výfuk

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Originály... nie vždy sú tým najlepším (trvanlivosť) čo sa oplatí znova za vyššiu sumu vyhladať.
Mne sa javilo málo, keď mi vydržal koniec aj stred 6 rokov; talianska druhovýroba mi vydržala dvojnásobok (sedel výborne, len mi ho pred tými dlhými časmi montovali za 800 Sk packalovia, keď mi istý čas búchal pod sedadlom, pri stúpaní a uvolňovaní pedála plynu), a to som v prvom prípade jazdil aj dlhšie trasy. V druhom väčšinou už len krátke, a ani nie denne. Tiež orig. baterku som nemal najlepšiu (v porovnaní s Exide).
Naposledy upravil(a) bloke dne sob srp 19, 2017 10:37, celkem upraveno 1 x.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: výfuk

Příspěvek od tonny »

Co pamatuji, tak na japoncech jsem výfuk ani jeho část neměnil a to měli i k dvaceti letům a hrubo přes 300tkm, jen u obou Pajer vařil trubku k zadnímu tlumiči.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Tak to už áno... takéto originály sa tiež už neoplatí vyhladávať 80% užívatelom, 20-ročného auta :)
Postačí im nejaký fuk, ktorý vydrží 5-10 rokov za tretinovú cenu. Rovnako ten talian by mi vydržal vari o ďalších 5+ rokov dlhšie, ak by som mu dopriaval odparenie vody dlhšími trasami.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Po poklepaní cez posledné týždne už bolo počuť, že sa tam sypala vnútorná hrdza. Asi pred 2-3 mesiacmi pri rovnakej skúške gumeným kladivom, ešte podružné ticho.
Po výmene tlmiča, boli v starom očividne zvnútra prepážky skrz naskrz vyhnité, iste aspoň pol roka. Ako sa tie vysypané prepážky dajú overiť, keď je výfuk zvonka ešte v poriadku, a poklep kladivom ešte nič neprezrádza - asi len ho dať dole?
Zvuk starého (ale už overene sypaného) bol iba mierne pozmenený, pri meraní po naštartovani, tesne pod tlmičom iba o 3 dB hlasnejší od nového. Tj pred pár mesiacmi mohol byť ešte len okolo +2 dB (uchom nezistitelné)..
Jerry3 píše:Ta díra ve výfukovém traktu vadí pouze v případě, že je někde mezi hlavou motoru a katalyzátorem. Ale jinak je dobré si hlavně zjistit, zda nemáš vysypané přepážky v baňce koncového tlumiče výfuku.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: výfuk

Příspěvek od BigBang »

jenomže změna 3 dB je 2x takový hluk...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: výfuk

Příspěvek od NOVON »

bloke: No vysypane prepazky se daji zjistit rozrezanim plaste. :-)
Ony ty prepazky a derovane trubky uvnitr odejdou drive nez plast vyfuku.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: výfuk

Příspěvek od Jerry3 »

bloke píše:...iba o 3 dB hlasnejší od nového. Tj pred pár mesiacmi mohol byť ešte len okolo +2 dB (uchom nezistitelné)...
To už není sluch, ale hluch... :mrgreen:
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Viem - ono sa to hovorí, ale v praxi - tak ako zvuky sami vnímame, to nie je potvrdená pravda.
Pod ten tlmič si človek ucho nedáva nikdy (ako som mal snímač merača) a hodnoty oboch tlmičov sa pohybovali v rozsahu 66-67 a 69-70 dBa. Z vnútra auta, či od stojaceho človeka sa to ozaj už výrazne nezistí ani meraním, postrehnutelný bol uchom len o niečo tichší/pokojnejší zvuk nového, oproti hlbšiemu pri starom, tesne pri nich (alebo zo sedadla pri otvorených dverách, s odrazovou stenou za zadkom vozidla).
Velmi rád by som sa s niektorými ostrosluchmi stavil, či a kedy, pri takejto hladine čohokolvek, takéto nárastové rozdiely označia za dvojnásobný hluk (= výrazný rozdiel).

