Výpustný šroub s magnetem

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

Zběžně sem prohledával témata a nikde sem na nic podobnýho nenarazil. Na poslední vydařeným srazu U Pecinů sme spolu s lefortem debatovali na téma přítomnosti magnetu ve vypouštěcím šroubu. Ačkoliv to byl ještě v nedávné době standard,tak dnes tato archaická,nicméně neskutečně funkční věc mizí ze všeho. Proto pokud někdo tady 3 týdny ladí jaký olej a nebo pokud mu záleží na stavu motoru,tak doporučuju si zjistit,zda ten motor má magnet a pokud né,tak při další výměně si ho pořídit. Stojí cca 150 kč .. - za předpokladu,že motor,převodovka atd disponuje vůbec vypouštěcím otvorem :twisted:

pro ilustraci přikládám foto pro názornost. Podotýkám,že vše je z motoru motorky,kde se vesměs olej mění po 6000 km. Teď si představte situaci,že máte třeba převodovku,kde se olej drtí deseti až statisíce km a to bez filtru ... (Samozřejmně případ manuálů. V automatech filtr i magnet je ...)

Před
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59775D90

Po
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=598D900B

No a zde příklad vypouštěcího šroubu z koncového převodu moto,takže názorností se blížíme ke špajsce ...
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=597AE0F2

Snad to bude pro někoho přínos :wink: Teda doufám,že si to přečte alespoň lefort :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Colommbo »

Tedy, s dovolením, jsem si to přečtl i já. Výpustný šroub motorového oleje, narozdíl od převodovky, u mé Omči magnetem opatřen není. Sehnat permanentní magnet a přilepit jej ("Lepoxmetal"...?) na šroub by snad neměl být takový problém, budu o tom uvažovat... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

Dovolení uděleno :lol:

Problém s vytvářením magnetického šroubu ze šroubu bez něj samozřejmě lze,ale musíš vyvrtat díru pro magnet. Pak si sehnat vhodný magnet - jde hlavně o rozměry. Mít dobré lepidlo a stejně se může stát,že se magnet utrhne/odlepí - už sem to na vlastní oči viděl. Takže se to opravdu nevyplatí a je lepší objednat už rovnou hotovej. Některé magnety jsou dokonce ještě jištěné segerovkou právě proti vypadnutí ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Brembo »

Ano keby bolo také jednoduché nájst vhodnu zátku s magnetom. žial čo su dnes motory,každý jeden má inu výpustnu skrutku. Insignia má geniálnu výpustnu zátku i olejový filter-ked sa povolia,celý motor je pekne zakonzervovaný vrátane podlahy.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Pitris »

Magnet ve výpustném šroubu je určitě věc přínosná, leč bohužel motory aut obsahují magnetických materiálů čím dál míň :(
U převodovek a motorek se společnou olejovou náplní motor / převodovka bez diskuzí ano :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

To soudobé motory motorek přeci také :lol: A pořád je magnet plnej :lol: I když je všude hodně slitiny hliníku,tak na těch funkčních plochách vždy dochází k otěru magnetického materiálu,který zůstane ve formě šlemu na magnetu. Zrovna včera sem z magnetu resp z paty vnitřku šroubu vyškrabal i 3 kusy plastu - nespíše z rozvodové lišty. A to plast není zhola magnetickej :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

A vlastně celé toto směřovalo ještě k jedné věci. A to k tomu,že se vžilo,že již netřeba zajíždět a že se první olej může měnit klidně ve standardním intervalu. A kdyby přeci nějaký otěr ze zajíždění vznikl,tak to má přeci filtr,kde se to odfiltruje ...

A teď já mám doma týden co týden motory,kde měním olej,jsou již zajetý a zároveň nejsou opotřebovaný,kde je na magnetech docela dost humusu. A to ty motory mají filtr. Jak je to možný ... :twisted: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Pitris »

Pokud směřováno ku mně, tak já přeci netvrdím že magnet ne. V motoru jsou věci "produkující" magnetický otěr / piliny, ale dřív jich bývalo víc - hlavně z litinových vložek a pohonu rozvodů řetězem. Což dnes až tak běžné není - blok bez vložek a na rozvody řemen. Ale u 4T motorek - tam je jasné že magnet má stále co "chytat"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Colommbo »

Durex píše:...musíš vyvrtat díru pro magnet. Pak si sehnat vhodný magnet - jde hlavně o rozměry. Mít dobré lepidlo a stejně se může stát,že se magnet utrhne...
Šroub je M14x1,5 s vnitřním torxem, čelo dovnitř vany má krásně velké a ploché. S magnetem však žádné provedení není. Kdyby byla doba tak před pětačtyřiceti lety, nebyl by problém šluknout v ZDŠ z nástěnky kulatý perm. magnet (profil "tableta", kdo pamatujete, hodně jsme jich sebrali a pak si s nimi hráli) a nalepit jej na šroub, myslím, že ve spolupráci s magnetickými silami by dvousložkové lepidlo stylu Lepoxmetal mělo/mohlo spolehlivě držet. Vrtat se mi nechce... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Pedro »

Nenechavej olej pres 10000 a magnet netreba. Me jde oil z vany cisty. Za studena vypousteny i za te. Ale poznam z okoli i drivjejsich dob,kdy by byl kujva nutny.
Naposledy upravil(a) Pedro dne stř dub 26, 2017 13:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Pedro »

A hlavne nelepit. A kdyz,tak aretovat.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

Vrtat se musí a to proto,aby si alespoň 1/3 zapustil a mohl zalepit-jinak nebude držet ... A měnit olej je dobrá rada,ale to tě nezbaví pilin,které cestují. A v případě převodovky je to vůbec na místě,protože piliny mezi zubama nejsou 2x dobrý :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od lefort »

Díky Durexovi, hned po srazu jsem to začal řešit ;-) Mám objednané neodymové magnety 4x10 mm, do dříku nového šroubu vyvrtám odpovídající otvor a magnet zajistím lepidlem na kov, je odolné oleji, kyselinám a vydrží teplotu -20-125°C. To by myslím mělo stačit. Pokud bude Colommbo chtít, nějaký mi určitě zbyde, aby dětem držely výkresy na nástěnce :-)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od Durex »

Tak tu objednávku zruš,protože tenhle magnet je úplně nevhodnej! On při 80 st. C ztratí svoje vlastnosti a není to pak magnet ... Musíš použít feromagnet ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Výpustný šroub s magnetem

Příspěvek od lefort »

Jejda, to jsem netušil :-( Ale vyšly na pár korun, objedám ještě jednou. Díky moc!
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Odpovědět