Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Brembo »

ja bez zdviháka na aute nespravím nič. Ani výmenu oleja-zátka je zo zadu a navyše svetlá výška je pomerne malá. Zdvihák dodaným k autu použijem max pri defekte,už sa mi jeden zlomil,naštastie auto malo ešte kolesá,takže sa poškriabal len podbeh. Ked mám auto na zdviháku vždy ho podkladám podperami,je ich možné kupit i v lidl za pár šupov,nie su síce extra flexibilné,no život zachránia. Minulý rok pod autom u nás zahynul 20 ročný chalan,opravovali auto na zdviháku a zdvihák to nevydržal. Auto mu spadlo na hrudný koš. Tak si premyslite,že kedy pod auto leziete.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:Ještě dodám, že při takových velkých odstávkách vozidla, je pro motor a jeho olej vhodné jednou za čtrnást dnů nastartovat a zahřát na pracovní teplotu. Jinak ta degradace oleje i při stání může být větší, než když auto jezdí.
Ano, ale na pracovní teplotu oleje :!: - ne chladicí kapaliny. Buď to nechat aspoň než sepne (a vypne) ventilátor chladiče, nebo lépe najet aspoň 20km.... Ten kondenz se tam utvoří a zůstane v oleji stejně jako nespálené palivo které pronikne do oleje ve větší míře po studeném startu a nestačí se to odpařit, dokud se olej neprohřeje .... Nemluvě o baterce, která se za 5minut nezbráborá; a i pro všechno ostatní v autě je lepší, když se to "občas pohne".... A do paliva stabilizátor proti stárnutí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:...Ten kondenz se tam utvoří a
mj. naplní výfukový trakt.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Pitris »

Říkám - raději PROJET :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Misojogi »

Minulý rok pod autom u nás zahynul 20 ročný chalan,opravovali auto na zdviháku a zdvihák to nevydržal. Auto mu spadlo na hrudný koš.
aky typ dvihaku mal?
Obrázek
ten pojazdny ? -sa mi nechce verit ten aj ked nevladze tak zasa zide dolu pomaly a necapne hned
mozno to bol nejaky pomocny na vymenu kolesa
tie su naozaj o hubu, trocha tuknes do auta a cap ho dolu
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Mick 1 »

No autama se živím .. ač kolikrát ve spěch nebo stresu. vyplatí se nebýt líný a hodit pod nápravu/práh klidně právě sundaný kolo,nebo jen špalek. Zemřít vlastní vinou z blbosti navíc pod autem je víc než zbytečná smrt nebo zranění.. Navíc ty levný zvedáky dělají beztak v číně.. Je to jedno kde jsou vyrobený a podložení je jistota vždy. :wink:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Pedro »

No já živil.
A sem tam ještě.
Vždy dávám pod hever cokoliv jako sichr. Třeba rezervu,prkna....
Páč jsem kdysi ležel pod ŠMkou (nikoliv baba) a hydraulika v heveru si řekla=pustim tlak,proč to mám držet když mechoš je ko.ot a neposichruje si to.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Hombre »

Pitris píše:Říkám - raději PROJET :idea:
Samozřejmě, to je nejlepší varianta, ale chtěj to po řidiči, který najede ročně 300 km, aby si jen tak vyjel 30km , poznávat krásy vlasti. :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Pedro »

Krásy vlasti? Jaké?
Pan Kopecký taky parkoval pod oknem,bo měl majetek pěkně na očích.
"Nejezdim nejezdim,taky to nehuntuju",říkal babě domovnici.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Colommbo »

Ano, ještě k tomu Castrol GTX a Follow me... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Hombre »

Vylepený přes celé zadní sklo. :wink: :mrgreen:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje z 10W40 na 5W40 & silentbloky

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Říkám - raději PROJET :idea:
Hombre píše:Samozřejmě, to je nejlepší varianta, ale chtěj to po řidiči, který najede ročně 300 km, aby si jen tak vyjel 30km , poznávat krásy vlasti. :mrgreen:
Tak to je potom lepší auto prodat a jet vlakem.... :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět