímání toho, co se nestalo, ale zkušenosti jsou zlé.lengy60 píše:Jezevcik:Jak by se měla zachovat,auto se prodává s tím co má najeto.Nějaké Fábie s najetými 360 tisíci snad dokonce darovali.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nová OIII nemá možnosť vymeniť žiarovku v predných blinkroch, v ofiko servisoch majú špeciálny postup, kedy vyrežú päticu zo žiarovkou von a narvú tam nový úchyt. Potom sa to už dá meniť aj domaPitris píše:Simply clever. A s tou střechou? Tome, ani bych se nedivil 1:0 pro Tebelengy60 píše:Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
To je postup, který posvětili ve Wolfsburgu, anebo se jim zželelo jejich rukojmích?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tedy pánové,já chápu docela dobře to,že někomu se líbí a má vztah k nějaké značce,ale naopak nechápu tu zášť ke značce jiné. To,že se někam nelze dostat a svépomocí vymontovat není doména Škody nebo VW. Vlastnil jsem Xsaru Picasso,kde se výměna žárovky přední mlhovky prováděla tak,že se muselo sejmout přední kolo a demontovat plastový podběh.U jiného vozu se muselo sejmout přední kolo při výměně akumulátoru a myslím,že takových případů by se našlo více.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW