Vzduchove K&N filtre

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
jarod72pm

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72pm »

Sportovní vložku K&N používám ve svém focusu více než rok mno po roce jsem se na něho podíval -
zrovna v neděli jsem ji vydělal a čistil zlehka oklepal a profoukl . po roce nic hrozného a že by byla nějak extrémně "díravá" oproti původnímu mann papíráku je tam minimální rozdíl protože vrstva bavlny nepotřebuje takovou vrstvu papíru pro srovnání filtrace, proto se ti zdá i taková "průsvitnější" či jak to nazvat(navíc impregnace olejem pomáhá ještě více na drobné nečistoty) .Ona ta bavlna drží nečistoty dobře a auto za celý rok neprotestovalo včetně diagnostiky kdy nasávání nemělo vliv na spotřebu a váha vzduchu pracovala víc než dobře i pro palivo a dávkování. Nejsem expert ale třeba u vysavačů se papírové filtry začali nahrazovat netkanou textílií a proč asi?
lepší průchod vzduchu při lepším zachycení mikročástic prachu a stejně tak to platí u těchto filtrů.Navíc nedovedu si představit při správné funkci motoru byŤ by prošla nějaká mikročástice prachu že by přidírala či jinak omezovala válec nebo neshořela ve směsi - tohle je fakt nesmysl a nemá vliv na funkci spalování.
Tohle nedokáže odfiltrovat ani papírák na uspokojivou mez.
Tyhle filtry jsou prostě posun vpřed a to že umí být výkoné a vydrží dlouho je jen jejich plus.
Papírák mi do auta už nesmí a ano taky jsem kontroloval potrubí ke klapce včetně klapky a vše čisté takže spokojenost.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

Ponechme stranou papírový a bavlněný, klasický nebo textilní filtr, ale nedostatečná filtrace způsobí, že se do motoru postupně dostávají i mikročástice křemíku, které s motorovým olejem "umí" udělat docela dobrou brusnou pastu....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Colommbo »

jarod72pm píše:...(navíc impregnace olejem pomáhá ještě více na drobné nečistoty)...
Ne, že pomáhá, impregnace těchto filtrů je pro zachytávání sajrajtu naprosto zásadní! A pokud jsi vložku filtru
jarod72pm píše:vydělal a čistil zlehka oklepal a profoukl
soudím, že na impregnaci kašleš. Osobně je mi motor tvého auta zcela lhostejný, ale podobně jako tobě už do auta nesmí papírák, já bych si zase nikdy nenamontoval zbytečné kurvítko, po němž je pojmenováno toto vlákno...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od kornel »

..ak sa niekto domnieva a verí v to, že mu bavlnený alebo penový športový filter odfiltruje viac nečistôt a abrazívnych mikročasťíc, ako filter papierový.. tak nech si v tom sne kľudne žije ďalej..
Sniper_2003

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Sniper_2003 »

Nevím jestli odfiltruje bavlna víc nebo méně, na netu jsem četl dva testy a tam bylo ve zkratce napsáno, že bavlna při větším nájezdu km filtruje lépe než papír a za větší průchodnosti vzduchu. Dle mého pokud budeš měnit papír po 10tis.km tak bude filtrovat stejně. Osobně bavlnu používám již 7let a zatím jsem neměl žádný problém. Jediné co jsem musel udělat je dotěsnit Airbox, protože bavlněné filtry mají velice malé těsnící plochy, takže pokud se Airbox nedotěsní tak ten prach lítá kolem filtru. :cry: A to se pak turbu moc nelíbí. :wink:

Mimochodem jak bylo napsáno. Alfa-Omega bavlněného filtru je impregnace olejem. Pokud tam ta impregnace není tak filtr neplní funkci filtru! Dále každý z výrobců uvádí, že bavlna se NESMÍ profoukávat z důvodu potrhání té vložky. 8)
Naposledy upravil(a) Sniper_2003 dne stř kvě 18, 2016 5:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5790
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jerome »

Povedzme si pravdu ze tieto filtre sa urcite nemontuju kvoli lepsiej funkcii filtracie lez lepsiemu zvuku. To je cela ich vyhoda a preto su tak ziadane medzi tunnermi :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Sniper_2003

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Sniper_2003 »

Taky, ale třeba na mém vozidle které jsem nechal nabrzdit se opravdu výkon zvedl o 3,12PS. Otázkou je jak by se zvedl výkon na vozidle bez turba. :o
Naposledy upravil(a) Sniper_2003 dne stř kvě 18, 2016 5:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5790
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jerome »

Jaj ano este vykon to zdvihne :wink:
Davnejsie som tiez mal v umysle dat KN filter nastastie som z toho nejako rychle chvalabohu vyrastol :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Colommbo »

Taky mě napadá - v souvislosti s těmito "sportovními" filtry se píše/tvrdí, že propustí více vzduchu, ano...? A tož aby byl zachován (u benzínových motorů, v případě naftových se tak moc neorientuju) stechiometrický poměr vzduch/palivo, musí jít do motoru taky víc paliva, nebo uvažuju zcestně...? :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27505
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

To je hen ten "vyšší výkon a nižší spotřeba" :mrgreen: A když tam airfiltr nebude vůbec - to to teprve pojede :P
Sniper_2003 píše:....bavlna při větším nájezdu km filtruje lépe než papír a za větší průchodnosti vzduchu....
Není to myšleno ironicky, ale zajímalo by mě jak je možné :shock: že filtruje lépe a za větší průchodnosti :?:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sniper_2003

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Sniper_2003 »

Můj myšlenkový pochod jde směrem, že když se ti zašpiní papír tak se jako ucpe a tím propouští méně vzduchu. Bavlna s narůstajícím znečištěním lépe filtruje ( díky překladům bavlny do mřížky ) a díky větší propustnosti se dostane pak třeba při znečištění na hodnotu toho papíru. Dle mého. Nevím jak jinak by to mohlo být. Výrobce to má napsáno velice všeobecně ostatně jak je dnes zvykem. :roll:

Celkem by mě také zajímalo, jestli je pravda, že po vyprání se zvýší účinnost. To mi přijde už jako sci-fi.
jarod72pm

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72pm »

Colommbo píše:
jarod72pm píše:...(navíc impregnace olejem pomáhá ještě více na drobné nečistoty)...
Ne, že pomáhá, impregnace těchto filtrů je pro zachytávání sajrajtu naprosto zásadní! A pokud jsi vložku filtru
jarod72pm píše:vydělal a čistil zlehka oklepal a profoukl
soudím, že na impregnaci kašleš. Osobně je mi motor tvého auta zcela lhostejný, ale podobně jako tobě už do auta nesmí papírák, já bych si zase nikdy nenamontoval zbytečné kurvítko, po němž je pojmenováno toto vlákno...
Výrobce neuvádí jako povinnost impregnovat olejem vzduchovou vložku při koupi a její prvním nasazení.
Ono totiž při koupi je olej přítomen takže pokud bude vložka už dostatečně špinavá není problém ji vyprat a znovu naolejovat . Nikde jsem netvrdil že nebudu filtr po nájezdu/zašpinění čistit jak mám, ale pouze to že není potřeba zatím po více jak roce do něho zasahovat. Jinak filtrace a složení je popsáno zde : http://knfilters.cz/replacement_air_filters.htm
Stále si stojím za tím že naopak pro mě je větší zlo/kurvítko papírový filtr než skládaná bavlna.
Mikročástice křemíku a další "prach" se dostane i přes papírák a dokonce více než u bavlny ale tohle množství by nijak nemělo ovlivňovat vnitřek prostoru válců kde pracují stírací kroužky na olejovém filmu a karbonová vrstva tvořící se činností motoru.Tohle tvrzení nemá zásadní vliv na životnost motoru - placebo efekt.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9944
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Colommbo »

jarod72pm píše:...není dobré diskutovat o něčem bez znalostí základních faktů včetně prvotní impregnace od koupě...
Ano, souhlasím s tebou. Nicméně nějak si prostě neumím představit, že PO JEDNOM ROCE používání bude filtr ještě naimpregnovaný a tedy vůbec schopný vykonávat svou práci. Podle toho, cos už napsal, soudím, že je (byl) suchý jako troud a tedy zcela neúčinný - kdyby byl naimpregnovaný, nepůjdou z něj nečistoty vyklepat/vyfoukat. Vhodnost či nevhodnost takových filtrů teď pomiňme, jde mi jen a pouze o tu impregnaci... :idea: Další věcí je to, že řidič/uživatel bude asi těžko schopný jen na základě svého subjektivního zrakového vjemu dostatečně posoudit, zda je filtr už zanesený a tedy je nutné jej vyprat a naimpregnovat, či ještě nee - mám takový dojem, že i v návodu k filtru se píše o nějakých lhůtách praní, nebo se mýlím...?
Ještě z jiného soudku - teď o víkendovém oplím srazu jsem viděl motorový prostor benzínové Vectry B, ana měla instalovaný otevřený KN filtr (hříbek.) Usazený pěkně mezi motorem a pravým podběhem a tepelně odstíněný krásným leštěným a pěkně naohýbaným cca 0,5mm nerezovým plechem. Problém byl však v tom, že toto odstínění bylo namontováno mezi filtrem a podběhem a nikoli mezi filtrem a motorem... Filtr suchý jako troud a zas*aný jak jetel, majitel říkal, že už tak auto koupil a tedy jezdí. O potřebě dostat do motoru co nejchladnější vzduch netušil zhola nic, podobně jako dokonce o tom, že má v autě klimatizaci - byl přesvědčen, že tam není a dalo dost práce vysvětlit mu opak... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarod72

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od jarod72 »

Pokud si výrobce údaje nevycucal s prstu , tak měl by filtr funkčně vydržet 50-80t km při běžném znečištění.To co jsem viděl na filtru a co spadlo ven (nějaký hmyz? co se asi nepřilepil a pár drobností) ale jinak vcelku filtr zas tak zasraný nebyl. Do detailu jsem nezkoumal zda olej na té bavlně je pryč ,těžko se odhaduje jestli je vysušený takže budu věřit km nájezdu s tím že pokud udělám do roka max 9000km tak za tři roky když ho vyperu bude to stačit.
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Dan1 »

Taky mám vložku KN. Žádné změny měřitelných i neměřitelných hodnot jsem si zatím nevšiml. I kdyby bavlněný filtr filtroval o něco hůře, což tak nějak nepředpokládám, tak se opotřebení motoru jeho vlivem při svém ročním nájezdu patrně nedožiju. To se Maxima dřív rozpadne na atomy. Jak bych takové opotřebení vlastně poznal? Kompresi běžně neměřím, tak asi nejspíš podle zvýšené spotřeby oleje, ale ta může mít více příčin. Ze svého okolí znám spíš případy, kdy zánovní motor (s origo vložkou) papá tolik oleje, jako by měl najeto několik desítek tisíc km bez jakéhokoliv filtru! To, že se jedná o koncernové vozy sem teď úplně nepatří. Jinak ještě k impregnaci: olej je obarvený, takže jeho přítomnost je na filtru dobře patrná za předpokladu, že se barvivo od oleje neoddělí. Míra znečištění už asi závisí na zkušenosti. Já ten svůj po 30ti tkm ještě nepral. Mouchy a nějaké listí čas od času vymetu štětcem. Možná by to vyřešila silonka navlečená přes hrdlo sání. Ta neuškodí ani papírákům. Ale chápu, že "long-life" filtry možná dráždí někoho podobně jako LL oleje. Naštěstí je tu možnost výběru.
Odpovědět