VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?
Moderátor: Colommbo
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Když jsem tam měl tu Magnatickou močůvku Castrol,tak každé ráno po nastrtování to cca.3vteřiny cvakalo.A teď jak tam mám ten Total Quartz 7000 10w-40 tak se motor rapidně sklidnil -stišil . Věřím tomu,že to je kvalitnější olej,jak třeba Shell a ta Castrolová magnatická močůvka co zamrdává motor tím magnatickým průjmem a motor je černý jak pytel tmy. Takže ten Total tam nechám cca. 5000km.a pak ho vyměním opět za Total.
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Mám motor na Fabii combi 1.2 htp 47 kw (BME) po GO opravě. Opravní sada - nová hlava, kat. atd. Klasický problém (podpálené ventily, zapečené kroužky, zanesená zdvihátka atd.) Zde doporučují k vyřešení tohoto problému olej Castrol Edge Titanium Fst 10W60. http://opravymotoru12htp.webnode.cz/ota ... 109247/15/ Motor Fabií htp jezdí jako 120 ale topí jako závodní speciál... Mám dotaz zda stejný olej Shell Helix Ultra Racing 10W60. Mají úplně stejné specifikace API i ACEA. Castrol má uvedenu i VW 501.01 Shell na obalu ne. Prodejci přitom uvádí na stránkách i u Shellu 501.01. I tady je to v příspěvku Tech. listy uvedeno. Je ale z roku 2011 (tehdy měly oleje API SL, nyní mají API SN.) Plní normu 501.01 stále? Domnívám se, že tak kvalitní olej by měl. Moc děkuji za odpověď. mimayin
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tyto "racing" oleje plní "běžné" firemní normy jako třeba 501.01, 502.00 bez problémů. Klidně se dají do benziňáku použít....
10w60 je ale trošku extrém a v HTP je na dlouhé jízdy. A neméně důležitá je i včasná výměna toho oleje, bo ani superolej tady nedá 15tkm. Ano, olej se při dlouhých jízdách tzv. přepaluje - to konstrukční řešení je vhodné na krátké přískoky kde je rychle ohřátý olej výhodou a stačí i oleje 5w40 nebo 10w40. Při delších jízdách je ale už teplota oleje moc vysoká a projevuje se to mj. i těmi popsanými závadami. Na "normální" ježdění město/mimoměsto je dobrá 5w50 a měnit do 10-ti tkm. Ta 10w60 je na dlouhé dálnice; ale ve velkém mrazu může být při startu problém s napínákem rozvodů.
10w60 je ale trošku extrém a v HTP je na dlouhé jízdy. A neméně důležitá je i včasná výměna toho oleje, bo ani superolej tady nedá 15tkm. Ano, olej se při dlouhých jízdách tzv. přepaluje - to konstrukční řešení je vhodné na krátké přískoky kde je rychle ohřátý olej výhodou a stačí i oleje 5w40 nebo 10w40. Při delších jízdách je ale už teplota oleje moc vysoká a projevuje se to mj. i těmi popsanými závadami. Na "normální" ježdění město/mimoměsto je dobrá 5w50 a měnit do 10-ti tkm. Ta 10w60 je na dlouhé dálnice; ale ve velkém mrazu může být při startu problém s napínákem rozvodů.
Tyto problémy olej - a ani Castrol nevyřeší. Ale může jim předejít (event. je oddálit) včasná výměna oleje a jeho vhodně zvolená SAE třída....mimayin píše:Mám motor na Fabii combi 1.2 htp 47 kw (BME)....Klasický problém (podpálené ventily, zapečené kroužky, zanesená zdvihátka atd.)....doporučují k vyřešení tohoto problému olej Castrol Edge Titanium Fst 10W60....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Včasná výměna je nutná. Ano 15 tis. je u těchto motorů i s těmito oleji blbost. Souhlasím. 10W40 mění ti co nemají zatím problém (tedy ne vážný) po 7 - 8 tis. A i tento je lepší po 10 tis. vyměnit. U Fabie to ještě zvážím, do Sharanu VR6 asi žádný problém. mimayin
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Máte prosím Vás někdo zkušenost s olejem Penrite HPR 10 10W50? (zejména v motoru htp) mimayin
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tak jsem tam dnes nalil Shell Helix Ultra Racing 10W60 s tím, že tam pak dám Penrite 10W50. Co mě překvapilo, tak spotřeba se zdá zatím normál, ale je vedro. Hlavně se mi zdá, že se ještě více ztišil motor. Chvílemi se mi fakt zdá, že mám pod kapotou šicí stroj..... mimayin
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Vymezily se vůle. Ona ta 10w60-ka je už 'hustší'.mimayin píše:Hlavně se mi zdá, že se ještě více ztišil motor....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Zdar, pánové.
Dostalo se mi do rukou bráchovo VW Golf III 1,6 GT 74 kW 1H X0GAEK2 s normou 501.01. K mému zděšení jsem se dověděl, že olej se mění 1x/2 roky, kdy jezdí kára k mechanikovi na prohlídku před STK (právě dle instrukcí "mechanika"). Chlapec tam leje 15W-40 (nechápu proč a bruder to neví, olej za celé 2 roky nedoléval), pravděpodobně Mogul (odhaduju podle nálepky na kapotě). Těch 15 tis. km to asi nepřekročilo, ale on brácha se s tím autem taky tak různě courá a ten olej podle toho taky vypadal. Když jsem v nabídkách hledal olej, který tam nalít, tak z 15W-40 splňoval normu pouze (podle popisů e-shopu) Max Life a Q8. Jenže balení Max Life, které mi přišlo, 501.01 nikde nemělo. Tak jsem to vyměnil za Q8 Formula plus. Zajímá mě, jestli má smysl to zkoušet prolít Enginem nebo má ta Q8 schopnost ty sajrajty dostat časem pryč...
Edit: Co Eni? https://www.znackoveoleje.cz/Eni-i-Base ... l-d108.htm
Dostalo se mi do rukou bráchovo VW Golf III 1,6 GT 74 kW 1H X0GAEK2 s normou 501.01. K mému zděšení jsem se dověděl, že olej se mění 1x/2 roky, kdy jezdí kára k mechanikovi na prohlídku před STK (právě dle instrukcí "mechanika"). Chlapec tam leje 15W-40 (nechápu proč a bruder to neví, olej za celé 2 roky nedoléval), pravděpodobně Mogul (odhaduju podle nálepky na kapotě). Těch 15 tis. km to asi nepřekročilo, ale on brácha se s tím autem taky tak různě courá a ten olej podle toho taky vypadal. Když jsem v nabídkách hledal olej, který tam nalít, tak z 15W-40 splňoval normu pouze (podle popisů e-shopu) Max Life a Q8. Jenže balení Max Life, které mi přišlo, 501.01 nikde nemělo. Tak jsem to vyměnil za Q8 Formula plus. Zajímá mě, jestli má smysl to zkoušet prolít Enginem nebo má ta Q8 schopnost ty sajrajty dostat časem pryč...
Edit: Co Eni? https://www.znackoveoleje.cz/Eni-i-Base ... l-d108.htm
Opel Astra Caravan F 1,4 16V 66 kW - MO CFS 10W50 NT
Peugeot 607 2,7 HDi 24V 150 kW - Mobil 1 ESP Formula 5W30 (alt. Yacco LUBE DE 5W30, MO EE LL 5W30)
Peugeot 607 2,7 HDi 24V 150 kW - Mobil 1 ESP Formula 5W30 (alt. Yacco LUBE DE 5W30, MO EE LL 5W30)
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Tomuto motoru vyhoví v podstatě všechno co má API SH a výš*). Dal bych nějakou 15w40 (když v zimě mrazivé starty tak 10w40) s API SL a měnil bych po 10-ti tkm nebo po 1roce. A pokud by (si) chtěl čistit, tak zkrať dvě tři výměny na 5 tkm....
Edit: Valvo Max Life, Q8, Mogul či Eni klidně
*) Výkonnostní úrovně tehdejší 501.01 dosahují dnes všechny.
Edit: Valvo Max Life, Q8, Mogul či Eni klidně
*) Výkonnostní úrovně tehdejší 501.01 dosahují dnes všechny.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Nevěděl jsem kam to hodit, tak dávám odkaz semka. Důležité je, jak říkají všichni kluci tady. MĚNIT a VČAS!
http://www.autoforum.cz/technika/tohle- ... nite-olej/
http://www.autoforum.cz/technika/tohle- ... nite-olej/
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Ale prosím tě. Tyhle obrázky jsou oblíbený argumentační kalibr zdejších "olejářů". Jenže ráčej si vašnosto všimnout, že ten pitomec olej neměnil vůbec.PavelRS píše:Nevěděl jsem kam to hodit, tak dávám odkaz semka. Důležité je, jak říkají všichni kluci tady. MĚNIT a VČAS!
http://www.autoforum.cz/technika/tohle- ... nite-olej/
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Já si toho "vašnosto" všiml. Proto jsem postnul tenhle extrém.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Pavle buď v klidu. N22 za to nemůže....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
ANO MĚNIT VČAS, ALE NE CASTROL MAGNATEC JINAK TAM BUDEŠ MÍT TOHLE.PavelRS píše:Nevěděl jsem kam to hodit, tak dávám odkaz semka. Důležité je, jak říkají všichni kluci tady. MĚNIT a VČAS!
http://www.autoforum.cz/technika/tohle- ... nite-olej/
Re: VW, Audi, Škoda a Seat - JAKÝ OLEJ ?
Mas konkretni dukaz, soudruhu, ze to byl Magnatec? Moje zkusenost je naprosto odlisna.