Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:Škoda Octavia II kombi 4x4 2,0 FSI 110 kW 1486 kg 2006 51 tis. km vs. Mitsubishi Space Wagon 2,4 GDI 110kW 1600 kg 1999 287 tis. km.
Sic jsem napsal že na tomto vlákně končím, ale přece jen.... ještě jednou na dokreslení.... a finito
(Předpokládám že pohotovostní hmotnost)
Honda Accord sedan 2.0i-VTEC 114 kW 1420 kg 2005 185 tis. km,
takže i z hlediska hmotnosti je ten "souboj" téměř srovnatelný. A vím že si psal o 1.9 Superbu TDI a 1.8i-VTEC Hondě Civic - ten Civic je lehčí, ale tak do 180-ti je díky šestikvaltu na tom s Accordem zhruba stejně, takže můžeme klidně srovnat Accord 2.0i-VTEC a Superb 1.9 TDI-PD. Accord má o 25 koní navrch, Superb má víc o 100kg, 100Nm a turbo. A já bral dvoulitry; Accord VTEC / Oktávka TDI
Pitris píše:
Pitris píše:A nemotej do toho automat - pěkně manuální převodovku....
e1H píše:Automat, resp. CVT do toho motám preto, aby boli podmienky čo najviac vyrovnané. Totiž prevodovka ja kurva, hlavne u nafťákov.
A to, že k vyrovnanosti akcelerace u jinak srovnatelných aut oproti benzinové atmosféře s manuálem potřebuje naftový turbodiesel VW automat, není problém "japonců" ale koncernu. Ono udělat kvalitní převodovku a dobré řazení není problém, ale musí se to umět. V Accordu 2.2i-CTDI je taky manuální
- a jde to.... 8) Ale pravdu máš, že kilo železa váží stejně jako kilo peří - než si to pustíš na nohu :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

E1 to nevysvetlíš. Skrátka koncernový šmejd s menším výkonom podla neho vždy pojde lepšie ako podobné nekoncernové auto s vyšším výkonom. Jo to podobne vygumovaný exot,ako napríklad https://www.youtube.com/watch?v=464pgaRWxEI kde nám chce ukázat,že octavia s menším výkonom 180 Hp predbehne Insigniu s 220 alebo 250Hp,čo je samozrejme absolutny nezmysel,z hlavy psychycky narušených koncernákov. K tejto téme je už uplne zbytočné sa vyjadrovat,pretože koncernový psychopati využiju akýkolvek argument,i nelogický,aby demonštrovali svoje halucinácie.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

Pitris píše:
Pitris píše:A nemotej do toho automat - pěkně manuální převodovku....
e1H píše:Automat, resp. CVT do toho motám preto, aby boli podmienky čo najviac vyrovnané. Totiž prevodovka ja kurva, hlavne u nafťákov.
Tak ne, tohle nemá cenu :( Když potřebuješ proto, aby turbodiesel od VW stačil japonské benzinové atmosféře zhruba stejného obsahu, aby měl i automat, tak běž do háje, protože to srovnat nejde....
A jestli se ten benziňák drží (nebo spíš pokud se ho drží ten VW TDI), tak se celej slavnej koncern se svými motory a převodovkami může jít bodnout - a i s Tebou. Končím na tomto vlákně.... a ostatním se omlouvám :roll:
Neospravedlnuj sa,musel som sa mimoriadne krotit,aby som mu nenapísal,čo si o retardoch jeho kalibru myslím.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Brembo »

Návštěvník píše:No prostě je třeba za každou cenu prokázat, že "nadauta pro nadlidi" stojí i nad fyzikou. Jak vidno, v myslích mnohých lidí to funguje.

Ale ved pre koncern žiadna fyzika neplatí,vyrába skrátka nadautá s technologiami zo 4. tisícročia,pretože prišli na to,ako obíst všetky zákony fyziky a vydolovat zo zasratej fobie s 74 kW 250 kW a pritom namerat 50 kW no s parametrami 250 kW!!!! E1 si králom hlupákov !!!!!!!!!!!!!!
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pitris, Accord vs. Superb: nechápem, čo si chcel povedať? Sám píšeš, že Accord je výkonnejší a o 100 kg ľahší, tak čo riešime?
S tým CVT si to stále nepochopil. Všetci tu máte pred očami VW koncern hmlu, pritom to CVT tu bolo úplne , ale úplne o niečom inom. To sme už vtedy dávno, ale dávno riešili neurčené značky, neurčené motory, tj. motor A a motor B. Ale stále do toho ťaháte koncern, pričom ja som v tej veci už koncern dávno neriešil. Buď si to prečítaj ešte raz od začiatku aj s tým, že na čo reagujem, alebo to nerieš.

Brembo: Neviem koľko máš rokov, ale vyjadruješ sa ako 13 ročne decko na nejakom Bravo fóre. Pre mňa si primitív a ja sa s tebou na takejto úrovni ďalej baviť nemienim a ďalej na teba reagovať nebudem.

Návštěvník: Prekvapil si ma, nečakal som že obe autá budú výkonom rovnaké, čakal som niečo v zmysle, že jazdíš v práci Roomstrom a doma máš Hondu Legend. No, ale keď už tu máš možnosť porovnávať tieto dve autá, tak napíš, v čom je u nich konkrétny rozdiel? V šprinte asi bude lepšia Octavia, je ľahšia, má 4x4. Pružné zrýchlenie sa dá posúdiť asi iba meraním. Podvozok asi majú rozdielny, záleží od naladenia a preferencií. Potom tu je spracovanie, interiér, pohodlie. Napíš nám recenziu o svojich autách.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Pitris, Accord vs. Superb: nechápem.... Accord je výkonnejší a o 100 kg ľahší...
Nebo nechceš chápat.... a Superb má zase o 100Nm vyšší krouťák a Tebou tolik opěvované turbo.
Přečti si to znovu....
Pitris píše:vím že si psal o 1.9 Superbu TDI a 1.8i-VTEC Hondě Civic - ten Civic je lehčí, ale tak do 180-ti je díky šestikvaltu na tom s Accordem zhruba stejně, takže můžeme klidně srovnat Accord 2.0i-VTEC a Superb 1.9 TDI-PD. Accord má o 25 koní navrch, Superb má víc o 100kg, 100Nm a turbo. A já bral dvoulitry; Accord VTEC / Oktávka TDI
Civic se Superbem si začal srovnávat Ty - ano, Civic je o 1/4 tuny lehčí, ale je to 1.8 a krouťák má o 120Nm nižší. Proto jsem to jakoby převedl na Accorda, který s tím Civicem akceleruje zhruba stejně.
....ale ono je to stejně jedno. Ostatní to moc nezajímá a já se s Tebou tady už přít nechci a nebudu !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Ale ja som nikde netvrdil, že Superb 1.9 TDI (130 k) je rýchlejší ako Civic 1.8 VTEC (140 k). To len miestny JP-Car klub mi dáva tieto slová do úst. Civic držal krok, "len" bolo treba podradiť na trojku. Celé to bolo o tom, že motory VTEC sice výkonné sú, ale treba ich točiť, točiť a stále točiť aby ten výkon bol dostupný.
Oproti tomu s naftou, alebo s turbobenzínom pre trochu svižnejšiu akceleráciu (nie najlepšiu možnú) nepotrebuješ podradiť hneď o 2-3 stupne. Toto je výhodou preplňovaných motorov, a to je fakt.
A samozrejme netvrdím, že pri motoroch s turbom netreba nikdy podradiť, lebo to nie je pravda (hlavne pri malých objemoch), ale v bežnej premávke veľa situácii dokážeš vyriešiť vďaka preplňovaniu a výkonu dostupnejšieho už v nižších otáčkach bez toho aby si kvaltoval.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Hombre »

2,0L motor benzín v Mondeu má 107 Kw a 190Nm 5-kvalt . Nafta 2,0L má 103Kw a 230Nm 6-ti kvalt a přesto nad 130km si s naftou benzín vytře prdel jak na 4 stupeň, tak i na pátý, jen si mohu zvolit, jak rychle se budu naftě vzdalovat.
Pro e1H a o oturbovaných Babetách koncernu, jednoduché přirovnání 2 L atmosféra spálením 1Lbenzínu za časový údaj dá výkon 150 koní, ale oturbovaný koncernový motor 1,0L spálením 1L benzínu dá koní 200.
Otázkou je, vydrží ten kocernový tu dobu, aby ten 1L spálil. nebo po prvním deci zadře turbo, nebo vylétne ojnice blokem. :cry: A těch tvých 77kw mám na volnoběh. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... No, ale keď už tu máš možnosť porovnávať tieto dve autá, tak napíš, v čom je u nich konkrétny rozdiel? V šprinte asi bude lepšia Octavia, je ľahšia, má 4x4. ... Napíš nám recenziu o svojich autách.
Stručně (na víc nemám náladu) napíšu pouze to, v čem je ta Oct. lepší:
- "odpal" od semaforu díky pohonu 4x4, ale nic příjemného, když dostanu kopanec v momentě, kdy se po prokluzu předku připojí zadek (přesto bych si s ní ve "spacáku" vytřel zadek už na padesátce);
- mnohem příjemnější ovládání spojky s menší silou na pedálu a jemnějším záběrem (to druhé nejspíše kvůli dvouhmoťáku; u mého "spacáku" obvykle nahrazují spojku přední kola, resp. jejich prokluz);
- "chytrá" roletka zavazadlového prostoru;
- dá se snadněji a rychleji dotankovat "do plné" (po prvním cvaknutí pistole se tam vleze už jen max. pár deci, zatímco do "spacáku" při dostatečné trpělivosti i přes dva litry).

Nic dalšího jsem neobjevil, výčet negativ by přesáhl rozumnou míru rozsahu jednoho příspěvku.
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Zaujímajú ma aj tie negatíva.
Čo sa týka tankovania, tak mám taký pocit že aj u O2 sa dalo po cvaknutí pištole natankovať ďalšie "vzácne" litre, stačí iba zatlačiť odvzdušňovací ventil. Ak ho tam máš, skús zatlačiť a pomalšie dávkovať benzín (aby nepenil). Viem že 55 litrová nádrž Jetty spapá takto aj cez 60 litrov. Moja Fabia zase ďalších 12 litrov nad objem nádrže. Ak je podobne riešená nádrž O2, mohlo by to ísť tiež.
Druhá možnosť je, že tankovaciu pištoľ zaaretuješ pri menšom prietoku. Síce budeš tankovať dlho (aj 5 minút) ale vďaka tomu že nebude palivo tak peniť, pištoľ cvakne oveľa neskôr. Druhý spôsob som zatiaľ odskúšal 2x u seba a výsledok je taký, že cvaknutie prichádza o nejakých 10 litrov neskôr ako pri rýchlom tankovaní. Sám som tomu nechcel veriť, najprv som si myslel že stojan zle napočítal, ale po kontrole spotreby údaj sedel s palubným počítačom.

Hombre, máš väčší výkon a v širšom rozsahu otáčok ako nafta, čo si čakal? :D Ak chceš šprintovať s naftou musíš dobre poznať výkonnostnú krivku motora a radiť podľa toho aby si maximálny výkon, resp. točák čo najviac využil (ak to sprevodovanie vôbec umožnuje).

P.s.: Nechaj si zmerať výkon svojho auta a z nameranej výkonovej krivky zistíš, že viac ako 77 kW výkonu reálne (resp. pri normálnej jazde) používaš málokedy. Odhadujem že toľko dáva tvoj motor niekde okolo 3500-4000 otáčok.
P.p.s.: Môj motor je zase na voľnobehu výkonnejší ako TGV. 8)
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... mám taký pocit že aj u O2 sa dalo po cvaknutí pištole natankovať ďalšie "vzácne" litre, stačí iba zatlačiť odvzdušňovací ventil. Ak ho tam máš...
Vím, oč jde, ale nemám ho tam.
e1H píše:... Druhá možnosť je, že tankovaciu pištoľ zaaretuješ pri menšom prietoku. ...
Sice netuším, jak bych mohl "pistoli zaaretovat na menším průtoku", ale mám vyzkoušeno, že i při pomalém tankování je výsledek stejný.

A negativa? Asi takhle, dnes (vlastně už včera :) ) večer jsem jel trasu 370 km v místy silném dešti, cca polovina dálnice, polovina mix. státovek a okresek. S Oct. bych byl rád, že vůbec jedu - alespoň stále ještě po silnici, zatímco se "spacákem" jsem se zase jednou nádherně povozil (dopplerovské měření rychlosti radarem za deště neposkytuje věrohodné výsledky... :twisted: ).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vypínání válců

Příspěvek od skodovkar »

e1H píše:... Ak totiž máš málo priestoru na predbiehanie, nebudeš čakať kým sa ti od nejakých 2500 otáčok pri zaradenej šestke pomaličky začne šplhať ručička otáčkomera ku 6000-7000, inak si pokazíš makeup na chladiči oprotiidúceho kamiónu. Musíš si jednoducho podradiť zo šestky aspoň na štvorku, prípadne aj trojku a vtedy dokážeš normálne predbiehať.
Jel jsem pouze s 1,4TSI 103kw a je to fajn do té doby dokud táhne turbo. Ale musíš si dát pozor, aby ses nedostal "za turbo". V tu chvíli celý ten zázrak zvadne :| Zato atmosféra prostě táhne a táhne.
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Tu ťa ale musím opraviť. To čo opisuješ, že "dôjde turbu šťava" nemá efekt na reálne zrýchlenie. To čo väčšina ľudí pociťuje, že ako to zatlačí do sedadla, a ako to ide, to je efekt vysokého točivého momentu. Tým, že pri vysokých otáčkach už časť výfukových plynov ide mimo turba, neznamená, že turbo sa netočí na plné otáčky, len už dosiahlo svoje konštrukčné maximum, tak sa neroztáča viac. A tým, že otáčky ďalej stúpajú, jeho efekt už nie je taký silný. Ale toto ani nie je podstatné. Aj keď turbo dosiahne svoje konštrukčné limity skôr (je naschvál menšie aby sa ľahšie a skôr roztočilo), výkon motora sa stále zvyšuje.
Každý kto pri takomto turbobenzíne radí ďalší stupeň krátko po 4000, robí zle, totiž aj keď motor pocitovo nezrýchľuje tak dobre, namerané zrýchlenie bude lepšie ak sa motor vytočí až niekam ku 5500 až 6000 kde podáva maximum svojho výkonu.

Toto mám aj reálne odskúšané na šprinte oproti Polu 1.2 TSI chipnutému na 140 koníkov (robené u renomovanej firmy). Ak som chalana poprosil aby štartoval bez vytočenia otáčok motora (na DSG nemám LC, tak sa slabšie rozbieham), tak mi v cieli ušiel iba o jednu dĺžku vozidla, čo je pri výkone o 1/3 väčšom úplne nič. Nakoniec sme zistili, že okrem rozdielu v prevodovkách za to mohlo hlavne to, že chalan radil už niekde okolo 5000, kým ja som točil motor až po obmedzovač.

To čo si písal ale môže platiť u starších nafťákov, u nich okrem točivého momentu pri vysokých otáčkach rýchlo klesol aj maximálny výkon.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vypínání válců

Příspěvek od skodovkar »

Ale i ten krouťák je třeba.
Konkrétně u tebe http://cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=121&lng=cze
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pri vysokej rýchlosti ti je už točák k ničomu ak nemáš výkon. A benzínové motory sú najvýkonnejšie práve v otáčkach. A môžem mať točák ako lokomotíva, v momente keď má v šprinte druhé auto viac výkonu, ujde mi. Je to dané tým, že výkon je násobok točivého momentu a otáčok motora (presný vzorec si nájdi na wiki).

A keď už riešiš konkrétne mňa (resp. moje auto), tak zabudni na graf od Cimbu. Toto je konkrétne moje auto (aj s točákom o 13 Nm nižším než ako by auto malo mať):

Obrázek

Ako môžeš vidieť, najviac sa mi oplatí radiť okolo 6000, aby následne otáčky motora pri ďalšej rýchlosti boli okolo 4500 a motor zase podával takmer maximálny výkon.
Je vidieť aj to, že obtokový ventil pre výfukové plyny pred turbom sa otvára niekde pri 4000 otáčkach a potom začne točák klesať. Z pohľadu maximálneho využitia energie by asi bolo lepšie radiť pri 4000 ďalšiu rýchlosť, ale z pohľadu najlepšej možnej akcelerácie nie, lebo do 4000 otáčok má motor iba približne 2/3 svojho maximálneho výkonu.
Odpovědět