VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Zdravím,
doposud jsem myslel, že do své octavy liju výborný olej, ale po přečtení řady zdejších mnoha příspěvků se nestačím divit
Proto bych chtěl zdejší znalé poprosit, zda by mohli reagovat na několik otázek, které se mi honí hlavou, když to tady čtu...
Mám Octavii 1, TDi, 66 kw, ALH, najeto asi 360tis km
Jezdím poslední rok převážně krátké trasy, velmi často do práce jen 15 km (jedna cesta). Samozřejmě mnohdy delší trasy, někdy velmi dlouhé (výlety, dovolená), ale většinou denně do 50km
Lehkou nohou
Doposud - octávu mám asi 7 let - jsem na doporučení známého mechanika používal olej Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 (teď poslední výměny jeho novější verzi)
Výměna každý rok, nebo po 15tis km (poslední roky výměna 2x za rok = najezdím cca 30tis km/rok)
Vzhledem k tomu, co jsem zde četl, bych rád přešel na 5w40 ... nebude s tím problém? není případně nutné nějaké propláchnutí motoru před nalitím nového oleje?
A ještě poslední dotaz... jaký efekt (negativní/pozitivní) mělo sedmileté používání oleje 5w30 na motor?
Protože je poučné číst vaše názory, ještě by mne zajímalo, co hrozí, pokud se nemění kapalina v převodovce, brzdovka, servo olej a ani chladící kapalina?
díky moc za trpělivost a odpovědi, pokud nějaké budou
doposud jsem myslel, že do své octavy liju výborný olej, ale po přečtení řady zdejších mnoha příspěvků se nestačím divit
Proto bych chtěl zdejší znalé poprosit, zda by mohli reagovat na několik otázek, které se mi honí hlavou, když to tady čtu...
Mám Octavii 1, TDi, 66 kw, ALH, najeto asi 360tis km
Jezdím poslední rok převážně krátké trasy, velmi často do práce jen 15 km (jedna cesta). Samozřejmě mnohdy delší trasy, někdy velmi dlouhé (výlety, dovolená), ale většinou denně do 50km
Lehkou nohou
Doposud - octávu mám asi 7 let - jsem na doporučení známého mechanika používal olej Castrol Edge Professional LongLife III 5W-30 (teď poslední výměny jeho novější verzi)
Výměna každý rok, nebo po 15tis km (poslední roky výměna 2x za rok = najezdím cca 30tis km/rok)
Vzhledem k tomu, co jsem zde četl, bych rád přešel na 5w40 ... nebude s tím problém? není případně nutné nějaké propláchnutí motoru před nalitím nového oleje?
A ještě poslední dotaz... jaký efekt (negativní/pozitivní) mělo sedmileté používání oleje 5w30 na motor?
Protože je poučné číst vaše názory, ještě by mne zajímalo, co hrozí, pokud se nemění kapalina v převodovce, brzdovka, servo olej a ani chladící kapalina?
díky moc za trpělivost a odpovědi, pokud nějaké budou
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tento olej, byť 5W-30, má normální HTHS viskozitu (tloušťku mazacího filmu), takže nejde o žádnou katastrofu, ale být to moje, tak bych používal jakýkoli kvalitní olej 5W-40, který bude za úplně jiné peníze (auto nemá DPF, PD a nejezdí na LL režim) a měnil do 10 tisíc km. Proplach motoru bych ani neřešil, vůz byl provozován v rozumných mezích. Co spotřeba oleje?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Ještě dodám, že každá provozní kapalina stárne, proto je třeba ji včas měnit. V případě brzdové kapaliny pak její nevýměna může mít fatální následky.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Vladislave, já měl tu samou Octávii s podobnými km několik let, jezdil s ní syn (já jen udržoval), měnil jsem oleje 2x ročně, na léto Mogul Extréme 10W-40 a na zimu Racing 5W-40, roční nájezd kolem 20tkm. Naposledy jsem dal Valvoline Maxlife (i do ostatních aut pár výměn), pro prventivní vyčištění motoru a obnovu pružnosti těsnění.
Motor snese hodně, co ale začalo zlobit, tak vstřikovače, syn kupoval dříve nejlevnější naftu, já mu občas koupil nádrž Vervy + aditiva. Vstřikovače jsme chemicky vyčistili a od té doby kupoval jen Vervu, občas aditiva navíc. Doporučoval bych se zaměřit i na palivo.
Motor snese hodně, co ale začalo zlobit, tak vstřikovače, syn kupoval dříve nejlevnější naftu, já mu občas koupil nádrž Vervy + aditiva. Vstřikovače jsme chemicky vyčistili a od té doby kupoval jen Vervu, občas aditiva navíc. Doporučoval bych se zaměřit i na palivo.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tady to napsal jezevcík A po 10-ti tkm už proto, že ad1) při převážně krátkých jízdách je 15tkm MOC (neodpaří se zkondenzovaná vlhkost a nespálené palivo -> chemicky kyselé prostředí v motoru; ten se po 15-ti km moc neprohřeje) a ad2) po 360-ti tkm je už (možná malý, ale) jistý určitý průnik nafty do oleje, která ten olej dále degraduje. Za mě taky raději 5w40 (nebo lze 5w30 nebo 10w40) VW505.00 B3/B4.Vladislav píše:....bych rád přešel na 5w40 ... nebude s tím problém? není případně nutné nějaké propláchnutí motoru před nalitím nového oleje?
A ještě poslední dotaz... jaký efekt (negativní/pozitivní) mělo sedmileté používání oleje 5w30 na motor?
(Tyto oleje mají vyšší odolnost proti kyselinám - TBN - než ten Castrol Edge Professional LongLife III 5w30, který je 507 C3).
A tady Jerry U brzdovky je to snad jasné - klesá bod varu a při táhlém nebo intenzivním brždění může kapalina začít plynovat -> propad pedálu, nefunkčnost brzd. Dále pak absorpcí vlhkosti může začít systém uvnitř korodovat. Kapalinu měnit po max. 3 letech. SAE J1703 DOT 4. A pokud kapalinové ovládání, tak i ve spojce.Vladislav píše:....ještě by mne zajímalo, co hrozí, pokud se nemění kapalina v převodovce, brzdovka, servo olej a ani chladící kapalina?
Převodový olej taky stárne, taky se v něm "usazuje" vlhkost i otěr (a navíc odtud se nemá kam ztratit) a celoživotní je blbost. Tak jako u chladicí kapaliny, která časem "ztrácí" inhibitory koroze.... Oboje by se mělo měnit po 5-ti 6-ti letech // převoďák 75w90 VW501.50 (podle zkušeností jiných je dobrý Castrol Syntrans Transaxle), a do chladiče třeba Fridex G12 (pokud tam máš červenou), nebo Fridex G48 (když modrá - ta ale měnit po 3 letech). Barvy ALE nemíchat !! Při přechodu na jinou okruh několikrát vodou propláchnout....
Jinak já jsem i za výměnu oleje v posilovači řízení, ale tam ten olej "trpí" nejméně - tam to není až tak nutné (já měním ob převoďák, což je u mě ale po 2 x 4 letech). Tam ale nejlépe origo oil....
No a jak zmínil tonny, kvalitní nafta je další podstatný vklad pro bezporuchovost motoru / auta
A já přidám ještě airfiltr - tak po 30-ti tkm max.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Koukám, že jsem objevil super stránku zabývající se zajímavým tématem, kde jsou odpovědi bleskurychlé
Děkuji všem za reakce...
Olej trochu mizí, doliju tak 750ml za ten cyklus výměny... ovšem myslím, že většina uniká kolem intercooleru, kde je mastno a i nějaká kapka na zemi se objeví...
Naftu se snažím tankovat tak, že střídám čerpací stanice. Pokud natrefím na Benzinu s dobrou cenou, tak rád natankuji tam, výjimečně i Vervu, ale protože jsem z Prahy, kde Benziny mají šílený ceny, tak to není úplně často. Ale při každém tankování používám VIF diesel aditiv... (tankuju většinou tank ONO (kritika...?, Euro OIL, kde tvrdí, že nepoužívají biosložku do nafty a pak místní čerpačku Hrubý, případně MOL)
Chladičovku používám G12, naposled výměna při koupi, takže ještě do zimy vyměním, ostatní kapaliny děkuju za upřesnění a doporučení, taky provedu.
Ten olej dobrý typ ohledně kyselosti motoru, to jsou takové věci, který člověku běžně nikdo neřekne, tady člověk získá velmi cenné informace a výměna po 10tis km budu respektovat, koukám, že se dá koupit olej za půlku co jsem kupoval doposud, dost pravděpodobně i lepší než Castrol, takže... super, lepší pro motor za stejnou cenu
Děkuji všem za reakce...
Olej trochu mizí, doliju tak 750ml za ten cyklus výměny... ovšem myslím, že většina uniká kolem intercooleru, kde je mastno a i nějaká kapka na zemi se objeví...
Naftu se snažím tankovat tak, že střídám čerpací stanice. Pokud natrefím na Benzinu s dobrou cenou, tak rád natankuji tam, výjimečně i Vervu, ale protože jsem z Prahy, kde Benziny mají šílený ceny, tak to není úplně často. Ale při každém tankování používám VIF diesel aditiv... (tankuju většinou tank ONO (kritika...?, Euro OIL, kde tvrdí, že nepoužívají biosložku do nafty a pak místní čerpačku Hrubý, případně MOL)
Chladičovku používám G12, naposled výměna při koupi, takže ještě do zimy vyměním, ostatní kapaliny děkuju za upřesnění a doporučení, taky provedu.
Ten olej dobrý typ ohledně kyselosti motoru, to jsou takové věci, který člověku běžně nikdo neřekne, tady člověk získá velmi cenné informace a výměna po 10tis km budu respektovat, koukám, že se dá koupit olej za půlku co jsem kupoval doposud, dost pravděpodobně i lepší než Castrol, takže... super, lepší pro motor za stejnou cenu
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Takže nejspíš mizí přes turbo a IC je nejnižší bod.
Máš výhodu, že si můžeš vybrat ze široké škály viskozit olejů, jelikož VW505.00 mají „skoro všechny“ Osobně bych přešel na 5w-40. Taky bych sundal IC, podíval se kolik je v něm oleje, vyčistil bych ho a sledoval souvislost mezi ubýváním ve vaně a přibýváním v IC.
Máš výhodu, že si můžeš vybrat ze široké škály viskozit olejů, jelikož VW505.00 mají „skoro všechny“ Osobně bych přešel na 5w-40. Taky bych sundal IC, podíval se kolik je v něm oleje, vyčistil bych ho a sledoval souvislost mezi ubýváním ve vaně a přibýváním v IC.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Já teda beneli, ale u ONO nikdy problém. A Verva či Optimal taky gut. A za mě VIF Vyplatí se.
Ta spotřeba oleje značí ještě dost dobrý stav a rozumný peníz třeba dobré Sunoco Gold 5w40.
Ta spotřeba oleje značí ještě dost dobrý stav a rozumný peníz třeba dobré Sunoco Gold 5w40.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
To rád slyším, někdo ONO zavrhuje jen kvůli specifické cenové strategii
Ještě dotaz... asi mi napíšete, že je to šumák, ale třeba...
Jaký se zdá být nejlepší?
https://jaknaauto.cz/Produkty/AKCE-C377 ... 0-5L-P132/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... -5L-P6375/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 5l-P27392/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P104/
https://www.olejeobchod.cz/elf-evolutio ... f-5w-40-5l
Ono se zdají být stejný s celkem slušnými cenovými rozdíly... tak jen jestli v tom není někde háček
Ještě dotaz... asi mi napíšete, že je to šumák, ale třeba...
Jaký se zdá být nejlepší?
https://jaknaauto.cz/Produkty/AKCE-C377 ... 0-5L-P132/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... -5L-P6375/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 5l-P27392/
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... 0-5L-P104/
https://www.olejeobchod.cz/elf-evolutio ... f-5w-40-5l
Ono se zdají být stejný s celkem slušnými cenovými rozdíly... tak jen jestli v tom není někde háček
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Já ONO nezavrhuji vůbec. Dokud jsem jezdil s autem/motorem extrémně citlivým na vlastnosti benzínu, jelo to stejně jako na každé jiné palivo o stejném oktanovém čísle, zato s citelně menší spotřebou. Mému současnému vozu je vcelku jedno, čím ho nakrmím, ale skútr je citlivka: ONO mu opět nijak nevadí, zato prémiovka 100 od OMV mu vůbec nechutanala - sice jí na 100 km vypil méně, ale také o dost hůř jel.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Vsechny ty oleje jsou dobre a kvalitni.U ALH pri 360 tis.km to uz bude brat olej pres turbo.A "lehkou nohu" bych teda dlouhodobe nedoporucoval.
Naposledy upravil(a) NOVON dne pát zář 22, 2017 6:15, celkem upraveno 1 x.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Já osobně bych to seřadil: Sunoco, Valvoline, Elf, Total, Mobil.... Ale je to spíš o osobní preferenci.
A jak zmínil NOVON, i ten TDI potřebuje k životu aspoň 1800 otáček a občas prohřát a protáhnout ke třem a půl - kvůli (ne)usazeninám....
A jak zmínil NOVON, i ten TDI potřebuje k životu aspoň 1800 otáček a občas prohřát a protáhnout ke třem a půl - kvůli (ne)usazeninám....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Zdravím pánové, už to tady hledám docela dlouho, ale nemůžu nic najít můžu použít do koncernového motoru 1.6 TDI r.v. 2015 normu 505.01 - 5W-40 C3-10,12 ? Nebo musím zůstat u 5W-30 ? Díky
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
V zásadě tam bez problémů může
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Presne tak,jizda "na spotrebu" je u turbodieslu hodne kontraproduktivni.Co usetris na palivu,tak das potom za cisteni turba,sani.Dokaze to "zarust" na otvor prstu a zatuhla regulace turbodmychadla pak posila motor do nouzaku.Pitris píše:Já osobně bych to seřadil: Sunoco, Valvoline, Elf, Total, Mobil.... Ale je to spíš o osobní preferenci.
A jak zmínil NOVON, i ten TDI potřebuje k životu aspoň 1800 otáček a občas prohřát a protáhnout ke třem a půl - kvůli (ne)usazeninám....
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw