Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Hombre »

Nevím, jak to je u jiných aut, ale u fordu jsou čidla dvě. Jedno udává teplotu na ručičku v palubovce a druhý dává informace do ŘJ. Právě ta do ŘJ je důležitá pro nastavení procesu spalování. Ta na palubovce je jen pro informaci, jestli se motor nepřehřívá, nebo jestli nevytekla chladící kapalina. Důležitá informace pro zahřátý motor není žádný nepřesný měřák v palubovce, ale výše volnoběžných otáček, které jsou přímo vázané na teplotu. Jestli mám teploměr v zeleném a na otáčkoměru o 200 otáček více než jsou předepsané volnoběžné, motor zahřátý není......... :?
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Colommbo »

Samosebou záleží asi na zcela konkrétních okolostojičnostech, ale obecně budeš-li mít ručičku teploměru už "v zeleném" a na otáčkoměru při volnoběhu o, jak píšeš, 200 otáček víc, než jsou předepsané volnoběžné, je někde něco špatně, s úpravou volnoběžných otáček na hladinu předepsanou neboli normální řídící jednotka rozhodně nečeká až na dokonalé zahřátí motoru... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirda85
Příspěvky: 18
Registrován: pon pro 22, 2014 20:56
Bydliště: Plzeňsko

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Mirda85 »

Chtěl bych všem poděkovat za postřehy okolo teploty oleje. Docela mi to zaskočilo s tou teplotou, vsázel jsem na trochu rychlejší ohřev, nicméně nejezdím nikterak ostře, takže to motor přežije :wink:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od jerome »

Mozno sa rucicka za jazdy a po otvoreni termostatu posunie ale jedine tak o takmer nepozorovatelnu cast. Ine je ked auto stoji a kuris vtedy je hybanie rucicky opodstatnene :wink: ale aby ti lietala rucicka pocas jazdy od 76 - 108 °C je blbost :cry: resp. vid S105
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

bjukemen píše:....teplomer chladiacej kvapaliny + - presne kopiruje teplotu v okruhu ( cidlo je v termostate) a je to len dobre, pri otvoreni termost. rucka klesne, ako aj pri kureni pustenom naplno teplota kolise v zavislosti na otackach motora (zatazeni), preto nechapem preco niekto pise ze mame "sroty" (ked to kolise) a pritom prave to je ciel aby priemerne rozumny jedinec vedel co sa deje, a neuspokojil sa s ruckou teploty na 90°C ked skutocna teplota je 76°C ;)
Vždyť ale tak by to být mělo - teploměr by měl ukazovat (aspoň trošku) přesně :!: Ručička, která je "přilepená" na 90-ti °C i když je tam v reálu buď 75 nebo 105°C je na houby :( A absenci teploměru chladicí kapaliny (byť někdy nahrazeného kontrolkou) už nechápu vůbec.... Holt jsem stará škola :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Tak jsem dnes nalítal se služebním Rapidem cca 500 km,tak jsem trošku sledoval zde diskutované hodnoty.Jedná se o 1.6 diesel,přesný typ nevím,cca 1/2 roku starý,který má najeto 76 tis.km.Vyjížděl jsem o půlnoci s UL,takže teplota vody na nule,olej rozsvítil tuším ve 45 °C. Během 20 km teplota vody vystoupala na 90 stupňů,kde zůstala po celou dobu jízdy.Teplota oleje vystoupala na stejnou hodnotu,ale během jízdy kolísala +- o 3 stupně.Chvílemi jsem měl dojem,že se ručička teploty vody nepatrně pohnula,ale ruku do ohně za to nedám,přeci jen je lepší při jízdě sledovat silnici než civět na budík k jehož sledování si musím ještě nasadit optiku. :D Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše:Tak jsem dnes nalítal se služebním Rapidem cca 500 km......Jedná se o 1.6 diesel,přesný typ nevím,cca 1/2 roku starý,který má najeto 76 tis.km....

Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Za půl roku 76 tisíc kilometrů ve mě vyvolává otázku, jak se firma při prodeji zachová ke skutečnému stavu.

Když se při výměně žárovky u světlometu sundavá blatník, tak se při výměně žárovky ve stropní lampičce odřezává střecha????
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Simply clever. A s tou střechou? Tome, ani bych se nedivil :? 1:0 pro Tebe :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od e1H »

U Renault Megane je treba dať dole koleso. :mrgreen:
V servise si za výmenu žiarovky účtujú až 290,11 libier!

https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
Naposledy upravil(a) e1H dne pát led 16, 2015 11:44, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik:Jak by se měla zachovat,auto se prodává s tím co má najeto.Nějaké Fábie s najetými 360 tisíci snad dokonce darovali.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lefort »

e1H píše:Pri Renault Megane je treba dať dole koleso. :mrgreen:
V servise si za výmenu žiarovku účtujú až 290,11 libier!

https://www.youtube.com/watch?v=nXCZ2v-nIF4
Pořád lepší sundat kolo, než demontovat blatník, nebo palivový filtr!
Simply NEVER! :D
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

lengy60 píše:Jezevcik:Jak by se měla zachovat,auto se prodává s tím co má najeto.Nějaké Fábie s najetými 360 tisíci snad dokonce darovali.
Pokud ano, tak nemám jedinou námitku. Omlouvám se za hypotetické předjímání toho, co se nestalo, ale zkušenosti jsou zlé.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
fil0

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od fil0 »

Pitris píše:
lengy60 píše:Co mě ale dostalo,když jsem chtěl vyměnit nefunkční žárovku.Výrobce nabízí při tomto úkonu 2 varianty,demontáž palivového filtru nebo blatníku.Ještě by možná šlo vyjmout celý světlomet.
Simply clever. A s tou střechou? Tome, ani bych se nedivil :? 1:0 pro Tebe :P
Nová OIII nemá možnosť vymeniť žiarovku v predných blinkroch, v ofiko servisoch majú špeciálny postup, kedy vyrežú päticu zo žiarovkou von a narvú tam nový úchyt. Potom sa to už dá meniť aj doma :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jezevcik »

To je postup, který posvětili ve Wolfsburgu, anebo se jim zželelo jejich rukojmích?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Tedy pánové,já chápu docela dobře to,že někomu se líbí a má vztah k nějaké značce,ale naopak nechápu tu zášť ke značce jiné. :shock: To,že se někam nelze dostat a svépomocí vymontovat není doména Škody nebo VW. Vlastnil jsem Xsaru Picasso,kde se výměna žárovky přední mlhovky prováděla tak,že se muselo sejmout přední kolo a demontovat plastový podběh.U jiného vozu se muselo sejmout přední kolo při výměně akumulátoru a myslím,že takových případů by se našlo více. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět