Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Moderátor: Colommbo
Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Moc jsem poslední dobou autem nejezdil (za 3 roky jsem najel cca 300 km) a měl jsem v autě 3 roky starý SHELL Helix AV 10W-40. Byl jsem s autem v servisu za účelem výměny silentbloků předních ramen a nechal jsem si při tom vyměnit i olej, dali mi tam Castrol Magnatec 5W-40 C3 (účtovali si za něj 1020,- bez DPH + filtr a práce).
Když jsem ale jel ze servisu (je to ani ne 2 km), měl jsem pocit že auto nějak málo táhne a musím hodně sešlapovat plyn aby to nějak jelo, a taky že musím použít víc síly abych otočil volantem, že jde nějak ztuha.
Je možné že je něco špatně, nebo se mi to jen zdá? Potřebuje se to nejdříve trochu více zajet?
Auto je Fabie 1.2 HTP z r. 2003
Díval jsem se na specifikace a ten Shell má API SN/CF, ACEA A3/B3/B4 a VW 502.00/505.00. Castrol má API SN/CF, ACEA C3, VW 502 00/505 00.
Když jsem ale jel ze servisu (je to ani ne 2 km), měl jsem pocit že auto nějak málo táhne a musím hodně sešlapovat plyn aby to nějak jelo, a taky že musím použít víc síly abych otočil volantem, že jde nějak ztuha.
Je možné že je něco špatně, nebo se mi to jen zdá? Potřebuje se to nejdříve trochu více zajet?
Auto je Fabie 1.2 HTP z r. 2003
Díval jsem se na specifikace a ten Shell má API SN/CF, ACEA A3/B3/B4 a VW 502.00/505.00. Castrol má API SN/CF, ACEA C3, VW 502 00/505 00.
Naposledy upravil(a) Bob8 dne pon bře 24, 2014 23:09, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Pokud nesvítí kontrolka mazání, tak snad Magnatec slouží dobře. Jak staré je palivo?
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Při cestě do servisu se to tak nechovalo?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
No, palivo je SuperTech 95 co jsem tankoval 14 litrů cca před třema měsícema. Předtím tam pár měsíců bylo paliva tak málo že blikala červená kontrolka.
Pří cestě do servisu se mi to zdálo OK, taky jsem s ním přes víkend ujel asi 40 km a přišlo mi vše v pořádku.
Chystám se na příští víkend vyrazit dál a ujet kolem 400 km tak jsem chtěl mít auto v pořádku, teď mám trochu obavy...
Pří cestě do servisu se mi to zdálo OK, taky jsem s ním přes víkend ujel asi 40 km a přišlo mi vše v pořádku.
Chystám se na příští víkend vyrazit dál a ujet kolem 400 km tak jsem chtěl mít auto v pořádku, teď mám trochu obavy...
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Jestli je to 40kW (6 ventilů), tak to mám doma. Samotným olejem to nebude, pominu-li inteligentní molekuly, tak je vyhovujicí. Neodpojoval se třeba akumulátor? ŘJ se pak znovu nastavuje.
Jinak ucpaný palivový filtr má významný vliv na projev motoru! Třeba není od věci vyměnit i vzduchový filtr.
Jak na tom vyměnit olej je hned v tom linku pod tímto textem. Zvládne to každý!
Jinak ucpaný palivový filtr má významný vliv na projev motoru! Třeba není od věci vyměnit i vzduchový filtr.
Jak na tom vyměnit olej je hned v tom linku pod tímto textem. Zvládne to každý!
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Je to 40 kW. Jo, akumulátor jsem na zimu měl doma, před víkendem jsem ho zapojil. Ale jak jsem psal, o víkendu se mi to zdálo OK.
Olej jsem si sám ještě neměnil ale příště to asi zkusím...
Taky je možné že se mi to jen zdálo kvůli tomu že jsem měl jinak nastavené sedadlo (a tak jinou vzdálenost k pedálům a volantu), ale moc se mi to nezdá... Nebo to může souviset s tou výměnou prasklých silentbloků v předních ramenech...jestli je tam třeba něco více utáhlé nebo nejsou přední kola úplně rovnoběžně...
Olej jsem si sám ještě neměnil ale příště to asi zkusím...
Taky je možné že se mi to jen zdálo kvůli tomu že jsem měl jinak nastavené sedadlo (a tak jinou vzdálenost k pedálům a volantu), ale moc se mi to nezdá... Nebo to může souviset s tou výměnou prasklých silentbloků v předních ramenech...jestli je tam třeba něco více utáhlé nebo nejsou přední kola úplně rovnoběžně...
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
V tom případě je nutno přeměřit geometrii, ale výměna silentbloků by neměla mít nečekaný vliv. Podívejte se ještě na všecky hadičky, které jsou u filtrboxu jestli jsou nasazené na jednotku škrticí klapky, tedy jestli nemají volné konce.
Je možné, že si ŘJ našla optimální hodnoty. Po odpojení akumulátoru to lítá jak utržené ze řetězu
Je možné, že si ŘJ našla optimální hodnoty. Po odpojení akumulátoru to lítá jak utržené ze řetězu
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Mno, v hadičkách u filtrboxu se nevyznám, ani nevím kde je
Geometrii zřejmě nepřeměřovali, alespoň v seznamu prací to nemám..
Když si tak vzpomínám jak jsem jel ze servisu, když jsem se rozjížděl, jako bych cítil nějaký smrad, jako z brzd...jestli mi tam třeba nemůžou drhnout brzdy?
Geometrii zřejmě nepřeměřovali, alespoň v seznamu prací to nemám..
Když si tak vzpomínám jak jsem jel ze servisu, když jsem se rozjížděl, jako bych cítil nějaký smrad, jako z brzd...jestli mi tam třeba nemůžou drhnout brzdy?
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Zkuste protočit ručně kola. Jinak nejlépe zjistit plynulou jízdou a osahávat.
Těch hadiček tam moc není. Jsou pod filtrboxem http://nd05.jxs.cz/074/562/24ca5472fc_81804847_o2.jpg jak je ta kruhová díra (ve spodní části).
Těch hadiček tam moc není. Jsou pod filtrboxem http://nd05.jxs.cz/074/562/24ca5472fc_81804847_o2.jpg jak je ta kruhová díra (ve spodní části).
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Auto velmi dlouho stálo. Že by se trochu kousla ruční brzda, poté co jí v servisu zřejmě zatáhli? Dej zadek na hever a zkoušej.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Typoval bych, že za tak dlouhou dobu odstávky si nějaké breberušky, myši nebo něco jiného udělalo hnízdo ve vzduchovém filtru, do servisu se to uvolnilo a ucpalo sání.
Učebnicový příklad toho, že stojící auto, krom naglančené kastle jako z výrobního pásu, je na tom hůře jak to které každodeně jezdí, silenbloky, gufera atd...
Prodat a na těch dalších 300 km Taxi, nebo káru z pujčovny.
Učebnicový příklad toho, že stojící auto, krom naglančené kastle jako z výrobního pásu, je na tom hůře jak to které každodeně jezdí, silenbloky, gufera atd...
Prodat a na těch dalších 300 km Taxi, nebo káru z pujčovny.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Nejrozumnější se mi zdá příspěvek Jezevčíka. Auto staré přes 10 let, lanovody ruční brzdy budou zarezlé, stejně mohou být přirezlá hejblátka v zadních brzdách, i přední mohou mít sníženou pohyblivost. To se stává. Auto projet alespoň 10 km někde, kde se nemusí brzdit, decelerací zastavit a sáhnout na kotouče vpředu i bubny vzadu. Váznoucí brzdy jsou nejobvyklejší. Ručku alespoň prochodit pákou semtam. Jinak to chce údržbu brzd.
Výměnou silentbloků řízení nezatuhne, ale znatelně se zlepší jízdní vlastnosti v zatáčce, pokud byly silentbloky utržené. Mění se obvykle spíše zadní (rozuměj na předním rameni jsou přední a zadní ), ale také přední. Geometrie se po výměně silentbloků samozřejmě kontroluje.
Výměnou silentbloků řízení nezatuhne, ale znatelně se zlepší jízdní vlastnosti v zatáčce, pokud byly silentbloky utržené. Mění se obvykle spíše zadní (rozuměj na předním rameni jsou přední a zadní ), ale také přední. Geometrie se po výměně silentbloků samozřejmě kontroluje.
- Colommbo
- Příspěvky: 9841
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Výměna silentbloků v ramenech se na pocitovém ztuhnutí, zjistění řízení projevit může, to není nic neobvyklého, naopak...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte bře 25, 2014 12:29, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
Aha, tím se to vysvětluje, řekl by (por.) Colombo.
Jaký je mehanismus ztuhnutí řízení po výměně silentbloků ramen?
Projevuje se to s posilovačem řízení?
(Má ta Fábie vůbec posilovač?)
Jaký je mehanismus ztuhnutí řízení po výměně silentbloků ramen?
Projevuje se to s posilovačem řízení?
(Má ta Fábie vůbec posilovač?)
Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky
skontrolovat dohustenie pneumatík-za studena,ručnu brzdu,pár krát počas jazdy poriadne šliapnut na brzdy,nech ssa strmene rozhýbu a natankovat nové palivo+aditívum na odstránenie vody-po 3 mesiacoch jej bude skondenzovanej v nádrži určite viac než dost. A samozrejme palivový a vduchový filter,geometriu raz ročne odporučam tiež.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta