Vypínání válců

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:
e1H píše:Ak totiž máš málo priestoru na predbiehanie, nebudeš čakať kým sa ti od nejakých 2500 otáčok pri zaradenej šestke pomaličky začne šplhať ručička otáčkomera ku 6000-7000, inak si pokazíš makeup na chladiči oprotiidúceho kamiónu. Musíš si jednoducho podradiť zo šestky aspoň na štvorku, prípadne aj trojku a vtedy dokážeš normálne predbiehať.
Zato ten Tvůj TSI "od nejakých 2500 otáčok pri zaradenej šestke" vystřelí jak raketa, že :?: :twisted:
Být Tebou, tak na ten "chladič oprotiidúceho kamiónu" dám bacha :mrgreen:
Ak by som aj ja mal 114 kW preplňovaný motor namiesto svojich 77 kW, tak by oproti atmosférickému motoru naozaj vystrelil.

P.s.: Bratranec má ufo-Civica s 1.8 VTEC (140 koní) a na rovinu mi povedal, že na 2-litrové nafťáky sa chytá len tak-tak. Raz som sa s ním viezol a ešte nejaký jeho kamaráti pred nami išli v 1.9 Superbe (ešte I. generácia, asi 130 koní) a keď chalan v Superbe zatlačil na plyn, tak so Civicom bolo treba podradiť na trojku aby sme sa ich dokázali držať. Vysoký krútiaci moment preplňovaných motorov (hlavne naftových) je mrcha.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... Civica s 1.8 VTEC (140 koní) a na rovinu mi povedal, že na 2-litrové nafťáky sa chytá len tak-tak. ...
Srovnávat benzínovou 1,8 atmosféru s dvoulitrovými přeplňovanými nafťáky, z nichž většina má výkonový bonus (jejich skutečný výkon často citelně překračuje ten deklarovaný), je výrazem argumentačního zoufalství.
fantozzi

Re: Vypínání válců

Příspěvek od fantozzi »

Číst neumíte? Psal jsem o atmosférách 2.0 16v bez pomoci vtecu,turba,o klasických.
V 90 letech. O ničem jiném není zmínka.
Překopáváte to.
Jsem zastáncem techniky z východu,nicméně nevidím důvod uznat,že něco jim někdy šlo prostě hůř.
A v tomto případě ano. Nezmiňuji jiný.
Klidně si to nepřiznejte,je mi to vcelku fuk.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

fantozzi píše:Číst neumíte? ...Překopáváte to.
Skutečně adresuješ tuto otázku nám? Možná by nebylo od věci naučit se orientovat v textu.
fantozzi píše:Psal jsem o atmosférách 2.0 16v bez pomoci vtecu,turba,o klasických.
V 90 letech. O ničem jiném není zmínka.
No vždyť ano. A to, cos napsal, nás velmi pobavilo. Díky za to! :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:
e1H píše:... Civica s 1.8 VTEC (140 koní) a na rovinu mi povedal, že na 2-litrové nafťáky sa chytá len tak-tak. ...
Srovnávat benzínovou 1,8 atmosféru s dvoulitrovými přeplňovanými nafťáky, z nichž většina má výkonový bonus (jejich skutečný výkon často citelně překračuje ten deklarovaný), je výrazem argumentačního zoufalství....
....a důkazem toho, že u koncernu "něco nefunguje", když sériová benzinová 1.8 atmosféra dokáže držet krok s dvoulitrovým dopovaným dieselem :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Pitris »

fantozzi píše:Číst neumíte? Psal jsem o atmosférách 2.0 16v bez pomoci vtecu,turba,o klasických.
V 90 letech. O ničem jiném není zmínka....
Máš recht. V devadesátých letech si ty atmosféry od Fordu,Renaultu,Opelu,Peugeotu a VW mohly o systému Hondy VTEC (který přišel koncem let osmdesátých), nebo o GDI od Mitsubishi (druhá půlka devadesátých let) nechat tak akorát jen zdát.... :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pitris píše:
Návštěvník píše:
e1H píše:... Civica s 1.8 VTEC (140 koní) a na rovinu mi povedal, že na 2-litrové nafťáky sa chytá len tak-tak. ...
Srovnávat benzínovou 1,8 atmosféru s dvoulitrovými přeplňovanými nafťáky, z nichž většina má výkonový bonus (jejich skutečný výkon často citelně překračuje ten deklarovaný), je výrazem argumentačního zoufalství....
....a důkazem toho, že u koncernu "něco nefunguje", když sériová benzinová 1.8 atmosféra dokáže držet krok s dvoulitrovým dopovaným dieselem :twisted:
Zaujímavé, zrazu to sú koncernové dopované nafťáky. Pár príspevkov dozadu mal koncern výkon iba na papieri a na japoncov sa nechytal. :D P.s.: 2-litrové motory koncernu majú najčastejšie rovnaký výkon ako ten Civic, 140 koní.

