Vypínání válců
Moderátor: Colommbo
Re: Vypínání válců
Se srovnáváním aut jen podle papírových údajů je to těžké. Když jsem ještě měl ty možnosti, záměrně jsem si vybíral "papírově rovnocenné" konkurenty, s nimiž jsem si projel stejnou (mnou zvolenou) trasu s odstupem třeba jen půl hodiny, to aby i provozní a klimatické podmínky byly co nejsrovnatelnější. No a až teprve při takovém "soukromém testu" člověk zjistí, že každé auto (tím teď nemyslím konkrétní kus) je unikát a nezřídka jde přímo o "jiné světy", technické údaje netechnické údaje...
No a když má člověk za sebou projížďku prakticky vším, co má (v časovém rozmezí např. 5 let na trhu) čtyři kola, pohlíží na automobilovou produkci už jinýma očima. A rozhodně to není jen věcí osobních preferencí, z čehož jsem tu neprávem podezírán. Ona je totiž asi někde chyba, když auto jistého určení nesplňuje zejména ta očekávání, která do něj právě s přihlédnutím k onomu primárnímu určení uživatel vcelku oprávněně vkládá.
No a když má člověk za sebou projížďku prakticky vším, co má (v časovém rozmezí např. 5 let na trhu) čtyři kola, pohlíží na automobilovou produkci už jinýma očima. A rozhodně to není jen věcí osobních preferencí, z čehož jsem tu neprávem podezírán. Ona je totiž asi někde chyba, když auto jistého určení nesplňuje zejména ta očekávání, která do něj právě s přihlédnutím k onomu primárnímu určení uživatel vcelku oprávněně vkládá.
Re: Vypínání válců
Heh, dobrá diskuze, taky se zkusim zapojit.
Imho jste na e1H jak psy, je tady nazýván koncernovým fanatikem, ale co jsem si to pročetl, v řadě názorů se s ním shoduju. Spíš bych řekl, že jeho oponenti jsou buď ultra fans jiných značek, zemí, kontinetů, případně antikoncernisti. To jsem i já, ale snažim se na věc koukat nezaujatě. Dva příklady.
- 1.2tsi jak EA111 tak EA211 jsou uživatelsky velmi příjemný motory, který vyhoví většině běžných řidičů jezdících v rámci rychlostních předpisů nebo v jejich blízkosti. S příznivým průběhem momentu je lidi nemusí točit, aby jeli. Při nízký a střední zátěži dosahují příznivých spotřeb. Otázka je spolehlivost, kdy problémy motoru s řetězem už jsou známý a vhodným přístupem k němu lze zabránit fatálním škodám. U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
- Na příkladu Civic x Superb celkem přesně popsal problematiku projevů stejně výkonýho atmo benzínu a přeplňovaný nafty. Pokud se pojede do plných, bude Civic rychlejší díky lepšímu poměru výkon/váha. V běžným provozu už to bude mít Civic daleko těžší, Superb má už v "normálně" používaných otáčkách tolik výkonu, že Hondu bude třeba nadstandardně točit, aby handicap srovnala.
Diskuze s uživatelem "Brembo" o 1.2tsi je krmení trolla.
Imho jste na e1H jak psy, je tady nazýván koncernovým fanatikem, ale co jsem si to pročetl, v řadě názorů se s ním shoduju. Spíš bych řekl, že jeho oponenti jsou buď ultra fans jiných značek, zemí, kontinetů, případně antikoncernisti. To jsem i já, ale snažim se na věc koukat nezaujatě. Dva příklady.
- 1.2tsi jak EA111 tak EA211 jsou uživatelsky velmi příjemný motory, který vyhoví většině běžných řidičů jezdících v rámci rychlostních předpisů nebo v jejich blízkosti. S příznivým průběhem momentu je lidi nemusí točit, aby jeli. Při nízký a střední zátěži dosahují příznivých spotřeb. Otázka je spolehlivost, kdy problémy motoru s řetězem už jsou známý a vhodným přístupem k němu lze zabránit fatálním škodám. U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
- Na příkladu Civic x Superb celkem přesně popsal problematiku projevů stejně výkonýho atmo benzínu a přeplňovaný nafty. Pokud se pojede do plných, bude Civic rychlejší díky lepšímu poměru výkon/váha. V běžným provozu už to bude mít Civic daleko těžší, Superb má už v "normálně" používaných otáčkách tolik výkonu, že Hondu bude třeba nadstandardně točit, aby handicap srovnala.
Diskuze s uživatelem "Brembo" o 1.2tsi je krmení trolla.
Re: Vypínání válců
S 1. odstavcem doslovně souhlasím.
2. ukáže čas.
3. jasně bych sázel na Sup.,v tomto konkrétním případě,zejména pokud by se jelo v plné uži hmotnosti.
To mi potvrzuje praxe skoro se všema variantama tdi.
Jsem nestraník,ovšem nikoliv s klapkama na očích. A rozhodně né těžkej příznivec W a spol. Raději opačnou stranu zeměkoule,směr východ.
Proto celkově jen zírám...
2. ukáže čas.
3. jasně bych sázel na Sup.,v tomto konkrétním případě,zejména pokud by se jelo v plné uži hmotnosti.
To mi potvrzuje praxe skoro se všema variantama tdi.
Jsem nestraník,ovšem nikoliv s klapkama na očích. A rozhodně né těžkej příznivec W a spol. Raději opačnou stranu zeměkoule,směr východ.
Proto celkově jen zírám...
Re: Vypínání válců
Bezvýhradně podepisuji. Kdo si koupil 8válec, nechť jezdí na 8 válců.PePe píše:Kravina,celej systém.
Smysl toho moc nechápu.
Když chci HEMI,nebudu se zabejvat úsporou paliva a už vůbec né ekologií.
Prostě ať vrčej všechny hrnky,vod toho tam jsou.
Když mě vezl děda v USA SUV Toyotou (asi něco jako RAV), říkal, že je to 6válec. Pak trochu omluvně dodal: Měl jsem taky osmiválce, ale to moc papá...
I Američané, i při jejich ceně benzinu, už začali chápat...
Re: Vypínání válců
Pred casom v H-prostredi realizovali celkom zaujimave meranie. Samozrejme, vacsina meranych vozidiel pochadza z jedneho kosiara -)))
http://www.hondaclub.cz/default.aspx?dynamic=1
PS: Davam to sem len na okraj dokumentacie papierovych a nameranych hodnot aj spominanych vozidiel z kosiara Hondy. Skoda, ze tam nie je nieco z koncernu.
http://www.hondaclub.cz/default.aspx?dynamic=1
PS: Davam to sem len na okraj dokumentacie papierovych a nameranych hodnot aj spominanych vozidiel z kosiara Hondy. Skoda, ze tam nie je nieco z koncernu.
Re: Vypínání válců
Takze sme sa dozvedeli, ze v zrychleni 0-200km/h je Airbus A320-200 o 12s rychlejsi ako Boeing 737-700!
Re: Vypínání válců
Tedy chlapi, já nestačím žasnout. Já myslel, že se tady pohybují,takříkajíc normální lidi a ono je to tady jak v diskuzi na Novinkách.CZ. Nezdá se vám, že poslední dobou mezi lidmi nějak přibývá agrese? V autech jsem se pohyboval 12 let, takže trošku vím o čem mluvím a hlavně, tyhle debaty jsou k ničemu. Každé auto má nějaké určení a je k nějakému druhu užívání, takže srovnávat některá auta je naprostý nesmysl. Stejně je to se zaručenými zprávami o různých průserech motorů s rozvodovým řetězem atd.atd. Já zastávám dlouhodobě konzistentní názor, který zní takto. Auta jezdí na benzín, traktory na naftu a na plynu se vaří. Mějte se tu pěkně, já se na 14 dní přemístím do Itošky na zaslouženou dovolenou a taky musím provětrat toho mého frantíka s vti motorem, do kterého jak se zdá,jsem nalil díky místním borcům ten správný olej. Doufám tedy, že se do mého návratu nepovraždíte, abych se měl v případě nouze zase na koho obrátit. Míra
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vypínání válců
Když se mezi auty pohybuješ už 12 let, tak jsi mohl doplnit ještě jednu říkanku. "Že benzín patří do zapalovače." Případně letlampy.
Re: Vypínání válců
Nerozumím. Jen v českém prostředí se řemeny do nových aut osazují minimálně od r. 2001, jistě proběhly testy při vývoji Škody Fabie ještě před uvedení v r. 1999. Diskuse o zničeném motoru roztržením řemene, třeba v HTP, jsou spíš vzácné, četnost poruchy podle Dekry by byla jiště přesnější. V "antikoncernovém" prostředí, tedy na západě, byly řemeny běžnou praxí o pár let dřív, odkud to sem přišlo. Za sebe, DOHC motor, řemeny jsem viděl, opotřebení neznatelné, dýlka nevím, ale prý Takže pozor na objektivnost...redo píše:... U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
...
K řetězům - dá se dohledat fotka s řetězem "1. generace", stáří asi 2 roky, který se na svou délku prodloužil o 1-2cm!, někde na škodovkářském foru. Žádná výhra, kdo není mechanik s Etkou, ani netuší, kterýže poklad tam má.
e1h: super změřený data, reálná zkušenost z dyna se špatně shání (ani videa nejsou), nemám na mysli tuzing.
Zpět k diskuzi o "olejovém ovládání odpojování ventilů" - bylo mi řečeno (na srazu Amerik), že vypínáním válců byla vybavena (některá) auta řekněme v 80-90. letech (ještě kontaktní zapalování). Princip nevím, ale představuju si to jako odříznutí přívodu paliva, jiskry, přestavění předstihu pro ostatní válce, možná i otevření "otvůrku pro dekompresi" (?)...nač zahřívat vzduch, a taky aby se ušetřilo to palivo, při tempomatu to zvádne půlka válců. Jestli se vyply 4 z 8 nebo jen 2/8, kdoví?
Re: Vypínání válců
Á, první dieselmann se ozval. Hele mně je přeci jedno kdo s čím jezdí. Máš rád naftu,tak jezdi s naftou. Mně jen vždy strašně pobaví tyhle diskuze na téma,jak by kdo koho porazil s tím či oním motorem.Fahrer píše:Když se mezi auty pohybuješ už 12 let, tak jsi mohl doplnit ještě jednu říkanku. "Že benzín patří do zapalovače." Případně letlampy.
Je to jednoduché jak facka, pokud budu mít srovnatelnou techniku, tak si z nafťákem vždycky utřu víte co. Tohle mám už všechno za sebou ještě z doby, kdy jsem auta prodával. Taky mi jeden zákazník vyprávěl něco o motoru TDI a krouťáku,zajímavé bylo ho vidět jak se tvářil, když jsem ho s tou 1.8 T zťukal jak píšťaličku. Teď je sice neprodávám, ale o to více používám, takže za měsíc najet 15-20 tis není problém. Zrovna nedávno jsem povodil jednoho "machra" s nadupanou naftou. Když jsme pak nakonec zastavili u benzínky na kafe a dozvěděl se, že v tom Roomsteru, co ho rozpálil do běla je motor 1.2 TSI, tak málem upad´na záda. Tak hodně šťastných kilometrů kolečkama dolů, já jdu balit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vypínání válců
Nejde o řemen samotnej, ale EA211 je poskládaná z modulů který jsou více či méně, ale spíš méně rozebiratelný. Z obrázku je to jasný. Bude se to sypat? Nebude? Na to ti teď nikdo nedpoví.bouchy píše:Nerozumím.redo píše:... U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
...
Re: Vypínání válců
Ani se nedivím, že je v HTP vzácné roztržení rozvodového řemene.bouchy píše:....Diskuse o zničeném motoru roztržením řemene, třeba v HTP, jsou spíš vzácné....
To přeskočený řetěz je podstatně častější.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vypínání válců
No jo, řemen v HTP, to nemá chybu. Na druhou stranu, když jsem poprvé viděl ten rozvodový "řetěz" tak jsem málem upadl na záda. Na svém biku mám totiž řetěz silnější a nemám žádnou ukrajinu, ale 27 převodů. Ale co si vybavuji, tak to byl spíš problém napínáku v součinnosti se špatně zvoleným olejem. My jsme nedávno vyřazovali v práci 1.2 HTP s najetými 360 tis. Auta šla doslova z ruky do ruky a žádný problém z řetězem nebyl.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW