Vzduchové filtry

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše: Ano, tohle je mimořádně důležité, stejně jako používání výhradně kvalitních filtrů, které tam přesně (na chlup!) pasují, a jejich pečlivá montáž.

definuj pojem kvalitní filter,lebo dnes už mi všetko príde ako z polska :(
modelář

Příspěvek od modelář »

Filtr z netkané textilie s pevnou konstrukcí rámečku a event. příčnými vyztuženími a měkkou/poddajnou hmotou kolem, která dokáže dokonale utěsnit box. Osobně jsem problém obtížné dostupnosti kvalitních filtrů vyřešil přechodem na K/N.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

O K&N jsem taky přemýšlel, protože vyjde levněji než značkové filtry na fabii, ale nemám úplnou důvěru v jeho čistící schopnosti. Mimo jiné pravděpodobně změní odpor v sání na který byl motor konstruován a zpravidla jakéloliv takové úpravy snižují výkon motoru. No a poslední problém je, že olej z filtru má prý tendenci zanášet čidla. Z těchto důvodů jsem do něj nešel :idea:
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak to sme dvaja ja som tiež osobne prešiel na K&N a spokojnosť...

..ale myslel som olejoví filter
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

skodovkar píše:O K&N jsem taky přemýšlel, protože vyjde levněji než značkové filtry na fabii, ale nemám úplnou důvěru v jeho čistící schopnosti. Mimo jiné pravděpodobně změní odpor v sání na který byl motor konstruován a zpravidla jakéloliv takové úpravy snižují výkon motoru. No a poslední problém je, že olej z filtru má prý tendenci zanášet čidla. Z těchto důvodů jsem do něj nešel :idea:
..filter treba vedieť spravne penetrovať a tu platí že menej je niekedy viac,ja som jazdil dlho na filtri čo bol od výroby iba tak jemne napusteny a nemal spom probklem ani z vahou vzduchu ani z ničím..a potom som dal vahu tak či tak OFF :D he
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud jde o olej. filtry, používám francouzský Purflux.
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

modelář píše:Pokud jde o olej. filtry, používám francouzský Purflux.

..škoda že ich málo kde jesto k dostaniu ale skusim pri dalšej vymene použiť..
emge

Příspěvek od emge »

skodovkar píše:O K&N jsem taky přemýšlel, protože vyjde levněji než značkové filtry na fabii, ale nemám úplnou důvěru v jeho čistící schopnosti. Mimo jiné pravděpodobně změní odpor v sání na který byl motor konstruován a zpravidla jakéloliv takové úpravy snižují výkon motoru. No a poslední problém je, že olej z filtru má prý tendenci zanášet čidla. Z těchto důvodů jsem do něj nešel :idea:
Ja používam tiež bavlnený filter (Greenfilter) v originálnom boxe a som s ním skutočne spokojný.
Odpor v nasávaní vzduchu mení, presnejšie znižuje hlavne vo vyšších otáčkach, čo je jeho hlavná výhoda.
U papierového filtra sa tiež odpor nasávaného vzduchu mení podľa toho, ako je zanesený, a tiež podľa vlhkosti vzduchu.
Bavlnený filter nie je problém pravidelne vyprať (ja ho periem 2x do roka) a udržiavať stále čistý, čo je jeho ďalšia výhoda. A jeho činnosť neovplyvňuje vlhkosť vzduchu.
Množstvo impregnačného oleja, ktorý sa môže dostať k čidlu, je zanedbateľný s množstvom oleja z odvetrávania priestoru kľukovej hriadele.

Dôležitá je jeho údržba a správna impregnácia, vtedy sú filtračné vlastnosti (podľa údajov výrobcu) lepšie.
Takže ja odporúčam.
modelář

Příspěvek od modelář »

Green je lacinější, než K/N, jeho kvalitu nedokážu posoudit (na rozdíl od K/N, s nímž mám výborné zkušenosti), ale jako nevýhoda mi připadá zeleně obarvená bavlněná vrstva, což činí správnou míru impregnace zeleným olejem o dost složitější, než impregnaci bílé bavlny červeným olejem u K/N.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

modelář píše:Green je lacinější, než K/N, jeho kvalitu nedokážu posoudit (na rozdíl od K/N, s nímž mám výborné zkušenosti), ale jako nevýhoda mi připadá zeleně obarvená bavlněná vrstva, což činí správnou míru impregnace zeleným olejem o dost složitější, než impregnaci bílé bavlny červeným olejem u K/N.
Green /tzv. sportovní vzduch. filtr/ jsem pořídil asi před sedmi lety a po několika měsících jsem jej opět prodal. Rámeček dobře neseděl v pouzdru, byla to prostě katastrofa. Snažil jsem se to řešit nalepením těsnění na rámeček filtru, (těsnení, které se používá na dotěsnění oken, dveří), ale to si zase nerozumnělo s olejem a často se odlepovalo, takže docházelo k tomu, že si motor přisával vzduch mimo filtr, a to bylo pro mne nepřijatelné. Nedávno jsem se zajímal na jedné prodejně o tyto filtry, měli totiž v nabídce jak Greena, tak K&N a prodavač mi doporučil K&N právě s tím, že se u Greenů stává, že rámeček ne právě ideálně sedí v pouzdru a rovněž mimo jiné uváděl i důvod, o kterém zde hovořil modelář, a to možnost lepšího posouzení nasycení filtru obarveným olejem. Green, alespoň v době, o které se zmiňuji, měl olej bezbarvý. Po vyprání bylo sice při aplikaci oleje celkem dobře vidět, kde na filtru byl olej již aplikován, neboť zelená barva ztmavla, ale již nebylo možno posoudit míru nasycení tímto olejem, to byla prostě alchymie.
Na rozdíl od toho, co tady napsal emge, já jsem spíše pozoroval, že motor šel rychleji do otáček odspodu, tam to bylo nejvíce patrné, ale v mém případě šlo o diesel. Jinak nákup těchto filtrů považuji mimo jiné i za úsporné opatření, neboť po počáteční investici při udávané životnosti těchto filtrů se tato investice poměrně rychle vrátí (samozřejmě s ohledem na počet najetých km a frekvenci výměny těchto filtrů. Pokud tu výměnu někdo provádí po 60. tis. km, jako servisy, tak myslím není co řešit).
modelář

Příspěvek od modelář »

Větší průchodnost těchto filtrů je velmi patrná při srovnání s klasickým filtrem, zejména tím s papírovou filtrační vrstvou, a to již po nějakých 10 tis. km, kdy bavlna s olejem "stále jede", zatímco papír je už zanesený. Ona větší průchodnost však může mít u nepřeplňovaného motoru negativní vliv na průběh křivky točivého momentu v nízkých otáčkách, jelikož tady to "škrcení ucpaným filtrem" pomáhá chronickým podtáčečům ještě více podtáčet. :P Já osobně jsem K/N vyzkoušel hlavně kvůli problémům s naplňováním filtr-boxu vodou při jízdě v hustém dešti, které jsem nedokázal vyřešit ani zvětšením drenážních otvorů na jeho dně, a už bych neměnil, přičemž srovnávám nikoli s primitivním papírákem, ale se špičkovým (a také pěkně "mastným") filtrem z netkané textilie. :wink:
emge

Příspěvek od emge »

Neviem porovnať kvalitu filtrov Green a K&N. Skúsenosti mám len s Green, a tie sú, ako som už písal, dobré.

Môj filter do boxu (Felicia) pasoval dobre, myslím, že tesní a filtruje dobre, v časti za filtrom (horná časť boxu a potrubie ku škrtiacej klapke) nie je vidieť žiadne stopy prachu. Myslím, že keby netesnil, alebo nefiltroval dobre, vytvárali by sa mierne nánosy jemného prachu.
Nový filter bol už naimpregnovaný a pripravený na použitie, takže neviem presne posúdiť, či zelená farba vznikla zafarbením tkaniny, alebo nanesením impregnačného oleja. Po vypratí však zelená farba vždy mierne vybledne. Originálny impregnačný olej k filtrom je zelený, takže jeho nanesením sa obnoví aj farba a zatiaľ som nemal problém s jeho údržbou a nanesením vhodnej vrstvy impregnačného oleja.

Ak by aj vrstva impregnačného oleja bola mierne silnejšia, nepovažujem to za problém. Snímač teploty a tlaku vzduchu je umiestnený v komore pod škrtiacou klapkou, kam sú nasávané výpary motorového oleja z priestoru od kľukovej hriadele. Ak by sa tam aj dostali nejaké stopy impregnačného oleja, bola by to len "kvapka v mori".

Ja v ňom oproti bežnému papierovému filtru vidím prínos.
Freev

Příspěvek od Freev »

Větší průchodnost sportovních bavlněných filtrů má bohužel i negativní stránku a to větší propustnost " částic prachu " proti běžnému papíráku.
Freev

Příspěvek od Freev »

Ten propuštěný prach se taky v motoru asi projeví....
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

Freev píše:Větší průchodnost sportovních bavlněných filtrů má bohužel i negativní stránku a to větší propustnost " částic prachu " proti běžnému papíráku.

..tak s týmto zásadne nesuhlasím,dokonza vyrobca garantuje lepšiu filtraciu ako s papierovým filtrom...čo som videl nejake testy tak po impregnácii tomu skutočne tak aj bolo..ja rozhodne odporučam značkovy bavlnený filter namiesto povodneho...aj z dovodu vlhkosti ba dokonca vnikaniu vody do boxu
Odpovědět