A ďalej tu bol príklad, keď som v tom Civicu priamo sedel. Nafťák "nedopovaný", obyčajná sériová 1.9-na (asi 130 koní), v ťažkom Superbe, štyria muži na palube (išli sme dvoma autami na futbal), a my sme sedeli v aute dvaja. Stíhali sme, ale otáčkomer už musel do červeného a ten v Superbe ani nepodradil.
Takže ešte raz, VTEC a všeobecne motory Hondy sú super, ale ako to už bolo napísané, na normálne jazdenie sú ich výkonové krivky úplne mimo ideálu, a to je fakt. Jednoducho vyšší točák od turba pri nižších otáčkach je pre bežného motoristu lepšou kombináciou, ako vysoký výkon dostupný až niekde v červenom poli.
Ak napíšete lepšiu kultúru chodu, lepšiu spoľahlivosť japonských motorov, atď. nebudem sa hádať, ale čo sa týka výkonu a potrieb tunajšieho motoristu, Japonci buď zaspali dobu, alebo sa atmosferických benzínových motorov držia moc tvrdohlavo. Ale nebojte, čoskoro tu bude Type-R s turbom (čo bude určite super motor) a potom turbá pomaly začnú presiakať aj do nižších kubatúr.
Jediný kto asi pôjde proti prúdu bude Mazda so svojim systémom SkyActive. Fandím im, ale recenzie hovoria to isté. Spotreba tých motorov je naozaj perfektná (tj. nízka), takže ich riešenie naozaj funguje, ale problém chýbajúceho točáku a výkonu v nízkych otáčkach u nich ostáva naďalej.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... Zaujímavé, zrazu to sú koncernové dopované nafťáky. Pár príspevkov dozadu mal koncern výkon iba na papieri a na japoncov sa nechytal. :D P.s.: 2-litrové motory koncernu majú najčastejšie rovnaký výkon ako ten Civic, 140 koní.

A ďalej tu bol príklad, keď som v tom Civicu priamo sedel. Nafťák "nedopovaný", obyčajná sériová 1.9-na (asi 130 koní), v ťažkom Superbe, štyria muži na palube (išli sme dvoma autami na futbal), a my sme sedeli v aute dvaja. Stíhali sme, ale otáčkomer už musel do červeného a ten v Superbe ani nepodradil.
Nechce se mi reagovat úplně na všechno, byť se obecně dá říct, že se neshodneme vůbec na ničem, ale jednu připomínku si neodpustím: onen "výkonový bonus" koncernových turbodieselů, který skončil v podstatě až s nástupem CR. Tedy aby to bylo úplně jasné: srovnávání motorů se srovnatelnými papírovými hodnotami je silně nefér z situace, kdy ty deklarované výkony (nejen) koncernových turbodieselů, zejména pak osazených PD, byly z daňových důvodů (v SRN a řadě dalších zemí se platí silniční daň odvozená od deklarovaného výkonu motoru) silně podhodnocené, resp. jejich skutečné výkony byly citelně vyšší. A právě na tohle jsem narážel, když jsem napsal:
Návštěvník píše:Srovnávat benzínovou 1,8 atmosféru s dvoulitrovými přeplňovanými nafťáky, z nichž většina má výkonový bonus (jejich skutečný výkon často citelně překračuje ten deklarovaný), je výrazem argumentačního zoufalství.
I zde tedy doporučuji naučit se orientovat v textu a nepřekrucovat argumenty protistrany podle toho, co se mi zrovna tzv. hodí (či nehodí) do krámu!

P.S.: Budou-li mít turbodiesel a benzínová atmosféra v autě stejné velikosti, hmotnosti a aerodynamiky stejný výkon, pak bude mít to benzínové auto vždy lepší zrychlení z 0 na 100 km/h a vyšší maximálku. Proč asi? :D
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Pekne si otočil. Najprv sú koncernové (a európske) autá šmejdy a na japonské autá sa nechytajú, a teraz zrazu je ten koncern zlý preto, že má ešte väčší výkon ako deklarujú. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pôvodná diskusia bola práve o tom výkone a o tom, že kde sa ten výkon prejavuje a zrazu už riešiš daňové podvody v SRN. :lol:

K tomu p.s. na konci: Ak chceš porovnať v zrýchlení dvojicu áut s rovnakým výkonom, rovnakou hmotnosťou rovnakou aerodynamikou a hlavne s rovnakou prevodovkou (!), tak výsledok bude +/- rovnaký. Rozdiel bude iba v tom, že pri postupnom radení nahor ktorý motor dokáže do cieľa, alebo po dosiahnutie určenej rýchlosti častejšie/dlhšie ísť na maximálny výkon, resp. viac využiť vysoký točivý moment, inak povedané: ktorému z tej dvojice motorov bude viac vyhovovať daná prevodovka. Ale ak vychádzame z toho, že dva motory majú rovnaký výkon, tak pri rovnakých podmienkach pôjde tá dvojica áut rovnako.
P.s.: Čo je ťažšie, kilogram peria alebo kilo železa? :)
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Pekne si otočil. Najprv sú koncernové (a európske) autá šmejdy a na japonské autá sa nechytajú, a teraz zrazu je ten koncern zlý preto, že má ešte väčší výkon ako deklarujú. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pôvodná diskusia bola práve o tom výkone a o tom, že kde sa ten výkon prejavuje a zrazu už riešiš daňové podvody v SRN. :lol:
Nikoli, původní diskuse byla o srovnávání atmosférických benzínových motorů! Ono neférové porovnávání hrušek s jablky jsi sem vnesl až ty.
e1H píše:K tomu p.s. na konci: Ak chceš porovnať v zrýchlení dvojicu áut s rovnakým výkonom, rovnakou hmotnosťou rovnakou aerodynamikou a hlavne s rovnakou prevodovkou (!), tak výsledok bude +/- rovnaký. Rozdiel bude iba v tom, že pri postupnom radení nahor ktorý motor dokáže do cieľa, alebo po dosiahnutie určenej rýchlosti častejšie/dlhšie ísť na maximálny výkon, resp. viac využiť vysoký točivý moment, inak povedané: ktorému z tej dvojice motorov bude viac vyhovovať daná prevodovka. Ale ak vychádzame z toho, že dva motory majú rovnaký výkon, tak pri rovnakých podmienkach pôjde tá dvojica áut rovnako.
P.s.: Čo je ťažšie, kilogram peria alebo kilo železa? :)
Opět jsi to překroutil! Neporovnával jsem "dvojicu áut s rovnakým výkonom...", ale
Návštěvník píše:turbodiesel a benzínová atmosféra
což není jedno a to samé. A k tvému vyjádření v citaci shora můžu připsat pouze jediné: není to pravda! A proč? Protože rozsah využitelných otáček... :idea: (zbytek si někde dohledej)
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Ty si písal turbodiesel a atmo benzín, viem to veľmi dobre. Ale to čo som zase napísal ja platí pre všetky motorizácie vrátane elektromotorov, turbo benzínov, alebo atmosférických nafťákov. Ak majú rovnaký výkon tak to zrýchlenie je +/- rovnaké, výsledný rozdiel bude naozaj iba v tom, že ktorému motoru viac sadne daná prevodovka. Dokonca môžeme aj rozdiel v prevodovkách takmer úplne eliminovať. Pripojme k tým motorom CVT prevodovku naprogramovanú "po japonsky", tj. aby prevodovka udržiavala taký prevodový pomer, aby motor bol vždy v otáčkach s maximálnym výkonom. Výsledok bude taký, že v zrýchlení bude jediný výsledok v tom, že ktorý motor skôr dosiahne maximálny výkon. Potom pôjdu už obe autá rovnako, lebo bude platiť pravidlo kilo peria, kilo železa.
Návštěvník

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Ty si písal turbodiesel a atmo benzín, viem to veľmi dobre.
Kde? Žádám o citaci!
e1H píše:Ale to čo som zase napísal ja platí pre všetky motorizácie ... Potom pôjdu už obe autá rovnako, lebo bude platiť pravidlo kilo peria, kilo železa.
Ani náhodou, ve zrychlení s z 0-100 km/h a v maximálce na tom bude nejlépe ten "pohon", který má nejvyšší rozsah efektivně využitelných otáček. To todiž odlišuje ty "rádoby stejné" výkonové parametry. Prostě si to někde dohledej, já už fakt nemám sílu vysvětlovat zde úplné základy fyziky.
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

Ak búdu mať dve rovnaké autá (len s iným motorom) v jednom momente rovnaký a zároveň maximálny výkon, tak už budú (v teoretickom príklade s CVT prevodovkou) ďalej zrýchľovať rovnako, lebo ďalej už pôjdu celý čas s rovnakým a zároveň maximálnym výkonom. To sú práve tie základy fyziky, naštuduj si ich!
Jediný rozdiel je iba v tom, ktoré z tých dvoch áut skôr dosiahne maximálny výkon pri ktorom začne (dobre naprogramovaná) CVT prevodovka plynulo meniť prevod.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vypínání válců

Příspěvek od Hombre »

Trochu přidám do mlýna. Každý rok jezdím na sraz Fordů - letiště, kde na sprinty a slalom máme profi časomíru. Když porovnám Mondeo ,2L benzín a 2L oturbovanou naftu, tak pokaždé se nafta chytala do zařazení trojky, pak jsem si s naftou vytřel pr. Při sprintu s 2,3 naftou jsme byli na stejno, ale teprve čipnutá 2,3L si se mnou zase ona vytřela, jako já s tou dvoulitrovou. Ono mět sílu v rozmezí 1000 ot u nafty s kopancem a pak nic a řadit a nebo 3000 ot u benálu, musí být znát a dává do vínku, že aby se nafta rovnala benzínu , musí mít daleko větší výkon.
A tady to diléma s e1H mě jen utvrzuje v názoru na majitele koncernových kár.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
e1H

Re: Vypínání válců

Příspěvek od e1H »

To čo píšeš je normálna vec. Ale ty tu píšeš o motoroch s rovnakým objemom a my vyššie zase riešime motory s rovnakým výkonom (s rovnakou hmotnosťou, aerodynamikou, prevodovkou).
Odpovědět