renal píše:....můžu použít do koncernového motoru 1.6 TDI r.v. 2015 normu 505.01 - 5W-40 C3-10,12?
Ano, jde to. Na interval výměny krátké jízdy / 10tkm X delší jízdy / do 15-ti tkm nebo 1 rok.
Ale na tyto intervaly se dá i ta VW 507.... Jsou důležitější než jestli 5w30 nebo 5w40.
Tak mám Fabii 1,4mpi a letos jsem vyskoušel olej Shell HX7 10W-40 mírne cvakání hydroštelu. jinak motor víc hlučný,pak jsem skusil vychvalovaný Total Quartz 7000 10w-40 mírně lepší jinak nic moc pak jsem skusil shell HX6 10w-40 lepší jak Total,pak jsem dal z5 Castrol Magnatec 10W-40 nic necvaká motor tichounký,musím odvolat negativa co jsem o něm pasal zůsatnu u Castrolu,byl tam taky nalíván pořád.
Ne je to 1,4mpi 44kw 8ventil. Jinak jsem tam mimochodem chtěl koupit filtr mann a prdejce mi ne vnutil spíš nabídl filtron tak jsem ho vzal no..mohl vydělat ten prodejce.Jinak na s experimentováním mot.olejů už jsem vyléčen a zůstanu u Castrolu,který moji Fabce opravdu stěch všech co jsem vyzkoušel sedí nejlépe.
Sachmar píše:....jsem dal z5 Castrol Magnatec 10W-40 nic necvaká motor tichounký....
Tak aspoň měň co 10tkm.
PS1) není to tak dlouho co si psal že po Magnatecu je motor uvnitř "špinavý" a že Shell 3x dobrý. Ale asi ta paní před Tebou Magnatec neměnila vůbec a Shell čistil, že ?
PS2) a co že by se to mělo stát po změně na 5w40 ?
Co se stane? Jak psal Jerry - ta plná syntetika rozpustí usazeniny po té po léta používané polosyntetice a ucpou se mazací kanálky. Dal bych originální Škoda proplachovací set a pak nalil originální Škoda Fabia olej 5W-40. Motor si bude tiše a spokojeně ševelit.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Stane se to, že neinteligentní molekuly alespoň trochu zbaví motor bahýnka tvořeného inteligentními molekulami a motor začne cvakat (poněvadž bahýnko je přece měkké). To však není vina neinteligentních molekul, ale zásluha marketingové strategie výrobce inteligentních molekul, který si tak dokázal zajistit trvalý odbyt na nich "závislých" motorů. Nebo snad majitelů aut s takovými motory?
A je to úplně stejné, jako když přesvědčíte kojící matku, že je třeba doplnit mateřské mléko umělou výživou: od momentu, kdy kojenec ochutná náhražku, už odmítá přírodní produkt, a výrobce náhražek má vyhráno. Nějaký jiný příklad? Rozdávání drog (zatím) zdarma před školami...
Jerry3 píše:Stane se to, že neinteligentní molekuly alespoň trochu zbaví motor bahýnka tvořeného inteligentními molekulami a motor začne cvakat....
Shell vyčistil hydroštely po Castrolu. Od měkkého 'bahýnka'; ale to udělá ze začátky každý nový oil.
Jak psal kdysi Sachmar - ve Fabči byl od nova Magnatec; kdoví jak původní majitelkou měněn - možná proto motor zanesen. 3x Shell začal čistit, 'bohužel' s sebou "vzal" i to "těsnění" hydroštelů. A Total to dokončil.... Měkké 'bahýnko' udělá každý olej když je v motoru dlouho. A každý nový olej ho ze začátku začne odstraňovat. A to, z čeho mají lidi strach je že se začne rozpouštět tvrdý karbon. Ano toto hrozí, ale NE při přechodu z 'polo na plnou', ale z API SE na API SN. Po oleji 10w40 API SL jde úplně klidně dát 5w40 (která bude ve většině případů stejně syntetická jako ta 10w40). A v mrazu jako bonus ta 5w40 rychleji (natlakuje hydroštely a) zaolejuje motor.... To je většinou jediné plus u olejů 5w40 oproti olejům 10w40 - mají lepší nízkoteplotní vlastnosti. Jinak ty rozpouštěcí a čistící jsou na tom stejně. Znovu ale napíši, že i sebelepší olej dlouho v motoru je horší než včas vyměněný olej "za pusu".... LL ne!