VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Diky moc za veskere prispevky. Takze pokud se budeme bavit pro primo muj motor ideal (tedy zvyseny vykon 125-172kW a obcasne poblbnuti), mam se divat po necem co ma normu A3 a -40 viskozitu pri zahrati. Vypadlo by mi z toho tedy Mobil 1 New Life 0W-40 s tim, ze aspon bude v zime lip mazat ze zacatku. Bohuzel tento nema normu 504 ale pouze 502...
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Ano. VW502.00 je pro pevný interval a třeba Mobil1 0w40 (teď nově FS), nebo Yacco Galaxie 0w40 / 5w50
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Super, takze pokud sahnu po tom New Life 0W-40 bude to urcite krok dopredu oproti Castrol Edge FST 5W-30. Predpokladam, ze tedy ta xW-40 bude mit vyhodu v tom, ze se pri vetsim silovem zatizeni na komponenty nebude tolik "vymackavat" a tedy zustane tam kde ma?
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
To zrovna ne, ale lépe schroupá vysoké teploty, kterýma je zatěžován.
A buď rád za VW502.00, kterou tam můžeš ofiko mít. Kdybys měl turbokamna, tak bys na výběr neměl...
A buď rád za VW502.00, kterou tam můžeš ofiko mít. Kdybys měl turbokamna, tak bys na výběr neměl...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Dobrý den pánové. Také bych potřeboval poradit od zkušenějších. Jako "druhé" auto mám Octavii RS 2.0 TDi motor BMN s DPF filtrem, najeto 93tkm. Mám nastaven interval výměny na 15tkm. Bývalý majitel lil Castrol Edge 5w-30 LL. Poslední dvě výměny které jsem si už dělal sám, byli 3500 km/rok ale taktéž Edge 5w-30LL + origo filtr Mann. Autem jezdím normálně (jen vyjímečně EcceHomo a dálnice plná kláda) a spíš delší trasy.
Nyní jsem pokukoval po Milleru EE Longlife 5w30, ale byl mi p. Vejvodou spíše doporučen EE Longlife 5w-40 a to k vůli lepšímu mazacímu filmu. U něj ale nevidím normu VW 504 00 - 507 00.
Jde mi především o co nejšetrnější přístup k DPF a minimální otěr v motoru. Sedím tady u toho hodiny a jsem z toho jelen. Stačí Edge na moje 4tkm ročně, nebo mám koupit pro můj účel celkem zbytečně drahý Miller EE, nebo třeba i levnější Trident, či snad Yacco LUBE DE 5W-30????
Díky za názory, Milan.
Nyní jsem pokukoval po Milleru EE Longlife 5w30, ale byl mi p. Vejvodou spíše doporučen EE Longlife 5w-40 a to k vůli lepšímu mazacímu filmu. U něj ale nevidím normu VW 504 00 - 507 00.
Jde mi především o co nejšetrnější přístup k DPF a minimální otěr v motoru. Sedím tady u toho hodiny a jsem z toho jelen. Stačí Edge na moje 4tkm ročně, nebo mám koupit pro můj účel celkem zbytečně drahý Miller EE, nebo třeba i levnější Trident, či snad Yacco LUBE DE 5W-30????
Díky za názory, Milan.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Teoreticky by měl stačit na pevný interval VW505.00 s ACEA C3, pro klid v duši bych dal VW505.01 s ACEA C3.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Ano, olej 504/507 se dá. A Edge stačí. Ale....
1) To nej pro motor je kromě správného (což ale nemusí být předepsaného) oleje i výměna do/po 10-ti tkm NEBO po 1 roce
2) A p. Vejvoda má pravdu, taky bych dal 5w40. Jen je potřeba aby měl i ACEA C3 a VW505.01.
3) A pravdu máš i Ty, že Millers EE je....dražší....
Jestli mohu, tak Ti doporučím třeba Yacco 5w40 https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm nebo ten Trident http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w40
Měnil bych po roce, a klíďo i levnější olej bo je to pro motor lepší, než tam dlouho nechat "echtoil".
Ale samozřejmě že jde i 5w30 s ACEA C3, ale hlídat tu 505.01. Takže (když Yacco, tak) Lube DE (s 507) nebo Lube O (s 505.01). Jde o to, že 5w40 (a obzvláště když se mění po 5-ti tkm) je tepelně zatížitelnější (výhoda pokud zůstaneš v létě třeba v koloně na dálnici), a 5w mají oba
A jinak - ještě k motoru: Daleko víc mu svědčí když ho "protáhneš" a pojedeš občas nad 3t.ot. než když ho necháš převalovat někde nad volnoběhem.... A naftu bych se snažil brát s co nejmenším obsahem bio a pokud možno tu "lepší", nebo doaditivovávat třeba VIFem, Wynn´s-em nebo od toho Millerse DPE.
Edit: Jestli je motor BMN čerpadlo-tryska nebo není nevím, ale ta 505.01 je jistota.
1) To nej pro motor je kromě správného (což ale nemusí být předepsaného) oleje i výměna do/po 10-ti tkm NEBO po 1 roce
2) A p. Vejvoda má pravdu, taky bych dal 5w40. Jen je potřeba aby měl i ACEA C3 a VW505.01.
3) A pravdu máš i Ty, že Millers EE je....dražší....
Jestli mohu, tak Ti doporučím třeba Yacco 5w40 https://www.znackoveoleje.cz/Yacco-VX-1 ... -d1707.htm nebo ten Trident http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w40
Měnil bych po roce, a klíďo i levnější olej bo je to pro motor lepší, než tam dlouho nechat "echtoil".
Ale samozřejmě že jde i 5w30 s ACEA C3, ale hlídat tu 505.01. Takže (když Yacco, tak) Lube DE (s 507) nebo Lube O (s 505.01). Jde o to, že 5w40 (a obzvláště když se mění po 5-ti tkm) je tepelně zatížitelnější (výhoda pokud zůstaneš v létě třeba v koloně na dálnici), a 5w mají oba
A jinak - ještě k motoru: Daleko víc mu svědčí když ho "protáhneš" a pojedeš občas nad 3t.ot. než když ho necháš převalovat někde nad volnoběhem.... A naftu bych se snažil brát s co nejmenším obsahem bio a pokud možno tu "lepší", nebo doaditivovávat třeba VIFem, Wynn´s-em nebo od toho Millerse DPE.
Edit: Jestli je motor BMN čerpadlo-tryska nebo není nevím, ale ta 505.01 je jistota.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
V kandidátech na olej jste mi udělali jasno. Díky za rady. Tak že koupím 5W-40 ale ještě přesně nevím který, jestli řadu EE, nebo Trident.
Pitris:
Ano, je to motor s kódem BMN a tankuju výhradně naftu Verva Diesel. Jinak k té jízdě dodám, že eRSu sem tam fakt řádně protáhnu, ale samozřejmě s rozumem! Někdy nahoru tratí EcceHomo a tu zase po dálnici, když jsem se naháněl s Golfem. Jel jsem po D1 220 km/h a on mě pak fiknul, jako když já předjíždím Fabie!!!
Pitris:
Ano, je to motor s kódem BMN a tankuju výhradně naftu Verva Diesel. Jinak k té jízdě dodám, že eRSu sem tam fakt řádně protáhnu, ale samozřejmě s rozumem! Někdy nahoru tratí EcceHomo a tu zase po dálnici, když jsem se naháněl s Golfem. Jel jsem po D1 220 km/h a on mě pak fiknul, jako když já předjíždím Fabie!!!
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Samozřejmě volba je na Tobě, ale já bych asi to Yacco 5w40 VX 1000 FAP, bo toho Golfa by si ani s tím EE nepředjel.... Ale "vobyčejnej" Golf to teda nebyl.skywolker píše:....jestli řadu EE, nebo Trident....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Musel jsem do tohoto vlakna vlezt. Neni to o oleji, hlasim. Ale abych zalozil novy kvůli kokotine, kvuli Ochcavce...
Prosim skodovkare s benziny. Vlastne Machal to neustal... Hm.
Jedu z prace, ted v chladnu. Nastartuju, 10' vrci, aby se ohral interier. Pak vyjedu a ceka mi 2,5km z kopce.
Teplota klesne na 50,netopi,mlzi se. Pokud jedu s kvaltem (Barrandov). Kdyz na volnobeh, lepsi, 55.
Pokud je kosa, jedu dolu 50km/h se zarazenou a drzim pod plynem. 1/4 chladice dole zakryta.
Ale i tak nez to po delsim stani zacne topit..., Alma i Corolla topi v - 5 do kilometru.
Kdyz jsme meli kdysi s bejvalkou Tdi 66kw,nebylo to tak markantní, ze teplota rychle klesá.
Ani kdyz jsem ochcy prevazel v brigosce, neuvedomuju si to.
Co s tim? Konstr.chyba, termostat, predrazeny odpad DASu...?
Prosim skodovkare s benziny. Vlastne Machal to neustal... Hm.
Jedu z prace, ted v chladnu. Nastartuju, 10' vrci, aby se ohral interier. Pak vyjedu a ceka mi 2,5km z kopce.
Teplota klesne na 50,netopi,mlzi se. Pokud jedu s kvaltem (Barrandov). Kdyz na volnobeh, lepsi, 55.
Pokud je kosa, jedu dolu 50km/h se zarazenou a drzim pod plynem. 1/4 chladice dole zakryta.
Ale i tak nez to po delsim stani zacne topit..., Alma i Corolla topi v - 5 do kilometru.
Kdyz jsme meli kdysi s bejvalkou Tdi 66kw,nebylo to tak markantní, ze teplota rychle klesá.
Ani kdyz jsem ochcy prevazel v brigosce, neuvedomuju si to.
Co s tim? Konstr.chyba, termostat, predrazeny odpad DASu...?
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Za 10 minut stání se motor neprohřeje, a když pak brzdíš motorem tak není dost teplá voda na topení. Ale termostat už může být "načnutý".... Jinak pokud se mlží okna, tak jestli je tak zapni klimu. A když dáš knoflík teploty na max a pustíš klimu, tak Ti to i dřív začne topit Teda aspoň Civic a Accord....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Vsechy tyhle figle jsem zkousel, Jarku. Ten blbej klimatronic ma neskutečný zpozdeni. A kdyz plny vykon, kdo v tom ma sedet.
Ona ta teplota pada, i kdyz je prohrato. Kdyz jedu Blankou a dale k Barr., tak od Brevnova, je to k rece fur z kopce tunelem. A u Radlic jsem zas na 50ti. Tak si nemuzu pribrzdovat na 5ku,krasne by tam rychlost drzela. To mi stara pixla, Miro, nedela.
Ani z Barr ani v Blance. Jen nepatrne.
Ona ta teplota pada, i kdyz je prohrato. Kdyz jedu Blankou a dale k Barr., tak od Brevnova, je to k rece fur z kopce tunelem. A u Radlic jsem zas na 50ti. Tak si nemuzu pribrzdovat na 5ku,krasne by tam rychlost drzela. To mi stara pixla, Miro, nedela.
Ani z Barr ani v Blance. Jen nepatrne.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
A pro jistotu bych se podíval i na kabinový filtr...
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tak asi termostat.... si myslím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Nebolo by na škodu kuk termostat, inak v zime jak ideš dlhší čas dolu kopcom bez plynu kapalina sa chladí cez kúrenie to je ok
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30