Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

Se srovnáváním aut jen podle papírových údajů je to těžké. Když jsem ještě měl ty možnosti, záměrně jsem si vybíral "papírově rovnocenné" konkurenty, s nimiž jsem si projel stejnou (mnou zvolenou) trasu s odstupem třeba jen půl hodiny, to aby i provozní a klimatické podmínky byly co nejsrovnatelnější. No a až teprve při takovém "soukromém testu" člověk zjistí, že každé auto (tím teď nemyslím konkrétní kus) je unikát a nezřídka jde přímo o "jiné světy", technické údaje netechnické údaje...

No a když má člověk za sebou projížďku prakticky vším, co má (v časovém rozmezí např. 5 let na trhu) čtyři kola, pohlíží na automobilovou produkci už jinýma očima. A rozhodně to není jen věcí osobních preferencí, z čehož jsem tu neprávem podezírán. Ona je totiž asi někde chyba, když auto jistého určení nesplňuje zejména ta očekávání, která do něj právě s přihlédnutím k onomu primárnímu určení uživatel vcelku oprávněně vkládá.
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Vypínání válců

Příspěvek od redo »

Heh, dobrá diskuze, taky se zkusim zapojit.

Imho jste na e1H jak psy, je tady nazýván koncernovým fanatikem, ale co jsem si to pročetl, v řadě názorů se s ním shoduju. Spíš bych řekl, že jeho oponenti jsou buď ultra fans jiných značek, zemí, kontinetů, případně antikoncernisti. To jsem i já, ale snažim se na věc koukat nezaujatě. Dva příklady.

- 1.2tsi jak EA111 tak EA211 jsou uživatelsky velmi příjemný motory, který vyhoví většině běžných řidičů jezdících v rámci rychlostních předpisů nebo v jejich blízkosti. S příznivým průběhem momentu je lidi nemusí točit, aby jeli. Při nízký a střední zátěži dosahují příznivých spotřeb. Otázka je spolehlivost, kdy problémy motoru s řetězem už jsou známý a vhodným přístupem k němu lze zabránit fatálním škodám. U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.

- Na příkladu Civic x Superb celkem přesně popsal problematiku projevů stejně výkonýho atmo benzínu a přeplňovaný nafty. Pokud se pojede do plných, bude Civic rychlejší díky lepšímu poměru výkon/váha. V běžným provozu už to bude mít Civic daleko těžší, Superb má už v "normálně" používaných otáčkách tolik výkonu, že Hondu bude třeba nadstandardně točit, aby handicap srovnala.

Diskuze s uživatelem "Brembo" o 1.2tsi je krmení trolla.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pedro »

S 1. odstavcem doslovně souhlasím.

2. ukáže čas.

3. jasně bych sázel na Sup.,v tomto konkrétním případě,zejména pokud by se jelo v plné uži hmotnosti.
To mi potvrzuje praxe skoro se všema variantama tdi.
Jsem nestraník,ovšem nikoliv s klapkama na očích. A rozhodně né těžkej příznivec W a spol. Raději opačnou stranu zeměkoule,směr východ.

Proto celkově jen zírám...
Itall

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Itall »

PePe píše:Kravina,celej systém.
Smysl toho moc nechápu.
Když chci HEMI,nebudu se zabejvat úsporou paliva a už vůbec né ekologií.
Prostě ať vrčej všechny hrnky,vod toho tam jsou.
Bezvýhradně podepisuji. Kdo si koupil 8válec, nechť jezdí na 8 válců.
Když mě vezl děda v USA SUV Toyotou (asi něco jako RAV), říkal, že je to 6válec. Pak trochu omluvně dodal: Měl jsem taky osmiválce, ale to moc papá...
I Američané, i při jejich ceně benzinu, už začali chápat...
feroF
Příspěvky: 142
Registrován: úte led 25, 2005 23:21

Re: Vypínání válců

Příspěvek od feroF »

Pred casom v H-prostredi realizovali celkom zaujimave meranie. Samozrejme, vacsina meranych vozidiel pochadza z jedneho kosiara -)))
http://www.hondaclub.cz/default.aspx?dynamic=1

PS: Davam to sem len na okraj dokumentacie papierovych a nameranych hodnot aj spominanych vozidiel z kosiara Hondy. Skoda, ze tam nie je nieco z koncernu.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Vypínání válců

Příspěvek od javier »

Takze sme sa dozvedeli, ze v zrychleni 0-200km/h je Airbus A320-200 o 12s rychlejsi ako Boeing 737-700! :wink: :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vypínání válců

Příspěvek od lengy60 »

Tedy chlapi, já nestačím žasnout. :shock: Já myslel, že se tady pohybují,takříkajíc normální lidi a ono je to tady jak v diskuzi na Novinkách.CZ. :roll: Nezdá se vám, že poslední dobou mezi lidmi nějak přibývá agrese? V autech jsem se pohyboval 12 let, takže trošku vím o čem mluvím a hlavně, tyhle debaty jsou k ničemu. :D Každé auto má nějaké určení a je k nějakému druhu užívání, takže srovnávat některá auta je naprostý nesmysl. Stejně je to se zaručenými zprávami o různých průserech motorů s rozvodovým řetězem atd.atd. Já zastávám dlouhodobě konzistentní názor, který zní takto. Auta jezdí na benzín, traktory na naftu a na plynu se vaří. :mrgreen: Mějte se tu pěkně, já se na 14 dní přemístím do Itošky na zaslouženou dovolenou a taky musím provětrat toho mého frantíka s vti motorem, do kterého jak se zdá,jsem nalil díky místním borcům ten správný olej. Doufám tedy, že se do mého návratu nepovraždíte, abych se měl v případě nouze zase na koho obrátit. :wink: Míra
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Fahrer »

Když se mezi auty pohybuješ už 12 let, tak jsi mohl doplnit ještě jednu říkanku. "Že benzín patří do zapalovače." Případně letlampy. :roll:
bouchy

Re: Vypínání válců

Příspěvek od bouchy »

redo píše:... U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
...
Nerozumím. Jen v českém prostředí se řemeny do nových aut osazují minimálně od r. 2001, jistě proběhly testy při vývoji Škody Fabie ještě před uvedení v r. 1999. Diskuse o zničeném motoru roztržením řemene, třeba v HTP, jsou spíš vzácné, četnost poruchy podle Dekry by byla jiště přesnější. V "antikoncernovém" prostředí, tedy na západě, byly řemeny běžnou praxí o pár let dřív, odkud to sem přišlo. Za sebe, DOHC motor, řemeny jsem viděl, opotřebení neznatelné, dýlka nevím, ale prý Takže pozor na objektivnost...
K řetězům - dá se dohledat fotka s řetězem "1. generace", stáří asi 2 roky, který se na svou délku prodloužil o 1-2cm!, někde na škodovkářském foru. Žádná výhra, kdo není mechanik s Etkou, ani netuší, kterýže poklad tam má.
e1h: super změřený data, reálná zkušenost z dyna se špatně shání (ani videa nejsou), nemám na mysli tuzing.

Zpět k diskuzi o "olejovém ovládání odpojování ventilů" - bylo mi řečeno (na srazu Amerik), že vypínáním válců byla vybavena (některá) auta řekněme v 80-90. letech (ještě kontaktní zapalování). Princip nevím, ale představuju si to jako odříznutí přívodu paliva, jiskry, přestavění předstihu pro ostatní válce, možná i otevření "otvůrku pro dekompresi" (?)...nač zahřívat vzduch, a taky aby se ušetřilo to palivo, při tempomatu to zvádne půlka válců. Jestli se vyply 4 z 8 nebo jen 2/8, kdoví?
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vypínání válců

Příspěvek od lengy60 »

Fahrer píše:Když se mezi auty pohybuješ už 12 let, tak jsi mohl doplnit ještě jednu říkanku. "Že benzín patří do zapalovače." Případně letlampy. :roll:
Á, první dieselmann se ozval. :D Hele mně je přeci jedno kdo s čím jezdí. :lol: Máš rád naftu,tak jezdi s naftou. Mně jen vždy strašně pobaví tyhle diskuze na téma,jak by kdo koho porazil s tím či oním motorem.
Je to jednoduché jak facka, pokud budu mít srovnatelnou techniku, tak si z nafťákem vždycky utřu víte co. :mrgreen: Tohle mám už všechno za sebou ještě z doby, kdy jsem auta prodával. Taky mi jeden zákazník vyprávěl něco o motoru TDI a krouťáku,zajímavé bylo ho vidět jak se tvářil, když jsem ho s tou 1.8 T zťukal jak píšťaličku. :D Teď je sice neprodávám, ale o to více používám, takže za měsíc najet 15-20 tis není problém. Zrovna nedávno jsem povodil jednoho "machra" s nadupanou naftou. Když jsme pak nakonec zastavili u benzínky na kafe a dozvěděl se, že v tom Roomsteru, co ho rozpálil do běla je motor 1.2 TSI, tak málem upad´na záda. :mrgreen: Tak hodně šťastných kilometrů kolečkama dolů, já jdu balit. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
redo
Příspěvky: 41
Registrován: pon kvě 13, 2013 15:07

Re: Vypínání válců

Příspěvek od redo »

bouchy píše:
redo píše:... U motoru s řemenem je spolehlivost ve hvězdách, přecijen se jedná o malou motorovou revoluci, takže dva roky na trhu nepovažuju uplně za průkazný. Plus samozřejmě otázka ceny modulů, když se neco pokazí.
...
Nerozumím.
Nejde o řemen samotnej, ale EA211 je poskládaná z modulů který jsou více či méně, ale spíš méně rozebiratelný. Z obrázku je to jasný. Bude se to sypat? Nebude? Na to ti teď nikdo nedpoví.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

bouchy píše:....Diskuse o zničeném motoru roztržením řemene, třeba v HTP, jsou spíš vzácné....
Ani se nedivím, že je v HTP vzácné roztržení rozvodového řemene.
To přeskočený řetěz je podstatně častější. :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vypínání válců

Příspěvek od lengy60 »

No jo, řemen v HTP, to nemá chybu. :D :D :D Na druhou stranu, když jsem poprvé viděl ten rozvodový "řetěz" tak jsem málem upadl na záda. :shock: Na svém biku mám totiž řetěz silnější a nemám žádnou ukrajinu, ale 27 převodů. :mrgreen: Ale co si vybavuji, tak to byl spíš problém napínáku v součinnosti se špatně zvoleným olejem. My jsme nedávno vyřazovali v práci 1.2 HTP s najetými 360 tis. Auta šla doslova z ruky do ruky a žádný problém z řetězem nebyl. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět