Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jens

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Jens »

NOVON píše:Jens: Máš pravdu,ohřátím kapaliny chladícím systému automobilu se zvedne tlak,hadice se nafouknou,čímž se do nich více vejde,či-li hladina v nádobce klesne..Otevřením víčka a odpuštěním přetlaku opět stoupne..
Pokud by tomu mělo být tak jak píše návštěvník,který má svým způsobem taky pravdu,tak by nesměly být použité žádné hadice-potom by dle fyziky hladina jen stoupala..
Bohužel roztažnost hadic je větší než je objemová roztažnost kapaliny v systému,tak že hladina v nádobce i přesto KLESÁ!!
Děkuji.
Itall

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Itall »

NOVON: Já také nediagnostikuji vadné těsnění pod hlavou (není to jediná příčina oleje v chladicí kapalině), ale upozorňuji na možnost oleje v chladicí kapalině. Jestli je v nádržce špína ve výšce hladiny, bude to olej. Provoz jen na vodu snad nemyslíš vážně, u Fabie I se používá výhradně červená chladicí kapalina. Její ředění vodou z rybníka také nepředpokládám. Za normálních okolností jsou stěny nádobky čisté.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od skodovkar »

Nafukující se hadice, měnící se hladina kapaliny...
Na HTP hladina v nádržce po zahřátí vzroste a to znatelně!

Zkus ten kabel vyndat a zaslepit. Buď to nebude nic hlásit nebo to bude řvát. Když to bude řvát, tak to propoj drátem a máš pokoj :idea: :lol:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od lengy60 »

Chlapi,co pořád máte s těmi hadicemi,pokud vím,tak dáma nic takového nezmínila? :lol: Pouze krátkodobě svítící kontrolku a dolití chladící kapaliny a vy byste hned pomalu dělali generálku motoru. :D Předpokládám,možná mylně,že když v servisu tu kapalinu dolévali,tak snad hodili oko i do nádobky a mrkli taky pod víčko na víku motoru. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Jerry3 »

Jens píše:
Návštěvník píše:Ku.va, já se z toho fakt už po...! :x Lidi, měli jste někdy ve škole předmět zvaný fyzika :?:
To je jako na mně?

Fyziku si ještě matně pamatuju a co si nepamatuju jde snadno dohledat.
Koeficient objemové roztažnosti vody je 0,00021 na litr a stupeň, takže 4 litry vody se při ohřátí o 90 stupňů roztahnou o cca 75 ml. To na změně hladiny v nádržce nepoznáš. A to jsem velkoryse zanedbal tepelnou roztažnost samotné chladicí soustavy. :wink:
Že o tom Jens nemá ani potuchy, to mi nevadí, ale že i NOVON, to mne nemile překvapilo. Jens má zřejmě v chlad. soustavě vodu, na nemrznoucí směs na bázi etylenglykolu si evidentně nehraje. Takže, aby všem bylo jasné, jaké máte znalosti ze základky, laskavě si každý označte ryskou na expanzce, kam vám sahá hladina chlad. kapaliny po jízdě, a pak si udělejte další rysku druhý den (pro názornost jinou barvou, abyste si to "náhodou" zase nevysvětlili opačně), až budete s vychladlým motorem odjíždět. A můžete se chytit za nos!

P.S.: Podepsal jsem se schválně, byť naprosto výjimečně a naposledy.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Pedro »

Člověče,že se na to nevy...
To jsou zákony fyziky a automobilní,nejen,chemie. Až na pár vjmečných věcí,s nima lidstvo zatim nehne.
Že ti to stojí za to vypisování resp. rozčilování.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od lengy60 »

Když už se tu řeší vyrovnávací nádobky,tak si dovolím přidat svůj vlastní veselý příběh z nedávné doby,snad se dáma nebude zlobit,že to nesouvisí přímo s jejím vozem. :D
Koncem října,jsme při výměně kol léto/zima měnili svíčky na autě.Při té příležitosti jsme zároveň zkontrolovali bod tuhnutí chladící kapaliny,tedy otevřeli víčko,kápli drobet směsi na sklíčko a víčko opět našroubovali zpět na nádobku.Od kamaráda do UL je to nějakých 20 km,přesto po zastavení běžel ventilátor na plné pecky,ale po chvíli se zastavil.Bylo mi to divné,tak jsem otevřel kapotu,vše se tvářilo OK,tak jsem to nechal být.Druhý den jsme se chystali na výlet do Prahy,nastartuji auto a v ten moment slyším,jak ventilátor běží na plné pecky. :shock: Volám kamarádovi,zda při výměně svíček neopomněl nějaký kabel připojit zpět a byl jsem ujištěn,že nikoliv.Dotaz jsem vznesl,protože výměna svíček na 1.6 VTI je systémem do tanku v tank,prostě přístup jak k penězům. :lol: Jel jsem ještě na benzínku pro sichr zkontrolovat tlak v pneumatikách a jak tak běhám kolem nastartovaného auta,ventilátor nejednou ztichl. :shock: Odjeli jsme tedy do Prahy s nedobrým pocitem po těle,ale vše dopadlo OK a bez problémů jsme se vrátili zpět domů. :) Tím v podstatě příběh končí,protože od té chvíle vše funguje jak má.Tak jen občas přemýšlím,co bylo příčinou. :?: :idea: Hladina byla OK,žádná chybová hláška se na displayi neobjevila, a to auto na sebe nabonzuje kde co,auto diagnostika taky nic neukázala. Jediné co mě napadlo,že chladící soustava pracuje s nějakým přetlakem,který byl narušen otevřením víčka při kontrole kapaliny a chvíli trvalo,než se dostalo vše zpět do normálu.Takže jen se zvědavosti se ptám,zda se někomu někdy něco podobného přihodilo nebo je to nějaká specialitka PSA? :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9938
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Colommbo »

Osobně si to představuju tak, že ve víčku expanzky je kouzelný systém (asi dvou) ventilů, z nichž jeden zajišťuje potřebný přetlak při provozu motoru a druhý má zase za úkol způsobit, že při chladnutí kapaliny se tlak v systému postupně vyrovnává okolnímu a nedochází ke smršťování hadic. Pokud jsi otevřel expanzku ve stavu chladného motoru, nemohlo se stát vůbec nic, přetlak v systému žádný nebyl. Smiř se s tím, že ventilátor chlazení si zaprudil, po ničem nepátrej a nepřepínej... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od lefort »

lengy: Anglicani rikaji-when it's not broken, don't fix it :wink:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od lengy60 »

Kluci,já jsem ten poslední,kdo by hledal problém tam,kde není. :D Jen jsem byl lehce nervózní,když jsem měl vyrazit z hučícím ventilátorem ku Praze. :? Je dost možné,že to byl nějaký informační šum mezi ventilátorem a řídící jednotkou.Oni jsou frantíci vyhlášení tím,že si jejich elektronika občas žije vlastním životem. :mrgreen: Příležitostně zkusím víčko opět sejmout a vzápětí nasadit a uvidíme jak se macík bude tvářit. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od NOVON »

Jerry3: Já jen prostě píšu co jsem vysledoval u obou svých aut..Kapalina mi po ohřátí v nádobce bohužel trošku klesne,bohužel!V chladicím systému je dohromady kolem 2 metrů hadic a hadice není kovová trubka,ač je opletená,tak i přesto se lehce roztáhne přetlakem v systému..Kašli teď na fyziku,tohle je PRAXE!
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
šulda

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od šulda »

Mě u škodovky hladina v nádržce stoupne a počíst se o tom dá i v manuálu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Pitris »

V tomto případě si taky přidám - u Hondy se při ohřívání hladina v nádržce zvedá a až to po vypnutí schládne, tak si motor chladicí kapalinu nacucne zpátky. Tak funguje fyzika i praxe (nejen) u Hondy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Brembo »

pridávam sa tiež na Vectre po ohriatí stupne z minima na maximum,niekedy i nad.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Brembo »

skodovkar píše:Nafukující se hadice, měnící se hladina kapaliny...
Na HTP hladina v nádržce po zahřátí vzroste a to znatelně!

Zkus ten kabel vyndat a zaslepit. Buď to nebude nic hlásit nebo to bude řvát. Když to bude řvát, tak to propoj drátem a máš pokoj :idea: :lol:
A s podobnými senzormi hladiny ako píše škodovkár-odstavit z prevádzky a je po probléme a nestojí to balík navyše za diagnostiku ktorá i tak skončí výmenou čidla.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět