VW crafter

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VW crafter

Příspěvek od Jezevcik »

Já nemám 15 let staré auto, ale 19 let a také nikde ani kapka. Mám i původní výfuk. Myslel jsem, že kapky pod autem zmizely se stodvacítkami. Sedmnáct let jezdím s japonskými auty a upřímně řečeno jsem na tento neduh už dávno zapomněl.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e1H

Re: VW crafter

Příspěvek od e1H »

Nie je to o tom, že či je auto japonské, alebo nemecké (ok, u anglických sa asi naozaj dá paušalizovať :mrgreen: ), je to o majiteľovi. Ak sa o to auto stará a chodí na nejaké prehliadky, alebo jednoducho sleduje svoje parkovacie miesto, tak aj keby náhodou po X rokoch začal niekde unikať olej, tak sa to dá riešiť. Väčšinou to je iba nejaké unavené tesnenie, alebo nejaká prasknutá gumička. Treba nájsť zdroj úniku a vymeniť alebo opraviť poškodení diek, Z tohto by som vedu nerobil, väčšinou to je drobnosť.
Problém je ten, že veľa ľudí aj keď vidí, že má pod motorom bordel, aj tak to vôbec neriešia.
Väčší dobytok sú už iba debili ktorí takéto auto umývajú na brehu jazera, alebo rovno v jazere.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: VW crafter

Příspěvek od jerome »

e1H píše:Nie je to o tom, že či je auto japonské, alebo nemecké (ok, u anglických sa asi naozaj dá paušalizovať :mrgreen: )
Ja mam anglicana a tiez ani kvapka.... :o :? :evil:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
drak

Re: VW crafter

Příspěvek od drak »

Stali píše:Zdravím.
Chci se zeptat jakej olej mam lit do VW crafter 2.5 TDI 2007? DP odstranen. Specifikace se me nepodarilo najit. Najeto necelejch 400 000. Ted tam lijem 5w30. Cos je asi zbytecny, kdyz porad nekde tece a navic ten motor uz i neco spapa. Tak jednou za den, az dva dny musime dolivat litr. Auto najede denne neco pres 200km vice mene kratke trasy, takze spousta startu. Joo uz byl i starter parkrat na repas:)
Diky
Klidně tam lej 10W40 ale ta spotřeba oleje je opravdu velká. Podle toho co píšeš dochází i k únikům. To ale jde odstranit ne? Samotná spotřeba nemusí znamenat motor v háji, volnější(ještě funkční) turbo taky udělá svoje. Záleží na tom co od toho auta očekáváš a jestli ho chceš dát dohromady. Vyndanej filtr pevných částic je smutná představa. Koncerňáci znají také auta bez úniků oleje,je jich spousta. Opel, Renault jsou častější co se týče ,,loužiček" japonci na tom nejsou lépe. Tohle se ale nedá paušalizovat, pokud majitel chce, vše lze opravit.
Návštěvník

Re: VW crafter

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:... Väčšinou to je iba nejaké unavené tesnenie, alebo nejaká prasknutá gumička...
Vzhledem k tomu, že jsem vlastnil i francouzské auto a měl také jedno služební téže provenience, tak si dovolím tvrdit, že takhle jednoduché to není. Kdyby totiž platil citovaný výrok, pak by musel platit obecně, tj. že se stářím přichází únava (v daném případě materiálu). Jenže tak tomu není, což dokazují právě ta japonská vozidla na straně jedné a "moje" francouzské zkušenosti" (marná snaha je "utěsnit") na straně druhé. Prostě pokud je konstrukční základ chybný, tak to ani sebelepší materiál a pečlivost jeho montáže nevyřeší.

Příklad? Olejový kanál (vedoucí tlakový olej) do hlavy motoru "trčící" ve formě vnějšího obloučku (nálitku) na bloku i hlavě motoru Renault 2,2 (benzín). Tento výčnělek pak logicky nemá v místě dělicí roviny bloku a hlavy motoru dostatečnou pevnost, pročež časem pod tlakem těsnění pod hlavou povolí natolik, že tudy začne chcát olej. Oprava za min. 6 tis. Kč, navíc s nejistým výsledkem: výměna těsnění pod hlavou a její srovnání obvykle nestačí, chtělo by to srovnat i blok motoru, jenže to už by bylo o úplně jiných penězích. :evil:
Návštěvník

Re: VW crafter

Příspěvek od Návštěvník »

drak píše:... Opel, Renault jsou častější co se týče ,,loužiček" japonci na tom nejsou lépe...
Tak zrovna takto postavené srovnání vyvolává otázku, zda někdo z nás nežije v úplně jiném světě... :o :shock: :?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VW crafter

Příspěvek od Jezevcik »

e1H píše:Nie je to o tom, že či je auto japonské, alebo nemecké (ok, u anglických sa asi naozaj dá paušalizovať :mrgreen: ), je to o majiteľovi. Ak sa o to auto stará a chodí na nejaké prehliadky, alebo jednoducho sleduje svoje parkovacie miesto, tak aj keby náhodou po X rokoch začal niekde unikať olej, tak sa to dá riešiť.
Asi nebudu řádný majitel, na žádné prohlídky ( kromě STK) nechodím, sám si dělám pouze základní servis a přesto jsem za těch 17 let soužití s japonskými auty žádné kapičky - natož loužičky - nezaznamenal.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VW crafter

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:
drak píše:... Opel, Renault jsou častější co se týče ,,loužiček" japonci na tom nejsou lépe...
Tak zrovna takto postavené srovnání vyvolává otázku, zda někdo z nás nežije v úplně jiném světě... :o :shock: :?
Já tedy žiju ve Tvém světě. Moje dieselová Corolla má cca 196.000 km, tátovo Berlingo to samé. Já mám prasátka na zadku v suchu a táta už je dělal asi dvakrát.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: VW crafter

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:... Moje dieselová Corolla má cca 196.000 km, tátovo Berlingo to samé. Já mám prasátka na zadku v suchu a táta už je dělal asi dvakrát.
Přesně na takové příklady a případy jsem narážel.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: VW crafter

Příspěvek od lefort »

V rodině dvě Mondea s nájezdem přes 150 tkm a motorový olej nikde neprosakuje. Nedělají jiní soudruzi někde chybu? :twisted:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW crafter

Příspěvek od Pitris »

Stali píše:Chci se zeptat jakej olej mam lit do VW crafter 2.5 TDI 2007? DP odstranen. Specifikace se me nepodarilo najit. Najeto necelejch 400 000. Ted tam lijem 5w30. Cos je asi zbytecny, kdyz porad nekde tece a navic ten motor uz i neco spapa. Tak jednou za den, az dva dny musime dolivat litr. Auto najede denne neco pres 200km vice mene kratke trasy, takze spousta startu. Joo uz byl i starter parkrat na repas....
K tomuhle se víc napsat nedá....
Návštěvník píše:To je spotřeba oleje cca 4-5 l/1000 km, což znamená, že motor je k.o. Za daných podmínek je fakt nesmysl tam lít 5W-30. Dá se říct, že vyhoví naprosto jakýkoli olej, poněvadž teď už je to stejně jedno.
....vlastně dá, ale už to tu bylo taky!
Návštěvník píše:....takové auto nemá v provozu co dělat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW crafter

Příspěvek od Pitris »

A co se týče "loužiček" pod autem, tak byť můj Accord s nájezdem nyní skoro 200tkm má spotřebu oleje nejenom že neviditelnou, ale stále i skoro neměřitelnou: patří tam 4,5l - dávám 4l a při výměně jsem stále nad spodní ryskou; a jedinou "loužičku" udělá občas kondenz z přepadu od klimatizace....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Stali

Re: VW crafter

Příspěvek od Stali »

Nejak se to tu rozjelo:). O 10w40 jsem taky uvazoval, ale nebude to vadit pri spouste kratkych startu denne?. DP se odstranit musel. Jak jsem rikal najede denne pres 200km vice mene po meste (rozvoz zbozi) a pri tomto stylu jizdy se nepodarilo jej nikdy regenerovat a zacal kurvit motor. Samozrejmne unik se resit bude. Nas sef auto dopravy stale predhazuje majiteli firmy nutnost opravy. Cekame az nam na to uvolni zas nejaky korunky.
Pro chytraka kterej rika sebrat papiry..
1. V CR jezdi spousta starejch aut ktera maji mnohem vyssi emise nez diesel z 2007 roku i kdyz bez DP.
2. Rekl bych ze nevis jak to v takovejchto firmach chodi. Odmitnu s tim autem jet a prijdu o praci.

Pridam se k tomu OT: Sam mam starou mazdu z 98 roku. Leju valvoline max life 10w40 a mezi vymenama (8000-10000km) dolivam maximalne pul litru oleje. Auto ma najeto 340 000. :)
Návštěvník

Re: VW crafter

Příspěvek od Návštěvník »

Stali píše:1. V CR jezdi spousta starejch aut ktera maji mnohem vyssi emise nez diesel z 2007 roku i kdyz bez DP...
Evidentně vůbec netušíš, že to, co padá z moderního turbodieselu konstruovaného s tím, že tam bude filtr pevných částic, je silně karcinogenní a z hlediska své zdravotní škodlivosti nesrovnatelně horší, než produkuje ona "spousta starejch aut". :evil:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW crafter

Příspěvek od Pitris »

Stali píše:O 10w40 jsem taky uvazoval, ale nebude to vadit pri spouste kratkych startu denne?
Asi by to bylo nejvhodnější řešení - levnou 10w40 (teda pokud to není TDI-PD) a jestli to najede 200km denně, tak se studených startů neboj / motor vlastně skoro nikdy úplně nevychladne :o A opravit :!: :mrgreen:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět