Záběh motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:V tom případě ji už určitě neprodas přinejmenším nikomu na tomto fóru. :P
Každý svého štěstí strůjcem, možná je to nejzachovalejší stroj toho typu, který v ČR jezdí :idea: . Kromě teda přibroušeného pedálu brzdy a malilinko výfuku. Přibroušené hlásiče jsou normální, na to tam jsou. Ale prohlašuji, že se nejedná o žádný glazing :P .
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

A jak to můžeš vědět, když nemáš srovnání s jiným strojem?
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Páč je to jeden z posledních prodaných kusů (ne-li poslední) a nic jí není, najeto 14000 km. Na netu jsem viděl k prodeji jednu stejnou, najeto necelých 10000 km, ale ta byla očividně "položená". Mohu si být celkem jist, jedině že by si to někdo koupil "do obýváku" a vůbec na ní nejezdil. Jo, a jede pěkně, jak mi řekl jeden zkušenější motorkářský kamarád. Takže, i s nějakým tím glazingem... :roll: V návodu k ní se o tom zmiňují, ale je to český návod, takže jest tam srozumitelná formulace, něco jako "vyhlazení do lesku", jestli se nepletu (možná se pletu). Protože u mě glazing...glazing...jó, trapný, Pitris, já vím. Tady totiž každý vždycky ví, oč se jedná 8) . A kdyby ne, tak si to najde na netu, ale ani muk!! Je to totiž trapný... :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Pitris »

Ital píše:....možná je to nejzachovalejší stroj toho typu, který v ČR jezdí....
Jo, hlavně co se týče předních tlumičů :(
Jdi se bodnout....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Ano, i co se týče předních tlumičů. Mají totiž už 2x vyměněn olej :wink: , jednou proplach a nyní kvalitní Repsol 10W. Ani Pandur by jim nevěnoval větší pozornost :idea: .
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:...V návodu k ní se o tom zmiňují, ale je to český návod, takže jest tam srozumitelná formulace, něco jako "vyhlazení do lesku", jestli se nepletu (možná se pletu).
Ano, pleteš se, poněvadž do důsledků vzato jde správně o "vyhlazení do zrcadlového lesku". To se samozřejmě netýká celé plochy válců, ale jen určitých míst. I to úplně stačí k tomu, aby nastalo toto:
Jerry3 píše:...Výsledkem je, že to první vozidlo bere o téměř dva litry paliva na sto více (jde o velká SUV) a přes dva litry oleje na 20 tis. km, moc nejede a je hlučnější, než to druhé auto, které má evidentně skvělou kondici a olej netřeba mezi výměnami (těch 20 tis. km) vůbec dolévat.
Osobně jsem ten úplně poslední, komu by vadilo jít proti proudu. Ale skutečně by mne zajímalo, proč má Itall potřebu neustále zpochybňovat desetiletími v praxi ověřené poučky zapsané do příruček a návodů, které navíc mají jednoduchá technická vysvětlení. :?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Pitris »

Protože Ital....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Osobně jsem ten úplně poslední, komu by vadilo jít proti proudu. Ale skutečně by mne zajímalo, proč má Itall potřebu neustále zpochybňovat desetiletími v praxi ověřené poučky zapsané do příruček a návodů, které navíc mají jednoduchá technická vysvětlení. :?
No...je snadno dohledatelné, že včera jsem tu napsal toto:
Ital píše:Ano, motor se určitě nezabíhá (navíc mnohahodinovou) dálniční jízdou na limitu, to jsem také nikdy netvrdil :idea: :idea: a píše se to snad v každé příručce k autu i motorce. ...
A dnes v reakci na tebe toto:
Jerry3 píše:Právě že glazing ti tam vznikne, když nestridas otáčky a zatizeni, tedy typicky při jízdě výkonným autem po dálnici na tempomat.
Ital píše:Já vím, nic proti tomu, také jsem četl příručky. ...
Ztráta paměti to určitě není, zvláště při tvé sloní, takže jaxi...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:No...je snadno dohledatelné, že včera jsem tu napsal toto:
Ital píše:Ano, motor se určitě nezabíhá (navíc mnohahodinovou) dálniční jízdou na limitu, to jsem také nikdy netvrdil :idea: :idea: a píše se to snad v každé příručce k autu i motorce. ...
Mohu tě ujistit, že dotyčné dámy neměly o záběhu v příručkách ke svým vozům zhola nic (svého času jsem to tam hledal). Do příručky k mému vozu se raději ještě podívám...

Jinak jsem ovšem tvé reakce shora nepochopil, a to co do jádra věci ani účelu - v kontextu toho, co jsi sem o včerejška rovněž napsal, ale už neodcitoval. :o :shock: :?
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

1) Měly špatné příručky.
2) Aha nechápeš, stane se i v lepších rodinách. Z mého výše uvedeného příspěvku s citacemi plyne, že vůbec nezpochybňuji poučku ve všech (dobrých) příručkách, která doporučuje nezabíhat motor dlouhou jízdou s neměnnými otáčkami.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:Z mého výše uvedeného příspěvku s citacemi plyne, že vůbec nezpochybňuji poučku ve všech (dobrých) příručkách, která doporučuje nezabíhat motor dlouhou jízdou s neměnnými otáčkami.
A z ostatních tvých příspěvků pro změnu plyne, že ať s tím autem v záběhu kdokoli dělá (či naopak nedělá, třeba nevymění olej) cokoli, je to úplně jedno, poněvadž se stejně nemůže nic stát.
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Ohledně výměny oleje, jak jsem už meldoval, je možno srovnat auto Pandorovo - já myslím, že informace podá, na jeho nezájem o tuto problematiku si opravdu nikdo stěžovat nemůže - a auto, se stejným motorem, o které je pečováno pouze dle návodu, prodloužený výměnný interval v to počítaje. Nabídl jsem rovnání alespoň spotřeby oleje, to se dá i po netu. Dále jsem upřesnil, jak spotřebu oleje zjišťuji, aby údaj byl věrohodný a uvedl jsem, o jaký olej jde a zhruba způsob provozování auta. Pokud Pandora bude chtít alespoň trochu spolupracovat, můžeme nějaká data srovnat. Z mé strany se nejedná o propagaci prodloužených výměnných intervalů oleje, které sám nepoužívám (nemám takové auto :evil: :lol: ), ale zájem o objektivní vyhodnocení informací, ke kterým mohu mít přístup.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Záběh motoru

Příspěvek od lengy60 »

No jo,taky se mi kvapem blíží první výměna ve 3 tisích a i když nevím,zda auto nepůjde po 5 letec do světa,tak proč mu neudělat dobře a nedat pod jedli nový olej,že? :lol: Tedy přinesu si vlastní,ale jediný schválený,neexistuje ani alternativa od jiného výrobce,ovšem za poněkud příznivější peníz. :wink: Filtr a práci dodá servis,jak jsme se domluvili.Ostatně já ani filtr pro můj stroj nikde nenašel,ale možná jsem jen špatně hledal.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

To je asi dobrý způsob. Servis něco vydělá navíc, takže mu "vlastní" olej nevadí a výměna bude "odborně" provedena :roll: . Děláš to dobře, lengy :wink: . Rozuměj - sice zbytečně, ale dobře :D
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:... Z mé strany se nejedná o propagaci prodloužených výměnných intervalů oleje, které sám nepoužívám (nemám takové auto :evil: :lol: ), ale zájem o objektivní vyhodnocení informací, ke kterým mohu mít přístup.
Z tvé strany se nejedná o nic méně, než o popírání smysluplnosti výměny oleje v rámci záběhu. Jsem přesvědčen o tom, že každý praktik, který má ty stroje rád a něco o nich ví, by s tvým přístupem k věci, včetně tohoto
Ital píše:... Zrovna s novou motorkou jsem jel z krámu asi 3/4 hoďky po dálnici.
hrubě nesouhlasil. Ano, můžeš samozřejmě namítnout, že jsi nespecifikoval, jak jsi po té dálnici jel.

A pokud jde o "objektivitu", mně úplně stačí, že každý, kdo ode mne od počátku 90. let chtěl radu (a řídil se jí), jak zabíhat a kdy měnit olej, měl motor dlouhodobě ve výborné kondici, zatímco ti ostatní povětšinou ne. Pravda, obojích byly pouhé desítky, tedy statisticky zcela nevýznamný vzorek... :mrgreen:
Odpovědět