VW 508.00 (0W-20)
Moderátor: Colommbo
VW 508.00 (0W-20)
Prosim miestnych odbornikov o radu:
mam nove Audi A4 (2,0 TFSI, 140 kW, variabilny interval) a v servisnej knizke je pre variabilny interval urceny olej VW 508.00, pripadne ako alternativa olej VW 504.00. (Len doplnim, ze pre pevny interval je stale olej VW 502.00). Moja otazka znie - kde je mozne takyto VW 508 (0W-20) olej kupit a ake znacky ho uz vyrabaju?
Chcel by som urobit uplne prvu vymenu po nejakych 5000 km, mimo autorizovaneho servisu - ale chcem tam naliat to, co tam bolo z vyroby...
mam nove Audi A4 (2,0 TFSI, 140 kW, variabilny interval) a v servisnej knizke je pre variabilny interval urceny olej VW 508.00, pripadne ako alternativa olej VW 504.00. (Len doplnim, ze pre pevny interval je stale olej VW 502.00). Moja otazka znie - kde je mozne takyto VW 508 (0W-20) olej kupit a ake znacky ho uz vyrabaju?
Chcel by som urobit uplne prvu vymenu po nejakych 5000 km, mimo autorizovaneho servisu - ale chcem tam naliat to, co tam bolo z vyroby...
Re: VW 508.00 (0W-20)
O koncern se příliš nezajímám, ale o jeho normách jisté povědomí mám. I to je však málo na normu VW 508.00, která je zřejmě čerstvá a pravděpodobně LOW SAPS.
Pokud pro pevný interval výrobce připouští VW 502.00, tak bych se jí klidně držel, měnil po 10.000 km a tu první výměnu bokem bych udělal tak po dvou tisících.
V normě VW 502.00 bude neskutečný výběr kvalitních olejů s opravdovou ochranou pro agregát.
V servisu Tě asi budou přesvědčovat, že jsi blázen, vzdáváš se supermoderního oleje a děláš krok vzad. Zeptej se jich, jaký stupeň ochrany přináší 0W-20, jakou má HTHS viskozitu a pokud sníženou, tak jaké riziko přináší. Pakliže nebudou vědět, o čem je řeč, tak víš, že pouze jedou v zaběhnutém systému. Motor Ti to hned neohrozí, ale jsou jistější a mnohem levnější oleje.
Ještě máš pocit, že tam máš z prvovýroby to "nejlepší"?
Pokud pro pevný interval výrobce připouští VW 502.00, tak bych se jí klidně držel, měnil po 10.000 km a tu první výměnu bokem bych udělal tak po dvou tisících.
V normě VW 502.00 bude neskutečný výběr kvalitních olejů s opravdovou ochranou pro agregát.
V servisu Tě asi budou přesvědčovat, že jsi blázen, vzdáváš se supermoderního oleje a děláš krok vzad. Zeptej se jich, jaký stupeň ochrany přináší 0W-20, jakou má HTHS viskozitu a pokud sníženou, tak jaké riziko přináší. Pakliže nebudou vědět, o čem je řeč, tak víš, že pouze jedou v zaběhnutém systému. Motor Ti to hned neohrozí, ale jsou jistější a mnohem levnější oleje.
Ještě máš pocit, že tam máš z prvovýroby to "nejlepší"?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: VW 508.00 (0W-20)
Tak podla tej novej normy by olej VW508/ VW509 nemal prekracovat HTHS 2,6 (zrejme kvoli uspore paliva?)
Slo mi len o to, ci pri prvej "oficialnej" vymene oleja by nejakym zahadnym sposobom nespoznali, ze tam nie je povodna "vodicka" ale napriklad nejaka 0W40 (Mobil 1 new life)...
BTW: je takyto olej (VW 502 s vyssim TBN) vobec vhodny do motora tesne po/ pocas zabehu? Ked to trochu zvelicim - nespomali to to obrusovanie a sadanie sucasti?
Slo mi len o to, ci pri prvej "oficialnej" vymene oleja by nejakym zahadnym sposobom nespoznali, ze tam nie je povodna "vodicka" ale napriklad nejaka 0W40 (Mobil 1 new life)...
BTW: je takyto olej (VW 502 s vyssim TBN) vobec vhodny do motora tesne po/ pocas zabehu? Ked to trochu zvelicim - nespomali to to obrusovanie a sadanie sucasti?
Re: VW 508.00 (0W-20)
V podstatě totéž jsme řešili i tady: http://www.oleje.cz/forum/honda-hr-v-20 ... t6048.html
A děkuji Ti že si tu některým opět potvrdil že oleje s nízkou HTHS viskozitou jsou jen pro úsporu paliva a že i když je doporučen 0w20, tak se motoru s olejem s normální HTHS viskozitou NIC nestane - a z hlediska mazání právě naopak - protože je povolen i olej VW502 Ta 0w20 by byla použitelná jen pro krátké jízdy - a tam by se ten výměnný interval stejně měl zkrátit na max. 10tkm - ale na to sis asi 2.0 TFSI nepořizoval. A i o tom záběhu je psáno v tom vlákně o Hondě: "fabrický" olej tam nech tak 2-3tkm a pak dej běžnou 5w40 VW502 do 10-ti tkm. A potom úplně klidně třeba ten Mobil1 0w40, protože ten je jak na popojížďky či ostré jízdy (měnit do 10-ti tkm) nebo na delší jízdy běžným způsobem (na max. 15tkm / 1rok). Ale pokud bys přece jen chtěl olej se sníženou HTHS viskozitou tak určitě raději VW504 5w30.... a těch je taky dost. A 0w20 Třeba https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... 76-2-0W-20
A děkuji Ti že si tu některým opět potvrdil že oleje s nízkou HTHS viskozitou jsou jen pro úsporu paliva a že i když je doporučen 0w20, tak se motoru s olejem s normální HTHS viskozitou NIC nestane - a z hlediska mazání právě naopak - protože je povolen i olej VW502 Ta 0w20 by byla použitelná jen pro krátké jízdy - a tam by se ten výměnný interval stejně měl zkrátit na max. 10tkm - ale na to sis asi 2.0 TFSI nepořizoval. A i o tom záběhu je psáno v tom vlákně o Hondě: "fabrický" olej tam nech tak 2-3tkm a pak dej běžnou 5w40 VW502 do 10-ti tkm. A potom úplně klidně třeba ten Mobil1 0w40, protože ten je jak na popojížďky či ostré jízdy (měnit do 10-ti tkm) nebo na delší jízdy běžným způsobem (na max. 15tkm / 1rok). Ale pokud bys přece jen chtěl olej se sníženou HTHS viskozitou tak určitě raději VW504 5w30.... a těch je taky dost. A 0w20 Třeba https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... 76-2-0W-20
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW 508.00 (0W-20)
V servisu při vypouštění (spíš při odsávání) nepoznají nic, buď v klidu. A co se řádného záběhu motoru týče, rozhodně víc "škody" nadělá ta "pleťová voda" než normální olej. Je mi do toho houby, ale za mě osobně od 0W20 rychle pryč, jak jen to bude možné...CJay píše:...je takyto olej (VW 502 s vyssim TBN) vobec vhodny do motora tesne po/ pocas zabehu? Ked to trochu zvelicim - nespomali to to obrusovanie a sadanie sucasti?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW 508.00 (0W-20)
Ještě doplním že přímo olej VW508 0w20 asi ještě nebude v obchodech běžně k dispozici, protože mám pocit že VW zase staví "od komína" - asi jako před 20-ti lety s motory TDI-PD, kdy až byly auta s těmito motory v provozu a začaly se projevovat první problémy s vačkami bo tam z továrny byl "normální" olej VW505.00, tak VW ve spolupráci s Aralem "vyvinul" olej 431 VW505.01
Re: VW 508.00 (0W-20)
pre 2.0tfsi olej 0w-20.. tu už sa fakt začína íšť aj cez mrtvoly .. zaplať pán boh aspoň za to, že nezrušili možnosť VW502 a pevného intervalu.
Re: VW 508.00 (0W-20)
Nechávají si otevřená zadní vrátka. Asi vědí proč.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: VW 508.00 (0W-20)
Možná slyším trávu růst anebo je to moje "koncernová deformace", ale může to být svým způsobem cílené, ten olej (možná) budou mít jen autorizované servisy a zákazník tedy nebude mít (zatím) jinou možnost, než návštěvu tam...Pitris píše:Ještě doplním že přímo olej VW508 0w20 asi ještě nebude v obchodech běžně k dispozici...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: VW 508.00 (0W-20)
S "pětsetdvojkou" má fůru možností. Většinou se ale spíše zalekne a podlehne tomu diktátu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: VW 508.00 (0W-20)
http://www.skoda-auto.com/en/mini-apps/ ... geId=00359
Olej by měl dodávat Castrol, Total a měl by být zelené barvy.
Olej by měl dodávat Castrol, Total a měl by být zelené barvy.
Re: VW 508.00 (0W-20)
Mozno sa az prilis zamyslam nad detailmi - je dobry napad to takto na striedacku miesat? Ja dam raz VW 502, v servise daju VW 508 (504)... Ide o to, ze po kazdej vymene oleja tam ostate tipujem aj pol litra stareho oleja...
Nemal by som radsej davat tej VW 508 predsa len blizsiu VW 504? A kym je auto v zaruke, asi by nebolo vhodne ho prekodovat na pevny interval, ze? (Zaruka na auto je 3 roky/ 90 tkm)
Nemal by som radsej davat tej VW 508 predsa len blizsiu VW 504? A kym je auto v zaruke, asi by nebolo vhodne ho prekodovat na pevny interval, ze? (Zaruka na auto je 3 roky/ 90 tkm)
Re: VW 508.00 (0W-20)
Tak tam dávej po max. 15-ti tkm olej 5w30 VW504
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW 508.00 (0W-20)
Viskozitu oleja 0W-20 by som ani neriešil, zaoberal by som sa hlavne tou HTHS viskozitou a tým, aby bola normálna, tj. 3,5 alebo viac. Žiaľ, ja som zatiaľ žiaden konkrétny technický list s týmto schválením nenašiel, takže HTHS viskozitu môžeme iba hádať. Dovtedy by som určite jazdil radšej na VW 504.00 a menil ho najneskôr po roku alebo 15 tisíc km. A ak sa potenciál toho motora využíva častejšie, tak tu zase máme osvedčený Mobil 1 New Life 0W-40 (VW 502.00) a menil by som ho každých 10 tisíc km. Ak to manuál k autu dovoľuje, nevidím v tom žiaden problém a normálne by som takéto výmeny absolvoval v značkovom servise, s tým, že by som si doniesol vlastný olej. Ak olej spĺňa to, čo predpisuje výrobca, záruka bude naďalej platná.