Nechci ty servisy dál rozebírat, ať si to každý dělá po svém. A každý někdy udělá chybu, to je normální.
Teď zpátky k hlavnímu tématu. Po ujetých více než 10ti tisících kilometrech můžu prohlásit že změna viskozity a specifikace oleje pomohla. Pomohla velmi výrazným způsobem. Za 10t ubylo oleje velmi nepatrně, na začátku byla hladina na horní rysce, teď je někde uprostřed. Takže to vidím tak že do výměny (4t) nebudu muset dolít ani kapku oleje. Takovej výsledek jsem ani nečekal.
Takže kdo bude řešit podobnej problém, doporučuju. Nakonec jsem dal Shell Helix Ultra 5W40. Teď zkusím Mobil 3000 X1 5W40. Předpokládám že to bude probíhat podobně dalších 15tis.
Díky za pomoc. Bourne
VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
Moderátor: Colommbo
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
Nedávaj tam ten Mobil 5W-40!
1. Čo sa týka spotreby oleja, budeš na tom pravdepodobne úplne rovnako.
2. Tá 5W-40-ka Mobilu nie je tak dobrá ako Shell Helix Ultra 5W-40 (stačí si pozrieť schválenia).
3. Nemiešaj zbytočne oleje. Pri výmene totiž vždy ostane v motore niekoľko deci až liter starého oleja, takže tým striedaním olejov budeš mať v motore akurát zbytočný mix, čo nie je práve ideálne.
1. Čo sa týka spotreby oleja, budeš na tom pravdepodobne úplne rovnako.
2. Tá 5W-40-ka Mobilu nie je tak dobrá ako Shell Helix Ultra 5W-40 (stačí si pozrieť schválenia).
3. Nemiešaj zbytočne oleje. Pri výmene totiž vždy ostane v motore niekoľko deci až liter starého oleja, takže tým striedaním olejov budeš mať v motore akurát zbytočný mix, čo nie je práve ideálne.
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
to Bourne2: Když se Ti osvědčil Shell 5w40, zůstaň u něj Ale pokud chceš eliminovat problémy a máš tam i krátké jízdy, měň raději dřív než až po těch 15-ti tkm. A krom toho po ujetí zhruba právě těch 10-ti tkm se olej 5w40 viskozitně začíná přibližovat 5w30 a spotřeba oleje se může začít zvedat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
zdá sa mi že ten Mobil 3000 X1 motoru naozaj nechuti.. alebo mi povolil piestne krúžky.. kto vie ale asi dobrý olej
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
měnit viskozitu bych neradil. Mohlo by to mít špatný vliv na napínání řetězu.(pokud se jedná o tsi kde ještě je rozvodový řetěz) nové už mají opět řemen. A pokud jde o spotřebu jen žasnu co se dočítám. Já mám OII 1,8TSI BZB 118kw r.v. 2007 když jse ji koupil měla 47.000km teď má 100.000km a olej mi drží na horní rysce od výměny do výměny(interval 1 rok a 15.000km, olej 5W-40 dle VW502.00). Pokud to teda nějaký olej žere tak je to tak malé množství, že to nejde na měrce zaznamenat.
Já bych se spíš zaměřil na zacházení s autem. respektive s motorem. Nevytáčení za studena(max 2000ot/min), nechat turbo po dojetí třeba minutku tzv. ,,vydýchat" a to i při jízdě na krátké vzdálenosti po městě relativně malou rychlostí(turbo točí až 150.000ot a spíná už od 1500 ot/min někdy i dřív!!!).
Zacházení má největší vliv na spotřebu oleje!!!!
Já bych se spíš zaměřil na zacházení s autem. respektive s motorem. Nevytáčení za studena(max 2000ot/min), nechat turbo po dojetí třeba minutku tzv. ,,vydýchat" a to i při jízdě na krátké vzdálenosti po městě relativně malou rychlostí(turbo točí až 150.000ot a spíná už od 1500 ot/min někdy i dřív!!!).
Zacházení má největší vliv na spotřebu oleje!!!!
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
To by taky měly být základní věci kterými by se při provozu auta mělo řídit a na které pamatovatMichal82 píše:Já bych se spíš zaměřil na zacházení s autem. respektive s motorem. Nevytáčení za studena(max 2000ot/min), nechat turbo po dojetí třeba minutku tzv. ,,vydýchat" a to i při jízdě na krátké vzdálenosti po městě relativně malou rychlostí(turbo točí až 150.000ot a spíná už od 1500 ot/min někdy i dřív!!!).
Zacházení má největší vliv na spotřebu oleje!!!!
Jinak pro benziňák od VW je olej 502.00 5w40 dobrá volba A jen doplním, že KAŽDÝ motor má určitou spotřebu oleje, ale pokud je motor v dobrém stavu, tak ta spotřeba může být neměřitelná.
Jen ten výměnný interval 15tkm je "MAX" a měl by být jen při delších klidných jízdách. Jinak 10tkm
A pro úplné doplnění - a věřím že to není Tvůj případ - může ale nastat situace, kdy olej neubývá z důvodu průniku paliva (nebo chladicí kapaliny) do něj: to je pak špatné a hrozí (a bude následovat) poškození motoru - a nejdřív asi toho turba -> nedostatečným (zředěným) olejovým filmem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VW 1.4 TSI nadměrná spotřeba oleje - jaký olej?
A to pokračování o zahřívání motoru (a dochlazování turba) je tady: http://www.oleje.cz/forum/zahrivani-mot ... 80-85.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF