HKHK píše:Stava se vam, ze se bezduvodne rozsviti kontrolka chladici kapaliny?
A stává se to až teď, po výrazném ochlazení? Po ohřátí motoru pak kontrolka zhasne?
Pokud na jednu z těch otázek odpovíš kladně, dolej do expanzky dalšího panáka chlad. kapaliny a bude to OK.
HKHK: Zeptám se jako blbec, odpusť - je to opravdu kontrolka (množství, úrovně hladiny) chladící kapaliny...? Není to třeba kapalina v nádobce ostřikovačů - u některých vozů má taky hlídací čidlo... Úplně obecně - je-li to skutečně chladící kapalina, může blbnout plovákové čidlo, bývá v expanzní nádobce a bude připojené konektorem se dvěma piny. Bude-li kontrolka svítit a po odpojení konektoru a propojení kontaktů v něm klemou kontrolka zhasne, je vadné čidlo.
HKHK: Blbne čidlo v expanzce..Stává se to i u oktávek.Při ochlazení a studené kapalině to občas problikne..Pokud je motor teplý-tím i kapalina,tak to nedělá..
Ďakujem, že ste na mňa mysleli ako experta na Ferrari, ale s daným problémom som sa ešte nestretol. Ak tam nie je kvapalina po max, treba doliať. Keď to preblikáva aj potom, tak to tiež odhadujem na nejakú vadu čidla, problém s kontaktom, prípadne kábelážou čidla.
V daném případě jde o to, že pokles hladiny kapaliny po ochlazení (vlivem tepelné roztažnosti, tj. úbytku objemu chlad. kapaliny) způsobí aktivaci čidla. Daný typ čidla však není schopen dostatečně rychle zareagovat na masivní ztrátu kapaliny někde v systému a následné přehřátí: expanzku plnou páry stále bere jako dostatek kapaliny.
HKHK píše:...sorry, mela jsem to udelat bez otazek.
Zeptat se není ostuda a rozhodně se za to neočekává omluva. Něčemu se přiučit a přitom se ještě něco nového dozvědět je skvělé.
Ostudné je přijít sem s vlastní neinformovanou (slušně řečeno) představou o tom, jak věci fungují, a snažit se tzv. nechat si ji potvrdit. A když se to nedaří, využít příležitosti k tomu veřejně se znemožnit (opět velmi jemně řečeno).
No ubývat,nevim jestli se to děje i u tohoto motoru,ale prošlo mi rukama nemálo soustav,kde pokud bylo doplněno na cca půlku MIN-MAX,chladící systém si odházel jak uznal za vhodné a při studeném bylo skoro pod MIN. Za tepla asi v půlce. Některý systémy si holt žijou vlatním životem,bez ohledu na nějaký rysky či návody. Totéž s náplní oleje.Naplnění při výměně pod horní rysku,po pár stovkách km půl 1/2 až 3/4. Doplnění úbytku,za čas to samé (nikoliv na můj popud). Pak ponecháno a několik tisíc bez zmizení kapky. Kdo se v technice více vrtá,nebo vrtal,možná se s tim setkal.
Jsem téměř přesvědčen o tom, že v daném voze není použit plovákový systém snímače množství chlad. kapaliny.
Návštěvník píše:...Ostudné je přijít sem s vlastní neinformovanou (slušně řečeno) představou o tom, jak věci fungují, a snažit se tzv. nechat si ji potvrdit. A když se to nedaří, využít příležitosti k tomu veřejně se znemožnit (opět velmi jemně řečeno).
Pokud to bylo na mne, tož to beru, nejsem žádný extraexpert a s (novými) škodovkami zkušenosti nemám, jen jsem tak trochu přemýšlel nahlas... Příště si dám bacha...