modelář píše: Ano, tohle je mimořádně důležité, stejně jako používání výhradně kvalitních filtrů, které tam přesně (na chlup!) pasují, a jejich pečlivá montáž.
definuj pojem kvalitní filter,lebo dnes už mi všetko príde ako z polska
Moderátor: Colommbo
..filter treba vedieť spravne penetrovať a tu platí že menej je niekedy viac,ja som jazdil dlho na filtri čo bol od výroby iba tak jemne napusteny a nemal spom probklem ani z vahou vzduchu ani z ničím..a potom som dal vahu tak či tak OFF heskodovkar píše:O K&N jsem taky přemýšlel, protože vyjde levněji než značkové filtry na fabii, ale nemám úplnou důvěru v jeho čistící schopnosti. Mimo jiné pravděpodobně změní odpor v sání na který byl motor konstruován a zpravidla jakéloliv takové úpravy snižují výkon motoru. No a poslední problém je, že olej z filtru má prý tendenci zanášet čidla. Z těchto důvodů jsem do něj nešel
Ja používam tiež bavlnený filter (Greenfilter) v originálnom boxe a som s ním skutočne spokojný.skodovkar píše:O K&N jsem taky přemýšlel, protože vyjde levněji než značkové filtry na fabii, ale nemám úplnou důvěru v jeho čistící schopnosti. Mimo jiné pravděpodobně změní odpor v sání na který byl motor konstruován a zpravidla jakéloliv takové úpravy snižují výkon motoru. No a poslední problém je, že olej z filtru má prý tendenci zanášet čidla. Z těchto důvodů jsem do něj nešel
Green /tzv. sportovní vzduch. filtr/ jsem pořídil asi před sedmi lety a po několika měsících jsem jej opět prodal. Rámeček dobře neseděl v pouzdru, byla to prostě katastrofa. Snažil jsem se to řešit nalepením těsnění na rámeček filtru, (těsnení, které se používá na dotěsnění oken, dveří), ale to si zase nerozumnělo s olejem a často se odlepovalo, takže docházelo k tomu, že si motor přisával vzduch mimo filtr, a to bylo pro mne nepřijatelné. Nedávno jsem se zajímal na jedné prodejně o tyto filtry, měli totiž v nabídce jak Greena, tak K&N a prodavač mi doporučil K&N právě s tím, že se u Greenů stává, že rámeček ne právě ideálně sedí v pouzdru a rovněž mimo jiné uváděl i důvod, o kterém zde hovořil modelář, a to možnost lepšího posouzení nasycení filtru obarveným olejem. Green, alespoň v době, o které se zmiňuji, měl olej bezbarvý. Po vyprání bylo sice při aplikaci oleje celkem dobře vidět, kde na filtru byl olej již aplikován, neboť zelená barva ztmavla, ale již nebylo možno posoudit míru nasycení tímto olejem, to byla prostě alchymie.modelář píše:Green je lacinější, než K/N, jeho kvalitu nedokážu posoudit (na rozdíl od K/N, s nímž mám výborné zkušenosti), ale jako nevýhoda mi připadá zeleně obarvená bavlněná vrstva, což činí správnou míru impregnace zeleným olejem o dost složitější, než impregnaci bílé bavlny červeným olejem u K/N.
Freev píše:Větší průchodnost sportovních bavlněných filtrů má bohužel i negativní stránku a to větší propustnost " částic prachu " proti běžnému papíráku.