Plno áut má počutelne deravejšie zvuky (asi z ich 4 ročných bosalov, či PL výfukov) aj 50 metrov od nich, než mal ten starý výfuk u mňa, tesne pri aute.
Brechajúci pes, či hlučné električky idúce vzdialene niekolko sto metrov, doliehajú z ulice na vysoké poschodie aj hlukom 75 dBa - takže tesne pri nich „musí byť“ cez takú teóriu, aj stonásobný hluk, resp. akustický výkon.
Tiež hudba/zvuk na zosilovači a ich meranie nám dá z tohto pohladu „+3 dBa= údajný 2x hluk“ iné hodnoty, než ako pridáme na potenciometer. Pridaním trebárs zo 4 na 8, z 20-dielnej stupnice stúpne hluk z 58 na 85 dBa... meter od repro. Naším vnímaním ale pritom nevzikne viac než stonásobný „hluk“.

Príklady http://www.eprehledy.cz/hlucnost-decibe ... -hluku.php
Akustický výkon bude mít vyšší hodnotu než akustický tlak, nenechte se tím zmást. http://www.daikin.cz/podpora-a-manualy/ ... /faq12.jsp
BigBang píše:jenomže změna 3 dB je 2x takový hluk...
NOVON> (RE vysypané prepážky), chcel som sa tak preventívne dozvedieť do budúcnosti metódu, ako ich odhaliť hoci pri požičanom aute - aj bez ohladu nato, či ho chcem kupovať, alebo nie.
Aké dopady to má potom na prevádzku vozidla, jazda s takýmto vysypaným tlmičom?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: výfuk

Příspěvek od NOVON »

No tak hlucnost,to je jasne a pokud je pouzita uvnitr cedicova vata na utlumeni,tak se muze zacit tlacit ven z vyfuku a vyfuk vlastne ucpavat,auto by ztracelo tah ve vyssich otackach..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: výfuk

Příspěvek od BigBang »

Bloke, zapomínáš na šum pozadí, který 100% byl odlišný během měření, nehledě na zkalibrování mikrofonu. Počítám, že jsi využil svého chytrého telefonu a nějaké aplikace. Vezmeme-li v potaz mikrofon pochybné přesnosti a měření mimo bezdozvukovou komoru, jsou hodnoty tvého měření absolutně bez vypovídající hodnoty. Neber to nijak zle ;)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Až tak 100% odlišný nebol, merané na rovnakom mieste na sídlisku predtým a potom, ako som ten tlmič vymenil, možno v rozmedzí 30-40 minút, bez telefóna jednoúčelovým hlukomerom, predpredajne kalibrovaným. Jediné na čo som si počkal, bolo základné ticho okolia (aby nikto nevŕtal, nebrechal, nepílil, nekosil, nešlo auto...). Medzi mojím autom a hlavnou cestou bola tesne od jeho bočnej steny masa 7-poschodového domu, v dĺžke asi 50 metrov. Pre vlastnú predstavu a porovnanie postačujúce :).

NOVON > dík. Tuším Taliani pri tlmičoch všade tú vatu nepoužívajú
10.) Výpně tlumičů jsou 100% mechanické; levné výfuky nahrazují konstrukci čedičovou vlnou. 11.) Tradiční výplně jsou ze skelných vláken, které mají dlouhou životnost; levné výfuky – výplně z čedičové vlny.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: výfuk

Příspěvek od Hombre »

Vše špatně, veškeré výstelky nejsou pro tlumení výfuku,ale pro eliminování rezonování tlumících přepážek.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: výfuk

Příspěvek od Jerry3 »

Ono je to poněkud složitější: existují výfukové systémy adsorbční, rezonanční a kombinované. V zásadě platí, že každý laděný výfuk je rezonanční.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: výfuk

Příspěvek od Pedro »

Hombre, i na utlumeni, usmerneni zvuku, rezonance. . A samozrejme na to co pises.
A co pise J3,to jest tez pravdou. Dodam, ze se delaji i jakes vyvevy. Zejmena na 2T.
Ladak muze byt, i spravne jen naohybany a hlavne, vhodne delky. Vetvi od hlavy, pokud mozno se stejnou delkou ci aspon, odporem. Rec je o vykonu, ne zvuku. Toto ovsem nelze pro bezny provoz. :)
Kompromis je odlehceny tlumic s vatou. A jen jednou prepazkou.
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: výfuk

Příspěvek od bloke »

Hombre asi vyjadrením "vše špatně" reagoval na moju citáciu, tak upresním, že ide o skopírovanie popisného textu výrobnej firmy MTS (pôvodne som sem vkladal už bře 27, 2016 výfuky MTS - tieto technické poznámky pokračujú aj v prílohách na pdf).
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Odpovědět