VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Vladislav

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Vladislav »

Zdravím,

doposud jsem myslel, že do své octavy liju výborný olej, ale po přečtení řady zdejších mnoha příspěvků se nestačím divit :roll:

Proto bych chtěl zdejší znalé poprosit, zda by mohli reagovat na několik otázek, které se mi honí hlavou, když to tady čtu...

Mám Octavii 1, TDi, 66 kw, ALH, najeto asi 360tis km
Jezdím poslední rok převážně krátké trasy, velmi často do práce jen 15 km (jedna cesta). Samozřejmě mnohdy delší trasy, někdy velmi dlouhé (výlety, dovolená), ale většinou denně do 50km
Lehkou nohou

Doposud - octávu mám asi 7 let - jsem na doporučení známého mechanika používal olej Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 (teď poslední výměny jeho novější verzi)
Výměna každý rok, nebo po 15tis km (poslední roky výměna 2x za rok = najezdím cca 30tis km/rok)

Vzhledem k tomu, co jsem zde četl, bych rád přešel na 5w40 ... nebude s tím problém? není případně nutné nějaké propláchnutí motoru před nalitím nového oleje?
A ještě poslední dotaz... jaký efekt (negativní/pozitivní) mělo sedmileté používání oleje 5w30 na motor?

Protože je poučné číst vaše názory, ještě by mne zajímalo, co hrozí, pokud se nemění kapalina v převodovce, brzdovka, servo olej a ani chladící kapalina?

díky moc za trpělivost a odpovědi, pokud nějaké budou :D
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Jezevcik »

Tento olej, byť 5W-30, má normální HTHS viskozitu (tloušťku mazacího filmu), takže nejde o žádnou katastrofu, ale být to moje, tak bych používal jakýkoli kvalitní olej 5W-40, který bude za úplně jiné peníze (auto nemá DPF, PD a nejezdí na LL režim) a měnil do 10 tisíc km. Proplach motoru bych ani neřešil, vůz byl provozován v rozumných mezích. Co spotřeba oleje?