vyber oleje na doliti do noveho auta
Moderátor: Colommbo
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
No jistě.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ked sa to bere z tej strany ze aj servis musi z niecoho zit tak je to normalne. Ked sa to bere z financnej strany tak 1l oleja za 20€ je brutal cena. Ale ako poistka proti nejakej poruche v ramci tych 4 rokov sa to oplati. Hlavne pri dnesnych cokoladovych autachItall píše:To mi přijde spíš relativně normální než extrémní.jerome píše:Tak a dnes sa mi priznal ze za prehliadku s vymenou oleja a filtrov mu napocitali 180€ to sa oplati
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Přijde na to,co zamýšlíš s autem po těch čtyřech nebo pěti letech udělat. Pokud se ho chceš zbavit,tak ano,ale pokud máš v plánu si auto nechat déle,tak jsi v pasti,protože si tam musíš nechat lít ty pleťové vody a motor bude na hadry. Z čehož jsou lidi,kteří již prohlédli docela hin a nevědí jak z toho ven.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Asi najlepsie treba z toho tak vykluckovat ze priniest si svoj olej
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Kdepak,pokud se zadaří a můžeš donést svůj olej,tak jedině patřičné specifikace.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Poplašená zpráva.pleťové vody a motor bude na hadry.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Netvrdím také, že je to nějak dobrá cena. Jen je relativně normální. Já jsem tolik za prohlídku s olejem nikdy neplatil. Páč jsem se předem zeptal a vybral jsem značkový servis, kde tolik neúčtují. V % to bylo tak, jak jsem již uvedl. Servis musí z něčeho žít, to je jasné. Prodejce olejů, který má zboží za poloviční ceny, také musí z něčeho žít. Servis přece účtuje (a draho) práci. Když se chce nažrat úplně na všem, zákazníků ubyde. To je trh, mnozí již pochopili.jerome píše:Ked sa to bere z tej strany ze aj servis musi z niecoho zit tak je to normalne. Ked sa to bere z financnej strany tak 1l oleja za 20€ je brutal cena. Ale ako poistka proti nejakej poruche v ramci tych 4 rokov sa to oplati. Hlavne pri dnesnych cokoladovych autachItall píše:To mi přijde spíš relativně normální než extrémní.jerome píše:Tak a dnes sa mi priznal ze za prehliadku s vymenou oleja a filtrov mu napocitali 180€ to sa oplati
P.S.: Kdo chce hrabat, nejlépe nebýt závislý na trhu a krást např. ze státního, to už velkozloději také dávno pochopili .
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
A ide im to skvele ....teraz neviem ci je to sranda alebo na placItall píše:P.S.: Kdo chce hrabat, nejlépe nebýt závislý na trhu a krást např. ze státního, to už velkozloději také dávno pochopili .
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Jako vždy - jak pro koho. Pro mě to k smíchu není.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
po case jako zakladatel vlakna moc dekuji vsem (zvlaste Pitris dal cenne rady, velmi zajimave cteni i to jak se tema rozvinulo, proto asi pravidelne ctu toto forum ikdyz jinak auto (doplneni informaci, ted je to Fabia III 1.2TSI) mam spise jako pracovni nastroj nez konicka a o mazani nevim skoro nic ale technika me zajima), muj zaver z prijatych informaci - nic jsem nedoleval, v 6000km jsem si sam doma vymenil olej (dal jsem 502.00 5w40 a filtr, celkem cca 600Kc) s tim, ze budu menit sam max po 15tis km (pri techto cenach spise po 10tis) - jsem ale "chycen" v koncernove pasti servisu v autorizovanych servisech (podminka - mam bonusovou zaruku na nove auto 5 let) tedy bych nechal promenny interval servisu (cca 30tis, radeji tam jezdit co nejmene) kdy mi ale "naleji" LL olej. Ted prosim vas nazor (vim spise teoreticky) - kdyz ho tam necham 10tis km a pak opet sam dam v 2x (v 10tis a 20tis km) 5w40, jak se bude motor "tvarit" na stridani vykonove normy oleje? diky.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Myslím, že motoru to nijak vadit nebude, naopak, nejen teoreticky, ale hlavně ani prakticky. Zachovej normy a budete spokojeni oba.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
map:O téhle "koncernové" pasti jsem psal již minule,ono se totiž nejedná jen o VW,ale i o jiné výrobce. Ti kteří si tuhle prodlouženou záruku zaplatili(myslím,že i ty,jen je to nějak maskováno) ,to řeší každou chvíli a víceméně se dospělo k závěru,že servis nemá jak zjistit,že je tam jiný olej než je předepsán.Snad pouze v případě nějaké havárie motoru,kdy by se motor a jeho náplň zkoumala víc do hloubky. Jinak můj názor je,že pokud vyměníš 2x po 10 tis. (5W-40 určitě)byť jiné specifikace,tak bude motor jen spokojen. Rozhodně víc,než když tam necháš ten LL olej do té doby,než se tě PP upozorní na jeho výměnu. A ještě malý dodatek,těch 10 tis. u 5W-40 je docela dost pokud jezdíš spíše couračky a po městě,tam bych to viděl spíše na max.6 tis.Ale dost záleží na konkrétním oleji,jsou mezi nimi dost velké rozdíly.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
To se musíš zeptat toho motoru, tady to nikdo neví a že jsou tu nějací kosi!jak se bude motor "tvarit" na stridani vykonove normy oleje? diky.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Jirko,ale kolega zamýšlí a jestli jsem dobře pochopil,tak už dal olej s normou 502 ale předepsán má 504.Colommbo píše:Myslím, že motoru to nijak vadit nebude, naopak, nejen teoreticky, ale hlavně ani prakticky. Zachovej normy a budete spokojeni oba.
Již několikrát jsem tady psal o služební FAB II s motorem 1.4 16 V,která má najeto 335 ti.s.,olej 504,výměny po 30 tis. a úbytek 0.Na druhou stranu musím zmínit jiné služební auto,Roomster 1.2 TSI(čtyřválec),který olej také zpočátku nebral.Ovšem do té doby,než se jednou rozsvítila kontrolka nízké hladiny oleje a olej se dolil.Přesto,že jsem několikrát upozorňoval na to,že naši mechanici vždy zákazníkovi doporučovali u přeplňovaného motoru při úbytku olej vyměnit než dolévat.Ovšem to ne,vždyť do výměny(30tis.) zbývalo ještě cca 8 tis.km.Takže se olej dolil,pak se ještě jednou dolil a už se dolévalo pořád.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW