VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Matěj »

Dobrý den,
chci se zeptat, jestli není lepší dávat do VW Passat 2,0 TDi r.v 2014 raději 5W40, když dodržím normu VW 507.00 , namísto 5W30 ?
Ta 5W30 se mi zdá moc "řídká". Olej hodlám měnit po maximálně 10 000 kilometrech. Jezdím delší trasy, bez zastávek.. No delší ... 40 + 40 kilometrů denně + další cesty o víkend.

Matěj
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1862
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od BigBang »

Tak nějak mi uniká pozadí toho dotazu. Primárně by ses měl řídit VW507.00. Až sekundární je viskozita (5w-30) nicméně pokud budeš chtít dodržet tu „507“, tak ti nic jinýho než 5w-30 nezbyde. Leda že bys přešel na 505.01, ta je zase jen v 5w-40. A na 99,9 % to bude C3, takže olej vhodný i pro auto s DPF.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od lengy60 »

Tuž 40+40 je násobně více než 4+4,jak to praktikují někteří příznivci dieselového pohonu. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Matěj píše:VW Passat 2,0 TDi r.v 2014... Jezdím delší trasy, bez zastávek.. No delší ... 40 + 40 kilometrů denně...
Jestli je to ještě PD, tak tomu trvá při teplotách těsně nad nulou ohřátí na provozní teplotu bezmála 30 km.
Matěj
Příspěvky: 180
Registrován: čtv zář 22, 2005 11:46

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Matěj »

Dobrý večer,
je to Common Rail.
Takže pokud to dobře chápu 507.00 se nevyrábí v 5W40 ?

Inu tak zbývá než dávat tu 5W30 a měnit po 8 - 10 tisicích.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Matěj píše:VW Passat 2,0 TDi r.v 2014....Olej hodlám měnit po maximálně 10 000 kilometrech....
Jak napsal BiBa, oleje VW507 jsou jen v SAE 5w30 (možná něco v 0w30). Jestli je to čerpadlo-tryska a hodláš (správně) měnit po 10-ti tkm, můžeš jak tu 507 5w30 (pokud olej nemizí), nebo i 5w40 s 505.01 a ACEA C3. (Nevím jak teď, ale byly i 5w30 505.01, ale moc jich nebylo - tato norma je hlavně pro 5w40). A vybral bych třeba Yacco 5w30 DE nebo 5w40 VX.

EDIT: pokud common-rail, tak 507 (nebo 505.00 s ACEA C3). Důležitější než 5w30 nebo 5w40 je ale ta výměna po 10-ti tkm :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Jerry3 píše:
Matěj píše:VW Passat 2,0 TDi r.v 2014... Jezdím delší trasy, bez zastávek.. No delší ... 40 + 40 kilometrů denně...
Jestli je to ještě PD, tak tomu trvá při teplotách těsně nad nulou ohřátí na provozní teplotu bezmála 30 km.
Neviem či len strielas do luftu alebo máš aj takú skúsenosť- ak áno niečo je na tom aute zle. Na BJB mi auto kúri po pár sto metroch- sám som prekvapený,Full zohriate možno už vo vedľajšej dedine-zmeram to. AHF sa zohreje na full trochu neskor, ale kúrenie ide asi po raztak dlhej dobe ako na BJB. Raz sme robili diagnostiku a po naštartovaní asi za cca 2 min mala kvapalina už 40 stupnov. Toľko moje skusenosti.

To Matej: ako Ti Pitris písal , daj 5w40 c3 , men do 10 tis. a si v klidku...
Naposledy upravil(a) dany01 dne pát lis 24, 2017 20:45, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Jerry ale nepsal nic o ohřevu chladicí kapaliny :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kornel »

pozor.. väčšina dízlov cca od r.v 2010 býva vybavená prídavným elektrickým príhrevom (špirála) vzduchu fúkaného do kabíny.. na oko sa javí, že ten dízel sa zohrieva celkom rýchlo, ale prd.. je to len ohriaty vzduch špirálou... s teplotou motora/oleja ani chladiacou kvapalinou to nemá nič spoločné.

Pokiaľ samotný chladiaci okruh motora (v tomto prípade dízla) nie je vybavený dodatočným el. vykurovacím telesom s čerpadielkom pre nútený obeh.. tak sa dízel nikdy rýchlo zohrievať nemôže a ani nebude.. v zime 20-30km minimum kým nabehne olej a železo dízlového motora aspoň na 80°C.
Naposledy upravil(a) kornel dne pát lis 24, 2017 21:06, celkem upraveno 2 x.
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od dany01 »

Pitris píše:Jerry ale nepsal nic o ohřevu chladicí kapaliny :!:
Ako sorry, ale snáď chcete tvrdiť ze sa olej nezohreje na prevádzkovú teplotu skôr ako po 30 km. Netvrdím ze to ide tak rýchlo ako chladiaca kvapalina , ale určite skôr, ako stúpa teplota vody , takisto ide určite hore aj teplota oleja.Mne to autá neukazujú, ale sú tu určite ľudia, ktorým to ukazuje a ti to vedia určite zmerať.

-môže byt , ale AHF r.v. 2000 je veľmi ďaleko od roku 2010, ma ohrev vody - 3 zhavice (asi aj fungujú)
Na BJB 2005 som tie zhavice nenašiel, a pochybujem ze obidve majú špirálu v kureni.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od bio »

A provozní teplota oleje je kolik °C? Já tipuji na 60-80°C, a s teplotou chladící kapaliny to má pramálo společného. Btw závislost je nepřímá.
Doplněno Gůglem: výtah z manuálu koncernového vozu Škoda "Pokud je teplota motorového oleje v rozmezí 80-110 °C, je motor zahřátý na provozní teplotu. Pokud je teplota oleje nižší než 80 °C, resp. vyšší než 110 °C, vyhněte se jízdě s vysokými otáčkami, na plný plyn a silnému zatížení motoru."
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

dany01 píše:Ako sorry, ale snáď chcete tvrdiť ze sa olej nezohreje na prevádzkovú teplotu skôr ako po 30 km.
Použil jsem výrazu "bezmála" (30 km). Přesně je to 28 km při vnější teplotě 5 st. C a běžném režimu město/příměstký provoz.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jezevcik »

Kdysi jsem četl, že TDI motory v mrazech a provozu na volnoběh nemají vůbec šanci na dosažení provozní teploty. Takže na tom něco bude.
Ono to ukazuje na vysokou účinnost.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od NOVON »

Jezevcik píše:Kdysi jsem četl, že TDI motory v mrazech a provozu na volnoběh nemají vůbec šanci na dosažení provozní teploty. Takže na tom něco bude.
Ono to ukazuje na vysokou účinnost.
Ano je tomu tak,dokonce teplota u zahrateho motoru a naslednem stani na volnobeh klesa..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jerry3 »

Jinak se tomu také říká "málo odpadního tepla".
Odpovědět